Autostrazile din Romania
#651
Scris 17 noiembrie 2011 - 08:58
#652
Scris 17 noiembrie 2011 - 07:51
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#653
Scris 17 noiembrie 2011 - 08:27
#654
Scris 17 noiembrie 2011 - 08:48
Serios acuma, ce n-am vazut inca e Brasov-Ploiesti, poate cea mai incarcata ruta.
#655
Scris 28 noiembrie 2011 - 10:09
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#656
Scris 28 noiembrie 2011 - 10:14
#657
Scris 28 noiembrie 2011 - 10:16
Schimba niste euroDa de restu cum au ?
#658
Scris 28 noiembrie 2011 - 10:18
Mai e si problema ca voiau PPP pe astea si nu prea se baga nimeni la asa ceva.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.
#659
Scris 30 noiembrie 2011 - 10:12
Mișcarea Arădeană îi acuză pe primarul Aradului, Gheorghe Falcă, și pe președintele Consiliului Județean Arad, Nicolae Ioțcu, că prin stabilirea traseului centurii Aradului în regim de autostradă, practic, vor lăsa fără autorizație de funcționare Aeroportul din Arad, ceea ce va duce la falimentarea acestuia. „Lipsa de responsabilitate a administratorilor politici ai Aradului a oprit dezvoltarea orașului și a transformat aeroportul într-un element de dezavantaj în competiția economică din regiune. Dezvoltarea durabilă a Aradului depinde de abilitatea administrației locale de a atrage noi investitori și a genera locuri de muncă. Un aeroport funcțional în Arad este un beneficiu atât pentru arădeni, cât și pentru dezvoltarea economică a orașului”, a declarat Claudiu Cristea,
#660
Scris 30 noiembrie 2011 - 12:39
Mediafax
#661
Scris 30 noiembrie 2011 - 01:06
#662
Scris 01 decembrie 2011 - 07:46
ARAD. Executivul a gândit, până la urmă, şi taxa pentru bucăţile de autostradă care sunt sau care urmează să fie finalizate în scurt timp în România.
Iar printre acestea se numără şi segmentul Arad-Timişoara, care, potrivit declaraţiilor oficialilor de la Ministerul Transporturilor (MT), va fi gata în a doua jumătate a lunii decembrie 2011. La nivel guvernamental se vorbeşte despre o taxă ce va intra în vigoare anul viitor şi care se ridică la 3,5 euro pentru 100 de kilometri. Surse din cadrul MT spun, însă, că există o problemă în ceea ce priveşte introducerea taxei pe bucăţile de autostrăzi din România.
„Nu există lege care să permită introducerea sistemului de taxare al autostrăzilor. Guvernul trebuie să demareze procedurile legislative pentru introducerea sistemului de taxare. Dacă nu reuşim să aprobăm legea, vom fi nevoiţi să creştem nivelul rovinietei. Comisia Europeană nu mai admite alocarea de fonduri pentru întreţinerea drumurilor şi autostrăzilor. Trebuie să facem rost de bani pentru întreţinere”, spun surse din cadrul ministerului.
baaa, idiotilor, de ce sa cresteti nivelul rovignetei ?? Puneti vigneta pentru autostrada, e la mintea cucocsului. Daca merg pe ea cumpar, daca nu, nu. Daca merg zilnic pe ea iau una anuala, daca merg mai putin o iau pentru o saptamana sau o luna. Asa e cinstit.
#663
Scris 06 decembrie 2011 - 03:45
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#664
Scris 11 decembrie 2011 - 03:54
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#665
Scris 12 decembrie 2011 - 03:34
Nouă miliarde de euro aruncaţi ca sarea pe drum
Pentru ca Autostrada Transilvania să ajungă în Ungaria, statul va sacrifica o parte din câmpul petrolier de la Suplacu de Barcău. Soluţia ne costă 250 milioane de euro!
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut în ultimii patru ani un buget alocat de 9 miliarde de euro. Corect manageriaţi, aceşti bani ar fi adus României 1.000 de kilometri de autostradă.
Chiar şi cu cele mai mari preţuri întâlnite în Europa pentru construcţia unui kilometru de autostradă - 9 milioane de euro, tot am fi putut să ne lăudăm cu ceva. Dacă CNADNR ar fi preferat, spre exemplu, să facă drumuri naţionale de aceşti bani, în condiţiile în care un kilometru construit de DN costă 1 milion de euro, am fi avut o reţea de DN-uri invidiate şi de infrastructura Elveţiei. Jurnalul Naţional a urmărit contractele derulate de companie între anii 2007 şi 2010.
Mai exact, cum s-au aruncat bani pe proiecte finalizate parţial sau reluate la infinit. Numai pentru consultanţă şi proiectare cu efect aproape zero, după cum lesne poate constata orice şofer din România, CNADNR a aruncat 250 milioane de euro. Sumele au fost alocate pentru contracte care ani de-a rândul au revenit prin acte adiţionale, ani în care au mai smuls milioane de euro din bugetul statului. O bună parte din lucrările pentru a căror proiectare bugetul a pompat o groază de bani au rămas fictive. Altele au fost reluate ani de-a rândul, cu plăţi prin acte adiţionale, până când s-a ajuns la o variantă finală care a costat de câteva ori mai mult. Rezultatul?
Dacă în CNADNR ar exista o divizie de proiectare cu ingineri proprii şi nu s-ar mai plăti bani grei pentru ca alţii să împlinească "visele" companiei, cheltuielile ar scădea în medie cu 70%. Asta pentru că s-ar reduce costurile de regie, TVA-ul şi mai ales profiturile destul de generoase pentru care firmele private se angajează să realizeze proiecte în numele companiei. Cum în CNADNR au fost angajaţi mai mulţi agronomi decât ingineri, aşa cum a relatat şi Jurnalul Naţional în articolul "Agronomie pe autostradă", o divizie proprie de proiectare se încadrează în categoria filmelor SF.
Cum a cheltuit CNADNR 250 de milioane aproape degeaba? Spre exemplu, fluidizarea traficului pe DN1 în zona de nord a Capitalei a avut parte de consultanţă mai ceva decât cele mai circulate autostrăzi din Europa. Valoarea? 12.200.000 de euro! Plăţile au început încă din 2007, când s-au aruncat timid primii 38.000 de euro. Tot în 2007
CNADNR plătea nici mai mult, nici mai puţin de 12 milioane de euro pe acelaşi proiect! Doi ani mai târziu, aceeaşi consultanţă pentru fluidizarea traficului de pe DN 1, dar alt beneficiar, ne-a costat încă 144.000 de euro, iar câteva luni un act adiţional mai scotea din buget alţi 50.000 de euro.
În ciuda grijii CNADNR pentru consultanţă şi a pasajului subteran inaugurat anul trecut, bucureştenii aşteaptă încă zeci de minute în week-end-uri la aceeaşi ieşire de pe DN 1. Tot în 2007, 12.600.000 de euro erau plătiţi cu sârg de companie pentru "Proiectul tehnic pentru secţiunile Nădlac-Arad; Orăştie-Sibiu, Sebeş by pass; Lugoj-Deva". Printre altele, 6.600.000 de euro erau alocaţi firmei HILL International SA pentru servicii de consultanţă legate de proiectarea şi supervizarea lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Constanţa. Nici studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti nu s-a lăsat mai prejos - 2.400.000! Finalizare? La Paştele Cailor! Pentru serviciile de consultanţă privind "dezvoltarea şi implementarea contractelor de întreţinere bazate pe performanţă", CNADNR cheltuia 1.200.000 de euro. Consultanţa pentru proiectarea şi supervizarea Autostrăzii Cernavodă-Constanţa a costat compania, numai în 2007, 10 milioane de euro. Trei ani mai târziu, ruta spre mare este încă blocată în câmp deschis! Final de linie în 2007, ţara fără autostrăzi - 130 milioane de euro pentru proiecte, consultanţă sau SF-uri.
De departe, cele mai fanteziste proiecte pe care s-au aruncat bani degeaba sunt drumurile expres.
50 milioane de euro ne-au costat atât consultanţa, cât şi studiile de fezabilitate ale unor drumuri pe care nu vom circula niciodată. Cele mai mari plăţi pentru rutele expres s-au făcut în 2007. În 2010 însă, coşmarul "expres de România" revine. Astfel că, potrivit tabelului de plăţi din acest an, CNADNR îşi imaginează încă un drum expres între Baia Mare-Seini-Cehu Silvanei pentru care şi plăteşte, la pachet cu alte autostrăzi desenate pe hârtie. În condiţiile în care compania a anunţat de nenumărate ori că nu sunt bani de investiţii, nici măcar pentru continuarea lucrărilor începute în anii trecuţi, s-a găsit oportună realizarea unor noi studii de fezabilitate. Anul acesta s-au întocmit SF-uri pentru: Autostrada Focşani-Bacău; Bacău-Paşcani, Autostrada Bucureşti-Roşiorii de Vede şi, bineînţeles, drumul expres Baia Mare-Seini-Cehu Silvanei. Totalul: 7.000.000 de euro!
Anul 2008 a fost alocat Autostrăzii Transilvania, mai exact tronsonului Bucureşti-Braşov. Singurul progres major este porţiunea inaugurată la Cluj care leagă nimic de nimic.
Cu toate acestea, încă din luna ianuarie, Search Corporation primea 1.700.000 de euro pentru proiectare şi asistenţă pentru secţiunea 3 A a Autostrăzii Transilvania. Patru milioane de euro primea în aceeaşi lună a anului 2008 asocierea Louis Berger pentru servicii de consultanţă "în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi asistenţă Autorităţii publice în procesul de selecţie şi negociere a viitoarelor contracte de concesiune pentru obiectivul Autostrada Bucureşti-Braşov". În luna iunie a aceluiaşi an, Louis Berger primea iarăşi 4.000.000 de euro pentru servicii de consultanţă privind Autostrada de Centură a municipiului Bucureşti. În luna august se realizau "servicii de consultanţă pentru Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani" în cuantumul sumei de 2.300.000 de euro. Din păcate, banii investiţi "cu cap" în 2008 nu se regăsesc în şantiere nici măcar în acest an. Multe dintre lucrări rămânând, de altfel, la stadiul de proiect. Final de an 2008 - 55 milioane de euro cheltuiţi numai pe studii.
Anul 2009 avea să găsească CNADNR încordat în dorinţe aprige de cheltuire a banului public. Chiar în prima lună a anului, compania atribuia un contract de 2.800.000 de euro pentru altă asistenţă tehnică privind variantele ocolitoare din România.
De altfel, an de an, acest studiu aprofundat asupra centurilor din România se reia cu precizie. Traficul sufocat de pe DN 7, centurile fictive inaugurate la Sibiu sau Sebeş sunt dovada proiectelor plătite cu sârg. Contractul de consultanţă pentru variantele ocolitoare este însă mic copil pe lângă surpriza din mijlocul verii 2009. Astfel că, în ciuda studiilor şi consultanţelor fără număr realizate încă din 2008 pe Autostrada Transilvania, CNADNR s-a trezit că i se înfundă autostrada în deşeurile periculoase din judeţul Cluj. Costul decontaminării? 16.250.000 de euro! În luna iunie a anului 2009, compania scotea astfel din vistierie banii pentru eliberarea amplasamentului de materiale periculoase. Jurnalul Naţional a relatat atunci modul în care Autostrada Transilvania s-a blocat în deşeuri de milioane de euro pe care compania le-a curăţat, deşi nu îi revenea datoria. Tot în 2009 au mai fost bifate timid câteva contracte de consultanţă pentru centuri ocolitoare. Final de linie şi cheltuieli bugetare pentru 2009 - 25 milioane de euro!
Anul 2010 ne-ar fi putut găsi în pline şantiere dacă nu s-ar fi aruncat zeci de milioane de euro pe proiecte ce nu au putut fi continuate. În consecinţă, în acest an dificil, companiei nu i-a mai rămas mare lucru de făcut decât să repare timid sau să mai întocmească ceva SF-uri. Astfel că pentru câteva centuri şi autostrăzi s-au întocmit studii de fezabilitate pentru care s-au scos din buget aproape 9 milioane de euro.
Mai departe, consultanţa privind lărgirea la patru benzi a centurii Bucureşti Sud între A 2-A 1 a costat aproape 900.000 de euro. Valoarea estimată în euro, fără TVA, a două contracte de asistenţă tehnică privind Autostrada Cernavodă-Constanţa şi Autostrada Arad-Timişoara este de 2.200.000 de euro. În final, în acest an, 10.335.000 de euro au fost alocaţi de Direcţia Investiţii şi Reparaţii Capitale prin transferuri de la bugetul de stat. Din nefericire, la finalul a patru ani în care CNADNR a beneficiat de 9 miliarde de euro, România rămâne ţara cu cei mai puţini kilometri de autostradă.
#666
Scris 12 decembrie 2011 - 09:37
Cum nema bani ? Da de restu cum au ?
Pitesti-Sibiu costa cam 3mld Euro pentru 100-120km, adica aproximativ 30-40 mil Euro/km datorita dificultatii evidente a reliefului. Din aceste motive UE nu sponsorizeaza acest tronson din Coridorul IV iar noi nu avem nici atat posibilitatea financiara de a sustine asa ceva. Probabil un termen realist pentru acest tronson e 2018-2020 !
http://ziuadevest.ro/eveniment/25519-micarea-ardean-acuz-administraia-local-c-falimenteaz-aeroportul-arad-.html
Mișcarea Arădeană îi acuză pe primarul Aradului, Gheorghe Falcă, și pe președintele Consiliului Județean Arad, Nicolae Ioțcu, că prin stabilirea traseului centurii Aradului în regim de autostradă, practic, vor lăsa fără autorizație de funcționare Aeroportul din Arad, ceea ce va duce la falimentarea acestuia. „Lipsa de responsabilitate a administratorilor politici ai Aradului a oprit dezvoltarea orașului și a transformat aeroportul într-un element de dezavantaj în competiția economică din regiune. Dezvoltarea durabilă a Aradului depinde de abilitatea administrației locale de a atrage noi investitori și a genera locuri de muncă. Un aeroport funcțional în Arad este un beneficiu atât pentru arădeni, cât și pentru dezvoltarea economică a orașului”, a declarat Claudiu Cristea,
Iarasi niste aberatii tipice ale jurnalistilor romani insetati de stiri tragice care prind de minune negativistilor. Este vorba de o bucata de 30m !!! din pista de aterizare. La ce fonduri s-au investit acolo se va gasi o solutie de prelungire a pistei in capatul celalalt sau de modificare a instalatiei de balizaj. Sunt multe aeroporturi in lume unde pista de aterizare se afla in imediata apropiere a unui DN sau autostrada (in unele cazuri mult mai aproape decat la Otopeni)
Foarte amuzant. Ce se intampla acum iar ziarele prezinta ca o mare tragedie este o etapa absolut NORMALA a executiei unei autostrazi. Este etapa de testare in care se iau mostre de teren si se fac zone de cateva zeci-sute de metri de terasamente experimentale pentru a vedea comportarea pamantului la anumite valori de compresiune/tasare. Daca rezultatele nu ies cum trebuie, se incearca cu alt tip de sol. Aceasta etapa este luata in calcul atat in valoarea de contract dar si in timp si nu reprezinta o intarziere a lucrarilor asa cum se speculeaza !
http://www.cnadnr.ro...nadlac arad.pdf
Nu stiu cine a scris articolul, pare interesant. Luati-l in considerare cu rezervele de rigoare.
Nouă miliarde de euro aruncaţi ca sarea pe drum
Pentru ca Autostrada Transilvania să ajungă în Ungaria, statul va sacrifica o parte din câmpul petrolier de la Suplacu de Barcău. Soluţia ne costă 250 milioane de euro!
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut în ultimii patru ani un buget alocat de 9 miliarde de euro. Corect manageriaţi, aceşti bani ar fi adus României 1.000 de kilometri de autostradă.
Chiar şi cu cele mai mari preţuri întâlnite în Europa pentru construcţia unui kilometru de autostradă - 9 milioane de euro, tot am fi putut să ne lăudăm cu ceva. Dacă CNADNR ar fi preferat, spre exemplu, să facă drumuri naţionale de aceşti bani, în condiţiile în care un kilometru construit de DN costă 1 milion de euro, am fi avut o reţea de DN-uri invidiate şi de infrastructura Elveţiei. Jurnalul Naţional a urmărit contractele derulate de companie între anii 2007 şi 2010.
Mai exact, cum s-au aruncat bani pe proiecte finalizate parţial sau reluate la infinit. Numai pentru consultanţă şi proiectare cu efect aproape zero, după cum lesne poate constata orice şofer din România, CNADNR a aruncat 250 milioane de euro. Sumele au fost alocate pentru contracte care ani de-a rândul au revenit prin acte adiţionale, ani în care au mai smuls milioane de euro din bugetul statului. O bună parte din lucrările pentru a căror proiectare bugetul a pompat o groază de bani au rămas fictive. Altele au fost reluate ani de-a rândul, cu plăţi prin acte adiţionale, până când s-a ajuns la o variantă finală care a costat de câteva ori mai mult. Rezultatul?
Dacă în CNADNR ar exista o divizie de proiectare cu ingineri proprii şi nu s-ar mai plăti bani grei pentru ca alţii să împlinească "visele" companiei, cheltuielile ar scădea în medie cu 70%. Asta pentru că s-ar reduce costurile de regie, TVA-ul şi mai ales profiturile destul de generoase pentru care firmele private se angajează să realizeze proiecte în numele companiei. Cum în CNADNR au fost angajaţi mai mulţi agronomi decât ingineri, aşa cum a relatat şi Jurnalul Naţional în articolul "Agronomie pe autostradă", o divizie proprie de proiectare se încadrează în categoria filmelor SF.
Cum a cheltuit CNADNR 250 de milioane aproape degeaba? Spre exemplu, fluidizarea traficului pe DN1 în zona de nord a Capitalei a avut parte de consultanţă mai ceva decât cele mai circulate autostrăzi din Europa. Valoarea? 12.200.000 de euro! Plăţile au început încă din 2007, când s-au aruncat timid primii 38.000 de euro. Tot în 2007
CNADNR plătea nici mai mult, nici mai puţin de 12 milioane de euro pe acelaşi proiect! Doi ani mai târziu, aceeaşi consultanţă pentru fluidizarea traficului de pe DN 1, dar alt beneficiar, ne-a costat încă 144.000 de euro, iar câteva luni un act adiţional mai scotea din buget alţi 50.000 de euro.
În ciuda grijii CNADNR pentru consultanţă şi a pasajului subteran inaugurat anul trecut, bucureştenii aşteaptă încă zeci de minute în week-end-uri la aceeaşi ieşire de pe DN 1. Tot în 2007, 12.600.000 de euro erau plătiţi cu sârg de companie pentru "Proiectul tehnic pentru secţiunile Nădlac-Arad; Orăştie-Sibiu, Sebeş by pass; Lugoj-Deva". Printre altele, 6.600.000 de euro erau alocaţi firmei HILL International SA pentru servicii de consultanţă legate de proiectarea şi supervizarea lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Constanţa. Nici studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Piteşti nu s-a lăsat mai prejos - 2.400.000! Finalizare? La Paştele Cailor! Pentru serviciile de consultanţă privind "dezvoltarea şi implementarea contractelor de întreţinere bazate pe performanţă", CNADNR cheltuia 1.200.000 de euro. Consultanţa pentru proiectarea şi supervizarea Autostrăzii Cernavodă-Constanţa a costat compania, numai în 2007, 10 milioane de euro. Trei ani mai târziu, ruta spre mare este încă blocată în câmp deschis! Final de linie în 2007, ţara fără autostrăzi - 130 milioane de euro pentru proiecte, consultanţă sau SF-uri.
De departe, cele mai fanteziste proiecte pe care s-au aruncat bani degeaba sunt drumurile expres.
50 milioane de euro ne-au costat atât consultanţa, cât şi studiile de fezabilitate ale unor drumuri pe care nu vom circula niciodată. Cele mai mari plăţi pentru rutele expres s-au făcut în 2007. În 2010 însă, coşmarul "expres de România" revine. Astfel că, potrivit tabelului de plăţi din acest an, CNADNR îşi imaginează încă un drum expres între Baia Mare-Seini-Cehu Silvanei pentru care şi plăteşte, la pachet cu alte autostrăzi desenate pe hârtie. În condiţiile în care compania a anunţat de nenumărate ori că nu sunt bani de investiţii, nici măcar pentru continuarea lucrărilor începute în anii trecuţi, s-a găsit oportună realizarea unor noi studii de fezabilitate. Anul acesta s-au întocmit SF-uri pentru: Autostrada Focşani-Bacău; Bacău-Paşcani, Autostrada Bucureşti-Roşiorii de Vede şi, bineînţeles, drumul expres Baia Mare-Seini-Cehu Silvanei. Totalul: 7.000.000 de euro!
Anul 2008 a fost alocat Autostrăzii Transilvania, mai exact tronsonului Bucureşti-Braşov. Singurul progres major este porţiunea inaugurată la Cluj care leagă nimic de nimic.
Cu toate acestea, încă din luna ianuarie, Search Corporation primea 1.700.000 de euro pentru proiectare şi asistenţă pentru secţiunea 3 A a Autostrăzii Transilvania. Patru milioane de euro primea în aceeaşi lună a anului 2008 asocierea Louis Berger pentru servicii de consultanţă "în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi asistenţă Autorităţii publice în procesul de selecţie şi negociere a viitoarelor contracte de concesiune pentru obiectivul Autostrada Bucureşti-Braşov". În luna iunie a aceluiaşi an, Louis Berger primea iarăşi 4.000.000 de euro pentru servicii de consultanţă privind Autostrada de Centură a municipiului Bucureşti. În luna august se realizau "servicii de consultanţă pentru Autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani" în cuantumul sumei de 2.300.000 de euro. Din păcate, banii investiţi "cu cap" în 2008 nu se regăsesc în şantiere nici măcar în acest an. Multe dintre lucrări rămânând, de altfel, la stadiul de proiect. Final de an 2008 - 55 milioane de euro cheltuiţi numai pe studii.
Anul 2009 avea să găsească CNADNR încordat în dorinţe aprige de cheltuire a banului public. Chiar în prima lună a anului, compania atribuia un contract de 2.800.000 de euro pentru altă asistenţă tehnică privind variantele ocolitoare din România.
De altfel, an de an, acest studiu aprofundat asupra centurilor din România se reia cu precizie. Traficul sufocat de pe DN 7, centurile fictive inaugurate la Sibiu sau Sebeş sunt dovada proiectelor plătite cu sârg. Contractul de consultanţă pentru variantele ocolitoare este însă mic copil pe lângă surpriza din mijlocul verii 2009. Astfel că, în ciuda studiilor şi consultanţelor fără număr realizate încă din 2008 pe Autostrada Transilvania, CNADNR s-a trezit că i se înfundă autostrada în deşeurile periculoase din judeţul Cluj. Costul decontaminării? 16.250.000 de euro! În luna iunie a anului 2009, compania scotea astfel din vistierie banii pentru eliberarea amplasamentului de materiale periculoase. Jurnalul Naţional a relatat atunci modul în care Autostrada Transilvania s-a blocat în deşeuri de milioane de euro pe care compania le-a curăţat, deşi nu îi revenea datoria. Tot în 2009 au mai fost bifate timid câteva contracte de consultanţă pentru centuri ocolitoare. Final de linie şi cheltuieli bugetare pentru 2009 - 25 milioane de euro!
Anul 2010 ne-ar fi putut găsi în pline şantiere dacă nu s-ar fi aruncat zeci de milioane de euro pe proiecte ce nu au putut fi continuate. În consecinţă, în acest an dificil, companiei nu i-a mai rămas mare lucru de făcut decât să repare timid sau să mai întocmească ceva SF-uri. Astfel că pentru câteva centuri şi autostrăzi s-au întocmit studii de fezabilitate pentru care s-au scos din buget aproape 9 milioane de euro.
Mai departe, consultanţa privind lărgirea la patru benzi a centurii Bucureşti Sud între A 2-A 1 a costat aproape 900.000 de euro. Valoarea estimată în euro, fără TVA, a două contracte de asistenţă tehnică privind Autostrada Cernavodă-Constanţa şi Autostrada Arad-Timişoara este de 2.200.000 de euro. În final, în acest an, 10.335.000 de euro au fost alocaţi de Direcţia Investiţii şi Reparaţii Capitale prin transferuri de la bugetul de stat. Din nefericire, la finalul a patru ani în care CNADNR a beneficiat de 9 miliarde de euro, România rămâne ţara cu cei mai puţini kilometri de autostradă.
Din nou se vede doar partea goala a paharului. Intr-adevar Bechetel a papat foarte multi bani si aici intr-adevar a fost vorba de furtul unor sume enorme de bani. Totusi s-a discutat mult pe tema acelui camp petrolier si s-a ajuns la concluzia ca trecerea lui prin alta parte ar fi reprezentat o solutie si mai costisitoare (fie relief mai dificil, fie lungime mult mai mare...nu mai tin minte exact dar am citit explicatiile unor specialisti in domeniu)
PS : Am incetat de mult sa mai citesc articolele din presa si prefer in schimb sa intru pe un forum dedicat infrastructurii unde pot afla parerea unor oameni care chiar lucreaza in proiectarea si executia de autostrazi. Acolo vad progresele facute incepand din 2009-2010 si sunt multumit de ceea ce vad pentru ca in sfarsit se lucreaza la viteza si calitatea din vest pe tronsoanele sponsorizate de UE ! Problemele sunt in continuare pe tronsoanele facute din buget, acolo unde se fura inca bani la greu iar lucrarile avanseaza greoi ( AT sau Bucuresti - Ploiesti). Totusi, si aici s-a dat dovada ca se poate in ultima vreme. UMB Spedition s-a miscat exemplar si a terminat bucata sa la timp (zilele acestea se fac ultimele finisaje). La fel au facut Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi. Ceilalti 2 codasi sunt exact romanii care au oprit lucrarile cerand majorare de contract cu 50% in spiritul traditional romanesc. Amenintati cu rezilierea in vara trecuta s-au apucat de treaba dar era prea tarziu sa ma poata termina in timp. Deocamdata singurul constructor roman serios ramane UMB Spedition (Umbrarescu) care se misca la fel de bine si pe lotul 1 din tronsonul Lugoj-Timisoara (9.5km) !
Aceasta postare a fost editata de Fuscobal: 12 decembrie 2011 - 09:48
#667
Scris 12 decembrie 2011 - 09:47
Chiar şi cu cele mai mari preţuri întâlnite în Europa pentru construcţia unui kilometru de autostradă - 9 milioane de euro, tot am fi putut să ne lăudăm cu ceva. Dacă CNADNR ar fi preferat, spre exemplu, să facă drumuri naţionale de aceşti bani, în condiţiile în care un kilometru construit de DN costă 1 milion de euro, am fi avut o reţea de DN-uri invidiate şi de infrastructura Elveţiei.
Dar simple impartiri stiu sa fac.
E adevarat, a avut CNADNR 9 miliarde ??
Ce nu se specifica aici, intr-adevar, e cine plateste despagubirile pentru proprietari. E singurul lucru care ar "aranja" un pic lucrurile.
#668
Scris 12 decembrie 2011 - 09:48
La Aeroportul Dubovnik o parte din instalatia de balizaj se afla chiar deasupra soselei ... prima data cind am trecut pe sub ea nu mi-am dat seama ce este ... da' la intoarcere m-am prins.Sunt multe aeroporturi in lume unde pista de aterizare se afla in imediata apropiere a unui DN sau autostrada
Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 12 decembrie 2011 - 09:49
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#669
Scris 12 decembrie 2011 - 09:58
La Aeroportul Dubovnik o parte din instalatia de balizaj se afla chiar deasupra soselei ... prima data cind am trecut pe sub ea nu mi-am dat seama ce este ... da' la intoarcere m-am prins.
Normal Adrian, sunt multe situatii de genul asta in lume si nu se mai face atata caz...de la mici modificari tehnice si pana la falimentarea aeroportului e cale lunga !
#670
Scris 12 decembrie 2011 - 10:00
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut în ultimii patru ani un buget alocat de 9 miliarde de euro. Corect manageriaţi, aceşti bani ar fi adus României 1.000 de kilometri de autostradă.
Sa zicem ca au ramas 6 miliarde pentru autostrazi, restul fiind pentru celelalte drumuri, mentenanta etc.
Cam ies 1000 km de autostrada.
Standardele de cost introduse vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului - 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte - 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional - 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III - 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene - 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată - 1.190.000 euro/kilometru.
#671
Scris 13 decembrie 2011 - 08:17
PS hilar > Germania are un buget de 40 miliarde Euro/an pentru autostrazi si cum la ei nu se prea construiesc multe tronsoane noi, banii astia se cam duc pe reabilitare si intretinere !
#672
Scris 13 decembrie 2011 - 08:20
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#673
Scris 13 decembrie 2011 - 09:29
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut în ultimii patru ani un buget alocat de 9 miliarde de euro. Corect manageriaţi, aceşti bani ar fi adus României 1.000 de kilometri de autostradă.
cat despre nemti...
http://www.autobahn-.../auswahl_e.html
Ia orice autostrada, la intamplare.
de ex A1
Geplant:
Verbreiterung auf 4 Spuren zwischen AK Hamburg-Ost und Horster Dreieck (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen Horster Dreieck und AD Buchholz (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AD Buchholz und AK Bremen (in Bau)
Verbreiterung auf 4 Spuren zwischen AK Bremen und AS Delmenhorst-Ost (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AS Delmenhorst-Ost und AD Ahlhorner Heide (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AD Ahlhorner Heide und AK Münster-Süd (vordringlicher Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AK Münster-Süd und AS Ascheberg (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AS Ascheberg und AS Hamm-Bockum/Werne (weiterer Bedarf mit Planungsrecht)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AS Hamm-Bockum/Werne und AK Kamen (vordringlicher Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AK Westhofen und AS Hagen-Nord (in Bau)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AS Wuppertal-Langerfeld und AS Wuppertal-Ronsdorf (in Bau)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AS Remscheid und AS Wermelskirchen (in Bau)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AK Köln-Nord und AK Köln-West (in Bau)
Verbreiterung auf 3 Spuren zwischen AK Köln-West und AD Erfttal (weiterer Bedarf)
sau
A6
Planungen:
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AS Waldmohr und AS Kaiserslautern-West (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AS Kaiserslautern-West und AD Kaiserslautern-Ost (vordringlicher Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AD Kaiserslautern-Ost und AK Frankenthal (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AK Frankenthal und Landesgrenze RP/BW (weiterer Bedarf mit Planungsrecht)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen Landesgrenze RP/BW und AD Viernheim (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AK Mannheim und AD Hockenheim (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 4 Fahrspuren zwischen AD Hockenheim und AK Walldorf (weiterer Bedarf)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AS Wiesloch/Rauenberg und AS Kupferzell (vordringlicher Bedarf)
Verbreiterung auf 3 fahrspuren zwischen AS Kupferzell und AS Schwabach-West (weiterer Bedarf mit Planungsrecht)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AS Schwabach-West und AK Nürnberg-Ost (in Bau)
Verbreiterung auf 3 Fahrspuren zwischen AK Nürnberg-Ost und AK Altdorf (weiterer Bedarf)
In majoritatea zonelor unde au 2 benzi pe sens, se trece la 3. Unde e megaaglomeratie, se trece de la 3 la 4. Se construieste enorm in Germania.
In plus, vorbim de 13 000 km.
La noi ce e de intretinut ??? 300 ??
#674
Scris 13 decembrie 2011 - 11:34
In ce-i priveste pe nemti, cat se construieste acum nu e chiar asa de mult raportat la numarul total de km pe care-l au, adica cei 13.000 ! In ultimii 20 ani nemtii au mai construit vreo 2000km, restul de 11.000 avandu-i dinainte de 1990 !
#675
Scris 14 decembrie 2011 - 05:23
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a avut în ultimii patru ani un buget alocat de 9 miliarde de euro. Corect manageriaţi, aceşti bani ar fi adus României 1.000 de kilometri de autostradă.
Standardele de cost introduse vizează: construcţia de autostrăzi în zona de şes, doar pentru partea de infrastructură, respectiv corpul drumului - 3.802.000 euro/kilometru, autostrada în zona de deal costă 4.980.000 euro/kilometru, autostrada în zona de munte - 5.992.000 euro/kilometru, construcţie de drum naţional - 1.271.800 de euro/kilometru, reabilitare de drum naţional clasă tehnică III - 746.700 euro/kilometru, reabilitare cale ferată pe coridoare pan-europene - 2.180.000 euro/kilometru, reparaţii capitale cale ferată - 1.190.000 euro/kilometru.
Zic astia ca 9 miliarde a avut doar CNADR-ul. Mint astia, mint si eu. Iar mai jos ai standardele e cost stabilite de onor portocala mecanica. Cum in Romania nu s-a construit autostrada la munte, ci preponderent ses, concluzia o tragem singuri.
Cat despre nemti,probabil ca te referi la 2000 km noi nouti.
Ca de lucrat efectiv la autostrazi si marit numarul benzilor se lucreaza de cativa ani buni. Practic, vom asista la "latirea" cu 1/3 a autostrazilor. ia fa un calcul.
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi