Sunt curios sa aflu cum vedeti voi drive testele, cum raspund dealerii la solicitarile voastre si cum reactioneaz la modul vostru de testare a masinii. Binenteles putem include aici si alte detalii ale unui drive test
Pana acum nu prea m-am infipt pe la drive teste, am fost pe la vreo doua insa timpul scurt petrectu in si pe langa masina nu m-a satisfacut, mi-a placut ca dealerul stia ce vinde, problema majora a fost graba in care au fost facute.
Predau stafeta la cei mai experimentati!
PS: maine am de gand sa incerc un MCV
Drive Testul Ideal
Started by mike.omega, oct 20 2006 09:07
10 replies to this topic
#1
Scris 20 octombrie 2006 - 09:07
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>
#2
Scris 20 octombrie 2006 - 09:57
treaba se pune in felul urmator mike (bun topic!):
- conteaza foarte mult vanzatorul; sa stie ce vinde, sa-i placa meseria, sa nu vanda ci sa explice; in acelasi timp sa nu ma bata la cap cu toate prostiile ci sa vina cu raspunsuri bune si la obiect
- masina ar trebui sa fie una full-full astfel incat sa vezi si sa pipai cat mai multe dintre optionale, ca sa stii ce comanzi; ar fi perfect daca ar exista disponibile cat mai multe variante de motorizare si de transmisie
- timpul disponibil si spatiul de manevra - sunt multi dealeri care permit o plimbare prin curtea proprie (de altfel sufocata de alte masini) unde poti schimba maxim a 2-a si unde nu poti intelege nimic din comportamentul masinii; ar trebui sa iesi din curte si sa faci un traseu de minim 10-15 minute pentru a intelege si cunoaste masina cat mai bine; evident ca cel mai bun drive test e cel in care ai masina pe mana o zi sau doua si te poti juca cu ea cum vrei; dar pana la urma si o tura mai maricica (cu sau fara vanzatorul langa tine) iti poate da o idee destul de clara
- preturile si lista de optionale - ar trebui sa fie cat mai elocventa, calculatiile sa fie cat mai usor de facut, variantele si combinatiile de echipare cat mai facile
- diverse - conteaza foarte mult ca acea masina sa fie curata, sa miroasa cum trebuie (a nou), sa nu fie pe rosu cu benzina (si se intampla foarte des).
Pentru moment astea ar fi, pentru mine, mare parte din asteptarile pe care le am de la un drive test... Daca-mi mai vine ceva in minte postez ulterior.
- conteaza foarte mult vanzatorul; sa stie ce vinde, sa-i placa meseria, sa nu vanda ci sa explice; in acelasi timp sa nu ma bata la cap cu toate prostiile ci sa vina cu raspunsuri bune si la obiect
- masina ar trebui sa fie una full-full astfel incat sa vezi si sa pipai cat mai multe dintre optionale, ca sa stii ce comanzi; ar fi perfect daca ar exista disponibile cat mai multe variante de motorizare si de transmisie
- timpul disponibil si spatiul de manevra - sunt multi dealeri care permit o plimbare prin curtea proprie (de altfel sufocata de alte masini) unde poti schimba maxim a 2-a si unde nu poti intelege nimic din comportamentul masinii; ar trebui sa iesi din curte si sa faci un traseu de minim 10-15 minute pentru a intelege si cunoaste masina cat mai bine; evident ca cel mai bun drive test e cel in care ai masina pe mana o zi sau doua si te poti juca cu ea cum vrei; dar pana la urma si o tura mai maricica (cu sau fara vanzatorul langa tine) iti poate da o idee destul de clara
- preturile si lista de optionale - ar trebui sa fie cat mai elocventa, calculatiile sa fie cat mai usor de facut, variantele si combinatiile de echipare cat mai facile
- diverse - conteaza foarte mult ca acea masina sa fie curata, sa miroasa cum trebuie (a nou), sa nu fie pe rosu cu benzina (si se intampla foarte des).
Pentru moment astea ar fi, pentru mine, mare parte din asteptarile pe care le am de la un drive test... Daca-mi mai vine ceva in minte postez ulterior.
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->
#3
Scris 20 octombrie 2006 - 10:05
Bine punctat, mai adaug:
- consilierul de vanzari care merge cu tine sa nu fie unul prea sperios
- consilierul de vanzari care merge cu tine sa nu fie nici prea increzut si sa spuna ca masina aia rupe tot, eu unul imi voi fi formand o opinie negativa, sa fie impartial - dar asta-i cel mai greu daca nu imposibil
- insist asupra duratei si distantei cat mai mari a drive test-ului.
- consilierul de vanzari care merge cu tine sa nu fie unul prea sperios
- consilierul de vanzari care merge cu tine sa nu fie nici prea increzut si sa spuna ca masina aia rupe tot, eu unul imi voi fi formand o opinie negativa, sa fie impartial - dar asta-i cel mai greu daca nu imposibil
- insist asupra duratei si distantei cat mai mari a drive test-ului.
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte
#4
Scris 20 octombrie 2006 - 10:24
Pana acum am avut 2 tentative de drive'test. Prima cu o Solenza, atunci cand au avut porti deschise sau ceva de genu. Si am ramas total neplacut impresionat de atitudinea dealerului respectiv.
In primul rand, in ziua aceea (sambata) mi'a zis ca n'au masina disponibila, ca a plecat nusht care cu ea si ca se poate abia luni. Si dup'aia m'a intrebat direct ce model ma intereseaza sa cumpar si ce modalitate de plata. Si'am plecat si nici n'am stat sa mai fixez vreo programare pentru luni ... ca ma trezeam cu contractul sa'l semnez inainte sa pot porni masina. Deci asta a fost cand m'am dus eu la dealer.
A doua experientza a fost cu Opel, cand s'a facut marele test. M'am inscris la misto pe net la drive'test, am fost sunat de la reprezentantza si intrebat cand as putea veni la un drive'test.
Am ajuns acolo la ora stabilita si dupa ce au completat ei acolo cu datele din permis, am plecat spre Ovidiu. Un drum de ~10km ... facuti in 10-15 minute. Astra 1.6 Njoy parca cu ceva pachete in plus. Am putut merge normal cu ea (adik si mai turata - 4-4500rpm) fara sa se crizeze don'soara din dreapta. Stia destule despre masina, doar la o intrebare parca nu a stiut sa'mi raspunda. Per total mi'a placut atitudinea si modul in care s'a desfasurat drive'test'ul.
Un drive'test cat mai edificator ar presupune ca in masinile de drive'test sa se regaseasca cate o masina pentru fiecare motorizare si printre ele sa fie si toate nivelele de dotare. Chiar daca nu pe aceeasi masina ... da macar din 2 masini te poti lamuri cum e si cu diferitele nivele de dotare, iar drive'test'ul sa'l poti face pe motorizarea vizata de tine. Si durata sa fie macar de 30 de minute ... sa poti sa'ti dai seama cat de cat si de confort, si de tzinuta de drum, si de performantze. Si evident atitudinea vanzatorului sa fie una adecvata. Pentru ca e interesul lui sa'si vanda masina, nu al tau sa cumperi neaparat de la el
In primul rand, in ziua aceea (sambata) mi'a zis ca n'au masina disponibila, ca a plecat nusht care cu ea si ca se poate abia luni. Si dup'aia m'a intrebat direct ce model ma intereseaza sa cumpar si ce modalitate de plata. Si'am plecat si nici n'am stat sa mai fixez vreo programare pentru luni ... ca ma trezeam cu contractul sa'l semnez inainte sa pot porni masina. Deci asta a fost cand m'am dus eu la dealer.
A doua experientza a fost cu Opel, cand s'a facut marele test. M'am inscris la misto pe net la drive'test, am fost sunat de la reprezentantza si intrebat cand as putea veni la un drive'test.
Am ajuns acolo la ora stabilita si dupa ce au completat ei acolo cu datele din permis, am plecat spre Ovidiu. Un drum de ~10km ... facuti in 10-15 minute. Astra 1.6 Njoy parca cu ceva pachete in plus. Am putut merge normal cu ea (adik si mai turata - 4-4500rpm) fara sa se crizeze don'soara din dreapta. Stia destule despre masina, doar la o intrebare parca nu a stiut sa'mi raspunda. Per total mi'a placut atitudinea si modul in care s'a desfasurat drive'test'ul.
Un drive'test cat mai edificator ar presupune ca in masinile de drive'test sa se regaseasca cate o masina pentru fiecare motorizare si printre ele sa fie si toate nivelele de dotare. Chiar daca nu pe aceeasi masina ... da macar din 2 masini te poti lamuri cum e si cu diferitele nivele de dotare, iar drive'test'ul sa'l poti face pe motorizarea vizata de tine. Si durata sa fie macar de 30 de minute ... sa poti sa'ti dai seama cat de cat si de confort, si de tzinuta de drum, si de performantze. Si evident atitudinea vanzatorului sa fie una adecvata. Pentru ca e interesul lui sa'si vanda masina, nu al tau sa cumperi neaparat de la el
Omue inainte de toate
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#5
Scris 21 octombrie 2006 - 01:27
Am facut si eu cateva test-drive in US, majoritatea cand eram direct interesat de o masina, dar trebuie sa recunosc, de cateva ori doar din curiozitate.
Am observat ca, involuntar, de fiecare data cand eram direct interesat in a cumpara una din masinile testate, inainte de a ma arunca rapid la volan, petreceam mult mai mult timp incercand sa aflu despre masina (chiar daca citisem inainte pagini intregi pe net despre masina respectiva), ma uitam atent la toate butonasele, buzunarele masinii, scaune s.a., lucru care nu neaparat se intampla la celelalte masini.
Plecand de la aceasta constatare, recunosc faptul ca majoritatea vanzatorilor erau intr-adevar vanzatori si nu asistenti care sa-ti ofere tot timpul de care ai avea tu nevoie prin oras. Eu cred ca oamenii au destula experienta sa te citeasca daca esti interesat, atentie, nu in masina, dar in a cumpara masina si atunci incearca sa-si maximizeze timpul pe care I'll petrec la serviciu pentru ca la urma urmei lucreaza pe comision. A fost acum vreun an-doi pe forum un topic tocmai aceasta problema si imi aduc aminte ca au cam iesit scantei. Oricum, desi nu intotdeauna un test-drive iese cum ai vrea, eu ii inteleg pe baieti si nu sunt de acord ca ar trebui sa se gudure pe langa tine, chiar daca tu nu vrei sa cumperi o masina ACUM, dar peste un an, 2, 10, poate niciodata. Deci, la un test drive scurt (care, apropo, este un favor care ti se face, nu un drept pe care I'll ai) ar trebui sa fie suficient sa faci cunostinta cu o masina de care esti relativ sau prea putin interesat. Cand esti pregatit sa achizitionezi o masina, in general se cunoaste, pana si prin simplul fapt ca nu te deranjeaza o intrebare despre cum ai vrea sa platesti spre exemplu. Atunci se impune un test-drive mult mai atent, atat din partea ta cat si a vanzatorilor si eu cred ca majoritatea lor sesizeaza momentele astea. Mai sunt si situatii diferite, sunt convins.
Ca sa raspund si la obiect intrebarii initiatorului acestui topic, da, am participat si la un (doar unul din vreo 15-20) test-drive adevarat. Am fost la un dealer BMW sa vad noul (pe atunci) seria 3. Un tip de vreo 30 de ani ma invita inauntru in biroul lui si ma intreaba ce vreau. Nu in sensul de ce vreau sa cumpar astazi, dar ce vreau eu de la o masina. Ii spun de modelul exact de care sunt interesat si cand ii spun de comportament in trafic, de comfort, vad cum pe fruntea lui numerele lucreaza si incearca sa-mi pregateasca o surpriza prin a-mi prezenta masina perfecta pt mine. Asadar aduce inauntru (ceva ca un garaj bine luminat in aceeasi cladire) o masina cu pachetul sport. Isi ia timpul si imi prezinta masina. Da, efectiv imi spune ce rost isi are fiecare din mecanismele, butonasele masinii, cu ce si unde s-a imbunatatit fata de modelul care tocmai isi incheia cariera. Apoi test-drive, pe o ruta unde "de obicei nu e politie) si imi spune sa ma simt in voie, sa accelerez brusc sa iau curbele in viteza mare, sa pun frana brusca de la 60 mile la ora, cu conditia sa-i spun cand, ca sa nu se loveasca cu capul de parbriz. Plecat de pe marginea soselei cu doua roti pe sosea, cu doua pe nisip, ce mai, cred ca am fost plecat vreo 45 minute. Ajungem inapoi si ma intreaba ce parere am, eu zic ca vreau sa merg sa vad si un IS250 si-mi zice sa astept. Se duce la managerul sau si cand se intoarce imi propune sa iau masina pentru restul zilei si cand ma intorc sa-i spun impresii. Refuz politicos caci stiu unde se duce asta (ar fi trebuit sa test-drive Lexusul si apoi sa ma intorc tot la ei, dar din nou, stiu ca nici ei nu lucreaza pe alune ci incearca sa vanda). Ma conduce la masina si plec cu el facandu-mi din mana. Da, este singurul test-drive adevarat de care am avut parte si nu, nu am cumparat masina dar spun sincer: desi nu eram interesat sa cumpar o masina noua (a mea avea un an), mi-am pus problema foarte serios atunci si acolo sa cumpar masina. Bine ca mai am si ceva pe umeri.
Am observat ca, involuntar, de fiecare data cand eram direct interesat in a cumpara una din masinile testate, inainte de a ma arunca rapid la volan, petreceam mult mai mult timp incercand sa aflu despre masina (chiar daca citisem inainte pagini intregi pe net despre masina respectiva), ma uitam atent la toate butonasele, buzunarele masinii, scaune s.a., lucru care nu neaparat se intampla la celelalte masini.
Plecand de la aceasta constatare, recunosc faptul ca majoritatea vanzatorilor erau intr-adevar vanzatori si nu asistenti care sa-ti ofere tot timpul de care ai avea tu nevoie prin oras. Eu cred ca oamenii au destula experienta sa te citeasca daca esti interesat, atentie, nu in masina, dar in a cumpara masina si atunci incearca sa-si maximizeze timpul pe care I'll petrec la serviciu pentru ca la urma urmei lucreaza pe comision. A fost acum vreun an-doi pe forum un topic tocmai aceasta problema si imi aduc aminte ca au cam iesit scantei. Oricum, desi nu intotdeauna un test-drive iese cum ai vrea, eu ii inteleg pe baieti si nu sunt de acord ca ar trebui sa se gudure pe langa tine, chiar daca tu nu vrei sa cumperi o masina ACUM, dar peste un an, 2, 10, poate niciodata. Deci, la un test drive scurt (care, apropo, este un favor care ti se face, nu un drept pe care I'll ai) ar trebui sa fie suficient sa faci cunostinta cu o masina de care esti relativ sau prea putin interesat. Cand esti pregatit sa achizitionezi o masina, in general se cunoaste, pana si prin simplul fapt ca nu te deranjeaza o intrebare despre cum ai vrea sa platesti spre exemplu. Atunci se impune un test-drive mult mai atent, atat din partea ta cat si a vanzatorilor si eu cred ca majoritatea lor sesizeaza momentele astea. Mai sunt si situatii diferite, sunt convins.
Ca sa raspund si la obiect intrebarii initiatorului acestui topic, da, am participat si la un (doar unul din vreo 15-20) test-drive adevarat. Am fost la un dealer BMW sa vad noul (pe atunci) seria 3. Un tip de vreo 30 de ani ma invita inauntru in biroul lui si ma intreaba ce vreau. Nu in sensul de ce vreau sa cumpar astazi, dar ce vreau eu de la o masina. Ii spun de modelul exact de care sunt interesat si cand ii spun de comportament in trafic, de comfort, vad cum pe fruntea lui numerele lucreaza si incearca sa-mi pregateasca o surpriza prin a-mi prezenta masina perfecta pt mine. Asadar aduce inauntru (ceva ca un garaj bine luminat in aceeasi cladire) o masina cu pachetul sport. Isi ia timpul si imi prezinta masina. Da, efectiv imi spune ce rost isi are fiecare din mecanismele, butonasele masinii, cu ce si unde s-a imbunatatit fata de modelul care tocmai isi incheia cariera. Apoi test-drive, pe o ruta unde "de obicei nu e politie) si imi spune sa ma simt in voie, sa accelerez brusc sa iau curbele in viteza mare, sa pun frana brusca de la 60 mile la ora, cu conditia sa-i spun cand, ca sa nu se loveasca cu capul de parbriz. Plecat de pe marginea soselei cu doua roti pe sosea, cu doua pe nisip, ce mai, cred ca am fost plecat vreo 45 minute. Ajungem inapoi si ma intreaba ce parere am, eu zic ca vreau sa merg sa vad si un IS250 si-mi zice sa astept. Se duce la managerul sau si cand se intoarce imi propune sa iau masina pentru restul zilei si cand ma intorc sa-i spun impresii. Refuz politicos caci stiu unde se duce asta (ar fi trebuit sa test-drive Lexusul si apoi sa ma intorc tot la ei, dar din nou, stiu ca nici ei nu lucreaza pe alune ci incearca sa vanda). Ma conduce la masina si plec cu el facandu-mi din mana. Da, este singurul test-drive adevarat de care am avut parte si nu, nu am cumparat masina dar spun sincer: desi nu eram interesat sa cumpar o masina noua (a mea avea un an), mi-am pus problema foarte serios atunci si acolo sa cumpar masina. Bine ca mai am si ceva pe umeri.
#6
Scris 21 octombrie 2006 - 08:04
Aia inseamna sa stie sa trateze un potential client si sa mai stie si sa vanda, cu eleganta.
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte
#7
Scris 22 octombrie 2006 - 01:42
Depinde si de clasa de pret a masinii. Si la noi daca te duci sa comanzi un A6 sau Seria 5 vei primi o atentie muuult mai mare decat pentru un Polo, Fabia sau Megane. Daca as fi vanzator platit din comision asa as face. Iar in timp inveti sa cunosti oamenii dupa privire, iti dai seama daca este un cumparator sigur 10% sau 80%.
Ideal ar fi un drive-test cu motorizarea pe care vrei sa o cumperi, indiferent de echiparea masinii. Echiparea poti sa o vezi in show-room, motorul se vede numai la drum.
Ideal ar fi un drive-test cu motorizarea pe care vrei sa o cumperi, indiferent de echiparea masinii. Echiparea poti sa o vezi in show-room, motorul se vede numai la drum.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#8
Scris 22 octombrie 2006 - 01:49
nu-mi place sa deranjez oamenii de la reprezentante daca nu am de gand sa cumpar.
Capul lui Moţoc vrem!
#9
Scris 22 octombrie 2006 - 02:29
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->
#10
Scris 22 octombrie 2006 - 03:09
Apropo de comision, din cate stiu eu, la masini nu iei comision ca la haine, mobila sau bijuterii (spre ex 5 la suta din valoarea vanzarii).
La masini iei comision pe, atentie, diferenta dintre "invoice price" adica pretul masinii pentru dealer si pretul cu care iti este vanduta tie masina. Cu alte cuvinte, un vanzator de Ford Focus poate face mai multi bani dintr-o vanzare a unei masini cuiva care nu prea stie preturile decat un altul care vinde un E-Class spre exemplu. Si se intampla destul de des mai ales la masini de mana a doua avand in vedere ca oamenii cu bani de Mercedes au si surse de informare ca netul si diverse cote, dar oamenii mai saraci nu au nici net, nici masina sa mearga la 5 dealeri diferiti sa compare preturi si atunci mai iau si teapa.
Sincer nici mie nu-mi place sa deranjez pe nimeni daca nu sunt cumparator serios, insa uneori iti vin idei. Oare sa schimb masina, oare nu? Daca intotdeauna raspunsul ar fi nu in loc de "maybe", atunci chiar ca nu prea isi mai au rost atatia dealeri si am cumpara toti direct de pe net si eventual am merge direct la RAR pentru a face actele si lua masina. Deh, am gasit si eu o scuza.
La masini iei comision pe, atentie, diferenta dintre "invoice price" adica pretul masinii pentru dealer si pretul cu care iti este vanduta tie masina. Cu alte cuvinte, un vanzator de Ford Focus poate face mai multi bani dintr-o vanzare a unei masini cuiva care nu prea stie preturile decat un altul care vinde un E-Class spre exemplu. Si se intampla destul de des mai ales la masini de mana a doua avand in vedere ca oamenii cu bani de Mercedes au si surse de informare ca netul si diverse cote, dar oamenii mai saraci nu au nici net, nici masina sa mearga la 5 dealeri diferiti sa compare preturi si atunci mai iau si teapa.
Sincer nici mie nu-mi place sa deranjez pe nimeni daca nu sunt cumparator serios, insa uneori iti vin idei. Oare sa schimb masina, oare nu? Daca intotdeauna raspunsul ar fi nu in loc de "maybe", atunci chiar ca nu prea isi mai au rost atatia dealeri si am cumpara toti direct de pe net si eventual am merge direct la RAR pentru a face actele si lua masina. Deh, am gasit si eu o scuza.
#11
Scris 27 octombrie 2006 - 10:46
pai si eu daca am de ales intre 206,clio sau fabia ce fac?(nu sariti,e ipotetic).e logic ca o sa le incerc pe toate 3 ca sa vad care-mi place mai mult,desi in final doar una va castiga.si poate nici aia,ca ma pot gandi ca nu merita banul si imi iau un kalos.nu mai spuneti ca-i deranjam pe dealeri,daca ii lasam in pace vand doar la cei cu pata pusa pe respectivul model.e interesul lor sa faci drive-test chiar dc nu vrei sa cumperi in luna aia ci peste mai mult timp.
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi