BMW X3 va fi disponibil din martie si in Romania cu motorul 2.0 turbo de 245 CP

1

BMW continua inlocuirea motoarelor cu 6 cilindri in linie aspirate pe benzina din gama sa cu motoarele noi de patru cilindri turbo. Unul din ultimele modele in care motorul legendar cu 6 cilindri in linie mai era oferit, BMW X3 xDrive28i, va schimba din martie 2012 propulsorul de 2.996 cmc, 258 CP si 310 Nm pe noul motor N20 de 1.997 cmc, 245 CP si 350 Nm. Este vorba de schimbarea pe care a facut-o si BMW X1 xDrive28i anul trecut, noul motor fiind cel pe care l-am testat si noi pe BMW X1.

Asa cum am constatat si noi, motorul turbo de 2 litri aduce o serie de avantaje pe hirtie si in practica (acceleratii si reprize mai bune, consum mai mic, poluare mai redusa, impozite si taxe mai mici) dar probabil unii fani ai marcii vor regreta sunetul motorului aspirat cu 6 cilindri in linie. BMW pare sa recunoasca opinia acestor “puristi” pentru ca pentru modelul Seria 5, am fost suprinsi sa vedem in continuare in oferta de modele un 530i cu motorul aspirat de 3 litri si 6 cilindri in linie, alaturi de 528i de 2 litri cu 4 cilindri.

Revenind la X3, in cazul sau motorul aspirat de 3 litri este complet inlocuit iar noul model, botezat tot xDrive28i, va accelera de la 0 la 100 km/h cu 0.2 secunde mai repede, in 6.7 secunde avind un consum de carburant redus in medie de la 9 litri la numai 7.5 litri la suta de kilometri. Noul BMW X3 xDrive28i cu Twin Turbo va fi oferit in Romania la pretul de 40.150 EUR plus TVA, in versiune doar cu cutie automata Steptronic si 8 rapoarte. Ca si la X1, este un pret putin mai mare decit cel al modelului cu vechiul motor, care era oferit tot in varianta cu cutie automata Steptronic insa cu 6 rapoarte la 39.600 EUR plus TVA.

Pe lângă noul motor, X3 va oferi si sistemul Driving Experience Control care permite setarea raspunsul direcţiei, al pedalei de acceleratie, al pragului de interventie al sistemului ESP si a modului de functionare a cutiei automate in functie de modul de rulare, in patru variante: Comfort, Sport, Sport+ sau Eco Pro.

 

1 COMENTARIU

  1. Motorul asta pare sa fie o dovada vie ca tendinta actuala de donwsizing este o solutie castigatoare.
    Diferenta de pret fata de vechiul motor este digerabila mai ales tinand cont de actualele impozite aplicate motoarelor de cilindree mare…..

Comments are closed.