CONTACT: Mercedes A180 CDI 7G-DCT

0

Cu ocazia etapei bucurestene a road-show-ului “Pulsul unei noi generatii”, Mercedes-Benz a organizat si o mica sesiune dedicata presei auto cu ocazia careia am avut un prim contact cu noul Mercedes A-Class in versiunea Mercedes A180 CDI 7G-DCT atit in echipare de baza cit si in versiunea de echipare AMG Sport.

Din punct de vedere al design-ului, noul Mercedes A-Class este probabil cea mai frumoasa masina din clasa compacta actuala, si fara indoiala cea mai frumoasa compacta premium. Dupa doua generatii de modele inalte, construite pe o arhitectura sandvis, de tipul pasagerii deasupra, tehnica dedesubt, imaginate in asteptarea unor modele hibride, electrice, sau cu fuel cell, Mercedes schimba foaia si ofera o compacta traditionala, cu o puternica orientare spre o imagine sportiva si dinamica. Proportiile sunt foarte placute, detaliile de design surprinzatoare iar ansamblul e original si fara critica. Probabil ideea de marketing din spatele acestui design este acela de a transforma A-Class intr-un model care sa atraga tinerii catre marca Mercedes-Benz, urmind sa ii transforme apoi in clienti fideli ai marcii.

Linia de design sportiva si inovatoare continua si in interior, unde regasim un bord sport, cu gurile de aerisire rotunde cu finisari de aluminiu si un ecran central care parca pluteste pe bord. Impresia de calitate este foarte buna, cu materiale omogene, foarte bine imbinate, la nivelul celor mai bune interioare oferite de Audi. Cutia de viteze automata are selectorul plasat pe coloana de directie, eliberind spatii utile de depozitare pe consola. Cadranele sunt si ele rezolvate tot in cheie sportiva, dar din pacate ecranul din centrul acestora este doar monocolor, similar mai vechilor modele Mercedes-Benz. Aici concurenta reprezentata de BMW Seria 1 si Volvo V40 se prezinta mai bine. Toate modelele Mercedes A-Class sunt echipate cu scaune sport, iar scaunele fata pentru toate modelele sunt dintr-o bucata, avind tetiera inglobata in prelungirea spatarului – e o alegere discutabila din punctul nostru de vedere, spatarul fiind cam tare pentru genul de scaune cu care ne-a obisnuit Mercedes-Benz. In plus, unii vor regreta imposibilitatea ajustarii tetierelor.

La capitolul dinamica, am remarcat indeosebi versiunea AMG Sport, care are o tinuta de drum foarte dinamica si sportiva fara sacrificii semnificative in domeniul confortului, si asta fara a fi vreo suspensie adaptiva, cu amortizoare controlate electronic precum la BMW Seria 1, ci una clasica. Modelul echipat cu suspensiile standard s-a dovedit si el corect din punct de vedere al tinutei de drum, neutre, cu un plus de confort mai in linie cu imaginea marcii Mercedes-Benz, dar preferinta noastra merge totusi pentru suspensia sport. Directia este surprinzator de sportiva pentru un Mercedes, directa, si cu un feedback suficient de bun chiar daca este vorba de un sistem asistat electric.

Motorul de 1.8 litri diesel care echipeaza modelul Mercedes A 180 CDI 7G-DCT dezvolta 109 CP si 250 Nm si este suficient pentru a misca in mod rapid noul A-Class, dar suntem curiosi de capabilitatile modelelor mai puternice cu motoare pe benzina si diesel, care sa puna mai mult in valoare capacitatea sasiului. Cutia cu dublu ambreaj 7G-DCT este si ea o surpriza foarte placuta, schimbind pe nesimtite treptele in modul normal si avind o functionare foarte dinamica in modul sport, cu rezerva ca in acest mod de functionare al cutiei motorul urca spre 4000 rpm unde devine destul de zgomotos.

In conditiile noastre de test pe circuit, Mercedes A180 CDI 7G-DCT a consumat sub 8 litri/100 km, desi a fost un traseu scurt si relativ aglomerat, intr-o zona de iesire din oras unde se gasesc multe centre comerciale.

In privinta pretului de achizitie, gama noului Mercedes A-Class porneste de la un pret de baza de 24.676 EUR cu TVA inclus pentru A180 BlueEFFICIENCY cu motorul pe benzina de 1.6 litri si 122 CP. Modelul Mercedes A180 CDI 7G-DCT are un pret de baza de 28.135,60 EUR cu TVA inclus. Este un pret putin mai mare decit al concurentilor BMW Seria 1 si Audi A3, dar probabil ca Mercedes mizeaza pe design-ul foarte reusit pentru a atrage clienti de la concurenta. Spre deosebire de concurentul BMW Seria 1, care sufera si de concurenta interna cu noua Serie 3, Mercedes A-Class 2012 beneficiaza si de aspectul noutatii fata de o Clasa C care are unele semne ale batrinetii.  Pe de alta parte, la banii de un A-Class de baza, echipat decent, se poate cumpara un Golf GTI sau GTD, mult mai puternic si, pentru multi, suficient de “premium”, dar nearatind la fel de senzational.