In showroom-ul BDT Vest era ceva animatie, dar am ajuns dupa ce a trecut "valul" celor dornici sa miroasa si sa pipaie noul Focus. Juniorul meu s-a amorezat instant de un sedan argintiu, zicandu-mi suav dar transant: "Tati, e mai frumoasa ca a ta de acasa!". Drept pentru care a primit si el un set de poze la volan
Pentru inceput am dat roata in jurul a 2 dintre modelele expuse in showroom. Cel argintiu era o echipare Ghia la care am remarcat in mod placut bordul, imitatia de lemn de pe consola centrala si materialul din care era facuta plansa de bord. Cu toate ca si pe tema asta am avut o discutie si am ajuns la concluzia ca e un pic ciudat sa te plangi ca bordul e tare sau moale atata vreme cat, teoretic, cat esti la volan conduci, nu iti pipai masina
Nu o sa vorbesc despre preturi, echipari etc, le puteti gasi pe site-urile oficiale, in brosuri, si poate multi deja le stiti. O sa incep de data aceasta cu cateva minusuri la modelul sedan in discutie:
- ca de obicei la un sedan, portbagajul este mare dar gura de acces mica...
- lipseste din pacate o adancitura pe interiorul capacului portbagajului, ca sa poti inchide capacul fara sa atingi tabla...
- spatele imi pare nemodificat. Poate gresesc, e o parere personala. Asta nu inseamna ca e urat, doar nemodificat.
Cateva plusuri:
- oglinzile laterale sunt imense. Imi e greu sa cred ca s-ar mai putea plange cineva de vizibilitate
- bordul mi-a placut. Cam ca la noul Mondeo.
- prezenta prizei de 12V in cotiera centrala (care este foarte incapatoare si bine pozitionata) este un mare plus din punctul meu de vedere
- capacul de la torpedou este mai de calitate decat cel de la Mondeo
- mi-au placut noile jante cu 2 x 7 spite
- bordul e moale si placut la atingere (da, l-am pipait, dar masina era stationata )
- acum exista si pe Focus sistemul "anti-prost" de alimentare cu carburant (denumirea imi apartine )
Cateva poze cu modelul sedan in echipare Ghia:
O scurta sedinta foto si la modelul in echipare Titanium, cu scuzele de rigoare ca mi-am permis sa-i fac poze si sub fusta
A venit si ora de plecare in drive test. Am avut la dispozitie un sedan cu motor 2.0TDCi 136CP, cutie in 6 trepte, echipare Titanium. Traseul ales a avut de toate: gropi, nisip (l-am cautat special pentru franare), curbe, asfalt curat. Prima impresie fata de Mondeo Mk3 din dotarea personala: este foarte apropiat la interior ca dimensiuni. Asta e bine. Sa revin la oglinzi: sunt intr-adevar imense! Se vede super in ele, am si uitat de oglinda interioara (care la inceput mi s-a parut mica dar ea acopera perfect luneta, lateralele fiind "pazite" de oglinzile exterioare). Senzatia la volan e de "prietenos", comparativ cu noul Mondeo care e mai rece. Volanul in sine sta bine in maini (in general conduc cu manusi dar acum nu am simtit nevoia), iar schimbatorul are aceeasi precizie ca la noul Mondeo, pare chiar ca "intuieste" dorinta soferului. O mare bucurie mi-au facut-o franele: spre deosebire de noul Mondeo unde atingerea franei se solda cu muscarea volanului, la noul Focus franele sunt mult mai prietenoase. Poate e un termen ciudat, dar chiar te poti juca cu franele dupa bunul plac. Un ambreiaj precis completeaza partea de conducere. Senzatia totala era de "deja-vu", parca ma suisem in masina din fata casei si ne stiam deja de cateva luni. Cu noul Mondeo a durat ceva pana ne-am imprietenit...
Am remarcat 2 minusuri: nu am reusit sa fac ABS-ul sa intre (pe mine m-a bucurat, la Mondeo Mk3 intra cam des...) si am avut ceva torque steering la o accelerare mai brutala. Desigur, asta poate fi "un feature, nu un bug", cum zic cei din IT, adica "nu e o eroare, asa fac masinile cu cuplu mare si tractiune fata", in traducere libera. Cateva poze cu masina de test:
Testul in sine a fost doar o parte mica a vizitei de azi la BDT Vest. Am acordat mai multa importanta discutiei cu cei din conducerea firmei pentru ca ma interesau amanunte noi din viata firmei. Am purtat discutii pe diverse teme cu Dl. Horia Vasile, Director de Vanzari, cu Dl. Vlad Ionescu, Director de Marketing, si cu D-na Olimpia Cenca, Showroom Supervisor. Am trecut de partea cu noul Focus la care am concluzionat impreuna ca este o evolutie a modelului anterior, si am trecut la zonele mai "delicate", una dintre ele fiind partea de service si relatia client - service. Zona de service a BDT Vest este, dupa cum probabil multi stiu, subdimensionata. 6 rampe nu pot face fata clientilor asa cum acestia si-ar dori. Chiar cu un program de la 8 dimineata la 10 seara, si cu o medie de 100 masini pe zi, este greu sa satisfaci pe toti clientii. Mi-a placut un anunt: "Stimati Clienti, ora programarii Dvs in service nu este tot timpul aceeasi cu ora intrarii efective a masinii in service" (citat din memorie). Un anunt de bun simt care ar trebui luat in seama. Apoi am vorbit de dorinta apriga a multor clienti de a sta langa masina in timpul reparatiilor / reviziilor. Exista totusi un perete de sticla prin care se pot vedea masinile, dar in continuare multi clienti vor sa stea langa masina. Ei bine, acest lucru nu se poate si este chiar ilegal, in conditiile in care acel client nu a semnat nici un document referitor la protectia muncii. Va rog sa luati foarte in serios acest lucru, nu mai suntem pe vremurile de mult apuse cand totul se facea la nimereala si oricum.
Un serviciu interesant vine in sprijinul clientilor care isi lasa masina in service: BDT le asigura transport gratuit in orice zona a Bucurestiului.
Vestea cea buna este insa alta: BDT lucreaza de zor si va deschide curand la marginea Bucurestiului un centru service asa cum si-l doresc posesorii de Ford. O sa va tin la curent cu mersul lucrarilor. Ce va pot zice este ca investitia se ridica, deocamdata, la o suma cu 7 cifre. In euro daca tin bine minte. Va fi ceva asemanator celui deschis de Colina doar ca centrul BDT se va ocupa exclusiv de Ford.
Ma opresc aici deocamdata, dar tineti aproape, va urma un drive test mult mai amanuntit, in genul celui cu noul Mondeo.
Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 31 martie 2008 - 02:29