Ideea e ca ma batea gandul sa-mi iau statie dupa ce am stat ca fraierul de cateva ori pe drumuri blocate de accidente, despre care nu stiam daca erau "proaspete" => si atunci mai bine cautam rute ocolitoare, sau deja erau "vechi" => urma sa se dea drumul traficului.
Un alt considerent e monotonia de pe drum, ok, ai X radiouri, Y CD-uri, HDD sau alte cele in masina, dar cand faci un drum de sute de ori, tot te saturi de toata multimedia din jurul tau.
Apoi a urmat panica creata de Bee III, despre care am auzit ca nu o sa aibe voie sa le foloseasca pe instant-on, dar indiferent de asta, m-am hotarat saptamana asta sa-mi iau o statie.
Am citit topicurile de pe diverse forumuri (Softpedia, ClubFord) plus alte pagini printre care si ghidul asta, dar pana la urma am sunat tot un prieten care are statie si l-am intrebat de unde iau repede o una. M-a trimis la unii de pe centura, de la intersectia cu Domnesti. Le zice GlobalPoint, dar sunt o gramada care vand statii.
Dar mie imi trebuia pe loc - adica ieri - si m-am hotarat sa aleg cea mai simpla si dreapta varianta:
Ma duc la magazin, iau o statie, vad cum merge. Daca-mi fac treaba cu ea, o tin, daca nu, trec la lucruri mai serioase, dar macar am o minima experienta in ce sa caut.
Asadar am luat un Intek H-520 cu 399Lei, garantie 2 ani. Imi trebuia portabila, ca sa o pot muta de pe o masina pe alta.
Priza si mufa stau in cotiera, iar statia va sta intre scaune.

Aveau si mult laudata antena ML145 si alte antene serioase numai ca surpriza..... n-am unde sa pun talpa, tavanul masinii fiind din aluminiu.
Singura fasie de tabla pe care am gasit-o este partea superioara a hayonului. In consecinta am luat o antena mica, a carei talpa incape pe bucata aia de tabla. Antena a fost 80RON iar aia au spus ca e cea mai buna dintre cele mici. Am zis ca oi vedea cum ma descurc cu ea, provizoriu merge si aia.

Prima impresie dupa parcurgerea a 14km pe centura din Domnesti pana la Romexpo a fost ca pe canalul 22 e un haos total.
Vorbesc unii peste altii, nu se intelege care cu care discuta, de ce si cum.

Aseara am venit pana la TgMures si practic am "botezat" statia.
Ca si regula generala, am observat ca la fiecare inceput de interval de drum sau la fiecare nod rutier afli in repetate randuri cum e intervalul care urmeaza. Asta pentru ca tirurile care pleaca de undeva (sau trec printr-un punct mai important) intreaba, iar cele care vin din directia respectiva raspund daca e "liber" sau nu.
Sa o luam pe rand.
- Pe la Baneasa / Otopeni gasesti destul de multi care intreaba cum ajung la depozitul X sau Y si ceri lamuriri.
- Apoi am aflat ca e "liber" pana la Ploiesti.
- Prin Ciolpani stiam deja ca la sensul giratoriu de la Barcanesti/LukOil sta un echipaj. Apoi am aflat ca politaiul s-a dat jos din masina si sta in drum. Cand am trecut pe acolo tot in mijlocul drumului statea.
- Apoi, pe centura Ploiestiului am aflat ca e "liber" pana la Comarnic, unde e un echipaj langa Rompetrol, dar stau cuminiti in masina.
- Pe la Campina am aflat ca in afara de echipajul de la Comarnic, in rest e "liber" pana la Brasov.
- In Busteni era un echipaj, dar de ala n-a zis nimieni nimic sau nu am auzit eu.
- Prin Predeal / Timisul de Jos, informatiile erau transmise in general in sens invers, asa ca aia care tocmai plecau de la Brasov aflau ca pana la Bucuresti e "liber" cu exceptia echipajelor de la Comarnic si Barcanesti.
- In jurul Brasovului se cereau si dadeau informatii referitoatoare la diverse rute (catre Fagaras, Bacau, Sighisoara).
- Intrand pe drumul de Sighisoara, am aflat ca e liber.
- Apoi am trecut pe laga 2 betivii care se tineau unul de celalalt pe marginea drumului. Camionagii se atentionau intre ei si faceau mistouri pe seama alora.
- Pe la Rupea stiam ca in Sighisoara e un echipaj. Apoi am aflat ca dorm in masina. Apoi ca s-au trezit si ca stau pe langa masina si se scarpina.
- Dupa Sighisoara stiam ca e "liber" pana la TgMs.
- Apoi s-a aflat ca intre TgMs si Reghin e cantar, si dintr-o data s-a animat canalul 22 si s-a tot retransmis informatia asta. (se pare ca e nasol cu cantarul

- Apoi unul care venea din sens opus a intrebat cum e spre Brasov. Dupa ce a aflat, a raspuns ca e liber pana la Cluj, cu exceptia unui echipaj care sta in Campia Turzii.
Practic fara sa scoti un cuvant, poti afla ce se intampla la zeci sau sute de km distanta pentru ca informatiile se retransmit si se actualizeaza in permanenta.
Pe langa informatiile utile asculti si alte chestii, dar aseara a fost destul de "subtire":
- Pana la Ploiesti nimic interesant
- Ploiesti - Sinaia - tema de discutie erau gropile (injuraturi, mistouri, resemnare)
- Pe la Posada unul s-a suparat foarte tare ca nu stiu ce patise in trafic. Injura ca la usa cortului, iar ceilalti il apostrofau si faceau misto de el.
- Pe la Sinaia, se rugau de unul sa mearga mai tare, ca ii apuca dimineata si nu vede ce coloana a strans in spatele lui?
- Pe serpeninele de la Timis, se plangea unul ca i s-a aprins un bec in bord si nu stia ce e. A urmat un val de presupuneri ca e check engine sau TCS/ESP etc. Ala se scuza ca are cartea de la Volvo, dar nu intelege ce scrie in carte.
- Inainte de BV era coloana, iar unul cu o duba facea pe Schumi. Fiecare dintre neamurile lui a primit cate o "invitatie" la cate ceva.
- Dupa Brasov, se povestea de unii cu basculante, care urcau Dealul Negru (Valcea-Pitesti) cu 5 la ora unul langa celalalt si povesteau la geam. In spatele lor km de coloana dar ii durea in basca.
- Diverse intalniri in trafic intre colegi, amici, urari de sanatate, drum(uri) bun(e).
Desi am facut drumul asta numai in ultimii 4 ani de ~360 de ori (4 ani x 45weekenduri/an x 2 sensuri) si stiu la ce sa ma astept, adevarul e ca a fost interesanta si utila statia. Forjezi ceva mai relaxat si omoara monotonia.
Referitor la statie (Intek-H520):
- prastia aia de antena de pe masina isi face treaba, dar tot voi cauta o solutie sa pun una mai mare
- statia pare ok, doar ca ii voi pune casca. Astfel pot da volumul mai incet => se aude mai clar + ca pot sa ascult si muzica in masina fara sa ratezi informatiile din trafic.
Deci cam astea ar fi primele impresii... acum trebe sa fug...