Salt la continut


Fotografie

Noul Ford Focus (face-lift)


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 29 martie 2008 - 11:50

Am dat curs astazi invitatiei de a vedea si testa Noul Ford Focus (sau face-lift, cum il stim noi). Cum vremea frumoasa cerea o plimbare, am pornit la drum.

In showroom-ul BDT Vest era ceva animatie, dar am ajuns dupa ce a trecut "valul" celor dornici sa miroasa si sa pipaie noul Focus. Juniorul meu s-a amorezat instant de un sedan argintiu, zicandu-mi suav dar transant: "Tati, e mai frumoasa ca a ta de acasa!". Drept pentru care a primit si el un set de poze la volan :D

Pentru inceput am dat roata in jurul a 2 dintre modelele expuse in showroom. Cel argintiu era o echipare Ghia la care am remarcat in mod placut bordul, imitatia de lemn de pe consola centrala si materialul din care era facuta plansa de bord. Cu toate ca si pe tema asta am avut o discutie si am ajuns la concluzia ca e un pic ciudat sa te plangi ca bordul e tare sau moale atata vreme cat, teoretic, cat esti la volan conduci, nu iti pipai masina :D

Nu o sa vorbesc despre preturi, echipari etc, le puteti gasi pe site-urile oficiale, in brosuri, si poate multi deja le stiti. O sa incep de data aceasta cu cateva minusuri la modelul sedan in discutie:

- ca de obicei la un sedan, portbagajul este mare dar gura de acces mica...
- lipseste din pacate o adancitura pe interiorul capacului portbagajului, ca sa poti inchide capacul fara sa atingi tabla...
- spatele imi pare nemodificat. Poate gresesc, e o parere personala. Asta nu inseamna ca e urat, doar nemodificat.

Cateva plusuri:

- oglinzile laterale sunt imense. Imi e greu sa cred ca s-ar mai putea plange cineva de vizibilitate
- bordul mi-a placut. Cam ca la noul Mondeo.
- prezenta prizei de 12V in cotiera centrala (care este foarte incapatoare si bine pozitionata) este un mare plus din punctul meu de vedere
- capacul de la torpedou este mai de calitate decat cel de la Mondeo
- mi-au placut noile jante cu 2 x 7 spite
- bordul e moale si placut la atingere (da, l-am pipait, dar masina era stationata :D)
- acum exista si pe Focus sistemul "anti-prost" de alimentare cu carburant (denumirea imi apartine :D)

Cateva poze cu modelul sedan in echipare Ghia:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

O scurta sedinta foto si la modelul in echipare Titanium, cu scuzele de rigoare ca mi-am permis sa-i fac poze si sub fusta :D

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

A venit si ora de plecare in drive test. Am avut la dispozitie un sedan cu motor 2.0TDCi 136CP, cutie in 6 trepte, echipare Titanium. Traseul ales a avut de toate: gropi, nisip (l-am cautat special pentru franare), curbe, asfalt curat. Prima impresie fata de Mondeo Mk3 din dotarea personala: este foarte apropiat la interior ca dimensiuni. Asta e bine. Sa revin la oglinzi: sunt intr-adevar imense! Se vede super in ele, am si uitat de oglinda interioara (care la inceput mi s-a parut mica dar ea acopera perfect luneta, lateralele fiind "pazite" de oglinzile exterioare). Senzatia la volan e de "prietenos", comparativ cu noul Mondeo care e mai rece. Volanul in sine sta bine in maini (in general conduc cu manusi dar acum nu am simtit nevoia), iar schimbatorul are aceeasi precizie ca la noul Mondeo, pare chiar ca "intuieste" dorinta soferului. O mare bucurie mi-au facut-o franele: spre deosebire de noul Mondeo unde atingerea franei se solda cu muscarea volanului, la noul Focus franele sunt mult mai prietenoase. Poate e un termen ciudat, dar chiar te poti juca cu franele dupa bunul plac. Un ambreiaj precis completeaza partea de conducere. Senzatia totala era de "deja-vu", parca ma suisem in masina din fata casei si ne stiam deja de cateva luni. Cu noul Mondeo a durat ceva pana ne-am imprietenit...

Am remarcat 2 minusuri: nu am reusit sa fac ABS-ul sa intre (pe mine m-a bucurat, la Mondeo Mk3 intra cam des...) si am avut ceva torque steering la o accelerare mai brutala. Desigur, asta poate fi "un feature, nu un bug", cum zic cei din IT, adica "nu e o eroare, asa fac masinile cu cuplu mare si tractiune fata", in traducere libera. Cateva poze cu masina de test:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Testul in sine a fost doar o parte mica a vizitei de azi la BDT Vest. Am acordat mai multa importanta discutiei cu cei din conducerea firmei pentru ca ma interesau amanunte noi din viata firmei. Am purtat discutii pe diverse teme cu Dl. Horia Vasile, Director de Vanzari, cu Dl. Vlad Ionescu, Director de Marketing, si cu D-na Olimpia Cenca, Showroom Supervisor. Am trecut de partea cu noul Focus la care am concluzionat impreuna ca este o evolutie a modelului anterior, si am trecut la zonele mai "delicate", una dintre ele fiind partea de service si relatia client - service. Zona de service a BDT Vest este, dupa cum probabil multi stiu, subdimensionata. 6 rampe nu pot face fata clientilor asa cum acestia si-ar dori. Chiar cu un program de la 8 dimineata la 10 seara, si cu o medie de 100 masini pe zi, este greu sa satisfaci pe toti clientii. Mi-a placut un anunt: "Stimati Clienti, ora programarii Dvs in service nu este tot timpul aceeasi cu ora intrarii efective a masinii in service" (citat din memorie). Un anunt de bun simt care ar trebui luat in seama. Apoi am vorbit de dorinta apriga a multor clienti de a sta langa masina in timpul reparatiilor / reviziilor. Exista totusi un perete de sticla prin care se pot vedea masinile, dar in continuare multi clienti vor sa stea langa masina. Ei bine, acest lucru nu se poate si este chiar ilegal, in conditiile in care acel client nu a semnat nici un document referitor la protectia muncii. Va rog sa luati foarte in serios acest lucru, nu mai suntem pe vremurile de mult apuse cand totul se facea la nimereala si oricum.

Un serviciu interesant vine in sprijinul clientilor care isi lasa masina in service: BDT le asigura transport gratuit in orice zona a Bucurestiului.

Vestea cea buna este insa alta: BDT lucreaza de zor si va deschide curand la marginea Bucurestiului un centru service asa cum si-l doresc posesorii de Ford. O sa va tin la curent cu mersul lucrarilor. Ce va pot zice este ca investitia se ridica, deocamdata, la o suma cu 7 cifre. In euro daca tin bine minte. Va fi ceva asemanator celui deschis de Colina doar ca centrul BDT se va ocupa exclusiv de Ford.

Ma opresc aici deocamdata, dar tineti aproape, va urma un drive test mult mai amanuntit, in genul celui cu noul Mondeo.

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 31 martie 2008 - 02:29

  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#2 AlexC

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 737 Mesaje:
Inregistrat: 05-aprilie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Laguna III 2009
  • Motorizare:2.0dci - 150CP

Scris 30 martie 2008 - 03:15

Varianta Ghia pana acum venea in Romania numai cu tapiterie bej, iar partea de jos a bordului era tot bej. Din pozele tale vad ca ori au renuntat la tapiteria aia ori au adaugat optional si tapiterie neagra. IMHO pe bej/crem arata mult mai bie interiorul, mai ales la varianta Sedan. Lemnul ala (imitatia) mi se pare ca arata jenant, contrastul fata de luminile rosii ale bordului sunt cam maneliste...

La drum era normal sa se comporte exemplar, chiar e un model reusit. Sper sa reziste in vanzari in top 5, chiar si daca majoritatea isi cumpara penalul motor de 1.4 benzina.
  • 0

Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP


#3 cornel001

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2 sedan
  • Motorizare:1.6 100

Scris 30 martie 2008 - 05:10

lipseste din pacate o adancitura pe interiorul capacului portbagajului, ca sa poti inchide capacul fara sa atingi tabla...

nu lipseste de tot, dar este un sistem diferit fata de adancitura de la opel hatch (nu stiu la mondeo cum e , dar fac comparatia cu a lu sormea).

- capacul de la torpedou este mai de calitate decat cel de la Mondeo

ma mir

- bordul e moale si placut la atingere (da, l-am pipait, dar masina era stationata biggrin.gif)

asa era si pana acum - ca textura si duritate (in caz ca nu am inteles eu gresit ca l-ai prezentat ca noutate).

service-ul BDT : eu nu prea am avut probleme acolo dar multi se plang de ei, inclusiv la capitolul relatie client-service, incompetenta, obraznicie...

Varianta Ghia pana acum venea in Romania numai cu tapiterie bej

negativ

PS as fi venit si io cu tine :D

Aceasta postare a fost editata de cornel001: 30 martie 2008 - 05:17

  • 0

#4 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 martie 2008 - 10:01

@AlexC: eu doar am constatat, nu stiu cum se comporta in general. Testul mare sper sa-l fac cu un hatchback. Cat despre culori, eu oricum nu suport rosul la bord, dar asta sa fie singura problema la viitorul meu Ford nou :D

@Cornel: ce ma faceam cu 2 copii dupa mine :D
Zau ca nu am gasit adancitura aia, sper sa imi arati la tine. Am mai vazut la sedan-uri de la alte firme si iti sarea in ochi, aici am pipait, nu am gasit, "m-am plans", si mi s-a dat dreptate. Poate gresesc, ma mai uit. Cat despre materialele plansei de bord, am inteles de la cei de acolo ca e mai "bun" decat la modelul anterior. Nu stiu, aici trebuie sa spuna un posesor de Focus 2.

Cat despre service-urile auto in general, eu sincer cred ca mai dureaza pana ca relatia client - service sa fie ce ne dorim cu totii (atat clientii cat si service-urile). Factorul uman trebuie periat la maxim (in sensul de triat) si mai dureaza. Ce am vrut sa subliniez mai sus e ca intentiile si dorintele sunt mari, si ii intereseaza si parerea clientilor. Directorul de marketing (na, l-am dat in vileag :D) citeste zilnic forumul ClubFord. Chiar daca (deocamdata) nu intervine, il citeste si il intereseaza ce se scrie acolo. Si nu e singurul din firma care citeste.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#5 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 30 martie 2008 - 09:55

Am vazut si eu doar static ''noul'' Flocus, fiind in trecere pe la Colina joi. Nu sunt multe modificari aparente. Noua fata imi place, oglinzile mai mari si discurile de frana spate sunt binevenite, la interior impresioneaza placut noile cadrane de bord, noua cotiera centrala mai bine pozitionata si finisarea mai atenta a spatiului dintre scaunele din fata si din partea inferioara a consolei centrale. In rest, prea multe schimbari nu par sa fie. Dar atata timp cat echipa este castigatoare, de ce sa o schimbi drastic? :D

1Qu, n-ai niste poze cu Dna Cenca? :D
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#6 cornel001

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2 sedan
  • Motorizare:1.6 100

Scris 30 martie 2008 - 10:02

Sunt copil cuminte :D

Iti arat cand vrei, si cu ocazia aia iti arat daca te intereseaza un soundfly - transmitator fm/player mp3 despre care mai multi spun ca e (mult) peste celelalte de pe piata.
Adancitura lipseste, pt ca in locul ei are o ridicatura, nu pe buza portbagajului ci mai in interior, de care tragi cu palma orientata in sus, nu in jos. Tre sa faci o miscare mai rapida si cu mai multa putere, pt ca opune ceva mai multa rezistenta la cadere (posibil si pt ca porbagajul de sedan e mai usor decat o usa de hatch sau asa mi s-a parut). Din cauza asta , daca n-ai loc sa faci miscarea mai puternic, il tragi mai in jos, si apoi tre sa apesi intr-adevar si pe tabla/nr de inmatriculare ca sa il ajuti sa se inchida de tot.

PS dupa ce am scris cele de mai sus mi-a venit ideea sa va arat intr-o poza, m-am uitat la poza cu sedanul inchis la culoare, antepenultima, si ... :D nu mai are chestia descrisa de mine ? :D A innebunit lupu.... Ce e in capu lor ?

In schimb vad ca are partea din spate a banchetei cu mocheta pe ea, am vazut asta si la trenduri pre-face-lift, dar la mine nu are.

referitor la bord, io ma refeream la cauciucul care imbraca cea mai mare parte a bordului, ca ala e singurul moale (nu??). Sper ca ei precum si altii pe care si eu i-am 'auzit' vorbind despre nu stiu ce material de bord care in opinia lor arata mai bine vorbesc de acelasi lucru. Daca da, atunci urmatoarele obs:
- si la actualul e moale, si culmea nu am fost eu primul care a observat, ci niste amici care s-au urcat in a mea sa o 'pipaie' :D
- din pozele facute de tine vad aceeasi textura.
Deci deduc ca e aceeasi.

Celelalte materiale, cum ar fi cele din zona HUD-ului/consola, intr-adevar acolo le-au schimbat.

Cat despre cei de la BDT, degeaba citesc daca nu fac si ceva practic. Ca asa si cei de la importator tot trimit chestionare la clienti... si ? Abia se misca cu ceva.
De fapt ce-i intereseaza asa mult atat timp cat stai 2 luni sa te programezi la ei si au clienti garla. Mai multe service-uri erau bune cat timp erau la inceput si inca nu aveau asa multi clienti, pe urma s-au dus toti la vale...

Totusi e ceva daca mai deschid inca un service. Si cei de la Romcar vor sa mai deschida inca unul in partea de sud. Dar cred ca tot n-o sa fie suficient daca nu schimba si atitudinea practic, nu doar din intentii.

la interior impresioneaza placut noile cadrane de bord,

N-am vazut decat in poze da mi se par cam kitsch :D

1Qu, n-ai niste poze cu Dna Cenca?

da, am vazuit si io niste bunatati cand mai treceam (mai demult) pe la BDT... :D

Aceasta postare a fost editata de cornel001: 30 martie 2008 - 10:06

  • 0

#7 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 30 martie 2008 - 10:03

am vazut si eu astazi si ieri unul fugitiv in fata la tester. Arata bine noile faruri, insa bara si zona de sub faruri nu au cel mai reusit design. din poze, imi place designul "noii" (care am inteles ca a fost si pe focus prefacelift cateva luni) climatizari si a noului radiocd. Insa nu-mi place zona dintre vitezometru si turometru. ca si fundal la " bord" imi place ala de alumniu ( Imagine amplasata ) sau ce material o fi. tari de tot jantele alea cu design "snow".

Aceasta postare a fost editata de maximus: 30 martie 2008 - 10:11

  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#8 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 martie 2008 - 10:37

Dragii lui 1Q, vedeti ca si D-na cu pricina va citi ce se scrie aici, deci va rog fiti mai gentlemani...

Si eu sper ca trecerea de la vorbe la fapte sa fie aa cum trebuie. Am stat de vorba cu niste oameni extrem de decisi. Hai sa le acordam inca o sansa. Vom vedea ce iese.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#9 cornel001

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2 sedan
  • Motorizare:1.6 100

Scris 30 martie 2008 - 10:49

Ouch ! :D Atunci sterge tu ce-am scris acolo ca io nu mai poci :D
(da intre noi fie vorba nu cred ca nu i-ar placea :D)

Serios vorbind, n-ar fi rau sa citeasca ce am scris critic ref. la service (e fapt cred ca stie deja de pe clubford daca e cum ai zis tu), si stiu ca nu depinde doar de dansa (banuiesc ca e dir. de marketing la care te refereai, si are mai putin de a face cu service-ul), dar vrem sa vedem si fapte nu doar intentii. Eu unul desi am luat masina de la BDT cam evit sa ma duc acolo atat din cauza timpului mare de asteptare plus ce au tot scris altii de rau ce au mai fost pe acolo ulterior (ca s-ar mai umbla la piesele masinii, printre altele). Nu ca toate celelalte service-uri sunt mai breze, dar...

Aceasta postare a fost editata de cornel001: 30 martie 2008 - 10:50

  • 0

#10 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 martie 2008 - 11:46

Cornele, tata, am scris mai sus numele persoanelor si functiile, le incurci un pic, te-a luat valul :D
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#11 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 31 martie 2008 - 03:18

... ale tineretii valuri.

Citeste si Dna Cenca garajul? Oricum, e de nota 10. Profesional, bineinteles... a fost extrem de serioasa.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi