Salt la continut


Fotografie
- - - - -

ulei motor


  • Please log in to reply
155 replies to this topic

#1 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 29 aprilie 2009 - 05:36

Pornind de la "poza" de mai jos, va rog sa-mi spuneti ce ulei ati pune in masina cu pricina (ma refer la viscozitate, nu la marca / producator ... da' daca vreti puteti sa va dati cu parerea si pe tema asta):
http://www.postimage...e.php?v=gx44aGi

Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 29 aprilie 2009 - 05:48

  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#2 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 29 aprilie 2009 - 05:43

Poza de mai jos nu-mi zice nimic ca e prea mica :lol: Deci, despre ce masina e vorba? Eu am avut numai 5w30 de cand ma stiu, pe 3 masini din 4 (la prima nu mai tin minte).
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#3 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 29 aprilie 2009 - 05:50

Acum se vede si poza mai mare :lol:

(imageschack nu-mi incarca poza deloc iar postimage nu se simte nici el prea bine)
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#4 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 aprilie 2009 - 06:08

Scrie clar ce sa folosesti taman in instructiunile alea.
  • 0

#5 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 29 aprilie 2009 - 06:25

Din ce imi dau seama seamana cu ce aveam eu la Espero in instructiuni, si cred ca si la Ford e la fel. Iti zice despre mai multe tipuri de ulei, care de la cate grade merge pana la cate grade, si ca masina poate folosi oricare din ele in functie de zona in care te afli. Eu am pus 5w30 tocmai pentru ca e foarte "generic" cand e vorba de temperaturi, de la cele cu minus foarte mult pana la cele cu plus foarte mult.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#6 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 29 aprilie 2009 - 08:36

Scrie clar ce sa folosesti taman in instructiunile alea.


"taman" asta "clar" de care zici tu se refera la recomandarea aia "cu tarie" (0w20) ???
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#7 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 29 aprilie 2009 - 08:45

Cel mai bun "specialist" e manualul.
  • 0

#8 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 29 aprilie 2009 - 10:41

Relu ... apreciez efortul de a-mi raspunde ... da' as aprecia si mai mult daca ai da un raspuns mai pe intelesul meu (adica ceva de genul xxWxx) :lol:

1Q-le, la Espero nu stiu cum e ... da' la Matiz e ca in "poza" de mai jos (adica tot asa iti "zice despre mai multe tipuri de ulei, care de la cate grade merge pana la cate grade" dar numai citeva dintre ele sint "uleiuri recomandate" - partea proasta e ca n-am inteles criteriu dupa care se face recomandarea asta)

http://www.postimage...e.php?v=PqBP0QS

Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 29 aprilie 2009 - 10:44

  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#9 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 29 aprilie 2009 - 10:47

Pai recomandarile tin cont de temperaturile intre care se va misca masina. Eu am pus 5w30 pentru ca acopera o plaja mare de temperaturi ale mediului inconjurator. Poate voi trece la 10w40 dar la mine la Mondeo al meu acum imi zice de 5w30 in continuare... Am trecut deja 2 veri toride cu ulei din asta si e ok :lol:
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#10 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 29 aprilie 2009 - 10:50

Relule, stii ca am avut o discutie pe tema asta cand mi-am pus Motul 300v Power 5w40 in masina si m-ai intrebat de ce nu am pus ulei cu specificatie Ford .... :lol:) Inainte am avut Mobil 1 5w50 :D), desi "Ford recomanda 5w30"

Eu cred ca trebuie sa intelegi ceea-ce faci, sau ce e recomandat undeva inainte sa aplici cu ochii inchisi.

Eu cred asa:
1. Rolul unui ulei este sa lubrifieze cat mai bine in conditiile in care este folosita masina.

2. Uleiul trebuie sa unga bine si la rece (cand pornesti masina) si la talpa (chiar daca sunt 40 grade afara). Pentru asta s-au inventat uleiurile multigrad, care au o vascozitate la rece si alta la cald.

3. Psihoza reducerii poluarii din ultimii ani a dus la aparitia uleiurilor de top 'eco' / 'fuel economy' (A1/B1), cu o vascozitate la cald scazuta si care opun rezistenta mai mica la miscarea motorului => consum mai mic => poluare mai putina. In categoria asta intra in general vascozitatile de genul 0w20 / 0w30 / 5w20 / 5w30.

4. Pe de alta parte sunt uleiurile care au vascozitatea la cald mai mare (A3/B3etc), 0/5/10/15/20w40/50/60, mentinandu-si pelicula intecta la temperaturi mai mari. Daca te uiti pe bidoane, vei vedea ca in general la cele A1/B1 scrie good fuel economy iar la cele A3/B3 scrie good protection.

6. In functie de tehnologia folosita, sunt uleiurile semisintetice si sintetice, cele din urma putand avea "distanta" mai mare intre vascozitatea la rece si cea la cald, deci o plaja de functionare mai mare. Cele complet sintetice au o gramada de avantaje, printre care faptul ca nu se prea ard.

7. In afara de asta, cam toate uleiurile au diversi adidivi, in diverse cantitati (unele impuse de producatorii de masini pt a accepta "compatibilitatea" cu marca respectiva).

8. Mai mult, dincolo de vascozitate, producatorii de automobile fac dealuri comerciale de genul "Renault recomanda Elf", "Subaru-Motul", "Citroen-Total", "Fiat-Agip", etc... cand sa fim seriosi.... orice producator important de ulei are si uleiuri de rahat si uleiuri excelente. Dar asta-i biznisu' :D

9. Eu cred ca orice producator de masini, intre a scadea emiisile cu X% si a face motorul sa mearga 500.000km ar alege prima varianta. Poate sunt paranoic, dar asta cred. In plus, niciun producator nu poate recomanda folosirea unui ulei foarte scump pt ca ii ies vorbe... masina ieftina dar uite ce ulei trebe sa bag in ea... vecinu' baga mai ieftin ca asa scrie in cartea masinii lui...

10. In concluzie:
- in romania e mai cald cand e cald decat e frig cand e frig
- deci eu m-as uita mai degraba la vascozitatea la cald (+un HTHS cat mai mare), mai ales in cazul in care tii masina in ture si mergi mult cu ea
- cel mai bun compromis mi se pare un 5w40 (bun!) pt aspirate cu ture multe. Pt masini de turatie mai mica sau turbo, 5w50 sau 10w60.
- in cazul folosirii masinii ca taxi sau in orase foarte mici (mergi cu motorul in permanenta rece), sau in Alaska, as opta pt un 5w30 / 0w30 / 0w20
- depinde si de buget, dar eu as merge exclusiv pe uleiuri sintetice.

Asata e parerea mea.
Daca vreti sa sariti la beregata, be my guest, dar cu argumente, nu cu texte de genul "Ford recomanda 5w30 A1/B1". Dar in mod paradoxal, tot Ford recomanda ca alternativa si 5w40 (A3/B3), numai ca ala costa de 1.5-1.7x mai mult, desi e tot ulei 'original' Ford.
Oare de ce? :)

Aceasta postare a fost editata de Extremero: 29 aprilie 2009 - 10:57

  • 0

#11 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 aprilie 2009 - 07:12

O expunere foarte buna si pe intelesul tuturor, as zice.

In ultima vreme, intr'adevar, cel mai des aud de 5W30.
Cand e vorba insa de semisintetice/sintetice ... intervalul de schimb al uleiului e acelasi sau e recomandat ca vreunul din ele sa fie schimbat mai devreme (deci nu doar completare)?

"Mitul" cum ca schimbarea prea deasa a uleiului de motor de fapt ii dauneaza acestuia, datorita aditivilor de spalare pe care ii incorporeaza lubrifiantul, este adevarat? Nu am gasit pana acum un punct de vedere clar explicat ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#12 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 aprilie 2009 - 08:10

Levi,

- Alegerea uleiului pentru un motor anume, tine de particularitatile lui constructive + conditiile de exploatare.
- Noi, utilizatorii, NU avem cum sa alegem mai bine uleiul decit fabricantul, tocmai pentru faptul ca numai el -fabricantul- stie cum a construit acel motor si ce anume ar fi potrivit lui.
- Calitatile uleiului nu au legatura cu cifrele de viscozitate ( pe care le vedem noi cind alegem uleiul ) ci cu aditivii care determina aceste calitati. Calitate reflectata exclusiv in pret.
Un ulei "supralicitat" dpdv cifre de viscozitate nu va face rau ( la aceeasi calitate ) doar va face gaura in buzunarul nostru si va crea pericolul de a merge cu mai putin ulei in cazul in care nivelul scade si nu observam. Situatia asta e foarte des intilnita in motoarele la care proprietarul din exces de zel pune "cel mai bun ulei" ???? Cel mai bun ulei nu exista. Exista cel mai potrivit ulei pentru acel motor care costa cel mai mult ! Pretul reflecta calitatea aditivilor din acel ulei.
Atita timp cit respectam viscozitatea + clasele recomandate de fabricant si alegem un ulei de calitate, avem garantia faptului ca motorul este protejat la maxim.
Daca in graficul din manual am minim 5W e inutil sa pun 0W. Pentru pornirile la rece nu te ajuta o cifra mai mica ci onctuozitatea uleiului ! Caracteristica data de aditivi/calitate a uleiului, pe care nu o vei putea verifica/controla citind ce scrie in descrierile uleiului.
Pentru situatiile cind folosesc masina in conditii grele ( cald ), aleg tot din graficul din manual cifra cea mai mare, dar NU mai mare decit maxima recomandata !!

@Andrei
Nu e deloc gresit sa schimbi mai des uleiul. Faptul ca detergentul spala "gomele" rezultate in urma arderii care se depoziteaza peste tot in motor, nu poate decit ajuta motorul. Un motor "curat" la interior permite o circulatie mai buna a uleiului si o racire mai buna. Implicit o ardere mai inceata a uleiului.
  • 0

#13 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 30 aprilie 2009 - 10:55

Perfect adevarat ce zici tu, doar ca te limitezi la a alege dintre variantele din manual.
Stim foarte clar amandoi ce inseamna specificatiile unui ulei.

In cazul asata, cum pana mea recomanda un producator pentru un anumit motor o anume vascozitate, aceeasi si pt masina vanduta in Alaska, si pt cea vanduta in Egipt?

Parerea mea: pentru ca trebuie sa le iasa valorile de poluare (si eventual si cele de consum) la fel cu ce au declarat in fisa masinii.

Zica ca: "Daca in graficul din manual am minim 5W e inutil sa pun 0W."
Da, este inutil sa pui 0w in cazul in care zona in care folosesti masina nu va ajunge prea des la plaja de temperatura in care se face diferenta intre 5w si 0w (pour point). Dar daca as sta in Siberia, as ignora ce scrie in manual si as pune 0w.
  • 0

#14 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 aprilie 2009 - 11:01

Esti sigur ca masina are fix acelasi manual indiferent de zona in care se vinde?
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#15 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 30 aprilie 2009 - 11:27

Pai logic ar fi sa recomande vascozitati diferite in functie de clima pietei de desfacere.
Dar in ultimii ani am observat ca mai toti recomanda uleiuri "eco" indiferent de zona.
Cred ca 'Ford recomanda 5w30' (am o pata pusa pe formularea asta :rolleyes:) si in Finlanda si in Grecia. Ceea-ce mi se pare bataie de joc.
  • 0

#16 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 aprilie 2009 - 11:39

.......
In cazul asata, cum pana mea recomanda un producator pentru un anumit motor o anume vascozitate, aceeasi si pt masina vanduta in Alaska, si pt cea vanduta in Egipt?

......


Folosind acel grafic, alegem uleiul functie de zona unde se utilizeaza masina.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 30 aprilie 2009 - 11:40

  • 0

#17 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 30 aprilie 2009 - 12:58

Facind comparatie intre cele 2 poze puse de mine pt. 0w30 apare o diferenta, adica aia de la daewoo zic ca e ok pina la 30 grade iar ailalti ca e ok pina la 40 grade ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#18 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 aprilie 2009 - 01:38

Ailalti fiind cine ? E alta masina ? Fi mai explicit.
  • 0

#19 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 30 aprilie 2009 - 01:59

E alta masina ... in momentul de fata nu are importanta marca si modelul.

Masina e in garantie, pina in 28 mai trebuie facuta prima revizie ... si dupa ce am intrebat la 2 "ateliere de service autorizat" am primit urmatorul raspuns:
- ulei castrol 5w40 (pret revizie "cam 500 - 600 Ron")
- ulei Mobil1 10w40 (pret revizie 280 Ron)

... adica ceva cam diferit de acel 0w20 recomandat "cu tarie" in "manualul utilizatorului" :lol:
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#20 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 aprilie 2009 - 02:09

Ba are importanta majora ! Sau tu ai impresia ca toate masinile folosesc aceleasi uleiuri ?
In alta ordine de idei, tu in cine ai incredere, in manual sau in angajatul de la service ?
  • 0

#21 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 30 aprilie 2009 - 03:02

Nu am "impresia ca toate masinile folosesc aceleasi uleiuri" ... da' daca spun ce masina e o sa va dati cu parerea despre ce uleiuri ar fi bune pt. masina respectiva, iar eu vreau doar pareri pornind de la ce scrie in manualul utilizatorului.

In ceea ce priveste increderea (manual vs. angajatul de la service) ... greu de spus ... adica in manual poate fi o greseala (inca n-am auzit de recall pt. manualul utilizatorului :lol: si in plus in manualul pe care il am este scris in doua locuri ca se recomanda 0w20, deci teoretic sanse mai mici sa fie gresit) iar angajatul s-ar putea sa aiba dreptate (adica sa nu faca interventiile dupa ureche ci dupa niste manuale de service primite de la producator) ... Da' se poate si varianta cealalta, adica manualul sa fie corect iar angajatul sa spuna ce i-a zis sefu' ca trebuie sa vinda sau ce a auzit si el prin vecini ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#22 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 30 aprilie 2009 - 03:34

Nu te supara, dar nu inteleg ce vrei de fapt.
  • 0

#23 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 30 aprilie 2009 - 03:53

De suparat nu ma supar ... :lol:

Pai pornind de la poza pusa in Post #1 si tinind seama de ce am scris aici ca vor sa puna aia de la niste "ateliere de service autorizat" as vrea sa stiu si eu ce e de facut ... adica sa accept uleiurile lor sau sa insist "cu tarie" pe 0w20 (despre care lumea de pe la noi zice ca nu exista, desi aici si aici se vede clar ca exista) ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#24 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 30 aprilie 2009 - 07:39

Ulei pentru motoare in 4 T, benzina sau Diesel, cu o vascozitate scazuta HTHS, conceput pentru curse profesionale, curse de viteza pe distante scurte

Uite ce scrie la Motul ala 0w20. Te inscrii in categoria aia? 'distante scurte' inseamna ca motorul nu apuca sa intre serios in temperatura, mai incolo producatorul declinindu-si 'responsabilitatea'.

Personal merg pe ce a spus Extremero, viscozitatile astea la cald sint aproape o gluma avind in vedere caldurile pe care le vede un motor mers in bucuresti in aglomeratie+AC mai ales ca la o masina ieftina e greu de crezut ca tolerantele sunt asa mici incit sa nu manince un xw20.

Si punctual, avind in vedere graficul si mai ales vorba lui Extremero (bravo) "la noi e mai cald vara decit frig iarna", as merge pe minim 5w30 eventual 0w30(dar e scump) sau 0w40(la fel, e scump). In nici un caz 0w20, in nici un caz 10w40.

Eventual d-asta
http://www.royaloil....lasa/motor-oil/

Daca n-ai auzit de el, vezi testul de uleiuri care l-am pus pe forum.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#25 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 30 aprilie 2009 - 08:25

Deci nu's nebun ca pe 3 masini din 4 am avut si am 5w30 :lol:
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele





1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi