2007 Engine of the Year Awards
#1
Scris 10 mai 2007 - 09:08
Best New Engine of 2007
Results points
1. BMW 3-litre Twin Turbo (335i) 446
2. Lexus Hybrid 5-litre (LS600h) 183
3. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (Cooper S, Peugeot 207) 159
4. Renault 1.2-litre Turbo (Clio) 75
5. Porsche 4.8-litre Turbo (Cayenne) 66
6. Lexus 4.6-litre (LS460) 62
Pe categorii:
Castigatorii la International Engine of the Year:
Cel mai bun motor al anului 2007 - BMW 3-litri Biturbo (335i)
Cel mai economic motor - Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
Cel mai performant motor - BMW 5-litri V10 (M5, M6)
Premii pe categorii:
Sub 1.0-litri - Toyota 1.0 litri (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citro�n C1)
1.0 - 1.4-litri � VW 1.4-litri TSI Twincharger (Golf, Touran, Jetta)
1.4 - 1.8-litri - BMW-PSA 1.6-litri Turbo (MINI, Peugeot 207)
1.8 - 2.0-litri - VW 2-litri Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)
2.0 - 2.5-litri - BMW 2.5 litri (325, 525, X3, Z4)
2.5 � 3.0 litri - BMW 3 litri Biturbo (335i)
3.0 � 4.0 litri -Porsche 3.6 litri Turbo (911)
Peste 4.0 litri - BMW 5 litri V10 (M5, M6)
Interesanta dominatia BMW si de asemenea faptul ca in cele mai multe categorii cistigatorii sunt benzina turbo...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#2
Scris 10 mai 2007 - 10:09
locul 4 la general: Renault 1.2-litre Turbo (Clio) 75
dar la categoria 1.0 - 1.4-litri este VW 1.4-litri TSI Twincharger (Golf, Touran, Jetta)
fiind pe locul 4 la general nu trebuia sa fie si cel mai bun la categoria sa implicit?
#3
Scris 10 mai 2007 - 10:15
TSI-ul de la VAG castiga la clasas 1- 1.4 dintre motoarele existente pe piata.
Proud to be Renault F1 fan
#4
Scris 10 mai 2007 - 10:18
oricum este de remarcat cum vw, expert in motoare diesel, acum castiga locuri de varf si la motoare pe benzina unde nu stralucea prea tare pana acum
si ceea ce spuneam ceva timp in urma este iarasi confirmat de experti auto: motoarele pe benzina in forma actuala sunt depasite foarte tare de cele diesel, singura solutie fiind motoarele pe benzina turbo lucru care le aduce inapoi in competitie
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 10 mai 2007 - 10:19
#5
Scris 10 mai 2007 - 10:22
Honda pierde teren... incet dar sigur. Daca nu renunta la incapatanarea de a ramane pe benzina aspirata o sa piarda muti din potentialii clienti. Cine e fraier sa cumpere 1.8 aspirat de 140 cp cand un 1.2-1.4-1.6 european ajung sau depasesc aceasta valoare? Sa nu mai vorbim de repartitia de cuplu
Proud to be Renault F1 fan
#6
Scris 10 mai 2007 - 10:28
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 10 mai 2007 - 10:28
#7
Scris 10 mai 2007 - 10:31
Motoarele aspirate castiga putere din turatie, deci se fac cu cursa scurta si pistoane usoare.
Cele supraalimentate castiga puterea din cuplu, au cursa mai lunga si pistoanele mai grele, ceea ce le impiedica functionarea la turatii > 6000rpm.
Asa ca nu prea se poate face copy&paste la o turbina pe un motor existent si sa castigi x% cp.
Proud to be Renault F1 fan
#8
Scris 10 mai 2007 - 11:16
#9
Scris 10 mai 2007 - 11:34
#10
Scris 10 mai 2007 - 12:16
ACrew style
#11
Scris 10 mai 2007 - 12:23
#12
Scris 10 mai 2007 - 12:39
Fiabilitatea este mai mare la motoarele de turatie mai mica... de aia diesel-ul este mult mai durabil decat benzinarul
Proud to be Renault F1 fan
#13
Scris 10 mai 2007 - 01:07
si oricum vad ca is numai motoare pe benzina
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 10 mai 2007 - 01:15
#14
Scris 10 mai 2007 - 01:43
dar nici un motor diesel in top... hm... ceva e dubash
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#15
Scris 10 mai 2007 - 01:50
si 2.2 icdti de la Honda si de la Toyota
si 2.4 JTD de la Fiat
totusi au o scuza, sunt englezi
Proud to be Renault F1 fan
#16
Scris 10 mai 2007 - 03:42
Intrebarea mea e totusi: cum naiba judeci un motor ca fiind cel mai bun? mai ales la niste fiare abia lansate...
Nu zic, 3.0 biturbo de la BMW e un motor admirabil. Dar asta nu-l scuteste de eventuale probleme
jenante in viitor (Doamne feri!). Si-atunci cei ce-au dat premiul ce-o sa zica? Nimic probabil , ca nimeni n-o sa-si
mai aduca aminte. Si cu rationamentul meu ajung la intrebarea adevarata "who cares?". Media gimmick, nothing more.
Mazda 3 2007, phantom purple mica, 2l 148cp
#17
Scris 11 mai 2007 - 08:12
Cine e fraier sa cumpere 1.8 aspirat de 140 cp cand un 1.2-1.4-1.6 european ajung sau depasesc aceasta valoare? Sa nu mai vorbim de repartitia de cuplu
Reciproca e la fel valabila. De ce se cumpar un 1.2-1.4 european? Ce m-ar interesa ce capacitate are? Ma intereseaza chestii practice: fiabilitate, consum, turbo lag, costul reparatiei, cum merge, cit de placut e, ce stie sa faca fima care il face.
Honda pierde teren... incet dar sigur. Daca nu renunta la incapatanarea de a ramane pe benzina aspirata o sa piarda muti din potentialii clienti.
Dupa politica Honda in UE pare ca nu-i intereseaza piata asta deocamdata... Nu zic ca e bine sau rau, dar eu nu-s CEO la Honda. Oricum, desi e masina de masa, are un oarecare caracter de nisa si pe alte piete.
dar si daca o sa puna o turbina pe un 1.8 aspirat de 140 cai si sa ajunga la 240 cai ar fi un salt destul de mare, oricum motoarele aspirate mai ales cele japoneze sunt prea anemice, bine nici extrema cealalta americana nu e foarte fericita, cel mai bun e cilindree mica + turbo
Ma Sandule tu iar te dai de priceput . Un motor de 1.8 de 240 de cai nu se cumpara, e al dracu de scump si are un turbo lag destul de mare. Plus ca e fortat bine de tot, nu te astepta sa tragi de el si sa tina 300.000km fara reparatii capitale ca nu o sa se intimple. Oricum e hilar ca de pe o Jetta de 105CP ti se pare anemic motorul de 140CP pus pe o masina sensibil mai usoara .
Diferenta de consum? Civic: 5.88 highway, Jetta 2006 (varianta canadiana de 100): 5.2. Nu crezi ca merita pentru aproape jumate din putere in plus? In oras Jetta sta mai bine (7.8 vs. 6.6) dar pe aici 80% din ce pun oamenii pe masini sint pe autostrada (chiar autostrada e in oras). De motorina si intretinerea mai scumpa nu mai zic.
Experienta proprie de consum e 7L/100 mixt condus destul de violent (turatii mari, viteze mari, accelerari si deccelerari dese, depasiri, retrogradari puternice). Iti spun eu ca mai bine de atit nu se poate cu mult. Nu suficient ca sa ma convinga sa cumpar un motor european de 1.2-1.6.
#18
Scris 11 mai 2007 - 09:39
turbolag la diesel nu mai e demult, si la benzina cu biturbo cum foloseste vw la 1.4 iarasi e rezolvata treaba si cred ca tine mult mai mult un motor vw la 3000rpm decat unul honda la 6000rpm
si faptul ca tu mergi ca apucatul nu ma intereseaza in mod deosebit eu am scos si consum de sub 4% (3.9% mai exact) pe un drum de 70km respectand limitele de viteza legala (la limita maxima de sus), fara sa merg in mod special "la consum" ci doar am incercat sa merg legal si CIVILIZAT sa vad daca pot si am reusit
si dupa cum vezi, motoarele turbo sunt pe primele locuri, cele aspirate sunt depasite de mult, cam de acum 20 de ani de cand turbina a devenit standard pentru motoarele diesel, si acum e timpul sa evolueze putin si cele pe benzina le-a venit timpul
Aceasta postare a fost editata de sandumbogdan: 11 mai 2007 - 09:48
#19
Scris 11 mai 2007 - 10:07
Vrazitorule din orz, nu fa greseala sa te iei dupa cifre declarate, in realitate este cu totul altceva.
ACrew style
#20
Scris 11 mai 2007 - 10:35
#21
Scris 11 mai 2007 - 03:55
#22
Scris 11 mai 2007 - 10:29
pt sandumbogdan, rog un alt moderator sa dea warn pentru atac la persoana la adresa lui thanatos - va rog sa pastram respectul omenesc intre noi (eu nu stiu sau nu sunt enabled sa dau warn).
scuze lui relu ca a trebuit sa ii sterg posturile, insa deveneau scoase din context.
la subiect acuma:
2.0 dCi de la renault are si varianta de 175 CP si este cel mai tare diesel de 2.0 litri putind urca in ture pina la 5,000 rpm similar unui BMW 535d, deci e un motor destul de special, mai remarcabil decit 2.4 JTD alfa din acest punct de vedere.
Intr-adevar si eu sunt uimit de absenta lui 3.6 de pe 911 RS de 415 CP, cred ca a aparut modelul prea recent pt a il lua in considerare ?!
de asemenea, legat de disputa intre sandumbogdan si "americani" - va rog sa tineti cont ca exista o diferenta de exploatare a masinilor intre US si Ro/Europa.
in US exista autostrazi unde se merge relativ fluent, exista restrictii f. dure de viteza care trebuie respectate
in Eur/Ro, avem inca drumuri cu 1 banda pe sens unde e important sa faci depasiri cit mai rapid si deci cuplul motor jos e un asset, plus avem traficul urban in care se merge din hic in hic, asa ca fiabilitatea masinilor e alta.
IMHO, topul nu e rau si arata clar ca un viitor interesant este pentru benzina de cilindree mai mica + turbo in loc de benzina de cilindree mai mare aspirata (la aceeasi putere)
si nici V8 FSI de la Audi sau V8 6.2 AMG toate CLAR mai bune decit un v10 greu si cu cuplu indoielnic. Clasamentul se vede ca este facut dupa ce scrie pe hirtie la foarte multe din motoare si mai ales dupa emblema.
Uita-te mai atent pe categorii, exista si V8 FSI Audi si V8 6.2 AMG...
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#23
Scris 11 mai 2007 - 10:30
1.7dti are turatie maxima 5200rpm (motor destul de vechi si destul de modest)
2.0tdi are putere maxima 170 cai putere
si nu era nici un atac la persoana, i-am spus ca abereaza si am adus argumente dar trebuia sa vii tu sa te umfli in pene si sa stergi discutii la subiect despre cele mai bune motoare legat de putere si fiabilitate, vezi ca poate e tarziu si ti-e somn
Verifica-ti memoria: i-ai spus omului ca masina lui e masina de somer sau muncitor, ceea ce nu se face. E ca si cum eu ti-as fi spus tie ceva similar cind aveai opelul 1.7 dti.
Aceasta postare a fost editata de Frank SF: 11 mai 2007 - 10:41
#24
Scris 11 mai 2007 - 10:36
intr-adevar, impreuna ar bate 2.0 dci
hop si ai o vacanta pt ultimul mesaj
toate cele bune, ne mai gandim cand ridicam suspendarea
#25
Scris 13 mai 2007 - 02:32
Mazda 3 2007, phantom purple mica, 2l 148cp
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi