Salt la continut


Fotografie
- - - - -

SFATURI PENTRU SOFERII INCEPATORI


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 mai 2007 - 02:17

Care ar fi sfaturile pe care voi le-ati da unui sofer incepator?
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#2 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 23 mai 2007 - 02:35

Presupunand ca "incepator" reprezinta cineva care a luat deja carnetul de conducere...se presupune ca stie deja legislatia, poate chiar mai bine decat unii cu "state vechi" de condus. Deci, nu pot decat sa le spun sa incerce si s-o respecte. Si, daca o respecta, sa nu se lase intimidati de ceilalti soferi mai nervosi. Au acelasi drept de a conduce ca si restul. Ideal ar fi, dupa ce iau carnetul, tinand cont ca de obicei scoala se face pe alta masina, sa se duca intr-un poligon auto (pe care, din pacate, nu prea le avem :crying: ) si sa se dea acolo inca cel putin 10 ore, facand diferite manevre (pornind de la parcari in toate felurile si pana la plecari din rampa si slalom printre jaloane). Asta ar fi de indicat nu numai incepatorilor ci si muuuultor conducatori care se "lauda" ca au experienta vasta.

Gata...am facut inceputul...sa mai contine si altii...
  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#3 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 mai 2007 - 02:40

1. Sa se duca intr-un poligon auto si sa se dea acolo inca cel putin 10 ore, facand diferite manevre (pornind de la parcari in toate felurile si pana la plecari din rampa si slalom printre jaloane).
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#4 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 23 mai 2007 - 02:48

nu in parcari e pb cu incepatorii, ci pe sosele, intre orase... acolo se panicheaza, sau se cred piloti si mor...
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#5 adytzu

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.294 Mesaje:
Inregistrat: 14-noiembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mazda
  • Model:6
  • Motorizare:2.0l, 147CP

Scris 23 mai 2007 - 02:51

Mos Spin....tu ce faci? Repeti ce zic altii?
Eu am subliniat faptul ca de obicei, se trece de pe masina de scoala direct pe cea personala care in cele mai multe cazuri e alta marca. De aia am recomandat, in primul rand, acomodarea cu noua masina. Bineinteles, asta pan va capata suficienta experienta si nu v-a mai conta ce masina conduce.


Last edit: Aaaa...acum am vazut ca ai inceput sa contorizezi ideile... :D

Aceasta postare a fost editata de adytzu: 23 mai 2007 - 02:52

  • 0
"Mazda 6 TE Plus, 4 usi, MZR 2.0i 147cp, alb perlat, praf maro, cu 3 pedale: pedala pentru zgomot, pedala pentru apropiat parbrizul, si pedala pentru dezmortit piciorul stang."

#6 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 23 mai 2007 - 03:27

Sa incerce pe cat posibil sa nu circule mai incet decat fluxul de masini din jurul lui. Pentru ca altfel ii va incurca pe ceilalti ... din care "ceilalti" sigur se vor gasi cativa care sa'l claxoneze etc si atunci stress'ul va fi marit inutil.

Daca au un loc anume unde vor sa ajunga, sa incerce sa'si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.

Pentru incepatorii "piloti" ... daca tot vor sa vada cam ce le poate masina ... sa o faca intr'un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina :D

Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.

Pentru soferii incepatori atat in ale soferiei, cat si pe o anume masina (la fel, in locuri retrase, pentru a nu pune pe nimeni in pericol), incercati sa vedeti cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cienv acu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva). Incercati si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 23 mai 2007 - 03:28

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#7 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 mai 2007 - 03:59

1. Sa se duca intr-un poligon auto si sa se dea acolo inca cel putin 10 ore, facand diferite manevre (pornind de la parcari in toate felurile si pana la plecari din rampa si slalom printre jaloane).
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
4. Sa incerce pe cat posibil sa nu circule mai incet decat fluxul de masini din jurul lui. Pentru ca altfel ii va incurca pe ceilalti ... din care "ceilalti" sigur se vor gasi cativa care sa'l claxoneze etc si atunci stress'ul va fi marit inutil.
5. Sa incerce sa-si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.
6. Sa vada cam ce le poate masina intr-un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina, daca vor sa fie "piloti"...
7. Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.
8. Sa incerce sa vada cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cineva cu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva).
9. Sa incerce si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#8 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 23 mai 2007 - 04:35

dupa mine cel mai important lucru este sa estimeze corect dimensiunile masinii......si asta se poate face oriunde.

Un sfat foarte important: in primul an este fffff indicat sa se circule zi de zi cu masina, nu conteaza unde si cum. In primul an se formeaza reflexele si indemanarea
  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#9 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 23 mai 2007 - 08:27

in primul an este fffff indicat sa se circule zi de zi cu masina, nu conteaza unde si cum.



Aici te cam contrazic... in full trafic de Bucuresti nu inveti nimic, doar incurci si esti incurcat ca si incepator...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#10 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 23 mai 2007 - 08:48

Inamicul principal este viteza . Circuland ceva mai incet(,,pana la limita evitarii oricarui pericol'' :D ),se pot evita multe ,,gafe''.

Anticiparea-i foarte,foarte importanta.

My parere.
  • 0

#11 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 23 mai 2007 - 10:29

nu e chiar cum ne-a invatat nenea instructorul : pedala de ambreiaj nu se calcala la fiecare frana pusa !!
daca aproximam ca viteza nu va scadea simtitor, o pauza in accelerare (frana de motor) sau o ciupitura a franei ar putea sa ajunga, nu e musai sa schimbam viteza mereu.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#12 Marius*

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 612 Mesaje:
Inregistrat: 11-aprilie 07
  • Location:Oraș
  • Marca:vw
  • Model:1j5
  • Motorizare:atd

Scris 23 mai 2007 - 10:37

In primul si primul rand sa poarte centura de siguranta.
Cred ca e cel mai important sfat si am observat ca a fost omis.
  • 0

#13 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 23 mai 2007 - 10:38

Oaspete,sfaturile ti-s adresate si tie,ca incepator... :D

Explica-le(incepatorilor) cum e cu depasirea ... :D
  • 0

#14 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 23 mai 2007 - 10:41

Aici te cam contrazic... in full trafic de Bucuresti nu inveti nimic, doar incurci si esti incurcat ca si incepator...

nu-i adevarat..inveti multe, inveti cum sa apreciezi distantele intre masini, inveti cum sa anticipi traficul si sa alegi banda mai rapida, inveti sa te orientezi repede etc
evident ca o sa incurci la inceput, dar trebuie tupeu si perseverenta
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#15 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 mai 2007 - 01:15

Eu tot imi mentin parerea... ca incepator intr-un trafic de ora 08:30 sau de 17:30 nu faci altceva decat sa fii injurat si claxonat.

De invatat chiar nu ai ce, sa alegi banda mai rapida inseamna sa te strecori in trafic. marea majoritate a celor cu experienta fac gafe si greseli care duc la buf-buf, d-apai un incepator care nu coordoneaza asigurarea cu semnalul si cu ambreiajul.

Eu totusi cred ca cel mai eficient in primele saptamani de condus este sa mearga intr-un trafic ceva mai linistit si mai calm. Nu ma refer la ora 11 seara, ma refer la un 19:30 cand deja poti spune ca sofezi si nu ca lancezesti la stop...

Si acum sincer vorbind, de cate ori v-ati intalnit in mijlocul zilei cu un temerar cu mamaliga in geam care se blocase in intersectie si nu stia incotro s-o ia? Eu m-am tot intalnit si nu mi-a placut deloc...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#16 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 24 mai 2007 - 07:35

Oaspete,sfaturile ti-s adresate si tie,ca incepator... :D

Explica-le(incepatorilor) cum e cu depasirea ... :D

aha, deci dai cu sare pe rana ?
AMR 5 zile !!
si vizavi de depasire : nu depasiti pe linie continua dubla ! (mai ales daca cativa m mai incolo te astepta un echipaj al politiei rutiere care are plan de suspendat permise)
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#17 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 24 mai 2007 - 09:03

nu-l mai necajiti pe stapanul depasirilor... si maestru inegalabil al arsurilor pe grumaz de la un lichid special.

ptr incepatori :
viteza mai mica decat cea regulamentarea ( dar nu exagerat de mica )
centura
antentie sporita, si ochii nu in 4 ci in 16

si cea mai importanta, "ba ninja, vezi ca nu-i ca-n filme" :D

daca au invatat , repet, nu doar citit, ci INVATAT codul rutier, si l-au si inteles :D nu vor avea probleme majore.

nici eu nu recomand intrarea direct in pita in traficul infernal. totul trebuie luat progresiv...
my opinionarere.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#18 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 mai 2007 - 01:14

1. Sa se duca intr-un poligon auto si sa se dea acolo inca cel putin 10 ore, facand diferite manevre (pornind de la parcari in toate felurile si pana la plecari din rampa si slalom printre jaloane).
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
4. Sa incerce pe cat posibil sa nu circule mai incet decat fluxul de masini din jurul lui. Pentru ca altfel ii va incurca pe ceilalti ... din care "ceilalti" sigur se vor gasi cativa care sa'l claxoneze etc si atunci stress'ul va fi marit inutil.
5. Sa incerce sa-si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.
6. Sa vada cam ce le poate masina intr-un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina, daca vor sa fie "piloti"...
7. Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.
8. Sa incerce sa vada cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cineva cu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva).
9. Sa incerce si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii
10. Sa citeasca din nou Codul Rutier si sa inteleaga dinamica traficului prin prisma acestui regulament. Nu ajunge sa citeasca, trebuie sa inteleaga...
11. Sa circule cu viteza legala sau chiar putin mai incet. Orice "rahanism" in trafic costa.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#19 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 24 mai 2007 - 02:19

Eu consider ca in trafic intens inveti multe ... eu la vreo saptamana dupa ce mi-am luat carnetul am luat tot Bulevardul Stefan cel Mare .... o ora juma de la Obor pana in Giulesti cu iesire in Grivita si apoi pe podul Grand and so on ... la ora de varf .... pai camasa / blugi / chiloti erau uzi ... mai ales cu plecarile din panta la iesirea din pasajul victoriei unde nu poti sa o faci cum te invata la scoala ... .sa ridici frana de mana de fiecare data si sa debraiezi usor si sa lasi frana de mana ... daca as fi facut asa ... cred ca stiti si voi ce putea sa iasa :P . Pai dupa o asemenea lectie ... tata :D a doua oara nu am mai avut nici o problema .



LE : niste greseli de scriere/exprimare facute din graba

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 24 mai 2007 - 02:26

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#20 valentin_iordan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 875 Mesaje:
Inregistrat: 24-februarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:KIA - THE POWER TO IGNORE
  • Model:2007
  • Motorizare:1.5 CRDI 110 CP

Scris 24 mai 2007 - 03:22

am sfatuit de curand un incepator in ale sofatului ... sa mearga incet ,sa se asigure bine si sa nu forteze in nici o situatie ..cel putin o perioada de 7-8 luni ..
care a fost rezultatu ?

din 90 km/h nu o scoate in Bucuresti ...

eu zic ca pana nu trec printr-o sperietura mare in trafic nu sunt prea prevazatori .
incepatorii eu ii bag in doua clase :
prima ar fi cei care sunt foarte greoi in manevrarea autoturismului ..unii raman si mai tarziu tolomaci
a doua ar fi cei care se cred zmei dupa ce obtin permisul si o calca mai mult decat pot stapani ei in acel moment ( vezi accidentul din C-ta cu acel incendiu ) ..aici scapa cine are noroc

eu cred cu tarie ca doar constientizarea faptului ca masina poate fi o arma periculoasa mai poate tempera avantul zmeilor
  • 0
Dachau, Auschwitz, Buchenwald

#21 papa_mulo

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 69 Mesaje:
Inregistrat: 07-octombrie 04
  • Location:Bucuresti

Scris 24 mai 2007 - 07:24

Asa i-as clasifica si eu pe incepatori: zmei si tarsheloshi!
Sfat pt. tarshelosi: Invingeti-va teama si iesiti la drum, practica e mama tuturor domeniilor, nu doar a sofatului! Daca aveti masina la nas folositi-o, lasati-l naiba de metrou, troleu sau vreun prieten cu masina!
Sfat pt. zmei: NU faceti greseala sa considerati ca accidentele sunt doar pentru prosti si ca voua nu vi se poate intampla! Mare atentie....daca sunteti incepatori nu stiti nimic chiar daca voi aveti senzatia ca sunteti meseriasi, nu stiti nici 10% din tainele sofatului, deci sunteti automat niste prosti in domeniul sofatului. Daca mergi cu 80-100 prin oras si nu ai pus in viata ta o frana de la viteza asta ca sa vezi ce inseamna, atunci esti un MARE PROST. Daca intri in curbe cu viteza sti ce ai de facut daca simti ca derapezi? Poate ca teoretic da, dar in practica e al dracu de greu sa contrabrachezi doar atat cat trebuie.
Si inca ceva....se poate muri chiar si la 50-60 Km fara sa te lovesca altcineva(exclusiv pe mana ta) daca ai o masina mai micutza/nesigura/veche si ghinion. Sau poate ramai schilodit si regreti toata viata. Din pacate "zmeul" in general nu prea intelege aceste lucruri pana nu se frige...si atunci depinde de noroc, asa cum s-a zis si mai sus. Daca scapa cu bine invata lectia, daca nu invata nici atunci nimic....se cheama ca e prost cronic.

Aceasta postare a fost editata de papa_mulo: 24 mai 2007 - 07:26

  • 0

#22 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 24 mai 2007 - 08:40

Umanilor, incercati si voi sa structurati informatia astfel incat sa poata fi integrata in lista...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#23 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 24 mai 2007 - 10:38

In mare ... sfaturile care pot fi date incepatorilor sunt deja in lista. Nu e un subiect pe care se poate discuta prea mult, deoarece nu se admit decat slabe divagatii

@papa_mulo ... tu zici de 80-100km/h ... Insa viteza e de ajuns sa fie 30-40 daca asfaltul nu ofera aderenta. Eu am patit'o la ~40 km/h, inainte de un scuar care'mi permitea sa fac la dreapta ... am franat brusc, pe jos fiind umed ... degeaba am luat volan, ca m'am dus sanie. Noroc ca am avut unde. Dupa o saptamana au montat in locul respectiv panou publicitar :D
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#24 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 31 mai 2007 - 11:32

daca nu mai apare ceva nou batem lista in cuie...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#25 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 31 mai 2007 - 11:43

Ma duc la vecinu sa cer ciocanu ;)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi