Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Zgomot motor...


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 06 iulie 2007 - 07:52

Sunt posesorul unei Kia Rio 1.4 GSL din iunie 2006 timp in care masina a functionat impecabil!
In iunie 2007 am efectuat revizia de 12 luni, iar dupa circa 2 saptamani de la efectuarea acesteia am constatat urmatoarele:

- schimbarea zgomotului motorului la relanti (masina a devenit mai zgomotoasa) - fapt probat cu cunostinte in masura sa constate acest fapt!

- in treapta 1, imediat dupa ce masina incepe sa se miste se aude un fel de "duduiala" specifica motoarelor Diesel"! Dupa accelerare si schimbarea treptei de viteza zgomotul nu se mai aude (sau asa mi se pare mie!)

Mentionez ca la revizie s-au schimbat: filtru ulei, ulei Mobil sint 5W-40, filtru polen;(cel de aer era curat-lucru constatat de subsemnatul, care a stat langa masina la efectuarea operatiunilor);

De buna credinta fiind, m-am prezentat la service-ul autorizat pentru constatarea problemelor insa mi s-a spus ca ar fi din cauza trenului de rulare (roti cu presiune prea mare :cunaooooo: )-lucru infirmat prin verificarea de rigoare si prin verificarea echilibrarii rotilor! In rest, clasicul...nu are nimic!

Deaoarece doresc sa dau cu dansii ( de la service) de pamant cat de curand, doresc niste opinii pertinente in ceea ce priveste schimbarea evidenta a comportamentului motorului, precum si idei in ceea ce priveste motivele care au stat la baza acestei schimbari de comportament!

Multumesc anticipat!

P.S. Nu doresc sa leg neaparat momentul aparitiei problemelor (daca or fi) de momentul efectuarii reviziei...insa...
  • 0

#2 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 iulie 2007 - 08:56

Ar fi interesant sa verifici presiunea de ulei. Nu vreau sa te sperii, dar dupa felul cum descrii zgomotul, pare a fi zgomot de batai la biele.....
  • 0

#3 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 06 iulie 2007 - 02:15

Daca ar fi probleme cu presiunea de ulei, nu ar trebui sa-mi indice martorul de ulei ceva in neregula? Ca nu-mi indica ...lucruri anormale...
  • 0

#4 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 06 iulie 2007 - 02:21

Martorul de ulei e un simplu bec care se aprinde numai la o presiune minima admisa la relanti. In ture daca se aprinde inseamna ca mototul mai are citeva sec-minute de mers.... Doamne fereste !
La presiune mica dar peste minim, in sarcina si ture mici, pot aparea batai la biele. Nu pot crede ca ai asa ceva la o masina noua, dar trebuie verificat.
Totusi pot fi si zgomote din alta parte care sa "semene" cu ce spui tu. Trebuie mers la un mecanic competent cu masina.
  • 0

#5 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 06 iulie 2007 - 09:30

La ce service ai fost, poate te putem ajuta cu ceva.
Iti spun din start, ca sa dai de pamant cu un service pe o problema de genul asta este aproape imposibil.
Nu exista norme "de sunet" la motor, nu poti dovedi nicicum ca ai avut un anumit sunet si acum ai un zgomot in plus sub nici o forma.
Daca, sa spunem, platesti o constatare la nu stiu ce service/laborator (nici nu-mi vine in cap unde) si de acolo ti se da o hartie conform carea masina sufera de o anumita defectiune ai o sansa... sanatoasa.
Dar altfel... iti faci nervi degeaba.

Intrebare: ce ulei aveai inainte in motor? Aceasi tip, acelasi producator?

Ce zice Relu sua logic, dar totusi, vorbim de o masina noua...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#6 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 07 iulie 2007 - 07:27

spining: 1) masina fiind la prima revizie, respectiv la primul schimb de ulei, nu stiu ce marca a avut inainte; m-am gandit si eu ca ar fi una din posibilele cauze insa unii spun ca uleiul asta ar fi bunicel; 2) cum ar putea aparea batai la biele cand masina n-a fost niciodata fortata? Pana la urma cred ca o sa caut un alt service (pentru diagnoza) si dupa ce obtin un rezultat de la aia, sa merg la cel autorizat! 3)sunt constient ca faza cu nivelul de zgomot e relativa insa stii cum sta treaba: dupa ce un an de zile auzi acelasi zgomot de motor zi de zi, este imposibil sa nu-l identifici cand se schimba...

Service-ul la care am fost si la care se fac reviziile Kia in Galati este de fapt service Seat care are franciza pe Kia (parca asa se cheama)!
  • 0

#7 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 07 iulie 2007 - 12:24

vino la bucuresti marius, vb pe PM si facem o programare la cei de aici sa vedem ce si cum
ti-au pus stampila in carte ca au facut revizia cei din galati, da?
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#8 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 07 iulie 2007 - 12:35

Poate fi chiar o chestie minora gen scut prost fixat ( daca are ), sau orice altceva fixat prost ce loveste. Insa, asa cum s-a mai spus inainte, mergi cit de repede la un mecanic bun sa vada ce-i acolo.
  • 0

#9 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 07 iulie 2007 - 01:02

exact, si nu te ingrijora...mai ai mult din garantie, daca e ceva ce ti-au stricat se face
ce dobitoci..
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#10 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 07 iulie 2007 - 01:40

Relu: scut nu are... :P

Mike: Da, mi-au stampilat cartea de service! Peste 2 sapt intru in concediu si intentionez sa ajung la Bucuresti! Intre timp vreau sa ajung si la service-ul Hyunday de aici pt ca am inteles ca e foarte bun! Acum imi vine sa-mi dau picioare in c...singur ca n-am facut revizia in alta parte!

Multumesc mult de disponibilitate si incurajari! (Mai ales ca m-a bagat si Relu in sperieti cu bielele :P )!
  • 0

#11 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 07 iulie 2007 - 04:01

de ce sa te bage in sperieti? e prob lor, or sa o rezolve
nu te agita, ti-am zis...ai garantie inca multa vreme, daca e vreo problema o sa iasa la suprafata repede
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#12 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 13 iulie 2007 - 04:10

Am fost la "autorizati" sa le semnalez problemele...

1) Semnalat zgomot intre 1000-1500 turatii (acea bataie) cu demonstratie pentru inginerul "insotitor de bord"! Rezultat: nu are nimic, am urechea prea fina (?!Cum naiba, daca se aude?) Solutie: Sa merg pe raspunderea lor ca n-are nimic!!! "poate o fi de la filtrul de benzina..."!!! Ala parca e o sita sau asa ceva: cum poate sa produca zgomote?
2) La insistentele mele au pus-o pe tester! Rezultat: toate sistemele sunt ok! Comentariu: am vazut ca la un mom. dat la Knockink ...sau ceva de genul asta la cilindrul 4 indica 16.5 degrees spre deosebire de ceilalti 3 unde valoarea era zero! Cer explicatii: asa trebuie sa indice, ca nu-s ce detonatii preia nr 4! Am niste indoieli in ceea ce priveste explicatia asta! Ma gandesc ca poate e vreo fisa intrerupta si nu lucreaza bujia cu pricina cum trebe intre turatiile cu pricina!

So, cica injectoarele lucreaza bine, bujiile e bune, tachetii nu tacane, batai la biele ...nici vorba! Daca mai afla ei ceva despre altele care mai fac asa, ma anunta (? :cunaooooo: )! Operatia reusita, pacientul mort!
  • 0

#13 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 13 iulie 2007 - 05:04

da...e FOARTE posibil ca atunci cand au desfacut filtrul de ulei la revizie sa iti fi smuls vreo fisa

uita-te noaptea cu capota ridicata :P
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#14 mol

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.444 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 13 iulie 2007 - 05:16

Mike,se vede ca ai scoala veche in ale mecanicii... :P
  • 0

#15 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 13 iulie 2007 - 05:58

De la Daciile pe carburatie stiu si urmatoarea modalitate de verificare:
Cu fisa scoasa si apropiata de alternator ... si cu contactul pus ... ar trebui sa dea scanteie ... vizibila si pe timpul zilei.
Sau evident, poti scoate pe rand cate o fisa (daca nu e foarte greau de facut acest lucru) si sa vezi daca la vreuna diferenta o da de gol ...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#16 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 14 iulie 2007 - 07:01

Da, Mike...uitasem de faza cu verificat noaptea...Oricum...ne vedem curand! :D
  • 0

#17 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 14 iulie 2007 - 08:25

Knock inseamna detonatie ( autoaprindere ), lucru foarte periculos pentru motor. Cauzele pot fi multiple mai ales cind apare la un singur cilindru.
Poti face o veificare ( singur ) a bujiilor. Vezi daca culoarea celei de la cilindrul respectiv e diferita de celelalte si spune in ce fel.
Nu-ti mai spun ce poate fi sa nu te sperii... :cunaooooo:
  • 0

#18 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 14 iulie 2007 - 09:06

Relu: mi-au verificat bujiile! Toate erau la fel, adica aveau aceiasi culoare si nu aveau depuneri suspecte (inclusiv cea de la cil 4)! Cred ca asta i-a dat pe spate pe astia, care se asteptau sa fie de la bujie (Champion, parca)! De asta ma gandeam ca poate fi de la fisa! Oricum vreau sa vin la Buc in scurt timp pentru resoftare si pentru ca am inteles de la Mike ca astia de la MIT sunt destul de profesionisti...
De-acum nu ma mai sperie nimic...Poate doar slaba pregatire a unora care ar trebui sa stie cum sa rezolve o problema, mai ales ca pentru asta sunt pusi acolo!
  • 0

#19 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 14 iulie 2007 - 09:09

K, sa ne spui si noua ce au gasit.
Bafta !
  • 0

#20 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 14 iulie 2007 - 09:15

Multumesc! Pana atunci dau muzica mai tare! :cunaooooo:
  • 0

#21 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 14 iulie 2007 - 12:12

Inca ceva: am observat ca nivelul uleiului la motor este cam cu 5 mm peste max...Cred ca a uitat ala sa se opreasca din turnat...Poate sa cauzeze cumva? :D
  • 0

#22 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 14 iulie 2007 - 12:28

0,5cm e multicel...
Ce distanta (in mm) ai intre minim si maxim pe joja?

Si hai in Buc. sa te ducem la Mit Motors sa vedem ce e...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#23 marius_gl

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 92 Mesaje:
Inregistrat: 13-iunie 06
  • Location:Galati
  • Marca:Kia
  • Model:Rio Dynamic
  • Motorizare:1.4 GSL 97 CP

Scris 14 iulie 2007 - 12:33

Sunt 20-21 mm...Si puneti covorul rosu ca vin... :cunaooooo:
  • 0

#24 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 14 iulie 2007 - 12:45

E cam mult in plus...
Asta inseamna presiune in plus pe instalatie... Ce as face eu: as gasi un service care are aparat pentru schimbarea uleiului pe sus pe la joja si i-as pune sa traga putin din uleiul din baie.

Ne spalam pe dinti si ne luam haine curate, te asteptam. Dar anunta din timp sa rezolvam si la service programare & stuff.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 14 iulie 2007 - 12:47

exact, sa ne zici din timp perioada sa facem o programare
aia cu fisa smulsa incep sa o cred din ce in ce mai mult :D
pare exact genul de defect pe care il puteau provoca la o revizie
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi