Salt la continut


Fotografie

Metroul Bucurestean - noul metrou - info


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 08 decembrie 2007 - 09:22

Cristian, ai cuvantul! :P
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#2 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 08 decembrie 2007 - 10:13

ar fi chiar haios sa se bage aceleasi trenuri Bombardier care le-au bagat de curand si pe metroul Montrealez
  • 0

#3 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 08 decembrie 2007 - 10:45

S-a facut Ispinning .


Noile metrouri ale capitalei sunt Suedeze si proiectul apartine firmei de transport Bombardier Transportation , care se ocupa cu creearea de mijloace de transport in comun pe sine . Mai nou , ei creeaza si ATV-uri . Daca ati fost la SIAB , probabil ati observat aceste ATV-uri .

In fine ,back on topic . Ele au fost concepute special pentru metroul bucurestean , iar printr-un contract de colaborare , aceste noi rame sunt ansamblate la Electroputere S.A. Craiova , materialele din care sunt facute fiind aduse (majoritatea lor) din Suedia .

Aceste noi rame castiga la absolut toate capitolele fata de vechea generatie de metrouri ... pe numele lor I.V.A. ( Inteprinderea Vagoane Arad ) .

Ramele au o capacitate de 216 persoane pe scaune si 984 de persoane in picioare . Capacitatea in picioare la incarcare maxima este de 1476 de persoane . Limitarea de viteza intra dupa ce exista mai mult de 6 persoane pe metru patrat . Calculul a fost realizat , luand in considerare o greutate medie de 68 kg / calator .

Ramele pot atinge o viteza de 100 de km/h dar din cauza infrastructurii terasamentului ( in unele portiuni , traverse de lemn etc.) , viteza a fost limitata la 80 km/h .

Ramele sunt dotate cu aer conditionat si diferite sisteme de siguranta pentru calatori . Daca la vechile rame de metrou usile se inchideau si strangeau tot ce le statea in cale , usile noii rame de metrou au senzori care detecteaza cu aproximatie si o revista . Rama de metrou nu va pleca din statie pana cand toate usile vor fi inchise complet .

Dar partea cea mai interesanta despre aceste noi rame , este creerul lor electronic si abilitatea lor sa comunice cu toate celelalte trenuri Bombardier de pe traseu . Ca acest lucru sa fie posibil , trebuie instalata o instalatie de cale , pe toate magistralele ... care , evident , ca orice lucru facut de romani ... dureaza !!! Acestea consta in radare , inductori si multe alte lucruri ne demne de mentionat aici .
La ce ajuta aceste radare si inductori ? La eliminarea posibilelor greseli pe care un Mecanic poate sa le faca in timpul mersului . Inductorii au rol de radar ... daca metroul trece cu o viteza mai mare decat viteza prevazuta de inductor , el aplica franele de urgente ale trenului printr-un semnal radio transmis la receptorii ramei . Acestia pot fi indentificati usor ... doar uitati-va pe mijlocul traverselor aproape de semnalul de iesire dintr-o gara si o sa observati o mica placa de plastic galbena ... eh ala e radarul de pe caile ferate :P . Acest sistem il aveau si ramele vechi ... iar acelea constau in niste sine groase de metal , de culoare neagra .

Al doilea sistem conecteaza toate ramele intr-o retea si poate impune o anumita viteza ramei si poate stabili distantele dintre ramele de metrou ( s-a demonstrat ca se poate tine o distanta constanta de 20 de metri intre 2 sau mai multe rame de metrou ) . Spre exemplu ... daca un tren intarzie prea mult si face interval prea mare intre statii ... sistemul accelereaza automat trenul , controlandui absolut toate functiile ... inclusiv franarea la oglinda . Mecanicul devenind un simplu supraveghetor asupra sistemului .

Cu alte cuvinte este un pilot automat , care se ocupa de demaraj , de tinerea unei viteze constante si de franare . Mai mult acest computer trimite informatiile la un Main Frame , care se afla la Piata Unirii sau asa zisul Regulator . Acest regulator va impune un ritm asupra tuturor ramelor aflate in circulatie . Spre exemplu , ora de varf ... Piata Unirii , magistrala 2 este supra aglomerata ... magistrala 1 supra aglomerata . Regulatorul impune datele in Main frame , ca prin urmare : vreau interval de un minut atat pe magistrala 1 cat si pe magistrala 2 , de la ora 7 pana la ora 10 dimineata . Computerele de pe rame , proceseaza informatia si o sa stie din timp , la ce ora , unde trebuie sa fie si cu ce viteza trebuie sa se circule intre anumite statii , ca sa se creeze interval de 1 minut timp de 3 ore la statia Piata Unirii si tot prin acelasi mod , cum sa mareasca intervalele , ca sa nu se creeze lagune prea mari , in statiile aflate aproape de capetele de linie , respectiv Dristor 2 , Antilopa , Eroilor , Gara de Nord , I.M.G.B. , Pipera , etc. Cand sistemul va fi pus integral pe picioare ... undeva pe la jumatatea anului 2008 , iar toate ramele I.V.A vor fi inlocuite cu Bombardier , atunci se poate spune ca vom avea un metrou cu adevarat modern . Din cate stiu pe Magistrala 2 sistemul este integral implementat si toate ramele de pe acest sector sunt total automatizate , circuland in mod ATO(conducere Automata a trenului)/ATP(Protectie Automata a Trenului) dar din cauza ramelor insuficiente , nu se pot inca impune intervale batute in cui .

Mentenanta acestor rame este efectuata de firma Frantuzeasca Alstom . Care au transformat pur si simplu depourile noastre comuniste in adevarate platforme de reparare .Sincer , atata ordine , disciplina , promtitudine si profesionalism nu se gaseste in cam nici un service auto din Romania .

Acum atentionari :

Din cauza implementarii acestui sistem ... pe magistrala 1 , de la Costin Georgian , pana aproape de Piata Unirii ... semnalele sunt scoase din functiune , iar deplasarea se face numai prin ordin de circulatie . Cu alte cuvinte Mecanicul trebuie sa ceara unda verde de la regulator , daca sectorul dintre statia x si y este liber . Iar el nu va pleca din statie pana nu va primi aceasta unda verde . Asa ca sunt sanse ca intervalele sa fie destul de mari pe aceasta magistrala .

Acum cateva poze :P

Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata
Imagine amplasata

Am uitat sa mentionez ce spusesem deja pe celalt topic . Ramele sunt dotate cu ABS si cu un sistem de control al tractiunii pentru a evita creearea de gropi in bandaj , care poate dauna , caii de rulare cat si osiilor si nu in ultimul rand calatorilor . Teoretic franarea de la 80 la 0 in raport de greutate , variaza de la 25 la 40 de metrii ... iar inca o poza ;)
Imagine amplasata

Aceasta postare a fost editata de canan17ro: 08 decembrie 2007 - 11:32

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#4 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2007 - 01:25

foarte foarte interesant... de unde ai atitea informatii ?!

ai uitat totusi sa spui niste chestii importante cum ar fi demarajul 0-100 km/h, reprizele 60-100 km/h in treapta a 4-a si 80-120 km/h in a cincea si consumul mediu la 100 km... :P

sper doar sa fi cumparat destule rame, sa nu mai fie situatia de pe Magistrala 2 unde ramele noi erau insuficiente ca numar si nu mai vroiau sa introduca din acelea vechi => ramele veneau rar si erau arhipline....

de asemenea, sper ca Metrorex sa sa tina de platile catre Alstom pt mentenanta, sa nu mai fie delay-urile din trecut cind Alstom a fost in multe rinduri aproape de a rezilia contractul....
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#5 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 09 decembrie 2007 - 01:32

yeap, foarte interesant ! :P
bravo cristi !

poate ca pare idioata intrebarea.
ne poti explica si cum functionaza "sistemul" de baza al unui "metrou"
"traseul", sau "circuitul" sau nu stiu cum sa-i zic.
adica pleaca din statia A, trece prin B, C ... G si ajunge la capat de linie H. acolo ce face? se intoarece sau cum "merge treaba"? :P
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#6 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 09 decembrie 2007 - 01:33

Hehehe ... faza cu demarajul e tare :P Sincer , viteza este controlata dintr-o simpla maneta , operabila cu 2 degete ... impinsa la maxim ... este deja in full throttle . Seamana foarte mult cu schimbatorul unei masini cu cutii automate de viteza ... in pozitie verticala este in neutru ... daca se trage in spate maneta deja intra in segventele de franare . Ramele vechi I.V.A aveau 26 de trepte de viteza :P . Cu consumul ... sincer n-am idee .. stiu ca motoarele nu folosesc curentul alternativ ci il transforma in curent continuu in transformatoarele de pe rama si ce mai stiu , este ca linia de alimentare are 24.000 V .

@ska - Metrourile au un mers al trenului al lor , pe care fiecare mecanic il detine , el trebuie sa fie in ora x , in statia y si compara constant timpii cu ceasurile aflate la peron ... respectiv ceasul normal cel cu rosu ... si ceasul verde ... care desemneaza intervalul .

Toate Metrourile au 2 posturi de conducere . Unul la fiecare cap . Mecanicii doar schimba postul de conducere . Daca te uiti mai bine la ultima poza , o sa observi ca in ea imediat sub faruri sunt stopurile rosii ... alea se aprind automat cand se preia conducerea in capatul celalalt al trenului . Asa ca nu are nevoie de spatiu de manevra . Franele sunt electrice si asa ca motoarele de tractiune inverseaza sensul la franare , respectiv sensul de rulare .... este ca si cum ai merge cu 200 de km/h si ai baga in mansalier sa franezi ... sau ca ai putea sa mergi in mansalier cu aceeasi viteza cu care ai merge si inainte .

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 09 decembrie 2007 - 01:40

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#7 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2007 - 01:38

Ramele vechi I.V.A aveau 26 de trepte de viteza :P


si se schimbau manual or ? la astea noi inteleg ca nu au trepte de viteza, e Multitronic ca la Audi ?! :P
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#8 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 09 decembrie 2007 - 01:42

Sincer se schimbau manual :D:D dar era intr-un mod care mie si acum imi ramane necunoscut .... sarea de la 14 la 24 , apoi la 26 ... apoi sarea la 8 ... eram prea mic cand am mers ultima oara cu I.V.A asa ca nu imi aduc aminte prea bine sistemul de deplasare . Dar o sa-l intreb pe tata maine , ce si cum :P

LE : @ Frank , Tata le conduce , asa ca am manualele acasa ... as putea polua rau de tot topicul cu tot felul de sisteme , antene , etc etc etc. :P dar nu am sa o fac . Tin doar ce este esential si ce este pe intelesul tuturor . Iar despre schimbarea vitezelor la cea noua ... cred ca este muuuult peste orice generatie de cutii de viteze de la masini ;) Adevarul ca senzatia pe care o ai cand stai in cabina este cu totul alta decat cea pe care o ai cand esti in metrou ... in metrou se simte inertia ... dar in cabina la demaraj ... este exact ca si intr-un AWD ... pleaca cu totul ... si nu face nici cel mai mic zgomot ... decat anumite scartaieli prin niste curbe sau la trecerea peste niste macaze . Viteza nu se simte absolut deloc .... decat in curbe unde este ca si cum ai fi pe sine ... lol ;)

Aceasta postare a fost editata de Cristian: 09 decembrie 2007 - 01:51

  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#9 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 09 decembrie 2007 - 03:01

Sincer se schimbau manual :D:D dar era intr-un mod care mie si acum imi ramane necunoscut .... sarea de la 14 la 24 , apoi la 26 ... apoi sarea la 8 ...


pai e normal, daca motorul are putere si cuplu mare, poti sa ii dai de exemplu de la a 4-a direct a 6-a... si pe urma la nevoie retrogradezi in forta cu frina de motor direct din a 6-a in a 3-a.... :D
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#10 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 09 decembrie 2007 - 05:48

Cristian, msi de info, ma bucur ca ai avut chef si ai scris atat. Cand mai ai chef char te rg sa mai adaugi informatii, de mult n-am mai citit un topic cu atata atentie si interes.
Chiar misto!

Chiar, si niste info cu IVA-urile vechi ar fi misto.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#11 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 09 decembrie 2007 - 06:15

Sint niste inexactitati aici: Bombardier e firma canadiana (quebecoasa mai exact), plina de romani :D, vestita in primul rind pentru avioane (cum ar fi Learjet) dar bineinteles ca fac si multe alte chestii cum ar fi skijeturi, snowmobiles, barci cu motor, motoare (Rotax gasit pe BMW F650 sau aprilia, Johnson si Evinrude pentru barci), locomotive, trenuri, tramvaie, utilaje de pirtii de ski etc. Snowmobile e modul in care a inceput Bombardier. ATV-uri nu face "de curind" ci de vreo 10 ani.
Sa spui ca e suedeza pentru ca o avea o fabrica in Suedia e ca si cum ai spune ca VAG e chinezeasca ca are fabrici in China.
Motoarele electrice, sau unele din ele, nu ar trebui sa aiba nevoie de cutii de viteza, dar la metrou posibil sa fie altfel. In mod normal puterea e disponibila in totalitatea ei de la turatia 0 si la turatii mici cuplul e automat mare. Acu stiu ca sint variatii constructive, dar la troleu si tramvai e asa, si nu au cutii de viteze, as fi curios daca locomotivele au.

Oricum ce vreau sa zic e ca cam tiate chestiile produse de firma asta mi-ar trebui si mie personal (evident, fara trenuri, desi... :D): ca-s barci, ca-s snowmobile, ca-s avioane, ca-s atvuri, toate-s distractive.

Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 09 decembrie 2007 - 06:17

  • 0
Salam. Florin Salam.

#12 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 09 decembrie 2007 - 08:05

nice. adica ca probabil va mai decongestiona aglomeratia din metrou. Insa .. de ce trebuiau sa le faca asa de urate exterior? :D
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#13 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2007 - 09:30

@vrajitorul
Grea limba asta romana...
"Noile metrouri ale capitalei sunt suedeze si proiectul apartine firmei de transport Bombardier Transportation...."
Asa ca totul e foarte exact.
  • 0

#14 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 09 decembrie 2007 - 09:35

Donle, mie-mi suna ciudat, asteptam confirmare de la cei informati. Suedeze, suedeze, da cin le face? eu pun pariu ca bombardier.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#15 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 09 decembrie 2007 - 10:00

Uite aici http://www.swerig.se..._info.asp?id=35
  • 0

#16 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 09 decembrie 2007 - 10:13

Motoarele electrice nu au nevoie de cutie de viteze �n adevăratul sens al cuv�ntului fiindcă oferă aproximativ acelaşi cuplu pe �ntreaga plajă de turaţii. Probabil vorbim de un regulator de turaţie care �nlocuieşte clasica pedală de acceleraţie de la troleibuze :D

Aceasta postare a fost editata de DanCld: 09 decembrie 2007 - 10:13

  • 0

#17 Cristian

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.342 Mesaje:
Inregistrat: 10-septembrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Fiat
  • Model:Albea
  • Motorizare:1.4 77CP

Scris 09 decembrie 2007 - 11:28

Gata ... m-am informat de la Tata si am aflat cum sta treaba cu treptele de viteza la IVA ... cea noua , cum am mentionat mai sus ... am spus ... in pozitia fata e deja full throttle ... asa ca nu are trepte , a fost greseala mea ca am mentionat acest lucru in postul #8 .

Dar IVA avea si sa va spun si din ce cauza si la ce foloseau . Franele la Tranvai si troleibuze se desfasoara prin discuri de frana , tamburi , respectiv acele shine cu greutate la tranvai . Eh ... Metrourile nu au un sistem de franare activ ... asa ca se foloseste de frana electrica in 99% din timp ... si cum face acest lucru ? Simplu ... functioneaza exact ca frana de motor de la orice masina . Din cauza ca tehnologia in anii 70 in Romania ... perioada cand au fost construite pentru prima oara ramele IVA , nu exista un sistem destul de avansat de a crea o franare electrica simplificata . Asa ca au bagat aceste trepte de viteza ... si nu sunt 26 ... sunt 28 . Primele 3 sunt pentru manevra ... viteza nu creste peste 10 km/h si sunt folosite numai cand rama este alimentata de la pantograf . celelalte 13 trepte sunt folosite pentru mersul in serie ... si celelalte pentru paralel . Nu am inteles deloc cum functioneaza exact , dar explicatia simpla este ca a fost implementata pentru o modalitate de franare eficienta fara uzuri prea mari si fara a crea un disconfort calatorilor . Ramele de metrou au si franare pe aer ... sau asa zisele siteme mecanice , care intra in actiune numai ca sa tina trenul pe loc in orice situatie ... in orice inclinatie etc. sau pentru a doza si mai mult eficacitatea franelor electrice cand se aplica frana de urgenta .

Cat despre firma aceasta Bombardier Transportation , Relu a dat un link destul de clar , unde se specifica : Sweden also serves as a technology hub for Bombardier, developing trains, signaling equipment and propulsion & controls for the global market. Asa ca firma aceea poate fi din Quebec :D si Vrajitorule ... daca pe acolo firma e plina de romanasi ... aici depoul Pantelimon este plin de tipi de 2 metri , blonzi si cu ochi albastri ... mai exact nordici.

M-am interesat mai mult despre linia de productie a acestor metrouri si uitati ce am aflat . Vagoanele sunt create in germania , sistemul de tractiune si toate sub ansamblele sunt facute in Suedia ... iar ansamblarea finala are loc in Romania la Craiova . Ramele se numesc MOVIA ... dar la noi sunt cunoscute numai sub numele de Bombardier ... iar numele fregventat de mecanicii care le conduc , sunt BM-uri ... si chiar BMW-uri .

Bombardier received another order from Metrorex in Romania to supply 20 additional six-car MOVIA metros for the Bucharest Metro. This brings the total number of MOVIA metro cars delivered by Bombardier to Metrorex to 228. The trains will operate on lines 1 and 3 of the Bucharest Metro. First deliveries are expected in 2006. The production of bogies will take place at Bombardier�s Siegen plant in Germany and the flat pack carbodies will be produced in Bombardier�s G�rlitz plant in Germany. The IGBT propulsion will be manufactured in Bombardier�s V�steras plant in Sweden, and the project management will be done out of Sweden as well. Final assembly of the trains, however, will be completed in Craiova, Romania by our local partner Electroputere.

clicky
  • 0
Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Human beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination. Albert Einstein

#18 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 09 decembrie 2007 - 12:20

Interesant cum designul variaza de la o tara la alta
http://www.bombardie.../en/1_0/1_0.jsp
la noi sunt printre cele mai frumoase si mie chiar imi plac :D
LE: ah nu mere linku ca e flash. intrati la multimedia gallery la metros :D
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#19 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 09 decembrie 2007 - 04:27

uite asa mai invaram si noi una-alta...
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#20 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 09 decembrie 2007 - 08:30

Bombardier este o multinationala ENORMA care face exact ce zice vrajitorul, are sediu principal in Montreal si intradevar, ei au pornit cu Snowmobile (pe care le-au si inventat) si acum fac trenuri, avioane, barci, jetskis etc. ATV-uri fac de asemenea de foarte multa vreme, probabil pe piata Ro deabea acum au aparut.

EI au fabrici peste tot in lume, inclusiv aceasta fabrica mare in Suedia. Era logic ca pt metroul Ro sa fabrice undeva in Europa si sa nu aduca tocmai de peste ocean vagoanele. De asta si eram curios daca vagoanele sunt simialre cu ce a primit metroul Montrealez de curand, dar nu sunt. Arata chiar mai bine (ciudat dar adevarat).

In astea noi din Buc au bagat afisaje electronice cu news si reclame?


PS; si e adevarat ca lucreaza multi romani. Unul din cei mai buni prieteni ai mei lucreaza la Bombardier ca inginer, intr-o sectie care se ocupa de interioarele avioanelor facute de ei, si sunt intradevar multi alti romani care lucreaza acolo.

Aceasta postare a fost editata de dany_s: 09 decembrie 2007 - 08:32

  • 0

#21 masterblaster

    Addicted

  • Moderators
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 30-octombrie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai / Dacia
  • Model:Accent / 1310
  • Motorizare:1.5 CRDI / 1.4

Scris 09 decembrie 2007 - 10:05

@dany no offence dar in US & Canada metrourile sunt urate :P so nu mi se pare surprinzator ca ale noastre arata mai bine :D
afisaje electronice eu n-am vazut pana acum, dar poate pun in viitor :) acum sunt doar reclame clasice, de hartie :P
  • 0
www.kinderu.wordpress.com
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!

#22 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 10 decembrie 2007 - 04:42

intradevar nu-s cine stie ce ca look insa mi se par mai dragutze fata de vechiul metrou Bucurestean, da astea noi Bombardier sunt chiar reusite parerea mea.
  • 0

#23 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 10 decembrie 2007 - 08:52

Un motiv ca-s urite e vechimea. Asta e ca NTSC vs. PAL la TV color, NTSC e mai vechi deci ceva mai prost. Sa nu uitam ca Romania are televiziune color din 80, iar practic abia din 90, pe cind USA/Canada de prin anii 50. La fel e la metrouri.
Evindent chestia a doua sint gusturile locale, diferente se vad clar si la automobile.
Pina la urma urite sau frumoase pe dinafara, important e sa mearga.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#24 VladSoare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 Mesaje:
Inregistrat: 27-octombrie 03
  • Location:Voluntari
  • Marca:Renault / Lada
  • Model:Clio / Niva
  • Motorizare:1.4 / 1.7

Scris 10 decembrie 2007 - 02:07

Că-s frumoase sau ur�te pe-afară, mai puţin contează. Mă deranjează �nsă �ngrozitor de tare şuieratul ăla puternic pe care �l au la viteze mici. :)
  • 0

#25 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 10 decembrie 2007 - 06:10

Apropo, cele mai tari metrouri mi se par alea din Paris, pe roti de cauciuc cred, orium nu fc zgomot si nu zguduie asa rau.
  • 0
Salam. Florin Salam.




2 useri citesc subiectul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi