Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Detonatii in toba de esapament


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 12:01

am si eu o intrebare....cand accelerez peste 4500rpm si ridic piciorul de pe acceleratie,se aud in toba niste cum sa-i zic un fel de detonatii...
ce se intampla dpdv tehnic?...nu imi explic fenomenul.sunt curios

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 28 noiembrie 2006 - 12:01

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#2 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 noiembrie 2006 - 12:05

Pai motorul intra in frana de motor atunci. Si in mod normal apar mici intarzieri in controlul debitului de benzina si probabil combinatzia combustibil/aer este aprinsa in contratipm fatza de scanteie sau deschidere supapelor ... si probabil d'aia auzi asa. Insa nu ar trebui sa fie prea accentuata senzatia de detonatie. De fapt ... nu prea ar trebui sa fie :D

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 28 noiembrie 2006 - 12:06

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#3 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 28 noiembrie 2006 - 12:18

Cand ridici brusc piciorul de pe acceleratie se elimina niste gaze mai "bogate" decat in mod normal si au tendinta de a se aprinde. De aici si scurtele flacari pe care le scot masinile si motocicletele de competitie. A nu se confunda cu sistemele aftermarket pt asa ceva.

Evilone ne poate informa mai corect :D
  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#4 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 noiembrie 2006 - 12:23

Eu tot sunt de parere ca dupa ce mergi constant la 4500 rpm si ridici picioru de pe acceleratie, nu ar trebui sa apara detonatii. Acestea pot aparea daca se accelereaza/elibereaza acceleratzia in mod repetat cateva secunde. Abia atunci ar trebui sa se dea peste cap motorul
Mike.o ... chiar daca gazele de evacuare inca au o bogata compozitzie de vapori de carburant nears, nu au de la ce sa se aprinda pe traseul de evacuare. Deci trebuie sa fie vorba cumva si de o nesincronizare a supaei de evacuare probabil. Sisteleme aftermarket ptr "scos flacari" au si un sistem pentru aprindere (un fel de bujie din cate stiam eu), altfel doar de la temepratura galeriei de evacuare nu s'ar putea face aprinderea de la sine

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 28 noiembrie 2006 - 12:24

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#5 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 01:42

da...asa este ;pe loc daca accelerez apare fenomenul cam la a3a-a4a pedala,iar in mers numai cand schimba in jurul a 5000rpm se mai aud.
Detonatiile sunt de intensitate mica(dar sesizabila),si vreo 5-6 la numar din cate am observat eu.
chiar nu puteam sa imi explic fenomenul,acum am aflat si faza cu flacarile pe toba(nu e cazul la mine)....nu aveam pe cine sa intreb si aveam o usoara retinere in a deschide un topic numai pt o nedumerire de a mea (thanks La Scurt).
Stiam ca daca aceste detonatii apar la accelerare atunci masina are probleme cu sistemul de admisie-injectie...

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 28 noiembrie 2006 - 01:43

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#6 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 noiembrie 2006 - 02:07

Dupa parerea mea, nu conteaza prea mult cand apar ... la accelerare sau la liber, cand intra frana de motor, pentru ca oricum e vb de turatii mari, deci procesele arderii se succed rapid. Si un inclin sa cred ca nu supapele de admisie ar fi problema, ci cele de evacuare. Pentru ca eu cred ca presiunea din cilindru e mai mare pe evacuare decat pe admisie ... asa ca supapele de pe evacuare sunt mult mai predispuse la defectare decat cele de admisie. Mai mult ... curentul de aer la admisie e in sensul inchiderii supapei, deci nu opune rezistentza. Pe cand la evacuare, e ezac invers. Plus ca in cazul in care supapele de admisie ar avea vreo problema ... detonatzia ar trebui sa fie pe traseul de admisie al aerului in motor, nu pe galeria de evacuare.
Ce am scris mai sus e o combinatie intre presupunere, bun simt si un pic de cunostine mecanice. Sper sa nu fie total gresit, insa nici nu recomand a fi crezut pe cuvant :D Poate intra cineva care intr'adevar se pricepe si ne elucideaza problema ...

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 28 noiembrie 2006 - 02:09

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#7 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 02:18

acuma pun o intrebare idioata rau....masinile alea de curse(GT) de ce detoneaza asa puternic pe evacuare?
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#8 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 28 noiembrie 2006 - 07:43

in primul rand la alea ai cu totul alte amestecuri de combustibil/aer si au si setari ale motorului pentru performanta (printre care am putea adauga profan si avansul).
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#9 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 noiembrie 2006 - 12:40

Ezac cum a zis si spin ... alea de GT trebuie sa scoata perfoemante cat mai bune, nu e si obligatoriu sa dureze jde mii de km un motor :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#10 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 28 noiembrie 2006 - 01:14

alea de competitii au de la avans, daca ti-ai pune tu o axa cu came sport ai scoate si tu flacari la turatii relativ mici. daca nu ies flacari pe teava despre ce detonatii vorbiti ?
  • 0

#11 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 01:17

pocniturile/bubuiturile care se aud la decelerare...(la masina mea)
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#12 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 28 noiembrie 2006 - 03:38

daca asa a facut mereu, motorul e ok si in rest nu-s probleme (nu stiu cat de tare se aud, banuiesc ca nu-s ca pocnitorile) inseamna ca asa e setat avansul, e o axa mai "pt. turatii".
  • 0

#13 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:00

motorul merge ok...nu am nicio pb...eu eram mai mult curios cum se produc aceste detonatii...Se aud totusi incet...
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#14 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:16

pai... e destul de limpede: amestecul e prea bogat (asta nu e neaparat ceva rau, poate ai un chip sau o axa cu came pentru ture multe) si in frina de motor (sau pe loc, cind dai drumul la pedala) iese ceva benzina nearsa prin evacuare si explodeaza.

ce se poate intimpla ? sa-ti cada tobele sau sa te injur eu daca faci asta pe sub geamul meu la ora 2 noaptea :(

fum negru iese cind o calci puternic ? teava de la toba e neagra pe interior ? daca da, e clar amestec prea bogat. pentru asta sint o serie de motive, dar ca sa ajungi la detonatii ori e ceva dereglat rau (am inteles ca masina merge bine, deci nu cred ca e cazul), ori e vreun chip foarte agresiv care e normal sa se comporte asa.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#15 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:23

nu am chip...motorul e la fel cum a iesit din fabrica
fum negru nu am vazut sa scoata la acceleratii
teava e intr-adevar neagra pe interior
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#16 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 28 noiembrie 2006 - 05:37

eu nu am vazut in viata mea teava curata. amestecul poate fi bogat...e prea generalist spus, poate fi sarac la o turatie si bogat la alta, logic, de negreala de pe teaza nu vad cum scapi.
  • 0

#17 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 28 noiembrie 2006 - 09:21

da, ai dreptate aici...
Dupa ce realimentezi cu alta benzina spune-ne daca mai face. Treaba e ca nu prea are voie sa faca... E posibil la o cipare (asa cum spunea jaffar), la o modificare radicala a evacuarii (dar si atunci foarte rar), ori de la o defectiune. Avansul inclin sa cred...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#18 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 28 noiembrie 2006 - 09:28

Oameni buni e perfect normal sa faca asa mai ales daca motorul a mers la un regim de turatii ridicate,face la C2-ul meu care e un amarat de 1,4 si nu face la un V8 de 3,6 litri.....oricum mie unul imi place foarte mult acel zgomot :D
  • 0

#19 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 28 noiembrie 2006 - 09:55

hmm...
ce sa zic, nu prea cred ca e normal. Adica managementul motorului e gandit astfel incat sa nu dea rateuri (asta sunt detonatiile)...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#20 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 noiembrie 2006 - 09:56

troacele mele nu fac. si-mi place rau sa merg in ture multe, apoi s-o las in frina de motor pina pot sa-i dau iar. normal e clar ca nu e. iulian, cunosti 100% istoria masinii ? nu strica sa arunci o privire la chip sa vezi daca e umblat. habar n-am cum arata motorul ala, avansul se poate regla manual sau e totul electronic ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#21 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 28 noiembrie 2006 - 10:06

nene, o axa cu came e perfecta doar pt. o anumita turatie, daca axa e pt. turatii, la turatii ceva mai mici, supapele de in si out petrec ceva mai mult timp impreuna deschise, trece amestec pe out , galeriile incinse si aia e.

edit: acum nu stiu ce si cum la motorul in cauza. nici la mine nu face dar ar fi si culmea.

Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 28 noiembrie 2006 - 10:10

  • 0

#22 mociornita

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 66 Mesaje:
Inregistrat: 16-februarie 03
  • Location:Focsani
  • Marca:Nissan/Ford
  • Model:X-Trail/Fiesta ST
  • Motorizare:136CP/150CP

Scris 28 noiembrie 2006 - 10:12

Detonatiile de care vorbiti se aud si la Fiesta mea, dintotdeauna. Mai exact "trage cu pistolul" atunci cand decelerez repetat si pentru scurt timp, dupa acceleratii bruste la turatie inalta.

De exemplu, se intampla cand ma strecor in trafic si urc pana la 5000 rpm, apoi cobor spre 4000, dupa care accelerez iar ca sa depasesc si-o las din nou in frana de motor etc. NU se aud pocnete daca o las in frana de motor normala, respectiv inainte de un semafor sau dupa o acceleratie moderata (pana in 4000 rpm).

Mie mi se pare fun, nu m-am gandit niciodata ca ar putea fi o anomalie in functionarea motorului. Cred insa ca motorache e putin modificat, intrucat are 150 CP si nu 145 CP, cat are motorul normal de 2l de la Ford. Nu stiu insa in ce consista modificarile aduse de catre fabricant.
  • 0

#23 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 28 noiembrie 2006 - 11:06

@jaffar...masina sigur nu are chip.avnsul e electronic.cam totul e electronic...si pedala de acc care e pe potentiometru
asta e motoru...
Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 28 noiembrie 2006 - 11:09

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#24 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:22

Cris ... tu zici ca amestecul se aprinde de la temperatura galeriei de evacuare? M'as mira sa se poata intampla asa ceva ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 noiembrie 2006 - 12:47

in principiu chestia asta e din avans si nu face nici un rau
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi