Gumele de iarna, obligatorii in Austria!
#26
Scris 27 decembrie 2007 - 03:38
#27
Scris 27 decembrie 2007 - 03:52
#28
Scris 27 decembrie 2007 - 04:58
Mie imi patina in a-3a si chiar si a-4a cu gumele de vara. Mi-am pus de iarna si imi patineaza "numai" intr-a 3a. In orice curba mai de doamne ajuta mi se invarte masina pe loc daca nu am dsc-ul on.
Cel putin pe mazga diferentele mi se par insesizabile. Masina e la fel de instabila si danseaza non stop. Merg drept perfect, schimb a 3-a pe la 50 si da sa plece de fund imediat. Clipoceste becul de dsc ca o instalatie de craciun.
Am venit ieri pe Dealul Negru si transpiram sa o tin dreapta cand urcam. Treceau pe langa mine clioruile si loganulurile de n-aveau treaba
Nu ai zis ce gume ai... De multe ori "firma" nu te ajuta in conditii grele, ci desenul gumei si alti factori.
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#29
Scris 27 decembrie 2007 - 11:46
Oricum la o masina cu tractiune spate nu e deloc indicat sa fii brutal pe mizga, chiar si cu gume bune.
#30
Scris 28 decembrie 2007 - 11:37
Sunt noi-noute, le-am mai avut iarna trecuta vreo 2 luni.
"Nu ai zis ce gume ai... De multe ori "firma" nu te ajuta in conditii grele, ci desenul gumei si alti factori. "
Dunlop SP Winter Sport Run Flat 235x45x17
"incearca sa mergi cu trepte joase de viteza,vei controla mai bine masina"
Pai ... nu prea face sens sau poate nu inteleg eu bine. Eu in a 3-a, la 2k ture am 60km/h. Deci nu folosesc mai mult de a 3-a in oras. Iar daca am 50km/h si o calc (dar nu blana ci jumate numai) sa fac o depasire, pierd tractiunea imediat si intra DSC-ul. Ce treapta sa folosesc? Daca merg cu a 2-a la 40-50, si o ciupesc sau iau piciorul de pe acceleratie, mi se intoarce caruta in drum cu tot cu DSC. Am incercat
"initzial trebuie sa spargi o bariera psiho-du-te pe un platou si exerseaza plecari de fund din acceleratzie"
Am fost in fata la Academia Militara acum vreo saptamana sau cand a nins, special pentru asta. Am stat vreo 3 ore si m-am dat de-a dura in toate partile. E foarte distractiv si in principiu imi dau seama cum sa stapanesc masina.
Nu e vorba ca mi-ar fi teama sau m-as pierde dar e frustrant sa ma port cu ea cu super manusi. Sa va dau doua exemple, chiar de aseara:
1. Veneam dinspre Ghencea, pe bulevardul ala de coteste brusc la dreapta si iese la Moghioros. Ei bine, am intrat in curba aia la dreapta cu 20 cred, chiar si mai putin, intr-a 2a, tinand piciorul constant pe acceleratie. Bineineles ca s-a intors in drum, ma rog, corectata fiind de DSC. N-am accelerat aiurea, nu am bruscat-o.
2. Veneam de jos, dinspre Parliament si urcam catre Marriot, stiti ca e o curba la stanga, in panta. Am intrat incet, cu 40 in spatele unei alte masini care s-a dat la o parte cand a inceput sa urce. Eram in a 3-a, subturat si am calcat-o la jumate. Bineinteles ca a fugit iar lejer de fund.
Si mai e o chestie care e enervanta. Masina are Active Steering. De cate ori intra DSC-ul, imi ia controlul si asupra volanului. Adica in principiu nu mai asculta cum sucesc eu volanul si face ce crede cu directia, cel putin asa am impresia. Simt clar o presiune mare in volan si cand isi revine din alunecus, se MISCA SINGUR.
Sa vina unu' sa sfinteasca masina va rog
#31
Scris 28 decembrie 2007 - 12:45
"Nu ai zis ce gume ai... De multe ori "firma" nu te ajuta in conditii grele, ci desenul gumei si alti factori. "
Dunlop SP Winter Sport Run Flat 235x45x17
Exact pe astea le are si frate-miu. Nu sunt extraordinare si sunt mult prea late. Bag mana in foc ca daca iti iei niste gume klumea si mult mai inguste nu mai ai probleme.
#32
Scris 28 decembrie 2007 - 01:23
#33
Scris 28 decembrie 2007 - 03:25
Se vede treaba ca n-am profitat de Moskviciul 1500 lui tata. Alb, frumos, cum se poarta acum L-a avut fro' 13 ani si probabil a trecut prin fiecare iarna cu aceleasi bombaneli ca si mine.
#34
Scris 28 decembrie 2007 - 04:54
#35
Scris 28 decembrie 2007 - 04:57
L-am redresat la timp dar mi-a sarit militianul in cap.
A vazut masina toata sticker-ita cu toate marcile de utilaje pe 2 si 4 roti si manevra extrem de periculoasa (mi-a zis el) asa ca a vrut sa vada actele. I-am aratat ceva, nu actele ci un scandal imens pentru ca mi-a spus ca-mi ia talonul pentru stickere.
Cand a vazut ca am blocat primul autobuz care a oprit in statie (l-am blocat cu masina) si i-am zis ca daca nu-i ia talonul si aluia io nu-i dau nimic si-a pus mainile in cap si a plecat. Dar n-a scapat, m-am luat dupa el si pana nu mi-a zis ca aveam dreptate nu am plecat.
Bine, omul mi-a si explicat, ca asa a venit ordin de sus sa se ia de astia cu prea multe sticker-e.
In sfarsit, plecasem de la mazga... chiar daca nu e foarte frig zilele astea, gumele de iarna se comporta incomparabil mai bine pe mizeria asta de jos.
#36
Scris 28 decembrie 2007 - 09:28
Cred ca Aphedrome trebuie sa admita limitele masinii puternice cu tractiune spate, in ciuda tuturor sistemelor gen ESP, DSC etc etc. De asta am vrut neaparat X-Drive la BMW.
Este foarte pacatoasa mizga asta permanenta de pe jos - si eu o simt foarte clar la reno-uri, la 325xi mai putin desi chiar si la X-Drive am simtit-o de vreo 2 ori in ultimele zile.
Intr-adevar foarte putini isi doteaza masinile cu anvelope de iarna - ma enerveaza la culme toti astia cu Q7 sau X5 nou care merg in inconstienta cu anvelope de vara, ca deh, masina are tractiune integrala, e SUV, ce nevoie are de anvelope de iarna....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#37
Scris 28 decembrie 2007 - 10:02
Aceasta postare a fost editata de DMIHNEA: 28 decembrie 2007 - 10:06
#38
Scris 29 decembrie 2007 - 09:06
In general cauciucurile late, tractiunea spate si cuplul mare sint chestii naspa iarna. D-apoi sa le ai pe toate trei. Daca cumva mai ai si cutie automata, e ca si cum ai iesi in fundul gol in ger, tot aia e.
Tocmai m-am intors de la ski pe linga Salt Lake City. In Utah ninge ca la nebuni, zilnic. Frig al dracu, poate un -10C ziua (uneori ceva mai bine) si -20 noaptea. Acolo sint doua tipuri de masini: 4x4, in general americane dar nu numai, si Subaru. Mai e si cite un Audi, mai rar ca-s scumpe, si am vazut si rare bmwuri, toate xi.
Daca insa n-ai de ales si vrei o masina fara mofturi, o masina manuala sub sau in jur de 100CP, benzina aspirat, tractiune fata, roti de 14-15, cauciucuri subtiri si decente (si all season, da neuzate) lasa in zapada orice bmw fara x.
Aceasta postare a fost editata de vrajitorul din orz: 29 decembrie 2007 - 09:07
#39
Scris 29 decembrie 2007 - 12:29
Cu gume bune de iarna si cu un sofer bunicel la volan bmw-ul se transforma oricand intr-o masina "si de iarna'.
Evident ca nu trecem de limitele fizice, la zapada de 0,5m nu mai face treaba, dar si un focus (care se incadreaza in limitele impuse de tine) ramane in loc.
Ex.: 530D, incaltat cu Vredestein, urcarea spre Cota 1400, acum 1 an. Zapada maricica, dedesubt ceva gheata, trafic maricel. Doua Kia Sportage gafaiau din greu in fata noastra, in spate un Wrangler topaia din stanga in dreapta, noi fumam si ascultam muzica.
Masina era automata (spun era pentru ca s-a intalnit brusc cu un pom la 180km/h - pe drum drept - nota bene, nu da masina imprumut!) si propulsie. Diferenta era de gume si de iscusinta la volan.
Alt. ex.: eu am un bar la Straja, pe Valea Jiului. Merg acolo in fiecare week-end (cu mici exceptii). Am la bykes.ro un Pajero Sport bine echipat (am 3 randuri de gume, niste all-season pentru vara si toamna, gume de iarna si inca un set de mud x-treme cu crampoane). Si cu toate astea plec la drum cu masina iubitei mele, un C-klasse C200 CDI.
Evident ca plec cu merc-ul datorita costurilor, cu asta ma costa motorina aproape 2 mil (tot drumul) dar n-am avut probleme niciodata.
Am prins cu masina asta doua drumuri din alea rele, cu zapada pe drum, polei dedesubt, ninsoare ca la balamuc + viscol, drumuri grele. Exact in noptile in care se blocase Dealul Negru si am luat-o pe la Simeria - Sibiu - Brasov - Bucuresti ca sa nu raman blocat in coloana. N-am avut probleme nici macar o data, si am mers ceva (adica pe timp de vara pe partea aia de tara fac 6 ore, pe iarna grea am facut 8 ore si ceva.
In sfarsit, nu zic ca pentru multi propulsia nu e mai greu de stapanit in conditii de aderenta scazuta, dar parerea mea e ca tine de obisnuinta si experienta.
De ex, de mai multi ani sunt pe propulsie si nu mai suport tendinta sub-viratorie a tractiunii. Mi se pare mult mai normal ca la un ac de par sa fiu atent si sa deschid curba in loc sa stau tot timpul si pregatit de o franare brusca sau de o frana de mana.
Zic si eu...
#40
Scris 29 decembrie 2007 - 12:45
Inca o data, nu spun ca NU MA DESCURC sau ca mi-e teama, nu pot stapani masina etc. Doar ca e o diferenta URIASA intre cum merg in mod normal (uscat) si cum merg pe mazga asta. Acum nu-mi spuneti ca iarna nu-i ca vara etc. Cand vorbesc de diferente mari vreau sa spun ca niciodata nu am simtit o diferenta atat de mare la masinile cu tractiune fata care le-am avut pana acum. In mod clar se merge mai dificil in conditii alunecoase (duuuhhhh!!!) dar ma descurcam mult mai frumos cu o masina tractiune fata. In exact aceleasi situatii mi-e mult mai dificil cu asta decat cu celelalte.
Iar runflaturile astea de iarna imi ofera zgomot de camion la rulare, suspensii mult mai zgomotoase si senzatia de sanie atunci cand nu am nevoie.
That's it folks Va multumesc pentru sfaturi
Aceasta postare a fost editata de aphedrone: 29 decembrie 2007 - 12:45
#41
Scris 29 decembrie 2007 - 01:38
#42
Scris 28 noiembrie 2008 - 06:16
#43
Scris 28 noiembrie 2008 - 09:39
aia cu lanturile iese din calcul, nu prea vad cum ai merge cu ele pe autostrada ...
oricum, daca ai de cand sa pleci la un drum lung, iti recomand cu caldura sa nu pleci fara cauciucuri de iarna, pt binele tau.
http://florinpanait.wordpress.com
#44
Scris 29 noiembrie 2008 - 03:58
eu am iesit din tara joi si nu m-a intrebat nimeni de sanatate.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#45
Scris 02 decembrie 2008 - 07:45
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#46
Scris 02 decembrie 2008 - 07:55
.......................... in timp am vazut ca poti avea orice masina, fara gume degeaba.
Din pacate multi nu vor intelege asta (sau nu vor ajunge la aceiasi concluzie) niciodata.
#47
Scris 02 decembrie 2008 - 08:37
#48
Scris 02 decembrie 2008 - 11:19
la golf am facut remapare dupa ce am schimbat rotile si am vazut ca masina poate fi si controlata. asta a fost un factor determinant printre altele. ba am vrut sa pun pe 17, dar nu s-a putut.
oricum nu am nici o iarna la activ fara gume potrivite, indiferent de masina si nu au fost scumpe, nici macar la bmw nu am luat cele mai scumpe.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#49
Scris 02 decembrie 2008 - 11:22
incet, si sigur, m-am descurcat.
dar dorm mult mai bine cand stiu ca masina e incaltata corespunzator
si cand ma gandesc ca doar prin petecul de anvelopa se face contactul cu asfaltul... petec care e ... MIC...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#50
Scris 02 decembrie 2008 - 11:45
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi