X3
#1
Scris 12 octombrie 2009 - 01:21
pt nevoile mele (un 4x4 cat de cat mic, puternic si care sa stea bine pe sosea), asta a fost singura masina care a suplinit trecerea de la subaru forester XT la ceva care sa nu mai consume 30% si sa ofere o autonomie decenta.
motorul urla, turbinele suiera, lumea se sperie si intoarce capul de la distanta. cam asta e o imagine in cuvinte pt X3 3.0sd
dar antifonarea e foarte bine facuta, in masina nu presupui ce se aude pe afara.
cifre oficiale pt X3 3.0sd in general si nu numai:
286 de cai la 4400rpm, (unii au masurat 272, nu stiu la mine, abia au aparut dyno 4x4 pe la noi)
vreo 580NM 1750-2250rpm, (unii au masurat 520NM intre 1500 si 3500rpm)
240km/h (limitata electronic, pe bord arata 250. oricum chiar daca treci de asta, va exista o limitare in cutie la 250, pe bord 265),
0-100km/h 6.4s sau 6.6s, e neclar, (unii au masurat 6.7s stock si 5.3s remapat, personal n-am facut niciodata plecari de pe loc, e un stres prea mare pt masina). singura masina cu care as putea face comparatie si ii stiu timpii, phaeton W12 din ce-mi aduc aminte, fata de care am stat foarte bine. deci ma declar multumit de cum trage.
0-1000m 26.7s,
0-402m 14.8s, (unii au masurat 14.6s stock si 13.3s remapat)
80-120 4s, (masurat empiric la mine, 3s si ceva)
80-180 14s, (la fel, 12 si ceva)
garda la sol 20cm
greutate 1950kg
Consum urban (l/100 km) 9,7 sau 11.3 - depinde unde citesti (real undeva la 12%)
Consum extraurban (l/100 km) 6,7 sau 7.2 (recent la mers de melc, am reusit undeva sub 5%, dar nu treci de 100 si kickdown de vreo 2-3 ori. in mod normal, la mers fara griji e vreo 10% in romania si vreo 7.5% afara)
Volum portbagaj (l) 480 / 1560 (mi-au intrat fara probleme bagaje pt 4 adulti pt concediu sau bagaje pt 3 adulti si un copil mic - carucior, premergator si multe altele numai pt el, plus un carucior plin de cumparaturi. in ambele cazuri se sta mai mult decat decent in masina, e spatiu suficient). depinde foarte mult cum vrei sa le asezi, daca ai de gand sa mergi mai tare sau nu
Revizia la 2 ani sau la 30k km (pe care ii gestioneaza masina, slabe sanse sa fie chiar atat). totusi din principiu am schimbat uleiul si filtrele mai repede (la 10k).
sistem audio H/K surprinzator de omogen, clar si puternic, dar fara sa stie ceva despre soundstage (care e in spatele meu). nu stiu cum dracu l-au gandit. intr-o zi poate-mi fac timp sa-l reglez. partea buna e ca poate fi upgradat usor, are amplificator separat si procesor de sunet la fel.
masina e stock 100% cu pachet M
siguranta
exterior
[va urma imediat ce ma lasa asta sa mai scriu]
interior
[va urma ...]
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#2
Scris 12 octombrie 2009 - 01:24
Foarte tare masina, interiorul e super. Motorul nici nu mai zic. Vad ca e si spatioasa )
#3
Scris 12 octombrie 2009 - 01:37
#4
Scris 12 octombrie 2009 - 01:38
in linii mari, 3.0sd are 2 turbine in serie BorgWarner (simplist, la ture putine merge turbina mica, apoi merg ambele, apoi cea mare. s-a optat pt solutia asta pt ca ofera multiple avantaje - lipsa lag, curba de cuplu foarte buna, emisii reduse, consum scazut, greutate mai mica.
gumele de vara sunt niste p zero rosso pe 19, foarte dure. ma suprinde ca ferrari sau lamboghini foloseste niste gume atat de dure, probabil sa tina mai mult. comparativ, sport maxx-urile de pe X5 sunt niste gume f moi. p zero astea fac scart si pe ud la greu. totusi n-am avut probleme de stabilitate pana acum. excelenta masina in reactii.
gumele de iarna sunt niste LM22 pe 18, luate dupa mai multe incercari de stabilitate in curbe pe ud si manevrabilitate pe frana.
am reusit 360 km cu � din rezervor, mers incet. inseamna vreo 4.5%
similar, cu forester XT am reusit un 6 si ceva si cu golf 5 2.0tdi 4 motion, 3 si ceva
dar in general consumul meu e undeva la 10-12%, afara si in oras. pt mine cred ca e extrem de bine, la 2 tone si motor 3l biturbo.
X3-ul e o masina cu tendinte supraviratoare, relativ puternice, nu exagerate, dar sunt.
* Understeer: Front-end comes out (help!)
* Oversteer: Rear-end comes out (drifting!)
mai multe
de precizat ca DSC-ul controleaza foarte bine rotile, tu nu trebuie decat sa corectezi din volan.
am urcat pe noroi fara sa patineze o data macar. totusi la pante mari (35-40�+) pe nisip, patineaza la plecare o data pe fata, prea mult cuplu chiar si cu a doua.
am coborat pe noroi, fara hill descent insa e cam nasol.
am mers pe drumuri proaste fara probleme. singurul neajuns este viteza mica de deplasare, 10-20km/h cel mult, dar asta e, m-am conformat, deschizi trapa, asculti pasarelele sau muzica.
faptul ca are gume sensibile la galme e mit urban. chiar si jantele sunt foarte rezistente. dupa vreo 40k km, in afara de o caramida care a afectat putin o jante, celelalte erau aproape perfecte. stiu multi cu jante de 17 facute praf.
fiind automata si avand cuplu mare, sa urci o bordura de o joaca de copii mici. nici nu simti cand ai ajuns sus.
iarna, la coborare (chiar si usoara) ai frana de motor cu de la sine putere. prima data n-am inteles de ce la vale se tura singura.
la frana mai puternica, ai frana de motor iar.
in D pleaca din treapata a 2-a mereu si merge la ture putine. de obicei eu in oras merg cu maxim 1500 rpm. relantiul e la 650 rpm. kick down va retrograda 2 trepte, asta inseamna un timp de reactie ceva mai mare.
in SD tine masina ceva mai turata, intr-o treapta inferioara. la kick down retrogradeaza o singura treapta.
pe secvential schimbi tu, dar nu are padele.
distributia maselor e aproape 50/50, +1000kg fata si +900 kg spate, nu mai tin minte exact valorile, adunat dadea putin mai mult ca in talon, dar avea si motorina si niste bagaje.
dintre comparatiile de pe sosea, mentionez vs 2 gti-uri de 260 de cai, una manuala (fata de care eram cam la fel pana la viteza foarte mare) si una DSG (care schimba doar o idee mai repede decat a mea, dar era sesizabil). mi se pare iar, foarte decent.
e cam zgomotoasa la viteze de peste 200km/h din cauza vantului.
alte date
sistemul X drive de pe seria 3 si 5 e putin diferit. la mine e pe lant, la seria 3/5 pe niste pinioane.
de asemenea in teren accidentat, mare atentie la unghiurile de atac si degajare, sunt cam mici.
si asta seama cu motorul meu cred.
si o schema dupa modelul mai vechi
dupa primul an de cand a fost lansat, a ocupat pozitii fruntase (daca nu chiar prima) in topurile de fiabilitate.
am mai aflat o treaba. la un peco petrom dupa brasov, cand sa pun motorina, masina nu ma lasa. mai exista un capac care se deschide automat numai daca pompa cu care vrei sa pui e una diesel. pompele erau diesel, doar ca zicea un nene de acolo, sunt atipice la cap. asa ca nu m-a lasat sa bag nimic.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#5
Scris 12 octombrie 2009 - 01:43
eu ma apuc sa joc la loto deja
#6
Scris 12 octombrie 2009 - 01:54
pe ring a facut niste teste.
S-ul asta mi s-a parut cel mai ok pt a vedea cum se duce masina in balans. a fost luat flat-out, asta a fost singurul motiv pt care cele 2 porsche nu m-au depasit la iesirea din S, ci abia la finalul curbei largi, care e destul de mare. altfel alea erau cele mai rapide masini de pe circuit, undeva la 600 de cai si 1000kg. plus ca am ales sa stau la interior pt a avea ei trasa ideala la iesire.
reactia a fost un scart de sus pana pe la jumatatea curbei largi.
in poza e vorba de 15-16
pt track, suspensia si franele nu sunt cele mai potrivite, dar e si un circuit greu, pe care nu am alergat, am testat mai mult masina, frane, cutie, suspensie, rezultatul fiind ok. de altfel pana acum masina nu m-a surprins prin reactii violente niciodata, chiar daca pe ud a mai plecat la plimbare.
Aceasta postare a fost editata de cata69: 12 octombrie 2009 - 01:55
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#7
Scris 12 octombrie 2009 - 02:05
Te-ai gandit foarte bine
Foarte tare masina, interiorul e super. Motorul nici nu mai zic. Vad ca e si spatioasa )
e mai spatioasa decat s-ar crede. si la bagaje, daca te joci putin cu ele, intra ceva valize. totusi prefer sa le pun cat mai fixe si sa las vizibilitate in spate. dar la nevoie, am plasa din fabrica si poti umple acolo.
loc fata/spate pt picioare e mai mult decat suficient.
Sa inteleg ca te-ai hotarat sa o pastrezi ?
inca nu, dar merita putina atentie.
naaah ai face reclama acuma ca sa gaseasca cumparator
eu ma apuc sa joc la loto deja
SUCCES!!! :party1:
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#8
Scris 12 octombrie 2009 - 02:22
ca un off topic doar vineri ce m-am distrat cu un nenea cu un Touareg pe niste viraje in zona Careffour Baneasa
PS:eram cu Matizul alta supriza a fost ca nu am rasturnat Matizul
#9
Scris 12 octombrie 2009 - 02:26
cel care a opus cea mai mare rezistenta a fost un infinity, pe un drum de la brasov spre sighisoara, dupa nu stiu ce deal.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#10
Scris 12 octombrie 2009 - 02:29
#11
Scris 12 octombrie 2009 - 02:59
#12
Scris 12 octombrie 2009 - 03:09
recunosc tiparul doar ca la mine cazanul mai are tendinta de al pleca in balarii la arat
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 12 octombrie 2009 - 03:10
#13
Scris 12 octombrie 2009 - 04:24
cazanul se misca bine , si e foarte iertator. soferul aplicand scandinavian flick si cazanul raspunzand corespunzator si predictibil.
de precizat ca nu e vreo licoare magica
camionul in actiune pe ab.
o sa ma uit si la mine sa vad cum sunt 1 si 2, dar cum de principiu pleaca cu a 2-a, 3-a are cam 120+, 4-a 160+, 5-a 210+ si restu 6-ele.
n-am fost niciodata curios sa vad ce se intampla daca ii dau sa plece cu 1-a si pana unde se duce.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#14
Scris 12 octombrie 2009 - 05:24
#15
Scris 12 octombrie 2009 - 05:50
scaunele sport sunt cele mai bune. nu exista ventilate la platforma E46, asa de magari sunt astia la bmw.
fara M, ce rost mai avea masina, putea la fel de bine sa fie un santa fe.
culoare exterior/interior nu prea am avut de ales. cert e ca-i sta foarte bine si asa, dupa parerea celor mai multi. pt mine nu a contat deloc, decat sa stau bine in scaun.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#16
Scris 12 octombrie 2009 - 06:18
#17
Scris 12 octombrie 2009 - 06:21
despre masina, ce mai pot sa zic? decat ca data viitoare nu mai scapa fara sa pice si pe mana mea
mi-ar place sa ne intalnim undeva unde sa ne putem fugari, ca in vremurile bune
cat despre "uratenia" masinii : "it's not important what you look at but what you see..."
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#18
Scris 12 octombrie 2009 - 06:31
cat timp sta bine pe sosea, pe drum prost pot merge incet, nu-i bai. important e ca pot merge
ani la rand posesorii de X3 s-au plans ca are suspensia prea tare, asa ca bmw intr-un final a impartit-o in 2. una moale si una sport.
dar alta e problema, la pachet sport ai nu numai suspensia, mai vin si altele. ai ori tot, ori nimic.
scaunele sport sunt culmea, cele mai bune de la bmw ca suport lateral si confort (desi exista si unele confort speciale, sunt foarte proaste). astfel ca dupa 1000 de km la volan, te dai jos si mergi linistit.
fata DSC nu ai cum sa mergi, pt ca el face transferul constant de cuplu intre punti. daca avea RWD, era alta treaba si atunci mergea ce spui tu.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#19
Scris 12 octombrie 2009 - 06:34
la e46 la mine adica amortizoarele sunt Sachs in rest nu inteleg ce vrei sa zici,m tech suspension in Germania si pe drumuri ok e la fel ca o suspensie normala,arcurile e posibil sa fie progresive(la mine asa sunt sau cel putin pe spate)Ma dezamagesti,sa speram ca e prima si ultima oara, ai idee cine fabrica arcurile si shocks'urile de la M?E ca si cum te-ai duce la BILSTEIN sa cumperi o suspensie sport.....fie ea si PSS....esenta afirmatiei mele de pseudocunoscator(cum ma boteza un coleg p-aici)este ca camionache al tau e penalizat la comfort in favoarea tinutei de drum.Dar e posibil ca acel comfort sa nu fie pe lista ta de prioritati la o masina,caz in care se explica totul...sau handling-ul pe curbe sa fie mai important............MASINILE sunt cele ce ramin pe curbe cu suspensie moale,la care imagineaza-ti cum se imbunatatesc lucrurile cind pui arcuri si amo sport...le zic masini deoarece iti permit sa mergi tare si sa frinezi tare fara sa isi descompuna tinuta...adica sunt concepute bine,cu centrul de greutate pozitionat si nu numai....E ca si cum ti-as spune ca merg linga tine la aceeasi viteza si aceiasi timp cu o masina fara DSC3(adica esp3 ce ai tu pe masina),atunci in afara de mina si oo contribuie acea masina ce sta pe strada fara esp si suspensie sport.....sper sa ma fi facut inteles...chiar daca exemplul nu e prea pentru toti,TU sper sa pricepi....cit despre scaune,scaunul bun e acela care iti permite sa stai in el multe ore fara dureri sau amorteli...cel sport nu se incarca cu hoitul pe curbe,dar in afara de suport lombar si consola mobila ptr bicepsul femural(ce e utila la ore multe de stat la volan,in sensul ca nu lasa greutatea sa cada pe pedala)altceva nu iti ofera............totul cu precizarea de gustibus...
scaunele fac toti banii pe viraje
#20
Scris 12 octombrie 2009 - 06:40
cata, asta da review :thumb:
despre masina, ce mai pot sa zic? decat ca data viitoare nu mai scapa fara sa pice si pe mana mea
mi-ar place sa ne intalnim undeva unde sa ne putem fugari, ca in vremurile bune
cat despre "uratenia" masinii : "it's not important what you look at but what you see..."
ne fugarim in jurul gratarului la oaspete in curte.
cica va ninge in curand.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#21
Scris 12 octombrie 2009 - 06:43
#22
Scris 12 octombrie 2009 - 07:38
x3-ul are o suspensie TARE, si se simte. DAAAR, totusi, filtreaza destul de bine denivelarile mici. mai ales piatra cubica. asta nu inseamna ca nu se simte. dar fata de suspenia pe opelul meu ( chiar si in modul standard, fara sa intaresc amortizoarele ) e mult mai confortabil x3u pe drumuri mai denivelate.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#23
Scris 12 octombrie 2009 - 07:46
glumesc pana nu mergi nu iti dai seama,asta ziceam si eu posibil ca pe x3 sa fi aruncat cevax arcuri progresive
#24
Scris 12 octombrie 2009 - 07:53
cele mai multe sunt despre modelul din USA, dar care nu are nici o legatura cu al meu. de ex eu am frane de X5, aia au de X3.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#25
Scris 12 octombrie 2009 - 07:59
Aceasta postare a fost editata de DMIHNEA: 12 octombrie 2009 - 08:03
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi