Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Despre Mini-Z


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Red Team

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 65 Mesaje:
Inregistrat: 17-mai 07
  • Marca:Nu am
  • Model:Nu am
  • Motorizare:Nu am

Scris 04 decembrie 2007 - 10:56

Introducere in lumea Mini-Z

In domeniul automodelelor 1/28 de la Kyosho sunt 5 clase de Mini Z: Racers, F-1, Overland, Lit si Monster. De departe cea mai polulara clasa este Racer si de aceea voi insista asupra acesteia. Insa mai exista si navomodele Mini Z � super haioase.

Racers

Sunt 4 tipuri de sasiuri in aceasta clasa:

Prima generatie, MR01. Are bateriile dispuse vertical in parti, la fel ca la xmods Gen1, este proportionala si desi nu are suspensii independente, inca mai este favorita multor pasionati.

Imagine amplasata

A 2-a generatie MR02, este cea mai rapida varianta de Racer. Datorita dispunerii bateriilor, acest tip de sasiu este mai lat si are centrul de greutate foarte jos. Acest lucru face ca modelul sa se comporte mult mai bine si sa nu aiba tendinta sa se rastoarne asa usor. Este favorita celor care concureaza la competitii de club sau la nivel national si international.

Imagine amplasata

Imagine amplasata

A 3-a generatie este un hybrid intre primele 2 si se cheama MR015. Are bateriile configurate ca MR01 dar suspensiile independente ca la MR02.

Imagine amplasata

MR02 si 015 pot avea diferite configurari ale amplasamentului motorului. Principalele 2 configurari sunt: MM � mid mount, motor plasat � central � in fata axei rotilor din spate si RM � rear mount, motor plasat in spatele axei rotilor. Ambele variante, cu un suport pentru motor adecvat, pot avea ampatament 94 sau 98 mm, pentru o mai mare flexibilitate in alegerea caroseriilor.

A 4-lea model este cel 4wd: MA-010. Are suspensii independente pe toate rotile, transmisie pe cardan. Piesele de upgrade sunt mai scumpe, modelul este mai complicat, mai greu de intretinut si reglat, de unde si probleme mai dese.

Imagine amplasata

Formula One

Sunt mult mai dificil de condus si este foarte usor sa rupi ceva la acest tip de Mini Z. Sunt un pic mai late si necesita o experienta mai mare in RC. Sunt destul de fragile si sunt recomandate in special pentru circuite pe RCP

Imagine amplasata

Overland

Sunt SUV-urile Mini Z-urilor. Suspensiile si rotile sunt mai mari si pot fi conduse si pe teren mai neregulat insa fara a exagera, mai ales daca nu ati schimbat anumite parti de plastic. Au bateriile dispuse in partile sasiului, una peste alta, ca la modelul MR01

Imagine amplasata

Mini Z Monster

Are acelasi sasiu ca si Overland, insa cateva piese sunt schimbate. Poate face wheelies si datorita cauciucurilor mari, poate face sarituri spectaculoase.

Imagine amplasata

Mini Z Lit

Cel mai nou si mai mic model, are lungimea de ~ 100 mm, antena interioara ce intra sub caroserie, suspensie fata independenta, TX marime normala. Vine cu un display � diorama la care se poate reincarca acumulatorul modelului.

Imagine amplasata

Imagine amplasata


Imbunatatiri ce pot fi aduse Mini-Z-ului

Odata ce ai prins � microbul � si incepi sa cunosti limitele si posibilitatile Mini Z � urilor, o sa vrei sa incepi sa adugi imbunatatiri si sa modifici modelul tau. In urma acestor operatiuni, nu numai ca vei avea un model mai rapid sau mai usor de condus, ci vei avea acea stare pe care o are un modelist atunci cand mestereste la modelul lui si care-si vede stradania incununata de succes, in competitia cu alti pasionati.

Acest material va recomanda cele mai polulare imbunatatiri pe care le puteti aduce modelului vostru, in etape, in functie de importanta lor si de beneficiile pe care le aduc fata de modelul de baza. Nimic din ceea ce urmeaza nu este batut in cuie si poate fi cu usurinta adaptat in functie de preferinte, posibilitati si experienta, si este bazat pe parerile si experienta membrilor forumurilor straine dedicate acestui model. Mai mentionez ca aceste schimbari se refera strict la modelul Racer MR02, dar pot fi cu usurinta sursa de inpiratie si pentru celelalte modele.

Inainte de a incepe sa modifici ceva, ar fi o buna id�e sa pui niste acumulatori pe sasiu si sa conduci modelul macar cateva minute, pentru a-ti da seama de starea modelului imediat dupa ce l-ai cumparat. Numai asa vei putea observa eficacitatea schimbarilor pe care le vei face. Deasemenea, nu face mai mult de o schimbare o data, altfel nu-ti vei da seama de efectul unei anumite schimbari asupra modelului, iar la o scara asa mica, orice mica modificare, are un impact major asupra felului in care modelul vostru se comporta.

Acesea fiind zise, sa vedem modificari sunt indicate a se aduce unui Mini Z.

Etapa I � acestea sunt un minimum de schimbari pe care e indicat sa le aveti inca de la inceput, de cand cumparati modelul. Asta pentru ca, sa zicem, aceste parti sunt puncte mai slabe in constructia acestui model, dar pentru unii dintre posesori de Mini Z, se dovedesc a fi si maximum de schimbari si singurele de care ai nevoie pentru a putea fi competitv pe circuit.

* Acumulatori pentru model � e bine sa-i aveti inca de la inceput pentru a va putea bucura de viteza sporita si un timp indelungat de distractie cu automodelul vostru. Va trebuie 4 acumulatori tip AAA, NiMh sau NiCd de 1.2 V si cat mai multi amperi � maximum la aceasta marime este in prezent de 1100, insa real sunt mai putini, in jur de 1000. Cu astfel de acumulatori, incarcati corespunzator, modelul poate merge cu usurinta 20 � 30 de minute la viteza de top, insa e bine sa-l mai opriti dupa 10-15 minute, pentru a verifica daca motorul s-a incins � insa in mod normal acest lucru nu ar trebui sa se intample. Pentru emitator se pot folosi cu success si baterii mai bune, tip AA

Pret pentru acest upgrade: intre 25 si 50 RON pentru un set, depinde de firma si de capacitatea acumulatorilor. Desigur ca va va trebui si un incarcator care poate varia foarte mult, de la cateva zeci de lei , pana la cateva sute pentru un incarcator care poate face mult mai multe operatii benefice acumulatorilor. Daca luati impreuna si acumulatorii veti putea obtine un pr�t mai bun pentru acestia.

* Anvelope � din start trebuie spus ca cele cu care vine modelul sunt bune de aruncat sau de tinut pentru expozitie. Pentru circuitul nostru sunt potrivite anvelopele mai moi. In general, cu cat anvelopele sunt mai moi, ele sunt mai aderente dar in acelasi timp, se uzeaza mai repede. La Mini Z anvelopele au 2 dimensiuni, cea ingusta este pentru fata iar cele late sunt pentru spate si diferitii producatori de anvelope, noteaza duritatea lor in grade, cele cu grade mai putine fiind cele mai moi, iar cele cu numere mari, cele mai tari. Atentie, din pacate nu exista compatibilitate intre producatori, aceleasi numar de grade la unul, nu inseamna neaparat aceiasi duritate cu o anvelopa similara de la alt producator.

Pret pentru acest upgrade: intre 25 si 50 RON, in functie de producator.

* Rulmenti � sunt 7 la numar, cate 2 pe fiecare roata din fata si 3 pe spate. Desigur sunt preferati cei cu bile din ceramica.

Pret pentru acest upgrade: intre 50 si 90 RON pentru rulmentii obisnuiti si pana la 150 RON cei cu bile de ceramica, depinde de producator.

* H plate sau T plate � este piesa ce face legatura intre sasiul propriu-zis si suportul motorului. In mod normal aceasta piesa este din plastic, dar exista riscul ca ea sa se rupa cand ti-e lumea mai draga, plus ca in setul de upgrade, sunt 3 astfel de piese, care au fiecare flexibilitati diferite.

Pret pentru acest upgrade: intre 40 si 50 RON, depinde de producator.


Etapa II � Aceste upgrade-uri nu sunt cu mult mai scumpe dar vor face ca modelul vostru sa se comporte mult mai bine pe circuit.

* Piulite autoblocante de metal � posibil a se efectua si in etapa I. Pret intre 15 si 30 RON in functie de producator
* Diferential cu bile � Este un upgrade scump, intre 100 si 175 RON pentru setul complet.cu bile din ceramica, si axul din Titanium.
* Suspensia superioara pe spate / Suspension Damper System � deasemenea un upgrade mai scump care insa face ca modelul vostru sa se comporte mult mai bine pe circuit, cu un pret intre 100 si 150 RON.
* Arcuri pentre suspensia fata de diferite rezistente. Pret intre 25 si 50 RON
* Motor cu turatie mai mare. Atentie, de la o anumita turatie in sus, motoarele vor consuma mai mult current si veti putea arde fet-urile modelului, de aceea aceste motoare necesita si un fet upgrade. Motorul propiu zis poate costa intre 50 si 100 RON
* Axul fuzetei � un upgrade simplu si usor, care insa face ca fuzeta sa sa roteasca mult mai bine, Intre 25 si 50 RON � poate fi si in etapa I

Etapa III � Aceste imbunatatiri sunt necesare mai mult pentru cei ce concureaza in mod constant in competitii sau celor care vor ca modelul lor, desi va fi mai greu, sa fie mai rezistent la impact. Deasemenea, trebuie mentionat ca aluminiul se poate stramba fara ca noi sa sesizam acest lucru iar modelul va avea un comportament ciudat fara sa stim de ce, in timp ce plasticul se rupe si vedem despre ce este vorba.

* Suport motor din aluminiu � intre 75 si 100 RON
* Fuzete aluminiu � desi adevaratii raceri vor ramane pe plastic, de multe ori aluminiu este mai atractiv. � intre 50 si 75 RON
* Emitator performant � KoPropo fabrica emitatoare speciale pentru Mini Z, insa modelul poate fi comandat cu orice emitator in banda de 27 MHZ, care cu cat va fi mai scump va avea mai multe reglaje si teoretic, modelul va fi mai bine pus la punct � pret: in functie de buzunar !
  • 0
Blogul meu: Mini & Micro RC - ultimul post: 12 Februarie

#2 Red Team

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 65 Mesaje:
Inregistrat: 17-mai 07
  • Marca:Nu am
  • Model:Nu am
  • Motorizare:Nu am

Scris 06 decembrie 2007 - 02:37

Dupa ce am facut o prezentare generala a modelelor Mini Z disponibile, o sa incep sa detaliez putin caracteristicile principale ale acestor modele. Scopul este de a pune la dispozitia celor interesati o serie de raspunsuri la eventualele nelamuriri pe care le-ar putea avea in legatura cu Mini-Z.

O sa incep cu partea cea mai vizibila si care ne impresioneaza � sau nu, pe toti atunci cand vedem un model: caroseria. Sunt cateva aspecte de care trebuie sa tineti seama atunci cand alegeti o caroserie pentru Mini Z, cum ar fi: rezistenta la impact a caroseriei, ampatamentul, tipul de jenti care pot fi folosite cu acea caroserie.

Un lucru important mi se pare a fi faptul ca sunt o multime de caroserii din care poti alege si putem spune ca sunt pe gusturile tuturor, mai ales ca se pot colectiona si ca machete statice, dar si mai important este faptul ca NU toate caroseriile se potrivesc la toate tipurile de sasiu.

Puteti vedea toate tipurile de caroseriile aici: http://www.kyosho.co..._index_id=50001

Mai exista si caroserii albe, nevopsite pe care le puteti vedea aici:
http://www.kyosho.co..._index_id=53001

iar aici puteti vedea si ampatamentul celor mai multe dintre aceste caroserii:
http://mini-z.home.att.net/bodies.htm

Ca sa stiti care, unde se potriveste, trebuie sa stiti lungimea caroseriei � de fapt, wheelbase � ampatament �ul acesteia si care poate fi: 86mm, 90mm, 94mm sau 98mm. Mai exista cateva care au 102 si 106mm dar nu ne vom ocupa de acestea acum.

Dupa cum ati vazut in posturile anterioare, exista mai multe tipuri de sasiu pentru Mini Z, fiecare cu mai multe ampatamente si anume:

MR01 � 86mm, 90mm & 94mm
MR02 / MR015 - Rear Mount (RM) 86mm, 90mm, 94mm
MR02 / MR015 - Mid Mount (MM) 98mm
MA010 - (AWD) 90mm, 94mm

Ca sa fie mai clar, sa luam ca exemplu, primul meu model de caroserie: Ferrari 360 GTC Team Ecosse care are ampatamentul 94 mm. Acum este pe un sasiu MR02 RM dar poate fi folosit si pe MR02 MM, MR01, MR015 RM / MM si MA010. Atentie insa ca unele modele, desi au ampatamentul correct, nu pot fi folosite la MA01 pentru ca au botul foarte jos si sasiul de MA010 este mai inalt.

O alta variabila pe care trebuie sa o luati in consideratie cand vreti sa folositi o caroserie pentru un anumit sasiu, este offset-ul jentilor. Fiecare caroserie vine cu un set de jenti insa daca vreti sa folositi acea caroserie la alt tip de sasiu diferit de cel pentru care a fost conceput, acest detaliu va face ca acea caroserie sa se potriveasca sau nu pe acel sasiu. Asta pentru ca desi ampatamentul este acelasi, un Mini Cooper este mai ingust decat un Lamborghini Murcielago si deci jentile trebuie sa fie mai aproape de sasiu.
Ca sa va dati seama de aceasta variabile, puteti vedea aici:
http://www.atomicmod...lity-Chart.aspx
lista caroseriilor si tipurile de roti folosite pentru acel tip de caroserie pentru un sasiu diferit de cel pentru care a fost conceput.

Folosind acelasi exemplu, vedem ca Ferrari 360 GTC Team Ecosse are 94mm wheel base si foloseste pentru un sasiu MR02 offset 1 la jentile din fata si tot 1 la cele din spate, insa daca as vrea sa pun caroseria pe un sasiu MR01 sau 015 ar trebui jenti cu offset 3.5 pe fata, pe spate ramanand acelasi offset 1. La fel si daca vreau sa pun caroseria pe MA010.

Un al treilea lucru de care trebuie sa tinem seama cand alegem o caroserie, este rezistenta ei la coliziuni repetate. In privinta aceasta, parerile sunt impartite la fel ca si la scara 1/1, in functie de experienta fiecaruia si de modul de condus, insa sunt cateva caroserii unanim recunoscute ca fiind mai rezistente sau mai casabile.
Dintre cele mai rezistente fac parte Ferrari 360, NSX, F50, F430, Corvette, Murcielago, McLaren.
Dintre cele mai putin rezistente: Audi, Nissan.
Trebuie mentionat urmatorul aspect: caroseriile albe, nevopsite sunt mai rezistente decat cele din seria Autoscales. La fel si cele de Iwaver care sunt facute dintr-o singura bucata si sunt aproape indestructibile, insa sunt numai cu ampatament 98mm.

Cum puteti adapta caroseria preferata pe un sasiu incompatibil:

De ex. cel mai lung sasiu de AWD are 94mm, insa folosind 2 piese din aluminiu putem mari ampatamentul la 98mm si folosi caroserii ce au aceasta caracteristica.

Sau daca avem un sasiu MR02 RM - 94mm dar vrem sa avem motorul central � MM, 98mm insa nu vrem sa renuntam la caroseria de 94mm. Folosim un suport de motor din aluminiu pentru motor central, care insa ridica un pic motorul si scurteaza cu 4 mm ampatamentul, lasandu-ne sa folosim aceiasi caroserie.

O alta adaptare este pentru cei ce au un sasiu AWD pe care vor sa foloseasca o caroserie joasa � NSX, Supra, insa sasiul find prea inalt, suportul cristalului de quartz loveste in caroserie. Exista un suport indoit la 90 de grade, ca un L dar in jos si care ne permite sa folosim aceste caroserii.
  • 0
Blogul meu: Mini & Micro RC - ultimul post: 12 Februarie

#3 Red Team

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 65 Mesaje:
Inregistrat: 17-mai 07
  • Marca:Nu am
  • Model:Nu am
  • Motorizare:Nu am

Scris 06 decembrie 2007 - 05:25

Despre anvelope

Gradatia acestora este cuprinsa intre 8 si 60 de grade, dupa cum urmeaza: 8, 10, 15, 20, 30, 40, 50 si 60.
La F1 sunt cateva cauciucuri care sunt marcate: 23, 25 si 35. Principalul lucru de stiut este ca numarul mic are aderenta mai mare decat numarul mai mare.

Cum am mai spus, aderenta unei anvelope 20 de la Atomic nu este la fel cu aderenta unei anvelope 20 de la Kyosho.

Latimea

Sunt 2 latimi de baza la anvelopele Mini Z: inguste � 8.5mm su late � 11mm. Pentru majoritatea caroseriilor, anvelopele inguste vor fi la rotile din fata iar cele late la cele din spate. Sunt si cateva exceptii in care caroseriile foarte inguste � Mini Cooper, au jenti si anvelope inguste � 8.5 mm pe toate cele 4 roti. Mai exista si cateva modele de genti si anvelope de 9.5mm dar nu prea se folosesc.

Profile

Incepand cu slick, anvelopele pentru Mini Z se gasesc in diverse tipuri de profile, fiecare utilizator urmand sa decida care dintre acestea se potriveste mai bine pentru stilull lui de condus.

De mentionat ca pe circuitul nostru, mocheta este foarte aderenta si uzeaza cauciucurile destul de repede.

Dintre producatori mentionez: Kyosho, GPM, Atomic.

Acum ca stiti cate ceva despre cauciucuri, de unde incepeti ?
E un fapt cunoscut ca atunci cand cumperi un Mini Z ready set, poti arunca fara sa clipesti anvelopele cu care vine modelul. Exceptie face doar modelul MA010.
Cel mai bun lucru pe care-l poti face ca sa afli ce pui in locul lor este sa intrebi pe ceilalti utilizatori ai circuitului pe care te dai, ce anvelope folosesc ei. Pe pista de la Palat, eu alerg deobicei cu anvelope de 8, 10�maxim 15.

Anvelopele ar trebui sa fie printre primele modificari aduse modelului, inainte de orice altceva.
Cel mai bun lucru pentru a evita desprinderea anvelopei de janta, in special atunci cand folositi anvelope moi � pana la 20 de grade, este lipirea lor cu banda dublu adeziva�.atentie, anvelopele au in compozitie silicon si o banda normala, nu se prinde.
  • 0
Blogul meu: Mini & Micro RC - ultimul post: 12 Februarie

#4 GHM

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 6 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 08
  • Marca:Volksvagen
  • Model:Golf V
  • Motorizare:GTI

Scris 11 octombrie 2008 - 05:03

va rog sa-mi spuna si mie cineva exact ce piese de la Mini-z se potrivesc la iwaver ;;)O2M
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi