Prea multa incredere in sistemul GPS?
#1
Scris 05 septembrie 2007 - 12:19
Dupa mai multe incindente cauzate de informatii eronate transmise de sistemele de pozitionare prin satelit, autoritatile britanice au introdus in mod experimental in satul St Hilary, zona South Wales, primele semne de circulatie care atrag atentia asupra acestor pericole.
Cele patru semne au fost montate intr-o anumita zona in care dispozitivele electronice aveau tendinta de a directiona soferii autovehiculelor de mare tonaj catre un drum mult prea ingust pentru aceste vehicule, generand mai multe ambuteiaje in ultimele sase luni.
Reuters mai noteaza ca un sofer de ambulanta cu un sistem de navigatie defect a condus sute de kilometri in directia gresita, cu pacientul in masina. in alte cazuri, sisteme GPS care functionau bine directionau conducatorii auto pe cele mai scurte rute, care insa se dovedeau a fi drumuri inguste sau chiar impracticabile.
Cele patru semne sunt inceputul unui program pilot, care daca isi va dovedi eficienta, va fi extins la nivel national, pentru a rezolva una din cele mai mari probleme a celor patru milioane de utilizatori de sisteme GPS din Marea Britanie (peste 10% dintre soferii din Regatul Unit).
#2
Scris 05 septembrie 2007 - 12:39
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#3
Scris 05 septembrie 2007 - 12:47
De ce?
#4
Scris 05 septembrie 2007 - 03:07
#5
Scris 05 septembrie 2007 - 07:44
Navigatia GPS nu este ceva ce iei neaparat de-a gata... sistemul trebuie configurat cum trebuie pentru cele mai bune rezultate (eu cred de ex. ca "drumul cel mai scurt" nu este mereu cea mai buna optiune, pt ca te poti trezi ca iti da un traseu prin cine stie ce fundaduri sau chiar prin parcul orasului, cum am patit in Polonia) si, mai ales, trebuie sa inveti sa lucrezi cu el, in sensul ca trebuie sa apreciezi la randul tau pe harta care ar fi optiunile si sa mergi uneori altfel decat zice sistemul, mai ales atunci cand este evident ca te baga pe niste strazi aiurea.
Ca sa va dau un exemplu... acum o luna si ceva am fost in Polonia cu Passatul, pe care aveam montat un PDA (cu I-Go), holder si antena. Masina s-a stricat (fapt ce a contribuit esential la intentia mea de a o vinde) si a ramas doua zile la serviceul VW din Katowice, timp in care am mers cu o masina pusa la dispozitie de cei de la service (oameni foarte amabili). Ei bine, dupa ce ne-am invartit prin Katowice si am trecut a 4-a oara pe langa acelasi Carrefour, desi aveam harti de hartie cu noi, am intrat in magazin si am cumparat un sistem mic de navigatie, un ASUS, cu care ne-am descurcat. Concluzia este ca hartile de hartie sunt bune, atata timp cat stii exact unde esti... ce te faci insa cand nu stii unde esti?!?! In plus, la conditiile actuale de intersectii intre autostrazi/tuneluri/poduri/multiple intrari/iesiri (vorbesc de lumea civilizata, nu de Romania), este foarte greu sa te descurci cu harta de hartie. La noi apare problema ca, daca cauti noaptea o strada, habar nu ai ca ai ajuns pe ea, pentru ca d emulte ori nu scrie pe strazi numele, deci un sistem GPS este foarte bun.
Desigur, mi s-a intamplat de cateva ori sa o iau aiurea, in special pe stradute mici, din cauza GPS-ului, care imi dadea un traseu incorect, insa niciodata nu a gresit la drumuri principale.
Acum, in ceea ce priveste articolul, am observat ca e vorba de soferii de camion care ajung pe drumuri prea inguste... din cate stiu eu, unele sisteme au optiuni de trasee "pt taxi", "pt camion", "pt pietoni", etc... probabil ca nu intotdeauna soferii lor de camion sunt suficient de inteligenti
#6
Scris 05 septembrie 2007 - 09:06
Degeaba ai un sistem GPS, daca nu stii sa il configurezi.
Un GPS bun are o gramada de setari, in functie de tipul vehicului cu care te deplasezi, daca vrei traseul cel mai scurt intre 2 puncte sau cel mai rapid si multe altele.
Noaptea cel putin e o minune.
Un sistem GPS prost configurat mai tare te incurca decat te ajuta.
#7
Scris 05 septembrie 2007 - 09:07
... mai apelati si la harti clasice sau la alte metode pentru stabilirea traseului sau va bazati in principal pe navigatie?
Nu.
Doar GPS actualizat periodic cu cele mai valabile harti.
Totusi inainte de un drum lung si necunoscut, consult si viamichelin.com ca sa fac o comparatie cu rutarea PDA-ului. In 90% din cazuri, rutarile coincid.
Iar cand e vorba de I-Go- Miomap, intotdeauna folosesc algoritmul 'cel mai rapid' pe care il compar cu 'cel mai scurt'. Eventual folosesc puncte intermediare in concordanta cu ce-mi spune Viamichelin.
#8
Scris 05 septembrie 2007 - 10:01
ideea e ca viena - paris ne-a dus atza. fara nici cea mai mica pb.
prin paris idem. direct in fata hotelului.
am dat POI - Versailles direct acolo ne-a dus.
pb a aparut la intoarcere, cand i-am dat direct Viena, si ... a inceput calvarul o luase razna. ne-a bagat pe drumuri nationale, pe alte rute.
pana la urma tot "romaneste am mers" pe harta de hartie.
nici pana in ziua de azi nu am inteles ce s-a intampla. nu s-a umblat la setari sau configurari sau ceva de genu.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#9
Scris 05 septembrie 2007 - 10:07
Andrei, numai pe navigatie. Totusi, verific directia si drumul pe care merg de fiecare data cand am semne de circulatie.
De ce?
Eram curios ce raspunsuri voi primi de la oameni care ies mai des din tara ... daca ei considera utila navigatia si daca se pot baza pe ea.
Sper ca'n 3-4 ani, cand o sa am timp si bani sa umblu si eu mai mult, sa se ai puna la punct aceste sisteme
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#10
Scris 05 septembrie 2007 - 10:45
Mii de soferi de taxi din New York fac greva generala, miercuri si joi, nemultumiti de faptul ca sunt obligati sa-si instaleze pe masini sistemul de navigatie prin satelit GPS, care le va inregistra toate deplasarile.
Grevistii spun ca introducerea acestui sistem este inacceptabila si le ingradeste libertatea. In plus, ei cred ca astfel le vor scadea semnificativ veniturile.
Primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a anuntat ca masura instalarii de GPS pe taxiuri a fost luata pentru a garanta tarife minime cetatenilor dar si pentru a-i incuraja sa foloseasca alte mijloace de transport.
Conform deciziei municipalitatii, din 1 octombrie, cele 13 000 de taxiuri galbene din metropola americana sunt obligate sa se doteze cu sisteme de pozitionare GPS.
#11
Scris 05 septembrie 2007 - 01:28
Inainte sa plec ma uit pe harta ca sa vad asa in mare pe unde trebuie sa merg.
Si bineinteles ca ma uit pe pancardele de pe marginea drumului ca sa ma asigur inca odata de drum daca e OK.
Autostrazile mari le cam stiu pe de rost acum dar cand intru in localitati atunci navigatie este de baza.
#12
Scris 06 septembrie 2007 - 12:58
Intrebarea "cum faceam frate inainte fara navigatie" imi revinde destul de des in cap... dar nu-mi aduc aminte cum faceam.
Navi in Buc n-am folosit decat de doua ori, noaptea cand trebuia sa ajung undeva si n-aveam pe cine intreba.
Cand plec in tara ii dau drumul si-o pun pe bord pe mukles, o bag in seama insa decat in orase...
Cand ies din tara Ioana e cea mi importanta voce din masina... Cum zicea ea "virati brusc dreapta" in mijlocul Vienei...
Acum serios, cu navi pe bord te misti prin orice oras din lumea asta de parca ar fi orasul tau natal...
#13
Scris 06 septembrie 2007 - 01:22
Sau "lumea" e mai la Vest?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#14
Scris 06 septembrie 2007 - 08:39
I-am dat acum cateva saptamani unui prieten harta Floridei. Mi-a multumit de 1000 de ori cand s-a intors! A inchiriat masina de la aeroport si de acolo Ioana l-a dus unde trebuie fara greseala!
In drumurile pe care (inca) le (mai) am prin tara (si o sa mai vina o tura), Ioana (actualmente Maricica ) a fost de nadejde 100%.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#15
Scris 07 septembrie 2007 - 09:22
Dupa parerea mea, daca nu ai job care implica calatorii dese, GPS-ul nu are mare utilitate. Din contra, scade placerea.
#16
Scris 07 septembrie 2007 - 10:06
Cu toate astea mai bine ma bucur de priveliste si nu-mi fac nervi ca ma plimb in gol decat sa orbecai cu nasul in borne kilometrice...
Si oricum, in partea asta de lume semnalizarea rutiera e spre varza... In afara de unele zone, Romania, Bulgaria, Turcia, Ungaria sunt lipsite de semnalizare cum trebuie.
Iar cand esti in bizita in alt oras esti la revedere...
Uite Viena, de ex., ma duc acolo in fiecare an, cateva zile. Pai cu GPS pe bord ma misc la fel ca in Buc. Mai stiu una-alta si fara, un Ring, un Westbanhof, un Shopping Center Sud (SCS), un Prater, etc., dar sa ajung de la una la alta fara navi e cam greu.
Si mai e o treaba misto... Esti intr-o zona si ai ceva timp de pierdut, dai POI si alegi ce-ai vrea sa vezi...
Ca se poate si fara este evident dar cu mi se pare un plus mare...
#17
Scris 07 septembrie 2007 - 10:39
pe langa ca m-a anuntat ca sunt lucrari, mi-a si semnalizat sa se circula pe un singur sens, si va trebui sa ma incadrez pe "contrasens"...
am ramas masca...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#18
Scris 07 septembrie 2007 - 10:45
pana nacum din ratacirile pe care le-am avut prin orase am avut numai de castigat, caci altfel decat le tranzitam si nu vedeam aproape nimic.
cand trebuie sa faci drumri afara sau sa iesi rapid dintr-un oras la noi, este cu totul altceva, acolo se vede utiitatea.
insa hartia ramane de baza pt planificari si privire de ansamblu
#19
Scris 07 septembrie 2007 - 10:58
asta cu planificarea io n-o fac... Ma urc in masina, alimentez, ies din oras si dau drumul la navi cand sunt deja departe...
Pana la urma in tara stim foarte bine unde sunt puse orasele si care sunt rutele posibile. Cand se apropie unknown land-ul atunci o punem pe ioana la treaba...
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi