
SFATURI PENTRU SOFERII INCEPATORI
#1
Scris 23 mai 2007 - 02:17
#2
Scris 23 mai 2007 - 02:35
Gata...am facut inceputul...sa mai contine si altii...
#3
Scris 23 mai 2007 - 02:40
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
#4
Scris 23 mai 2007 - 02:48
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#5
Scris 23 mai 2007 - 02:51
Eu am subliniat faptul ca de obicei, se trece de pe masina de scoala direct pe cea personala care in cele mai multe cazuri e alta marca. De aia am recomandat, in primul rand, acomodarea cu noua masina. Bineinteles, asta pan va capata suficienta experienta si nu v-a mai conta ce masina conduce.
Last edit: Aaaa...acum am vazut ca ai inceput sa contorizezi ideile...

Aceasta postare a fost editata de adytzu: 23 mai 2007 - 02:52
#6
Scris 23 mai 2007 - 03:27
Daca au un loc anume unde vor sa ajunga, sa incerce sa'si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.
Pentru incepatorii "piloti" ... daca tot vor sa vada cam ce le poate masina ... sa o faca intr'un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina

Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.
Pentru soferii incepatori atat in ale soferiei, cat si pe o anume masina (la fel, in locuri retrase, pentru a nu pune pe nimeni in pericol), incercati sa vedeti cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cienv acu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva). Incercati si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 23 mai 2007 - 03:28

Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#7
Scris 23 mai 2007 - 03:59
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
4. Sa incerce pe cat posibil sa nu circule mai incet decat fluxul de masini din jurul lui. Pentru ca altfel ii va incurca pe ceilalti ... din care "ceilalti" sigur se vor gasi cativa care sa'l claxoneze etc si atunci stress'ul va fi marit inutil.
5. Sa incerce sa-si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.
6. Sa vada cam ce le poate masina intr-un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina, daca vor sa fie "piloti"...
7. Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.
8. Sa incerce sa vada cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cineva cu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva).
9. Sa incerce si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii
#8
Scris 23 mai 2007 - 04:35
Un sfat foarte important: in primul an este fffff indicat sa se circule zi de zi cu masina, nu conteaza unde si cum. In primul an se formeaza reflexele si indemanarea
#9
Scris 23 mai 2007 - 08:27
in primul an este fffff indicat sa se circule zi de zi cu masina, nu conteaza unde si cum.
Aici te cam contrazic... in full trafic de Bucuresti nu inveti nimic, doar incurci si esti incurcat ca si incepator...
#10
Scris 23 mai 2007 - 08:48

Anticiparea-i foarte,foarte importanta.
My parere.
#11
Scris 23 mai 2007 - 10:29
daca aproximam ca viteza nu va scadea simtitor, o pauza in accelerare (frana de motor) sau o ciupitura a franei ar putea sa ajunga, nu e musai sa schimbam viteza mereu.
#12
Scris 23 mai 2007 - 10:37
Cred ca e cel mai important sfat si am observat ca a fost omis.
#13
Scris 23 mai 2007 - 10:38

Explica-le(incepatorilor) cum e cu depasirea ...

#14
Scris 23 mai 2007 - 10:41
nu-i adevarat..inveti multe, inveti cum sa apreciezi distantele intre masini, inveti cum sa anticipi traficul si sa alegi banda mai rapida, inveti sa te orientezi repede etcAici te cam contrazic... in full trafic de Bucuresti nu inveti nimic, doar incurci si esti incurcat ca si incepator...
evident ca o sa incurci la inceput, dar trebuie tupeu si perseverenta
#15
Scris 24 mai 2007 - 01:15
De invatat chiar nu ai ce, sa alegi banda mai rapida inseamna sa te strecori in trafic. marea majoritate a celor cu experienta fac gafe si greseli care duc la buf-buf, d-apai un incepator care nu coordoneaza asigurarea cu semnalul si cu ambreiajul.
Eu totusi cred ca cel mai eficient in primele saptamani de condus este sa mearga intr-un trafic ceva mai linistit si mai calm. Nu ma refer la ora 11 seara, ma refer la un 19:30 cand deja poti spune ca sofezi si nu ca lancezesti la stop...
Si acum sincer vorbind, de cate ori v-ati intalnit in mijlocul zilei cu un temerar cu mamaliga in geam care se blocase in intersectie si nu stia incotro s-o ia? Eu m-am tot intalnit si nu mi-a placut deloc...
#16
Scris 24 mai 2007 - 07:35
aha, deci dai cu sare pe rana ?Oaspete,sfaturile ti-s adresate si tie,ca incepator...
![]()
Explica-le(incepatorilor) cum e cu depasirea ...
AMR 5 zile !!
si vizavi de depasire : nu depasiti pe linie continua dubla ! (mai ales daca cativa m mai incolo te astepta un echipaj al politiei rutiere care are plan de suspendat permise)
#17
Scris 24 mai 2007 - 09:03
ptr incepatori :
viteza mai mica decat cea regulamentarea ( dar nu exagerat de mica )
centura
antentie sporita, si ochii nu in 4 ci in 16
si cea mai importanta, "ba ninja, vezi ca nu-i ca-n filme"

daca au invatat , repet, nu doar citit, ci INVATAT codul rutier, si l-au si inteles

nici eu nu recomand intrarea direct in pita in traficul infernal. totul trebuie luat progresiv...
my opinionarere.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#18
Scris 24 mai 2007 - 01:14
2. Sa evite pentru inceput orele de varf si sa sofeze la inceput mai ales pe seara si in week-end
3. Sa incerce sa aiba in dreapta un sofer experimentat care sa le explice dinamica traficului
4. Sa incerce pe cat posibil sa nu circule mai incet decat fluxul de masini din jurul lui. Pentru ca altfel ii va incurca pe ceilalti ... din care "ceilalti" sigur se vor gasi cativa care sa'l claxoneze etc si atunci stress'ul va fi marit inutil.
5. Sa incerce sa-si stablieasca mental traseul, nu sa se trezeasca in mijlocul intersectiei ca ei vor sa faca dreapta de fapt de pe banda de la mijloc.
6. Sa vada cam ce le poate masina intr-un loc retras si de preferat fara alti pasageri in masina, daca vor sa fie "piloti"...
7. Sa incerce sa faca drumuri pe cat posibil si in afara localitatii, chiar daca nu au drum neaparat afara din oras. Contrar a ceea ce cred multi, cum ca daca te descurci in oras, afara va fi f usor ... nu e chiar asa si e bine sa stii la ce sa te astepti. In afara localitatii vitezele de deplasare cresc, intervine necesitatea depasirilor ... deci alte situatii fata de cele din oras. Totusi, nu va porniti la drum lung (>300km) fara a mai avea un sofer care sa va paota inlocui. La fel si ptr drumurile facute noaptea.
8. Sa incerce sa vada cum reactioneaza masina la franari bruste la diferite viteze, cam cat s'ar inclina in anumite curbe la diferite viteze. Eventual daca aveti pe cineva cu voi si terenul o permite ... incercati sa iesiti si un pic off'road pentru a va forma o idee cam peste ce obstacole puteti trece cu masina respectiva (se poate dovedi util cateodata si asa ceva).
9. Sa incerce si frana de motor. Eventual o oprire a masinii exclusiv cu frana de motor si cea de mana (eu m'am trezit in oras cu o placuta de frana cazuta de la locul ei ... deci frane de serviciu aproape 0 ... si a trebuit sa mai merg vreo 5 km doar cu frana de motor si de mana). Cu prima ocazie ... incercati pe asfalt umed/zapada/gheata comportamentul masinii
10. Sa citeasca din nou Codul Rutier si sa inteleaga dinamica traficului prin prisma acestui regulament. Nu ajunge sa citeasca, trebuie sa inteleaga...
11. Sa circule cu viteza legala sau chiar putin mai incet. Orice "rahanism" in trafic costa.
#19
Scris 24 mai 2007 - 02:19


LE : niste greseli de scriere/exprimare facute din graba
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 24 mai 2007 - 02:26
#20
Scris 24 mai 2007 - 03:22
care a fost rezultatu ?
din 90 km/h nu o scoate in Bucuresti ...
eu zic ca pana nu trec printr-o sperietura mare in trafic nu sunt prea prevazatori .
incepatorii eu ii bag in doua clase :
prima ar fi cei care sunt foarte greoi in manevrarea autoturismului ..unii raman si mai tarziu tolomaci
a doua ar fi cei care se cred zmei dupa ce obtin permisul si o calca mai mult decat pot stapani ei in acel moment ( vezi accidentul din C-ta cu acel incendiu ) ..aici scapa cine are noroc
eu cred cu tarie ca doar constientizarea faptului ca masina poate fi o arma periculoasa mai poate tempera avantul zmeilor
#21
Scris 24 mai 2007 - 07:24
Sfat pt. tarshelosi: Invingeti-va teama si iesiti la drum, practica e mama tuturor domeniilor, nu doar a sofatului! Daca aveti masina la nas folositi-o, lasati-l naiba de metrou, troleu sau vreun prieten cu masina!
Sfat pt. zmei: NU faceti greseala sa considerati ca accidentele sunt doar pentru prosti si ca voua nu vi se poate intampla! Mare atentie....daca sunteti incepatori nu stiti nimic chiar daca voi aveti senzatia ca sunteti meseriasi, nu stiti nici 10% din tainele sofatului, deci sunteti automat niste prosti in domeniul sofatului. Daca mergi cu 80-100 prin oras si nu ai pus in viata ta o frana de la viteza asta ca sa vezi ce inseamna, atunci esti un MARE PROST. Daca intri in curbe cu viteza sti ce ai de facut daca simti ca derapezi? Poate ca teoretic da, dar in practica e al dracu de greu sa contrabrachezi doar atat cat trebuie.
Si inca ceva....se poate muri chiar si la 50-60 Km fara sa te lovesca altcineva(exclusiv pe mana ta) daca ai o masina mai micutza/nesigura/veche si ghinion. Sau poate ramai schilodit si regreti toata viata. Din pacate "zmeul" in general nu prea intelege aceste lucruri pana nu se frige...si atunci depinde de noroc, asa cum s-a zis si mai sus. Daca scapa cu bine invata lectia, daca nu invata nici atunci nimic....se cheama ca e prost cronic.
Aceasta postare a fost editata de papa_mulo: 24 mai 2007 - 07:26
#22
Scris 24 mai 2007 - 08:40
#23
Scris 24 mai 2007 - 10:38
@papa_mulo ... tu zici de 80-100km/h ... Insa viteza e de ajuns sa fie 30-40 daca asfaltul nu ofera aderenta. Eu am patit'o la ~40 km/h, inainte de un scuar care'mi permitea sa fac la dreapta ... am franat brusc, pe jos fiind umed ... degeaba am luat volan, ca m'am dus sanie. Noroc ca am avut unde. Dupa o saptamana au montat in locul respectiv panou publicitar


Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#24
Scris 31 mai 2007 - 11:32
#25
Scris 31 mai 2007 - 11:43


Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi