Desi a trecut vacanta, incerc sa ma tin de promisiunea facuta lui Grinch aici.
Asadar... in toamna lui 2011 aveam 3 masini: Outlanderul, Focusul ST170 si batranul Super 5 care zace in garaj asteptand ziua restaurarii.
Vine intr-o zi un prieten bun (unii il stiti de la ultima intalnire la Balvanyos) si-mi spune ca au la firma o masina de vanzare pe care nu ar trebui sa o ratez.
Ii spun ca oricum am prea multe si n-am nevoie. Imi zice sa ma mai gandesc si-mi da detalii despre masina: Jeep Cherokee 2.8 CRD, 2004, 27.500km , cutie automatica.
Sincer,habar n-aveam cum e Jeep-ul Cherokee 2004, google mi-a spus ca in realitate e ce sitam eu sub numele de Liberty la americani.
Long story short, am luat masina.
In luarea deciziei a cantarit destul de mult si faptul ca aveam un coleg care cocheta cu ideea de a-mi cumpara ST-ul (ca oricum mai mult el mergea cu masina respectiva), ceea-ce a si facut intre timp.
In concluzie, m-am pricopsit cu un tractor "tzipla" si cu speranta ca intr-o buna zi chiar vom avea nevoie de 2 masini in familie (momentan ).
Daca tot am luat-o, am inceput sa merg cu ea si m-am apucat de diverse upgrade-uri/reperatii/modernizari:
- am schimbat toate arcurile cu niste H&R -uri "lift +40mm" (visam la un lit OME +1.5inch dar m-am abtinut)
- am schimbat toate amortizoarele (aici m-am zgarcit si am pus KYB in log de unele serioase: OME / Bilstein B6 OffRoad / Koni / Rancho)
- am aruncat gumele originale GY Wrangler, bune dar crapate de batranete si am pus BFG A/T cu un nr mai mare (245/70/16 in loc de 235)
- am schimbat becurile extrem de chioare din palfoniere cu niste placi cu LED-uri cu lumina calda
- am luat de le ebay proiectoare de ceata SH dar originale + bloc comenzi cu optiune de ceata (semnal, faruri, stergatoare)
Am mers cu ea pana acum 7500km, din care 80% in oras.
Desi eram sceptic la inceput, trebuie sa recunosc ca e o masina foarte cool.
Cutia automata in 5 trepte face tot banii in oras si e ok si in afara. Are si buton de 'overdrive' care ajuta in unele cazuri si poti retrograda 'la comanda'.
By default e RWD. Are cute de transfer Selec-Trac cu urmatoarele optiuni:
- 4WD Full Time - adica 4x4 permanent, nu conteaza cat mergi si cu ce viteza
- 4WD Part Time - 4x4 cu dif central blocat, nu conteaza viteza atata timp cat esti pe suprafete alunecoase
- Neutru pe cutia de transfer - adica poti tracta / impinge masina cum vrei tu (n-ai nevoie de platforma daca ramai in pana, ca la RR de exemplu )
- 4WD LOW - adica reductor cu demultiplicare de 2.73:1
Echiparea e "SPORT" adica cea mai chioara. AC manual, 4 geamuri electrice si inchidere centralizata cu deschidere din buton a geamului de la hayon. Atat. In rest plastic gri in toata masina. Un amic rade de mine si spune ca si un Doblo e mai luxos
Are si 2 chestii "cool": radio-cd-ul are si casetofon (si suna decent) iar cadranele ceasurilor de bord sunt albe. Un feature scump la alte masini
In realitate, singura buba pe care i-am gasit-o e ca pt lungimea cracilor mei, sezutul scaunului e prea scurt => ma doare coapsa dreapta la drum lung.
In rest e o masina de familie + aventura decenta. Nu exceleaza la spatiile interioare, dar te poti descurca cu ea. (spatiile de depozitate sunt chiar putine si mici).
Dpdv off-road, nu pot sa ma pronunt pt ca inca n-am tavalit-o, dar din ce am vazut ca fac americatii cu ele (in variante stock + gume ok) cred ca nu are nevoie omul treaca pe unde poate merge masina asta. E un fel de Wrangler pe caroserie autoportanta.
Cu toate astea, exista kit de punte rigida pt ele.
Are 2050kg goala si inertia e pe masura.
Motorul e un VM Motori L4 de 2800cc, CRD, 150cp / 360nm.
Din 2005 i-au pus turbina variabila si l-au scos la 163cp/ 400nm, dupa care au facut un recall si au scazut cuplul cu 7% ca sa menajeze convertorul de cuplu.
Cert e ca si varianta de 150cm/360nm, daca o proptesti in bordura sau zid si accelerezi, invarte rotile spate pe asfalt uscat fara nicio problema. (la modul cel mai serios).
Deocamdata 3 poze, pt ca restul sunt pe alt computer: