
Inmatriculare auto din SUA
#1
Scris 27 martie 2008 - 02:05
Acum 1 an 1EUR = 1.2USD si acest subiect nu prea isi avea rostul pentru masini normale. Acum 1 EUR = 1.55USD si balanta se schimba drastic. In Europa pretul motorinei se duce la cer, masinile hibride devin din ce in ce mai tentante.
O Toyota Prius 1.5 16V 110CP costa la noi 27k EUR, iar in USA acelasi model costa 28kUSD, adica 18k EUR.
Un Lexus RX400h 3.3 V6 268CP costa la noi 55k EUR, in SUA 50k USD, adica 33k EUR.
O Toyota LandCruiser 5.7 V8 400CP costa la noi peste 70k EUR, in SUA este 65k EUR, adica 42k EUR.
Transportul pe container am inteles ca este undeva in jur la 1500-2000$, dar exista si variante mai ieftine, cu livrare la Rotterdam.
In afara de taxa vamala de 10% din valoarea facturii, ce alte taxe ar mai trebui platite?
Daca iau masina pe persoana fizica mai platesc TVA? Dar daca o iau pe persoana juridica?
Se aplica corect legea care spune ca masinile hibride au taxa de inmatriculare zero?
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#2
Scris 27 martie 2008 - 03:04
#3
Scris 27 martie 2008 - 03:38
Deci da, ai taxa de inmatriculare 0, taxa vamala 10%, transportul intre 1000 si 2000$. Mai sunt si alte masini hibride pe piata dar cred ca ar fi greu intretinerea din cauza ca ele nu se vand in Ro (Escape hybrid, Camry hybrid, Malibu etc).
Deci Prius, Civic, RX400h raman cam singurele variante. Sau , de ce nu, uitete la Jetta 1.9TDI, cred ca sunt mai ieftine cu mult.
Prius in varianta de baza e 21 760$, adica 14 080E.
Cel mai bun balans mi se pare modelul Prius cu Option B (are cam tot ce trebuie), care e 23 710$, inseamna 15 300 E.
#4
Scris 27 martie 2008 - 03:50

se plateste si 10% ( ptr cele fabricate non EU ) si 19% tva , si taxa de prima inmatriculare( daca e cazul )
adica si-a adus cineva un g 55 amg din sua si a platit toate cele ( in afara de cei 10% ptr ca e made in EU )
masina a sosit la rotterdam si pana a traversat germania pe roti a platit ceva taxa la nemti de vreo 14.000eur. tva? sau nu stiu ce
oricum, a 2-3 zile dupa ce a ajuns in ro, banii iau sosit in cont inapoi.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#5
Scris 27 martie 2008 - 04:01
Daca o cumperi de acolo este obligatoriu sa o si inmatriculezi acolo? Cred ca ar fi mult mai usor daca o baga in container neinmatriculata, sa o inmatriculezi direct in Romania. Daca ar fi sa o iei pe roti de la Rotterdam cred ca ai plati totusi taxe prea mari sa o inmatriculezi doar pentru 3 zile de drum...
Am cautat firma de transport si nu am gasit. A lucrat vreunul din voi cu vreo astfel de firma? Unde altundeva as putea sa aflu preturile de transport pana in Constanta/Rotterdam?
@ska A inmatriculat-o pe PF sau PJ? TVA la ce valoare a platit, la valoarea facturii din SUA, convertita in EUR?
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 27 martie 2008 - 04:02
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#6
Scris 27 martie 2008 - 04:40
nu stiu valoarea tva-ului.
o sa intreb mai multe detalii.
oricum se renteaza sa iei masini din state.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#7
Scris 27 martie 2008 - 05:11
Civic are motorul hibrid penibil, din pacate numai Toyota a scos un motor hibrid decent. Jetta si Beetle vin cu motoare mari de 2.5l 170/150CP, enorme pentru Romania la taxe si cam mici la putere.
Daca o cumperi de acolo este obligatoriu sa o si inmatriculezi acolo? Cred ca ar fi mult mai usor daca o baga in container neinmatriculata, sa o inmatriculezi direct in Romania. Daca ar fi sa o iei pe roti de la Rotterdam cred ca ai plati totusi taxe prea mari sa o inmatriculezi doar pentru 3 zile de drum...
Am cautat firma de transport si nu am gasit. A lucrat vreunul din voi cu vreo astfel de firma? Unde altundeva as putea sa aflu preturile de transport pana in Constanta/Rotterdam?
@ska A inmatriculat-o pe PF sau PJ? TVA la ce valoare a platit, la valoarea facturii din SUA, convertita in EUR?
si la Civic e foarte ok. Nu stiu de ce zici ca e "penibil". E usor alta tehnologie, din cauza ca nu merge niciodata doar pe electric consuma lejer mai mult dar diferenta e extrem de mica. Oricum masina e foate laudata in review-uri. Vezi fueleconomy.gov pt EPA ratings si consumuri reale ale posesorilor daca cumva nu ma crezi.
Eu prefer Civic-ul hybrid din cauza designului care chiar imi place pe cand la Prius chiar nu ma incanta deloc.
La Jetta am vazut ca nu se mai vinde TDI-ul anu asta, n-a trecut probabil testele de emisii si se asteapta sosirea 2.0TDi-ului. Dar gasesti Jetta 1.9TDI 2006 la SH cred la preturi foarte bune. Nici nu puneam problema motorului de 2.5 si 170 cp.
#8
Scris 27 martie 2008 - 10:20
Ska, poti sa il intrebi pe amicul tau daca regula cu plata TVA se aplica si la PF?
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#9
Scris 28 martie 2008 - 06:06
#10
Scris 28 martie 2008 - 11:18
Aceasta taxa se plateste in functie de norma de poluare, Euro 4, Euro 3.....Non-Euro. Nu stiu cum se echivaleaza gradul de poluare al unei masini americane, aceasta respectand alte norme decat cele europene. Daca echivalarea se face automat la non-euro, este destul de necastigator.
#11
Scris 28 martie 2008 - 11:24
Daca se plateste si TVA se strica "afacerea", insa ramane o varianta buna daca iei pe firma si deduci complet TVA-ul. La exemplul meu cu Prius varianta full ajunge la 23.500EUR cu taxe, iar cu tot cu transport probabil la 25.000EUR. Cum varianta locala e 27.000EUR, dispare atractia magica...
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#12
Scris 28 martie 2008 - 12:22
http://cgi.ebay.com/...tem140219452796
Masina costa 17.500 USD adica 11.075 EURO, la care se adauga TVA -> 13.180, 10% taxe vamale ridica pretul la 14.500 EURO, la care se mai adauga transportul pana in RO adica inca vreo 2000 de euro ceea ce ridica pretul la 16.500 euro. Asta fara TPI care e zero masina fiind hibrida.
Concluzia mea e ca masinile scumpe, Lexus and co. se merita aduse din SUA, pt ca diferenta de bani e mai mare in comparatie cu varianta locala, insa la masinile ieftine nu se justifica bataia de cap.
La masinile produse in EU (MB, BMW, VW, etc ) se mai platesc cei 10% taxe vamale, daca sunt aduse din SUA ?
Aceasta postare a fost editata de Mugur_Cosma: 28 martie 2008 - 12:27
#13
Scris 28 martie 2008 - 02:32
-----
ALex - varianta de top de Prius nu merita pt ca de exemplu cu Navigatia n-ai ce sa faci. Se pare ca sunt solutii pt a o transforma in Navi care sa mearga si in Ro dar mai tre sa dai niste bani, cam 1000 euro l-a costat pe unu pe un alt forum pt un RX400H. Oricum varianta full de la Prius are Navi, JBL, piele, xenon. AIa de 27K euro din Ro tot asa e echipata? Si TVA-ul nu se plateste de oriunde se ia masina? Sau nu se plateste daca se ia pe firma?
pe situl Toyota Romania nu e decat Prius SOL care e 25 500 E TTI, care e bine echipat totusi dar nu ca Prius-ul Touring full.
Prius option B de care ziceam mai devreme revine la 21200 cu vama, transport si TVA, deci 4300 euro mai putin ca un SOL insa nici nu e chiar asa bine echipat. Nu-i lipsesc multe insa (JBL, roti pe 15 nu pe 16, faruri de ceata). Ar putea sa merite dar mai tre adaugat avionul pana in state si cheltuielile pe acolo 2-3 zile. Pana la urma, nici nu stiu daca se mai merita asa tare avand in vedere ca nici nu e garantie la ea.
Aceasta postare a fost editata de dany_s: 28 martie 2008 - 02:33
#14
Scris 28 martie 2008 - 03:06
nu, conteaza tara de origine...dar vezi ca s-ar putea sa fie facute pe acoloLa masinile produse in EU (MB, BMW, VW, etc ) se mai platesc cei 10% taxe vamale, daca sunt aduse din SUA ?
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi