El vrea neaparat manuala, si ideal cu 2 usi si premium. E deschis la 4 usi numai la Lexus IS, Cadillac CTS sau noul C-Class.
El e pornit in primul rand pe Infiniti G37 Sport 6-speed dar am incercat (impreuna cu alt amic) sa-l convingem ca nu este o masina buna pt Canada mai ales ca el nu are deocamdata garaj si ca ar fi bun un AWD.
Si uite asa in categoria asta nu-s din pacate decat 2 optiuni. Seria 3 coupe X si Audi A5.
AM fost la Audi unde nu numai ca nu aveau masina pt Test-drive, dar nu aveau nici macar pliante cu A5. O vanzatoare ne-a dat rapid o idee de preturi si cam atat. Intre 900-1000 leasingul(adica inchirierea, ca dupa aia mai tre sa dea vreo 27 000 ca s-o cumpere) pe 48 de luni. Ma rog, el isi permite oarecum, are companie, insa mie mi s-a parut enorm, in 12 plati din astea as plati masina mea cu totul. Alta chestie: nu prea se negociaza, masina e in asa cerere ca livrarea ar fi in aprox 9 luni!!!!! Am intrebat si de noul A4 si vine deabea in septembrie-octombrie aici, si nici despre asta n-aveau info.
Peste drum am fost la dealer BMW. Chiar daca mie nu-mi plac eu i-am recomandat de asemenea un 328 XI ca fiind perfect pt ce cauta el (ca si un A5 3.2). Nici la Bmw nu aveai masina de test, decat un 328 XI automat. Dar oricum, mult mai organizati decat la Audi. Am zis ca trebuie incercat unul manual ca sa aiba o idee mai buna si atunci am incercat un 328XI Sedan. Pretul ceva mai mic decat la Audi datorita unei dobanzi mai mici, de 3.9 fata de 8.X la Audi, dar masina in varianta de baza e mult mai prost echipata. CU aceleasi echipamente ca un A5 3.2, devine de fapt mai scumpa, in ciuda dobanzii mai mici. Dar aici leasingul e pe 36 de luni. Aveau una pe sock undeva in Toronto dar avea multe optiuni care nu-l intereseaza. Pt comanda, asteptarea e de 4 luni.
Mentionez ca 328XI are motorul de pe vechiul 330, adica acel 3l de 231cp.
Estetic stiam masina destul de bine. SI acest test nu mi-a schimbat cu nimic parerea. Sedan-ul e cel putin uratel, lucru cu care am fost toti 3 de acord (dar el se uita la Coupe oricum, care arata foarte bine), interiorul nu e neaparat urat dar e simplu, banal, pare foarte vechi(ca si concept) si multe materiale n-au avea ce cauta pe o masina premium. Nici comfortul nu-mi place, spatiul pt picioare in spate e ok pt marimea masinii, dar asta penalizeaza bancheta din spate care mi s-a parut subtire, foarte tare(parca stateam pe o banca de lemn) si incomfortabila si scurta. Scaunele din fata au mult suport, mai ales in varianta sport cu sezut reglabil dar tot tari si subtiri mi s-au parut.
In rest sigur ca masina s-a comportat frumos. Doar e noua, nici nu ma asteptam sa mearga prost o masina de 60 000$. Am fost placut surprins de suspensie care filtreaza bine denivelarile si gropile fara sa afecteze mult handlingul masinii. Se misca foarte bine in curbe, cu ruliu putin. Intr-un fel ma asteptam ca doar pt asta e faimos BMW.
Motorul trage foarte bine. Vanzatorul a zis ca, cu propulsie e mai rapid, si il cred, cifrele spun acelasi lucru, dar oricum, se misca bine masina. Fiind manuala senzatia de acceleratie e mai puternica decat la mine insa uitandu-ma la vitezometru, mergeam de fapt ceva mai incet. Oricum, pt 230cp, se misca bine.
Una peste alta, o masina buna, chiar daca nu mi-as cumpara asa ceva. Practic singurul lucru care mi s-a parut clar mai bun decat la masina mea este handlingul sau mai bine zis ruliul in curbe, sigur pe langa faptul ca e AWD care m-ar ajuta iarna. Se simte ca e o masina mai sportiva si mai usoara. In unele caracteristici mi s-a parut similara, cum ar fi soliditatea, felul cum sunt filtrate gropile, zgomot de la vant/motor, in rest insa mi s-a parut inferioara cam in toate punctele de vedere. Comfort mult mai slab, materiale mai proaste, designul nici nu incape comparatie (subiectiv bineinteles), spatiu mai mic si demaraj mai slab. Daca ma gandesc ca doar costul initial e de 5 ori mai mare, asiguarea lunara de vreo 2 ori chiar ca....
Astazi: test Infiniti G37 S, si daca avem timp Lexus IS250, Cadillac CTS, C230/300 si poate-l conving sa incerce, numai asa de distractie, un Mustang GT (chiar daca nu e deloc in aceeasi clasa cu ceilalti dar el zice ca nu-i pasa de comfort si echipamente)
Aceasta postare a fost editata de dany_s: 07 mai 2008 - 03:55