Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Alfa Romeo 147 vs Seat Leon Spirit #1


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 23 decembrie 2006 - 02:24

Deoarece doresc sa imi achizitionez o masina si sunt cam nehotarat in privinta alegerii m-am gandit sa va cer sfatul.
Momentan m-am oprit asupra acestor doua masini:

- Alfa Romeo 147
- Seat Leon #1

Dotari cam la fel: CLIMA, Geamuri Electrice, Airbaguri, Jante, Proiectoare, Computer de Bord, ABS, ASR, EBD, Servodirectie.
Motorizari: As alege benzina, nu merg mai mult de 10.000 km/an, iar la o masina sh diesel imi este frica sa nu cada turbina&stuff.
Anul de fabricatie: 2002-2003
Pret: 7500 - 9500 EURO

Daca v-ati pune in locul meu ce masina ati alege dintre acestea doua?
Sau ce alta masina as putea sa imi iau in banii acestia si sa merite investitia facuta.
  • 0

#2 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 23 decembrie 2006 - 02:37

Te-ai mai putea uita si la un Ford Focus 1 1.6 sau o Toyota Corolla 1.6 VVT-i. Strict dintre cele 2, e destul de greu de ales. Alfele sunt in general un pic mai pretentioase, dar 147 este peste Leon ca sportivitate.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#3 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 23 decembrie 2006 - 10:18

As alege clar Leon cu motor sport...Cel mai rentabil la achizitionare ar fi un 1.8 T 20V un motor care iti da senzatii sportive. Alfe gasesti destule insa la ele problema este in ce stare le gasesti ca poti nimeri una cu probleme. De evitat variantele cu Selespeed, cutie secventiala care a avut ceva probleme.
  • 0
On a self-imposed forum break...

#4 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 24 decembrie 2006 - 10:32

Ok. Multumesc de parerile acordate pana in prezent.
Nu am avut timp sa intru pe forum, dar va raspund cu o mica intarziere.

@the1
De la Ford Focus am plecat si am ajuns la cele doua masini. Leonul imi place ca ofera o senzatie de siguranta, de masina, de sporitivitate. Iar Alfa este o masina sportiva cum ai spus tu, sau cel putin are valente sportive.

Daca ati putea sa imi dati niste pareri care dintre aceste doua masini ar merita cumparata, ce probleme ar putea sa apara la ambele modele. Ma gandesc si eu ca Leonul este mai fiabil (macar prin numele companiei care e in spate VAG), iar Alfa Romeo sufera la fiabilitate. Si m-ar mai interesa costurile de intretinere, ca nu as vrea sa dau mai mult pe intretinere decat pe masina.

Multumesc
  • 0

#5 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 decembrie 2006 - 01:35

Eu as lua Leon fara urme de tagada...
Alfa e superba, arata magnific, e mai bine finisata, dar... are foarte multe probleme. EU am avut si mai am 3 prieteni in cercul meu de zapaciti care au jurat ca nu mai duc o alfa acasa decat daca e gratis! In afara de motor a cedat suspensia, cutia automata, senzorii de airbag (de 2479 de ori), clima, inchiderea centralizata, etc.
Fara alfa!
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#6 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 24 decembrie 2006 - 01:58

Am auzit si eu ca Alfa e plina de probleme, mai sare din viteza (cutia tiptronic), dar eu as vrea o cutie manuala.
Oricum am inteles ca si Leonul are probleme, mai ploua prin el..
Dar la intretinere care sta mai bine?
  • 0

#7 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 decembrie 2006 - 02:13

nu stiu daca ai observat, eu vorbesc numai de masinile despre care stiu. Alfa la intretinere nu cred ca e nici mai scumpa si nici mai ietina decat restul grupei. Eu o faceam la MitMotors, oameni foarte misto (daca nu erau ei nu tineam masina nici alea 8 luni...).
La piese este dansul foarte cunoscut cu "nu avem pe stoc", "nu se acorda in garantie" si "trebuie schimbat tot ansamblul".
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#8 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 24 decembrie 2006 - 02:41

Problema la Leon cu chederele si izolatia a fost la modelele fabricate pana in 2003. Intr-adevar ploua literalmente in masina pe la stalpul fata si pe la montantul B si rareori pe la hayon.
  • 0
On a self-imposed forum break...

#9 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 24 decembrie 2006 - 02:45

Deci sa inteleg asa in mare ca ambele masini au probleme, de fapt cam toate probleme din ziua de azi au probleme.
Ar trebui sa ma intreb catre alta masina?
  • 0

#10 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 24 decembrie 2006 - 03:31

Alfa are nenumarate probleme tehnice. La SEAT e un fleac care a fost remediat odata cu masinile fabricate in 2003. Eu as merge pe Leon care are cutii si motoare mai fiabile. Este clar ca Alfa este mai frumoasa insa dupa cum vezi chiar si fostii posesori au fost nemultumiti de ea.
Seat -ul Leon este construit pe platforma Golfului 4 cu care imparte multe componente asa ca este o masina cu fiabilitate dovedita. Nu stiu spre ce model fara nicio problema te-ai putea indrepta...Toate au cate o mica hiba. Importante este sa nu fie ceva grav la motor sau trenul de rulare.
  • 0
On a self-imposed forum break...

#11 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 24 decembrie 2006 - 05:57

Inteleg ca pe wish list au ramas doar Alfa si Leon, dar de ce nu mai vrei Focus? Este peste Leon aproape din toate punctele de vedere, nu a avut probleme de fiabilitate si este MULT mai sportiv. Are un sasiu excelent, cu o suspensie spate independenta si un motor 1.6 foarte potrivit pt gabaritul masinii. Este si a ramas una dintre cele mai sportive compacte si arata inca foarte bine. Leon-ul e o masina foarte buna, insa doar designul este sportiv, trenul de rulare este destul de clasic si masina nu este orientata foarte mult spre sportivitate, fiind un Golf 4 cu o palarie mai frumoasa.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#12 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 24 decembrie 2006 - 06:10

Presupunem ca ai testat tu ambele masini pe circuit si ai vazut ca este !"MUUUULT" mai sportiv Focusul... De multe ori jur ca ma binedispui :)))
  • 0
On a self-imposed forum break...

#13 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 24 decembrie 2006 - 06:47

Am mers si cu Focus si cu Leon si asa mi s-a parut, ca suspensii, care conteaza destul de mult pt un comportament sportiv ireprosabil. Nu numai eu spun asta, dar, nu conteaza. Focus oricum nu mai e pe lista, iar Leon-ul chiar e bun si cool. Am vrut si eu sa-mi iau. :)
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#14 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 24 decembrie 2006 - 07:18

Nu ma deranjeaza ca ai o parere. Eu un drept incontestabil. Insa ma indoiesc ca ai testat cele doua masini intr-un mod in care sa poti vedea cu adevarat care este mai sportiva. Si scuza-ma daca gresesc dar singurul Focus cu un motor sportiv este cel de 2.0 ST, si pe undeva cel de 1.8 benzina 130 de cai. Ori Leonul are motoare adevarate de 1.8 Turbo (derivat in mai multe variante de putere cu minimum 150 cp) ba chiar si un V6 iar la motorina vorbim de 130 cp TDI. Sportivitatea nu sta doar in trenul de rulare. Focusul e intr-adevar o masina cu o suspensie super si un model cu pedigree in WRC insa nu este cazul sa ne lansam in afirmatii hazardate cu "muult mai sportiv" sau e sportiv doar ca look. SEAT este o marca sport pana la urma.
  • 0
On a self-imposed forum break...

#15 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 24 decembrie 2006 - 08:00

Da, dar Leon nu este cu siguranta o masina sport. Oricum, aveam impresia ca e vorba de un banal 1.6, teoretic, nu de un 1.8T sau de un Cupra R cu vreo 200cp.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#16 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 24 decembrie 2006 - 09:45

Uite o oferta interesanta.
http://www.autovit.r.../6/1/454161.php
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#17 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 24 decembrie 2006 - 11:42

Multumesc mult pentru ajutor si pentru pareri.
Nu trebuie sa va certati fiecare are parerea lui si e normal sa si-o sustina.

@ the1
Stiu ca la inceput am vrut Ford Focus, dar nu stiu ce m-a facut sa ma indrept catre o alta masina, nu spun ca am pornit de la o masina noua (Opel Astra H) si am ajuns la o masina SH (pentru ca bugetul s-a micsorat.. vrea si mama masina)

Va urez sarbatori fericite, un Craciun cat se poate de fericit alaturi de familie si prieteni.

(astept in continuare parerile voastre.. deoarece imi este foarte greu sa ma hotarasc asupra unei masini in banii pe care ii am. nu vreau neaparat o masina sportiva, undeva pe la 100 CP este de ajuns)
  • 0

#18 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 25 decembrie 2006 - 12:00

ok, avand in vedere ca nu vei cumara pana de anul nou masina iti urez si eu Craciun fericit!
ne auzim dupa si ne apucam sa cautam oferte pentru tine.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#19 RaiNMaN

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 18 Mesaje:
Inregistrat: 04-decembrie 06
  • Marca:inca nu

Scris 25 decembrie 2006 - 12:20

Ok.
Multumesc inca odata pentru ajutorul acordat in privinta alegerii unei masini bune.

Inca odata
Va doresc la toti, un Craciun cat mai frumos...sa aveti parte de cele mai frumoase sarbatori si sa va bucurati din plin de ele. Sa aveti parte de dragoste, de familie, de bucurie si caldura sufleteasca...sa aveti parte de...un Craciun fericit !
  • 0

#20 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 25 decembrie 2006 - 12:24

M-am dat cu toate trei,daca vrei comportament sportiv,motor vioi(1,6 cu distributie variabila recomandat) suspensii care sa lucreze pe viraje calumea mergi pe 147 sau chiar Ford Focus,daca vrei masina mai plicticoasa care o are juma de tara mergi pe Leon.
147 la mana a doua este o loterie daca nimeresti una buna poate sa te tina mult si bine dar iti poate face si o mie de probleme,stai departe de cutiile selespeed,marea problema este bucsaria si bratele care se duc mai repede din cauza suspensiei rigide,la Focus deja se stie,masina fiabila,buna pe care te poti baza,Leon de asemenea masina chiar foarte buna dar in ochii mei putin demodata+suspensie standard semi-independeta orientata spre confort.Acum sigur ramane o masina foarte misto si mie inca imi place insa o consider sub celalalte doua din punct de vedere design/performante.
Totul depinde de ce anume asteptare ai de la masina,sa te duca din punctul A in punctul B sau sa ai parte si de niste "senzatie".
PS:power is nothing without control.

Aceasta postare a fost editata de Maxy: 25 decembrie 2006 - 12:30

  • 0

#21 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 25 decembrie 2006 - 01:08

m-am dat si eu cu un leon tdi, banuiesc ca era ceva "sport", cel putin suspensiile erau altceva, mult mai rigide ca la golfu meu...
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#22 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 25 decembrie 2006 - 03:02

IRS- sau Independent Rear Suspension este o solutie care avantajeaza confortul pe langa performanta si stabilitate. Suspensia spate semi-independenta este mai zgomotoasa deoarece toata puntea reactioneaza la denivelari spre deosebire de IRS unde doar roata care loveste denivelarea se misca independent de restul puntii.
Power is nothing without control" :P)) bun..ma bucur ca ai furat sloganul Pirelli draga Maxy (deja am dat mail sa te reclam..ai belit-o :D). Dar nu cred ca e cazul sa spunem ca Alfa sta bine pe curbe (ceea ce este adevarat) iar Leonul o ia prin balarii si nu are control. Eu cred ca ai vazut un Leon Top Sport cu sasiu sport sa vezi ce jos are sasiul si ce bine sta pe drum. Nu este cazul zic eu sa fim rai si nici sa spunem ca Leonul este o masina plictisitoare pentru ca este cel putin la fel de interesanta ca Focusul doar ca la interior are exact configuratie de A3 vechi (de fapt tot bordul e preluat de la vechiul A3) si doar Audi fac interioare fara cusur. Iar masina arata excelent (mai ales pe Galben, Rojo Emocion sau Negru Perleffekt) si cu jante mari. Okay nu la fel de bine ca o 147 dar ca sa te parafrazez : "power is nothing without the electrical wiring working, the gearbox shifting..etc" :D
Se pare ca am inteles eu gresit crezand ca doresti ceva cu aer sport RAINMAN. Tu probabil doreai ceva care sa arate sport. In cazul asta nu vad de ce nu ai opta pentru un Focus sau un Golf 4. Insa toate aceste modele au pe ici pe colo cate o mica hiba niciuna nefiind perfecta.

@the1- "amarat" de 1.6? Mai mai se pare ca de cand ai poposit din UK si mergi prin oras cu taxi-uri V8 sau W12 ai prins gustul motoarelor mari....Esti un mic Steve McQueen dezlantzuit pe strazile capitalei.


Independent suspension typically offers better ride quality and handling characteristics, due to lower 'unsprung weight' and the ability of each wheel to address the road undisturbed by activities of the other wheel on the vehicle.

Independent suspension requires additional engineering effort and expense in development versus a live axle or beam axle arrangement. A very complex IRS solution can also result in higher manufacturing costs.

Some early independent systems used swing

Aceasta postare a fost editata de Dee: 25 decembrie 2006 - 03:03

  • 0
On a self-imposed forum break...

#23 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 25 decembrie 2006 - 06:07

Nimeni nu spune ca nu se poate face o suspensie semi-independenta sport(solutie arcuri medii,amortizor tare e clasica),Leon Cupra si Cupra R erau excelente dar doar in linie dreapta,masina subvira intr-o veselie pe circuit.
Sloganul de la Pirelli are foarte mult adevar in el,la ce e buna puterea daca nu ai control,orice prost stie sa apese acceleratia si sa zica wow mi-s cel mai tare,insa pe un drum de munte treaba se schimba radical.
In acest versus eu as merge pe Focus,pe o culoare rosie cu niste jante Oz Canyon masina este o adevarata bomba sexy.
  • 0

#24 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 25 decembrie 2006 - 06:15

pt fanii "suspensiei independente" exista si leon cu asa ceva. WOW...are suspensie independenta, cred ca rupe.

as luat alfa 147 1.6 120 cai cu ochii inchisi. focus subiectiv toatal mi se pare urat (interior exterior) iar leon nu stral;uceste la nimic poate doar la platforma f. fiabila si motorul de 1.6 la fel.

Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 25 decembrie 2006 - 06:17

  • 0

#25 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 25 decembrie 2006 - 06:26

Alfe 147 se gasesc la preturi foarte bune cu motor de 1.6 dar mare atentie la costurile de intretinere. Sa nu uitam:Alfa Romeo e o marca premium
  • 0
On a self-imposed forum break...




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi