Skoda Octavia 1 Break 4x4 -> am nevoie de pareri/informatii
#1
Scris 28 decembrie 2005 - 01:17
Merita sa cumpar un exemplar second-hand, sub 100.000 km, pt aproximativ 9000-9500 euro?
[Edited on 27-12-2005 by the1]
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#2
Scris 28 decembrie 2005 - 12:20
Alt lucru de care sa-i intrebi pe cei cu parcul auto e sa-ti spuna cand au pornit-o ultima oara. Daca vin cu vreo fraza de genu "sapt trecuta" sa nu-i crezi ca masina sta acolo de luni bune:D
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#3
Scris 28 decembrie 2005 - 01:58
Doar la versiunea 4x4 ma gandesc, tdi-ul de 100cp si numai cu esp. Deci cautarea nu va fi usoara.
Nu vad de ce as da bani in plus pe un VW daca motoarele sunt identice, tractiunea e aceeasi (4motion, nepermanenta, cuplaj Haldex), iar Octi 1 nu mi-a displacut niciodata. Ma gandesc la o astfel de masina si fiindca drumurile de la noi sunt asa cum sunt si merg des la tara unde noroiul e etern, eventual la munte iarna, tractiunea integrala fiind foarte utila. Am auzit si ca e fiabila, chiar foarte fiabila si in plus are si suspensie spate independenta fata de versiunea simpla, fara tractiune integrala.
Poate ca un Passat, tot cu 4motion ar fi mai bun, dar cred ca si mai scump. Ar avea avantajul platformei aproape comune cu vechiul Audi A4, dar motoarele sunt cam aceleasi si nu ofera foarte mult in plus pana la urma. Poate doar un Audi A4 cu quattro sa merite mai multi bani, calitatea, imaginea si tractiunea permanenta fiind superioare. Dar, momentan nu imi permit sa dau mai mult de 10000 euro, mai ales pe o masina second hand.
Pe mine ma intereseaza impresii despre eficienta tractiunii 4x4 nepermanente in general si daca merita sa cumpar un astfel de crossover. As vrea sa fie si mai ieftin de intretinut.
Ce parere aveti, e o achizitie buna? http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/help.gif
[Edited on 28-12-2005 by the1]
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#4
Scris 28 decembrie 2005 - 10:36
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#5
Scris 28 decembrie 2005 - 11:19
Parerea mea e ca merita, sunt dispus sa am un consum un pic mai mare pt a beneficia de tractiunea integrala. Desi nu e un off-roader profi, cu 4motion, Octi1 Break este un mini SUV destul de competent in situatii decente.
Varianta simpla nu ma atrage, suspensia spate nu este independenta, tractiunea doar pe rotile fata nu e prea interesanta... Daca ma gandesc la o masina second-hand cu tractiune fata din clasa compacta, aceea este Focus 1 hatch tdci de 100 sau 115cp. De fapt, astea sunt cele 2 variante la care ma gandesc acum.
Dar, nu vreau sa transform topicul intr-un versus, asa ca astept in continuare pareri si sfaturi legate de achizitionarea unei Octavii 1 Break 4x4 TDI second hand.
@DMIHNEA: Mersi. De ce acte am nevoie in Italia? Daca o cumpar de la un dealer se poate recupera TVA-ul, ca in Germania?
[Edited on 28-12-2005 by the1]
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#6
Scris 28 decembrie 2005 - 11:28
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#7
Scris 28 decembrie 2005 - 11:54
Uite ce am gasit...
______________________________________________
rares_dan - 22-12-2003 at 12:21 AM
La Octavia 1.9TDI 4X4, motorul diesel e cel de 101cp/240Nm, ca si pe Fabia. Si ai cutie cu 6 rapoarte.
Transmisia este realizata de mecanismul Haldex, preluat de la 4Motion-ul a lui VW. Acesta controleaza distributia cuplului intre cele 2 punti, impartind forta de tractiune pe un interval 100-50% spre puntea fata si 0-50% spre puntea din spate. In conditii normale tractiunea se face numai pe rotile din fata, arborele cadranic invartindu-se in gol.
Masina e foarte buna, insa are un minus si anume pretul!!! Versiunea Elegance este ~18 k euro(CIP). Numai ca in standard nu ai nici airbag-uri laterale, nici ESP sau climatronic. Care adunate mai cer inca 1000 de euro. Daca mai vrei si piele sau faruri cu Xenon cu instalatie de spalare, atunci sari bine de 20k euro(CIP).
Si modelul asta vine in versiune diesel numai cu motorul asta, 1.9TDI PD 101cp. Inainte de facelift, motorul era intr-adevar cel de 90cp
______________________________________________
EvilOne - 23-12-2003 at 02:11 PM
Lamurire pentru totdeauna: pe Octavia Break 4x4 era inainte un TDi de 90 cp/210Nm, si acum este unul de 100CP si 240Nm (sistem pompa injector), cu 6 viteze. Sistem 4x4 Haldex, adica merge cu fata si daca ECU prin intermediul senzorilor ABS vede ceva patinare, baga si spatele,distribuind maxim 50% cuplu pe spate.
Un avantaj al versiunii 4x4 este si suspensia independenta spate, muult mai rationala la o asemenea masina decit semiindependenta care e standard.
______________________________________________
Si un exemplar de vanzare:
VAND SKODA OCTAVIA 4x4 TDI, 90CP
CLIMATRONIC,ABS,SERVO,OGLINZI ELECTRICE INCALZITE, GEAMURI FULL ELECTRIC,ALARMA , VOLAN REGLABIL, 125.000 KM, COSUN 9.5 ORAS - 6 AFARA.
PRET - 8700 EURO DISCUTABIL
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#8
Scris 29 decembrie 2005 - 12:23
http://img265.images...ge=avia19yv.jpg
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#9
Scris 29 decembrie 2005 - 02:00
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#10
Scris 29 decembrie 2005 - 09:37
Astept in continuare pareri si sfaturi legate de achizitionarea unei Octavii 1 Break 4x4 TDI second hand. Nu ezitati sa va dati cu parerea.
[Edited on 29-12-2005 by the1]
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#11
Scris 29 decembrie 2005 - 10:57
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#12
Scris 30 decembrie 2005 - 02:06
ACrew style
#13
Scris 05 ianuarie 2006 - 12:10
Quattro merge 50/50 normal si cind detecteaza patinare se poate misca cuplu pina la 25/75 sau invers. Asta e determinat de anumite unghiuri ale dintilor din diferential si poate fi modificat insa nu 100/0 nu va face niciodata. Se stie ca daca o roata e in aer, Torsen e ca si mort.
VW sustine ca Haldex poate face 0/100 sau 100 insa nu vad cum. Ce stiu eu e ca are ~95/5 fata spate normal si functie de situatie se poate ajunge la 50/50 fata spate, in situatia cea mai naspa. Mi se pare o solutie ieftina si buna singurul neajuns fiind ca e folosita invers. Mi se parea logic sa ai 95/5 spate/fata si sa dai 50/50 in situatie grea. Sa vezi atunci dinamica.
ACrew style
#14
Scris 07 ianuarie 2006 - 01:36
M-am referit la diferential pe punte Torsen, cam cum avea Hummer. EDL e un sistem foarte misto, softul care il guverneaza e problema.
60k km pentru schimbare uleuilui mi se pare cam putin.
ACrew style
#15
Scris 07 ianuarie 2006 - 10:02
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#16
Scris 08 ianuarie 2006 - 03:34
Un astfel de sistem exista, nu l-am inventat eu. E prezent la Porsche 959, EVO, Skyline. Insa costul e mare si nu se justifica la o masina ieftina. Pe linga asta, firmele respective au facut teste intensive si softul scris de ele a avut ocazia sa fie testat pe circuite de viteza sau in WRC (Mitsubishi). Unii ca BMW care l-au facut cam la misto pe X3 primesc reviewuri prin reviste ca masina face ca un leagan cind intra in namol adinc. Treaba nu e asa simpla cum pare.
Haldex in cosider un fel de visco (ca la 911 Carrera 4 sa zicem) pentru ca face cam acelasi lucru: dupa ce detecteaza alunecare, baga cuplu in rotile spate(respectiv fata). Sint sigur ca exista diferente de detaliu dar in mare, fac acelasi lucru.
Activ sau pasiv nu e deloc marketing: un diferential care foloseste un "ceva" ca sa actioneze un abreiaj/cuplaj = activ, unu care nu foloseste nimic = pasiv. Asa e si in WRC si peste tot. Nu in marketing.
Si niste info de pe site la Haldex LINK unde zice ca stie cam toate info de pe magistrala CAN.
[Edited on 8-1-2006 by EvilOne]
ACrew style
#17
Scris 09 ianuarie 2006 - 07:07
Senzorul pozitie volan impreuna cu senzorul de rotatie al masinii in jurul axei verticale (yaw) spun lui ECU daca masina subvireaza sau supravireaza si mai ales cit si cum sa distribuie cuplul. La EVO pot sa iti spun ca e decisiv in distributia cuplului intre rotile spate ca sa eliminea subvirarea care apare la un 4x4. vezi testele de la BM sau ceva TG cu Subaru WRX STI sa vezi cum intre in curba si se vede clar cum nu se "potriveste" curba cu unghiul rotilor fata, masina subvirind violent. Sau la mai multe FWD-uri.
crisargoth cred ca se refera la un test ams mai vechi in care s-au incercat mai multe masini cu sisteme diferite iarna si Quattro cu Torsen era "tail happy" ca sa zic asa. Haldex a fost mai cuminte si previzibil.
ACrew style
#18
Scris 11 ianuarie 2006 - 11:47
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#19
Scris 19 ianuarie 2006 - 08:29
Pina la urma, ambele sisteme sint functionale si la nivelul de performanta al masinilor isi fac treaba. Alegerea lor tine si de cit de dispus e cineva sa faca investitie. Torsen costa mult initial, insa caracteristicile de transfer sint cunoscute, nu are nevoie de bibileala ca unul gen Haldex care are nevoie de testari ca sa optimizezi softul. Alegerea unui sistem tine de ce vrei/cit costa si nu pot sa spun de ce VAG face ce face.
In cazul EVO, faci o confuzie: masina are ACD (diferential interaxial) care este un fel de Haldex, deci un ambreiaj multidisc actionat hidraulic si AYC(in diferential spate) un dispozitiv care variaza distributia cuplului intre rotile spate. AYC e ceva in gen MDiff(BMW) sau E Diff (Ferrari F430). Ca exemplificare, mergi cu EVO in forja si in mijlocul curbei ECU detecteaza subvirare tipica unui 4x4. In momentul acela ACD reactioneaza si transmite sa zicem 70% pe spate. La urmatoarea esantionare, se detecteaza subvirare, mai putin evidenta ca prima data. ECU ii zice lu AYC sa dea mai mult cuplu pe roata din exteriorul curbei. Subvirarea devine aproape de neobservat. Bineinteles e un exemplu de baza, logica concreta nu o stiu. Poti sa te gindesti la AYC ca un opus al lui ESP.
ACrew style
#20
Scris 26 august 2006 - 03:42
Explicatia pentru aste intrebari ar fi ,ca, Octavia 4*4,sh,turbo,este sensibil mai ieftina decat dieselul.Cu privire la consum,la varianta turbo,am gasit un consum de 7l/100,extraurban.Care ar fi criteriile dupa care se calculeaza aceste consumuri?(viteza m-ar interesa in primul rand)
E posibil(dupa ale lor spuse--oficialii skoda)ca diferenta de consum intre 1,8 turbo si 1,9 diesel sa fie, extraurban,de doar un litru?(e vorba de aceeasi caroserie)
#21
Scris 26 august 2006 - 03:51
cand am dat-o la ~170.000km motorul mergea brici/ceas ( fara nici cea mai mica pb. ( de mentionat faptul ca acesti km au fost facuti 90% prin RO, timp de 2 ani )
revizii la timp, ulei bun ( aral parca se bagau la service ) si nu am avut pb.
consumul e in functie de talpa. la 4x4 va lua cam cu 1-1,5L mai mult la suta de km.
afara am scos medii intre ~6,5 ( la 90-100kmh ) si 10-11% mers TARE ( chiar foarte )
in oras, la un mers finut lua cam 10,5-11%, iar la mers cel mai infigaret posibil, pe vreo 70km prin oras numa la 5500-6000rpm media a fost de 15%
deci o medie generala pe undeva pe 8-9 ( la 4x4 undeva pe la 10 sa zicem )
masina fugea foarte bine. cu 4x4 e ceva mai grea, dar se descurca
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#22
Scris 12 septembrie 2006 - 09:56
Am facut o gluma vis-a -vis de un posibil tuning care ar consta in acoperirea display-ului care afiseaza consumul dar, nu-i cazul...
Mi-au fost utile sfaturile gasite pe forum(da bine!),precum si cele ale d-lor ska si sharanel.
Deocamdata le multumesc!
#23
Scris 12 septembrie 2006 - 09:57
bravo! nu vei regreta alegerea facuta.
sa ne tii la curent
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#24
Scris 12 septembrie 2006 - 09:58
#25
Scris 12 septembrie 2006 - 10:08
@Kenny --Pentru la noapte s-au anuntat precipitatii, deci,e posibil destul de repede. Da-mi nr-ul secretarei ,si te sun,intr-un viitor...
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi