Metroul Bucurestean - noul metrou - info
#1
Scris 08 decembrie 2007 - 09:22
#2
Scris 08 decembrie 2007 - 10:13
#3
Scris 08 decembrie 2007 - 10:45
Noile metrouri ale capitalei sunt Suedeze si proiectul apartine firmei de transport Bombardier Transportation , care se ocupa cu creearea de mijloace de transport in comun pe sine . Mai nou , ei creeaza si ATV-uri . Daca ati fost la SIAB , probabil ati observat aceste ATV-uri .
In fine ,back on topic . Ele au fost concepute special pentru metroul bucurestean , iar printr-un contract de colaborare , aceste noi rame sunt ansamblate la Electroputere S.A. Craiova , materialele din care sunt facute fiind aduse (majoritatea lor) din Suedia .
Aceste noi rame castiga la absolut toate capitolele fata de vechea generatie de metrouri ... pe numele lor I.V.A. ( Inteprinderea Vagoane Arad ) .
Ramele au o capacitate de 216 persoane pe scaune si 984 de persoane in picioare . Capacitatea in picioare la incarcare maxima este de 1476 de persoane . Limitarea de viteza intra dupa ce exista mai mult de 6 persoane pe metru patrat . Calculul a fost realizat , luand in considerare o greutate medie de 68 kg / calator .
Ramele pot atinge o viteza de 100 de km/h dar din cauza infrastructurii terasamentului ( in unele portiuni , traverse de lemn etc.) , viteza a fost limitata la 80 km/h .
Ramele sunt dotate cu aer conditionat si diferite sisteme de siguranta pentru calatori . Daca la vechile rame de metrou usile se inchideau si strangeau tot ce le statea in cale , usile noii rame de metrou au senzori care detecteaza cu aproximatie si o revista . Rama de metrou nu va pleca din statie pana cand toate usile vor fi inchise complet .
Dar partea cea mai interesanta despre aceste noi rame , este creerul lor electronic si abilitatea lor sa comunice cu toate celelalte trenuri Bombardier de pe traseu . Ca acest lucru sa fie posibil , trebuie instalata o instalatie de cale , pe toate magistralele ... care , evident , ca orice lucru facut de romani ... dureaza !!! Acestea consta in radare , inductori si multe alte lucruri ne demne de mentionat aici .
La ce ajuta aceste radare si inductori ? La eliminarea posibilelor greseli pe care un Mecanic poate sa le faca in timpul mersului . Inductorii au rol de radar ... daca metroul trece cu o viteza mai mare decat viteza prevazuta de inductor , el aplica franele de urgente ale trenului printr-un semnal radio transmis la receptorii ramei . Acestia pot fi indentificati usor ... doar uitati-va pe mijlocul traverselor aproape de semnalul de iesire dintr-o gara si o sa observati o mica placa de plastic galbena ... eh ala e radarul de pe caile ferate . Acest sistem il aveau si ramele vechi ... iar acelea constau in niste sine groase de metal , de culoare neagra .
Al doilea sistem conecteaza toate ramele intr-o retea si poate impune o anumita viteza ramei si poate stabili distantele dintre ramele de metrou ( s-a demonstrat ca se poate tine o distanta constanta de 20 de metri intre 2 sau mai multe rame de metrou ) . Spre exemplu ... daca un tren intarzie prea mult si face interval prea mare intre statii ... sistemul accelereaza automat trenul , controlandui absolut toate functiile ... inclusiv franarea la oglinda . Mecanicul devenind un simplu supraveghetor asupra sistemului .
Cu alte cuvinte este un pilot automat , care se ocupa de demaraj , de tinerea unei viteze constante si de franare . Mai mult acest computer trimite informatiile la un Main Frame , care se afla la Piata Unirii sau asa zisul Regulator . Acest regulator va impune un ritm asupra tuturor ramelor aflate in circulatie . Spre exemplu , ora de varf ... Piata Unirii , magistrala 2 este supra aglomerata ... magistrala 1 supra aglomerata . Regulatorul impune datele in Main frame , ca prin urmare : vreau interval de un minut atat pe magistrala 1 cat si pe magistrala 2 , de la ora 7 pana la ora 10 dimineata . Computerele de pe rame , proceseaza informatia si o sa stie din timp , la ce ora , unde trebuie sa fie si cu ce viteza trebuie sa se circule intre anumite statii , ca sa se creeze interval de 1 minut timp de 3 ore la statia Piata Unirii si tot prin acelasi mod , cum sa mareasca intervalele , ca sa nu se creeze lagune prea mari , in statiile aflate aproape de capetele de linie , respectiv Dristor 2 , Antilopa , Eroilor , Gara de Nord , I.M.G.B. , Pipera , etc. Cand sistemul va fi pus integral pe picioare ... undeva pe la jumatatea anului 2008 , iar toate ramele I.V.A vor fi inlocuite cu Bombardier , atunci se poate spune ca vom avea un metrou cu adevarat modern . Din cate stiu pe Magistrala 2 sistemul este integral implementat si toate ramele de pe acest sector sunt total automatizate , circuland in mod ATO(conducere Automata a trenului)/ATP(Protectie Automata a Trenului) dar din cauza ramelor insuficiente , nu se pot inca impune intervale batute in cui .
Mentenanta acestor rame este efectuata de firma Frantuzeasca Alstom . Care au transformat pur si simplu depourile noastre comuniste in adevarate platforme de reparare .Sincer , atata ordine , disciplina , promtitudine si profesionalism nu se gaseste in cam nici un service auto din Romania .
Acum atentionari :
Din cauza implementarii acestui sistem ... pe magistrala 1 , de la Costin Georgian , pana aproape de Piata Unirii ... semnalele sunt scoase din functiune , iar deplasarea se face numai prin ordin de circulatie . Cu alte cuvinte Mecanicul trebuie sa ceara unda verde de la regulator , daca sectorul dintre statia x si y este liber . Iar el nu va pleca din statie pana nu va primi aceasta unda verde . Asa ca sunt sanse ca intervalele sa fie destul de mari pe aceasta magistrala .
Acum cateva poze
Am uitat sa mentionez ce spusesem deja pe celalt topic . Ramele sunt dotate cu ABS si cu un sistem de control al tractiunii pentru a evita creearea de gropi in bandaj , care poate dauna , caii de rulare cat si osiilor si nu in ultimul rand calatorilor . Teoretic franarea de la 80 la 0 in raport de greutate , variaza de la 25 la 40 de metrii ... iar inca o poza
Aceasta postare a fost editata de canan17ro: 08 decembrie 2007 - 11:32
#4
Scris 09 decembrie 2007 - 01:25
ai uitat totusi sa spui niste chestii importante cum ar fi demarajul 0-100 km/h, reprizele 60-100 km/h in treapta a 4-a si 80-120 km/h in a cincea si consumul mediu la 100 km...
sper doar sa fi cumparat destule rame, sa nu mai fie situatia de pe Magistrala 2 unde ramele noi erau insuficiente ca numar si nu mai vroiau sa introduca din acelea vechi => ramele veneau rar si erau arhipline....
de asemenea, sper ca Metrorex sa sa tina de platile catre Alstom pt mentenanta, sa nu mai fie delay-urile din trecut cind Alstom a fost in multe rinduri aproape de a rezilia contractul....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#5
Scris 09 decembrie 2007 - 01:32
bravo cristi !
poate ca pare idioata intrebarea.
ne poti explica si cum functionaza "sistemul" de baza al unui "metrou"
"traseul", sau "circuitul" sau nu stiu cum sa-i zic.
adica pleaca din statia A, trece prin B, C ... G si ajunge la capat de linie H. acolo ce face? se intoarece sau cum "merge treaba"?
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#6
Scris 09 decembrie 2007 - 01:33
@ska - Metrourile au un mers al trenului al lor , pe care fiecare mecanic il detine , el trebuie sa fie in ora x , in statia y si compara constant timpii cu ceasurile aflate la peron ... respectiv ceasul normal cel cu rosu ... si ceasul verde ... care desemneaza intervalul .
Toate Metrourile au 2 posturi de conducere . Unul la fiecare cap . Mecanicii doar schimba postul de conducere . Daca te uiti mai bine la ultima poza , o sa observi ca in ea imediat sub faruri sunt stopurile rosii ... alea se aprind automat cand se preia conducerea in capatul celalalt al trenului . Asa ca nu are nevoie de spatiu de manevra . Franele sunt electrice si asa ca motoarele de tractiune inverseaza sensul la franare , respectiv sensul de rulare .... este ca si cum ai merge cu 200 de km/h si ai baga in mansalier sa franezi ... sau ca ai putea sa mergi in mansalier cu aceeasi viteza cu care ai merge si inainte .
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 09 decembrie 2007 - 01:40
#7
Scris 09 decembrie 2007 - 01:38
Ramele vechi I.V.A aveau 26 de trepte de viteza
si se schimbau manual or ? la astea noi inteleg ca nu au trepte de viteza, e Multitronic ca la Audi ?!
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#8
Scris 09 decembrie 2007 - 01:42
LE : @ Frank , Tata le conduce , asa ca am manualele acasa ... as putea polua rau de tot topicul cu tot felul de sisteme , antene , etc etc etc. dar nu am sa o fac . Tin doar ce este esential si ce este pe intelesul tuturor . Iar despre schimbarea vitezelor la cea noua ... cred ca este muuuult peste orice generatie de cutii de viteze de la masini Adevarul ca senzatia pe care o ai cand stai in cabina este cu totul alta decat cea pe care o ai cand esti in metrou ... in metrou se simte inertia ... dar in cabina la demaraj ... este exact ca si intr-un AWD ... pleaca cu totul ... si nu face nici cel mai mic zgomot ... decat anumite scartaieli prin niste curbe sau la trecerea peste niste macaze . Viteza nu se simte absolut deloc .... decat in curbe unde este ca si cum ai fi pe sine ... lol
Aceasta postare a fost editata de Cristian: 09 decembrie 2007 - 01:51
#9
Scris 09 decembrie 2007 - 03:01
Sincer se schimbau manual dar era intr-un mod care mie si acum imi ramane necunoscut .... sarea de la 14 la 24 , apoi la 26 ... apoi sarea la 8 ...
pai e normal, daca motorul are putere si cuplu mare, poti sa ii dai de exemplu de la a 4-a direct a 6-a... si pe urma la nevoie retrogradezi in forta cu frina de motor direct din a 6-a in a 3-a....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#10
Scris 09 decembrie 2007 - 05:48
Chiar misto!
Chiar, si niste info cu IVA-urile vechi ar fi misto.
#11
Scris 09 decembrie 2007 - 06:15
Sa spui ca e suedeza pentru ca o avea o fabrica in Suedia e ca si cum ai spune ca VAG e chinezeasca ca are fabrici in China.
Motoarele electrice, sau unele din ele, nu ar trebui sa aiba nevoie de cutii de viteza, dar la metrou posibil sa fie altfel. In mod normal puterea e disponibila in totalitatea ei de la turatia 0 si la turatii mici cuplul e automat mare. Acu stiu ca sint variatii constructive, dar la troleu si tramvai e asa, si nu au cutii de viteze, as fi curios daca locomotivele au.
Oricum ce vreau sa zic e ca cam tiate chestiile produse de firma asta mi-ar trebui si mie personal (evident, fara trenuri, desi... ): ca-s barci, ca-s snowmobile, ca-s avioane, ca-s atvuri, toate-s distractive.
Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 09 decembrie 2007 - 06:17
#12
Scris 09 decembrie 2007 - 08:05
#13
Scris 09 decembrie 2007 - 09:30
Grea limba asta romana...
"Noile metrouri ale capitalei sunt suedeze si proiectul apartine firmei de transport Bombardier Transportation...."
Asa ca totul e foarte exact.
#14
Scris 09 decembrie 2007 - 09:35
#16
Scris 09 decembrie 2007 - 10:13
Aceasta postare a fost editata de DanCld: 09 decembrie 2007 - 10:13
#17
Scris 09 decembrie 2007 - 11:28
Dar IVA avea si sa va spun si din ce cauza si la ce foloseau . Franele la Tranvai si troleibuze se desfasoara prin discuri de frana , tamburi , respectiv acele shine cu greutate la tranvai . Eh ... Metrourile nu au un sistem de franare activ ... asa ca se foloseste de frana electrica in 99% din timp ... si cum face acest lucru ? Simplu ... functioneaza exact ca frana de motor de la orice masina . Din cauza ca tehnologia in anii 70 in Romania ... perioada cand au fost construite pentru prima oara ramele IVA , nu exista un sistem destul de avansat de a crea o franare electrica simplificata . Asa ca au bagat aceste trepte de viteza ... si nu sunt 26 ... sunt 28 . Primele 3 sunt pentru manevra ... viteza nu creste peste 10 km/h si sunt folosite numai cand rama este alimentata de la pantograf . celelalte 13 trepte sunt folosite pentru mersul in serie ... si celelalte pentru paralel . Nu am inteles deloc cum functioneaza exact , dar explicatia simpla este ca a fost implementata pentru o modalitate de franare eficienta fara uzuri prea mari si fara a crea un disconfort calatorilor . Ramele de metrou au si franare pe aer ... sau asa zisele siteme mecanice , care intra in actiune numai ca sa tina trenul pe loc in orice situatie ... in orice inclinatie etc. sau pentru a doza si mai mult eficacitatea franelor electrice cand se aplica frana de urgenta .
Cat despre firma aceasta Bombardier Transportation , Relu a dat un link destul de clar , unde se specifica : Sweden also serves as a technology hub for Bombardier, developing trains, signaling equipment and propulsion & controls for the global market. Asa ca firma aceea poate fi din Quebec si Vrajitorule ... daca pe acolo firma e plina de romanasi ... aici depoul Pantelimon este plin de tipi de 2 metri , blonzi si cu ochi albastri ... mai exact nordici.
M-am interesat mai mult despre linia de productie a acestor metrouri si uitati ce am aflat . Vagoanele sunt create in germania , sistemul de tractiune si toate sub ansamblele sunt facute in Suedia ... iar ansamblarea finala are loc in Romania la Craiova . Ramele se numesc MOVIA ... dar la noi sunt cunoscute numai sub numele de Bombardier ... iar numele fregventat de mecanicii care le conduc , sunt BM-uri ... si chiar BMW-uri .
Bombardier received another order from Metrorex in Romania to supply 20 additional six-car MOVIA metros for the Bucharest Metro. This brings the total number of MOVIA metro cars delivered by Bombardier to Metrorex to 228. The trains will operate on lines 1 and 3 of the Bucharest Metro. First deliveries are expected in 2006. The production of bogies will take place at Bombardier�s Siegen plant in Germany and the flat pack carbodies will be produced in Bombardier�s G�rlitz plant in Germany. The IGBT propulsion will be manufactured in Bombardier�s V�steras plant in Sweden, and the project management will be done out of Sweden as well. Final assembly of the trains, however, will be completed in Craiova, Romania by our local partner Electroputere.
clicky
#18
Scris 09 decembrie 2007 - 12:20
http://www.bombardie.../en/1_0/1_0.jsp
la noi sunt printre cele mai frumoase si mie chiar imi plac
LE: ah nu mere linku ca e flash. intrati la multimedia gallery la metros
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#19
Scris 09 decembrie 2007 - 04:27
#20
Scris 09 decembrie 2007 - 08:30
EI au fabrici peste tot in lume, inclusiv aceasta fabrica mare in Suedia. Era logic ca pt metroul Ro sa fabrice undeva in Europa si sa nu aduca tocmai de peste ocean vagoanele. De asta si eram curios daca vagoanele sunt simialre cu ce a primit metroul Montrealez de curand, dar nu sunt. Arata chiar mai bine (ciudat dar adevarat).
In astea noi din Buc au bagat afisaje electronice cu news si reclame?
PS; si e adevarat ca lucreaza multi romani. Unul din cei mai buni prieteni ai mei lucreaza la Bombardier ca inginer, intr-o sectie care se ocupa de interioarele avioanelor facute de ei, si sunt intradevar multi alti romani care lucreaza acolo.
Aceasta postare a fost editata de dany_s: 09 decembrie 2007 - 08:32
#21
Scris 09 decembrie 2007 - 10:05
afisaje electronice eu n-am vazut pana acum, dar poate pun in viitor acum sunt doar reclame clasice, de hartie
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#22
Scris 10 decembrie 2007 - 04:42
#23
Scris 10 decembrie 2007 - 08:52
Evindent chestia a doua sint gusturile locale, diferente se vad clar si la automobile.
Pina la urma urite sau frumoase pe dinafara, important e sa mearga.
#24
Scris 10 decembrie 2007 - 02:07
#25
Scris 10 decembrie 2007 - 06:10
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi