Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 10 decembrie 2008 - 05:23

Sa va povestesc patania cu scartaitul:

Luni seara in drum spre casa aud un scartait strident, intrerupt, in ritmul turatiei motorului. A tot facut asa masina vreo 20 de minute apoi s-a diminuat dar tot exista. Ieri am fost in service la Autoitalia(unde scartaitul era din nou strident) si dupa ce au dat cureaua de accesorii jos si au repornit motorul au constat ca nu este de la nici o rola ci de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
Verdict/propunere: schimbarea intregului set de ambreiaj ca asa vine la set, 530 lei kit-ul si 400 lei manopera deci un total de 930 lei suportat de client pentru ca ambreiajul se incadreaza in categoria consumabile care nu fac obiectul garantiei. Mi-au aratat scris in carnetul de garantie faptul ca nu sunt acoperite consumabilele si ca mecanismul ambreiaj este pe lista de consumabile.

Acum am si eu niste nelamuriri. De ce un rulment e consumabil? De ce nu s-a pus problema ca si o consumabila poate avea defect de fabricatie? De ce ma obliga sa schimb tot kit-ul?
Sunt de acord ca materialul de contact de pe discul de ambreiaj e consumabil si se poate uza prematur in urma unei utilizari necorespunzatoare dar din ce cauze se poate uza prematur rulmentul de presiune? De ce simptomul este un scartait strident si nu bate/clantane cum se intampla de obicei cu un rulment uzat?

Mentionez faptul ca nu obisnuiesc sa sprijin piciorul pe pedala de ambreiaj, nu tin ambreiajul apasat la semafor si nici nu fac raliu cu masina.
Astept sfaturi si pareri. Multumesc!

P.S.: Masina e Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 75cp(23.000km parcursi) si in afara de scartait masina merge absolut normal - intra usor in viteze, cupleaza decupleaza normal, trage normal. Scartaitul are 3 faze - strident, discret si inexistent( adica nu scartaie tot timpul) si atunci cand scartaie o face indiferent daca apas ambreiajul sau nu; inclusiv in mers - ritmul scartaitului se accelereaza odata cu cresterea turatiei motorului.
  • 0
The only way out is in!

#2 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 decembrie 2008 - 12:09

adreseaza-te anpc
rulmentul nu e consumabil
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#3 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 11 decembrie 2008 - 12:35

adreseaza-te anpc
rulmentul nu e consumabil

In carnetul de garantie scrie ca "ansamblul ambreiaj" este consumabil. Ei considera ca rulmentul de presiune face parte din acest ansamblu. Si cum consumabilele nu fac obiectul garantiei nici acel rulment nu se schimba pe garantie.
Nelamurirea mea este: Daca aceasta parte, consumabila conform carnetului de garantie, a avut defect de fabricatie?
  • 0
The only way out is in!

#4 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 11 decembrie 2008 - 01:05

pai cred ca se schimba?producatorul ambreiajului banuiesc ca da garantie nu?!
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#5 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 decembrie 2008 - 01:40

In carnetul de garantie scrie ca "ansamblul ambreiaj" este consumabil. Ei considera ca rulmentul de presiune face parte din acest ansamblu. Si cum consumabilele nu fac obiectul garantiei nici acel rulment nu se schimba pe garantie.
Nelamurirea mea este: Daca aceasta parte, consumabila conform carnetului de garantie, a avut defect de fabricatie?

a avut sigur si de-aia spun sa te adresezi anpc sustinand ca 25.000km nu reprezinta o distanta la care acel consumabil sa fie "uzat", ci doar defectat
mai poti folosi ca argument restul sistemului de ambreiaj..ar prezenta si restul componentelor semne de uzura, nu doar rulmentul
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#6 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 11 decembrie 2008 - 02:04

Totusi, daca avea defect de fabricatie, cred ca ceda pina acum.
Situatiile cind rulmentul cedeaza prematur ( nu rapid ) sunt de regula din exploatare necorespunzatoare. Adica tii piciorul pe ambreiaj chiar daca nu apesi.
  • 0

#7 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 11 decembrie 2008 - 02:13

pai cred ca se schimba?producatorul ambreiajului banuiesc ca da garantie nu?!

Ei spun ca ansamblul ambreiaj nu este in garantie si asta scrie si in carnetul de garantie.

Totusi, daca avea defect de fabricatie, cred ca ceda pina acum.
Situatiile cind rulmentul cedeaza prematur ( nu rapid ) sunt de regula din exploatare necorespunzatoare. Adica tii piciorul pe ambreiaj chiar daca nu apesi.

Totusi parca e cam prea prematur 23.000 km presupunand ca mi-am sprijinit piciorul pe ambreiaj fara sa-l apas - ceea ce nu am facut decat in intervalul schimbarii treptelor din 1 in 2(ceea ce mi se pare infim)

Aceasta postare a fost editata de GrandePunto: 11 decembrie 2008 - 02:10

  • 0
The only way out is in!

#8 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 12 decembrie 2008 - 12:37

Am primit uramtorul raspuns:

Va multumesc pentru amabilitatea de care ati dat dovada descriindu-mi in amanunt problema cu care v-ati confruntat.

Din pacate, defectiunea aparuta la rulmentul de presiune prezinta caracteristicile clare ale unei defectiuni provocate de o utilizare necorespunzatoare (rularea masinii su piciorul stang sprijinit pe poedala de ambreiaj, tinerea pedalei de mabreiaj apasata la semafor, etc).

AutoItalia este deschisa la orice demers pe care dumneavoastra doriti sa-l intreprindeti, inclusiv participarea la o expertiza facuta de catre un tert. In aceste conditii, in prezenta unei persoane desemnate de catre AutoItalia service, se poate recurge la demontarea ambreiajului si solicitarea unei pareri avizate, cu specificatia ca, in cazul probabil in care se dovedeste ca defectiunea este consecinta utilizarii necorespunzatoare, dumneavoastra veti cel care va suporta costul de demontare/montare precum si costurile aferemnte expertizei tehnice.



Pentru alte informatii va ramanem in continuare la dispozitie.

  • 0
The only way out is in!

#9 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 decembrie 2008 - 12:47

Raspunsul mi se pare foarte corect. Acum tu decizi.
  • 0

#10 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 12 decembrie 2008 - 12:57

Raspunsul mi se pare foarte corect. Acum tu decizi.

Oare OPC are oameni calificati care sa fie in masura sa analizeze ceea ce se vagasi acolo dupa desfacerea ambreiajului?
  • 0
The only way out is in!

#11 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 decembrie 2008 - 01:15

Din ce stiu eu, poti apela la un expert autorizat si numai dupa aia, daca e cazul, mergi la OPC. Daca si expertul zice ca nu e defect de piesa, platesti si faci masina fara sa mai chemi OPC-ul.
Totusi mai intereseaza-te, sa nu gresesc eu.
  • 0

#12 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 12 decembrie 2008 - 02:40

Din ce stiu eu, poti apela la un expert autorizat ...


Expert platit de mine presupun... car epoate fi mituit de ei...

Aceasta postare a fost editata de GrandePunto: 12 decembrie 2008 - 02:40

  • 0
The only way out is in!

#13 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 12 decembrie 2008 - 05:26

Daca stau bine sa ma gandesc demontarea oricum o vei face pentru ca altfel nu vad cum o sa schimbe rulmentul. Deci probabil ca singurul cost aditional o sa fie expertul.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#14 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 decembrie 2008 - 05:43

Depinde la ce concluzie se ajunge. Daca e defect de fabricatie, plateste importatorul. Daca se constata ca a fost utilizare incorecta, plateste clientul. Expertul, habar n-am.....

Aceasta postare a fost editata de Relu: 12 decembrie 2008 - 05:44

  • 0

#15 GrandePunto

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 Mesaje:
Inregistrat: 10-decembrie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Grande Punto
  • Motorizare:1.3Mjet 75CP

Scris 15 decembrie 2008 - 08:55

Multumesc foarte mult pentru raspunsuri. O sa incerc sa vorbesc si la Autoperugia.
  • 0
The only way out is in!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi