Polita Casco, la ce companie de asigurare ?
#1
Scris 14 mai 2008 - 06:13
Din pct meu de vedere as cauta o societate de asigurari care sa aiba decontare directa cu cat mai multe service-uri (in primul rand reprezentante/dealeri), sa nu faca probleme (intarzieri) la plata facturilor aferente dosarelor de dauna; sa aiba o procedura de constatare cat mai "deschisa", eventual sa poata fi facuta direct la service (ar scuti din timpul pierdut cu nedoritele formalitati); sa nu impuna tot soiul de fransize; evident, sa perceapa o prima de asigurare cat mai mica
Aici se mai pot lua in considerare si alte aspecte, precum reduceri acordate pt incheierea mai multor polite (inclusiv diferite ca tip), etc., dar acestea sunt in plan secundar.
Asadar, actualmente, care ar fi primele 2-3 societati de asigurare indicate ?
Alliantz ? Generali ? Omniasig ? ............
P.S.: pe mine ma intereseaza si concret o astfel de solutie, dat fiind faptul ca trebuie sa fac o noua polita casco pt o masina; asadar daca puteti direct sau indirect (o recomandare) sa indicati o solutie buna, va multumesc anticipat.
#2
Scris 14 mai 2008 - 06:22
cele cu plusuri sunt : BT Asigurari, Generali, Allianz
cele cu minusuri : Astra, Asirom
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#3
Scris 14 mai 2008 - 06:54
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#4
Scris 14 mai 2008 - 08:18
Allianz - dar si faptul ca sunt cam cei mai scumpi din piata;
Generali
Lucruri proaste si f proaste:
Ardaf
Astra
#5
Scris 14 mai 2008 - 10:03
deocamdata cu allianz n-am avut contacte in afara de platile lunare
#6
Scris 15 mai 2008 - 09:30
#7
Scris 15 mai 2008 - 07:01
#8
Scris 15 mai 2008 - 09:41
De ex. pt Kia Cee'd am inteles ca merge f bine decontarea directa a MIT Motors cu Allianz; astfel ca acum caut pe cineva care sa-mi faciliteze o polita Casco f buna la asiguratorul Allianz (desi e cam scumput).
#9
Scris 30 mai 2008 - 02:08
La efectuarea acestei alegeri a primat decontarea directa cu importatorul in primul rand, dar si cu o multitudine de alte service-uri; seriozitatea si calitatea serviciilor. Stiu ca orice care are un plus de calitate are un cost mai ridicat (cam prea ridicat totusi), insa sper sa nu fie cazul sa apeleze la nici una din cele 2 polite.
#10
Scris 30 mai 2008 - 11:53
Eu nu ma uit la costuri ci la convenience cind aleg o polita. La renault-uri am politele la asirom care are decontare directa si constatare in service la Meridian, deci le rezolv pe toate dintr-un foc - duc masina in service si o las acolo si se rezolva tot. Absolut nici o problema pina acum.
Din pacate insa, cei mai multi renunta gradual la constatarile efectuate in service si fac in schimb locatii centralizate de constatare (vezi Allianz, Omniasig etc.) ca e mai simplu pentru ei dar e mai mult stres si alergatura pt tine.
la BMW am Asiban (alegerea finantatorului) si cind am avut de reparat, au fost destul de inceti, coada la constatare, am platit eu reparatia ca sa ridic masina repede si am depus apoi la ei dosarul insa nu au comentat nimic, au facut plata.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#11
Scris 08 iunie 2008 - 09:48
MS!
#12
Scris 02 februarie 2009 - 06:21
♦ Criza financiara a determinat companiile de asigurari sa-si schimbe radical politica fata de clienti. Acestea folosesc tot felul de chichite birocratice pentru a nu mai plati daunele. Fenomenul se manifesta cel mai acut la despagubirile pentru accidentele auto, mai ales cand este vorba de o dauna totala. In aceste conditii, �Gardianul� si-a propus demararea unei campanii care sa descurajeze aceste practici, devenite tot mai frecvente in randul asiguratorilor
♦ Una dintre companiile care fac probleme la plata este Allianz-Tiriac Asigurari. Va prezentam mai multe cazuri de clienti lasati cu ochii-n soare de aceasta companie, desi aveau polite tip CASCO perfect valabile la momentul incidentului. O parte dintre acestia s-au adresat ulterior instantelor si au castigat procesele impotriva companiei de asigurari. Cu sentintele in mana, oamenii bat in continuare, fara succes, la portile unor companii hotarate sa nu scoata banii
♦ In zilele ce urmeaza vom publica un ghid al clientului de asigurari, pe care acesta sa-l urmeze atunci cand incheie o polita de asigurare. Motivul: in contract apar adesea clauze ascunse, menite sa-l dezavantajeze pe clientul care ar putea cere ulterioare daune. Este vorba de asa-zisele �francize ascunse� sau de plafonarea despagubirii, precum si de obligarea clientului de a-si repara masina doar intr-un anume service auto agreat de asigurator
Primul caz este cel al societatii Inter Medico Servicii SRL din Bucuresti. Societatea respectiva a asigurat la Allianz-Tiriac un autoturism Volkswagen Polo, printr-o polita de tip CASCO, pentru avarii si furt, inca din octombrie 2006. Operatiunea de asigurare s-a facut prin intermediul unei firme de brokeraj din Pitesti. Timp de doi ani nu s-a intamplat nimic. In 28 octombrie 2008 s-a incheiat cea mai recenta polita de asigurare, cu numarul 400240602. Toate bune si frumoase pana la primul accident. De fapt, incident in parcare, cu pagube minore, survenit in data de 19 ianuarie 2009, cand firma proprietara a autoturismului asigurat se pregatea deja sa plateasca a doua rata CASCO pentru contractul anual in curs. Dupa ce a dus autoturismul la reparat, conducerea de la Inter Medico Servicii a aflat cu stupoare ca cei de la Allianz-Tiriac Asigurari refuza plata daunelor. Motivul,unul cat se poate de pueril: plata primei rate s-a facut cu o intarziere de doua saptamani, patronul cu drept de semnatura in banca fiind plecat in strainatate in perioada respectiva.
Motive inventate pentru refuz de plata
Dar plata s-a efectuat in 12 noiembrie 2008, iar de atunci cei de la Allianz-Tiriac nu au spus nimic clientului, cum ca ar trebui semnat un act aditional pentru ca polita sa fie operationala. Au incasat banii si atat. Daca nu se intampla nimic, contractul ar fi decurs �normal�, adica societatea asiguratoare ar fi continuat sa incaseze banii, iar firma proprietara a autoturismului asigurat sa cotizeze linistita, stiind ca are acoperire in cazul producerii unui accident. Nici firma de brokeraj nu a spus nimic celor de la Inter Medico Servicii, cum ca ar avea vreo problema. Contactat de reporterii �Gardianul�, patronul firmei de brokeraj a spus ca nici ei nu ar fi fost incunostintati de Allianz-Tiriac Asigurari ca polita nu ar fi valabila. In ceea ce ii priveste pe cei de la firma de asigurari, �numarul unu pe piata romaneasca a asigurarilor�, dupa cum se autodefinesc pe propriul site, reprezentantii acesteia au preferat sa taca malc. O doamna de la biroul de reclamatii si sesizari ne-a spus saptamana trecuta ca nu are voie sa comunice decat cu asiguratii, contractele fiind confidentiale, iar biroul de presa a luat o mica vacanta.
Daunele totale nu mai exista
Un al doilea caz in care este implicata tot compania Allianz-Tiriac Asigurari SA este cel al lui R.C., un cetatean din Drobeta-Turnu Severin. Acesta are incheiata inca din 29 martie 2007 polita de asigurare CASCO pentru autoturismul propriu, un Ford Mondeo. Suma asigurata: 58.497 lei. La nici jumatate de an de la incheierea politei, in 11 iulie 2007, mehedinteanul are ghinion si sufera un accident teribil din care masina iese sifonata pe toate partile si cu elementele de siguranta strambate. A doua zi se deschide dosarul de dauna numarul 07/151/324, iar cei de la Allianz-Tiriac Asigurari refuza plata daunelor totale, insistand ca autoturismul se poate repara. Proprietarului masinii i se recomanda un service din Timisoara. Dupa numeroase constatari si reconstatari, cei de la service ajung la concluzia ca pot scoate masina �la fata�, dar ca nu poate fi garantata siguranta ulterioara a acesteia in trafic. Mai exact, s-a constatat ca puntea spate si lonjeronul dreapta spate sunt deformate, iar lonjeroanele din fata sunt deplasate. Cei de la Allianz-Tiriac Asigurari SA au motivat ca �dupa terminarea constatarilor din service, alegerea solutiilor tehnologice de reparatie si a stabilirii devizului estimativ al reparatiei de 41.441,72 lei, s-a procedat la repararea avariilor de tinichigerie si a celor de parte mecanica.� Mehedinteanul R.C. a refuzat sa ridice autoturismul din service, invocand faptul ca pune in pericol siguranta personala, dar si a altor soferi pe drumurile publice. Acesta a apelat la Protectia Consumatorului, a incercat si o mediere, dar in cele din urma a ajuns cu cazul in instanta.
�Vehicul nesigur�, scos pe sosele
Odata cazul ajuns pe masa judecatorilor s-a procedat la intocmirea unui Raport de expertiza tehnica auto-judiciara. Concluzia raportului a fost ca avariile si tractarea valoreaza 60.087 lei, adica mai mult chiar decat valoarea maxima a politei. Raportul a mai constatat si ca � autoturismul nu poate fi repus in circulatie deoarece nu prezinta siguranta deplina.� Si asta dupa reparatia din service, ceea ce naste intrebarea cum de sustineau cei de la Allianz-Tiriac ca masina mai poate rula, cand automobilul era o gramada de fiare contorsionate. Tinand cont de toate acestea, in 3 septembrie 2008 instanta a decis sa oblige societatea asiguratoare la plata daunelor totale, din care sa se scada contravaloarea primelor de asigurare pana la sfarsitul politei, adica 1.390 de lei, urmand ca cei de la Allianz-Tiriac sa se spele cu masina avariata pe cap. A urmat un recurs si o noua expertiza, concluziile fiind aceleasi. In cele din urma, Allianz-Tiriac a platit dauna totala, dar numai dupa un proces anevoios si nu inainte de a epuiza toate caile pentru a evita plata. Nu este exclus ca pentru recuperarea pagubei cei de la firma de asigurari sa vanda respectivul autoturism altcuiva, care sa fie in pericol, fara ca macar sa aibe habar despre defectele de siguranta ale autoturismului. Ca si in primul caz, biroul de relatii publice al companiei de asigurari a refuzat sa ne furnizeze un punct de vedere.
Precizam ca cele doua cazuri prezentate mai sus sunt primele dintr-un serial care vizeaza descurajarea practicilor de intimidare ale societatilor de asigurare. Asteptam ca si alti clienti ai companiilor de asigurari, care au fost pacaliti de catre acestea, sa trimita cazurile lor pe adresa redactiei sau pe e-mail.
Augustin Andreiu
Sursa
#13
Scris 02 februarie 2009 - 07:08
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#14
Scris 02 februarie 2009 - 07:26
Candva si de undeva va trebui inceput si continuata pana la finalizare, fiind necesara inclusiv "taierea in carne vie" pt un rezultat bun.
Numai ca lipseste atat interesul pt asa ceva, cat si vointa politica si sociala.
#15
Scris 02 februarie 2009 - 07:38
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#16
Scris 02 februarie 2009 - 07:40
Aceasta postare a fost editata de Relu: 02 februarie 2009 - 07:41
#17
Scris 02 februarie 2009 - 08:38
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#18
Scris 10 februarie 2009 - 08:37
Dezavantajul este ca Fata ( lu' Generalu'- cum ii spun eu ), nu ofera si RCA iar pt extinderea Casco in afara tarii platesc 5% din politza pt 15 zile sau 30% pentru un an intreg.
Problema e ca din decembrie, Fata lu' Generalu' nu vrea sa mai asigure decat masini cu an de fabricatie minim 2006.
#19
Scris 17 noiembrie 2009 - 05:27
#20
Scris 27 decembrie 2009 - 04:36
Cred ca atunci cand vorbim de asigurari, ar trebui urmarite 2 lucruri:
- pretul asigurarii
- seriozitatea societatii de asigurare la plata daunei.
Despre preturi... nu prea sunt multe de vorbit, dar despre daune platite tarziu, stramb sau deloc... e de vorba.
Ce societate v-a dat banii la timp, si care nu?
Am avut toate masinile asigurate la Omniasig. Dupa o dauna la una dintre ele... n-am mai reinoit niciuna la ei.
#21
Scris 27 decembrie 2009 - 04:43
si am fost de 2 ori la ei cu 2 oglinzi masacrate
nu m-au intrebat niciodata de ce n-am chibrite in buzunar sau palarie pe cap.
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#22
Scris 27 decembrie 2009 - 04:56
totusi anul viitor o voi alege pe cea mai ieftina.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#23
Scris 27 decembrie 2009 - 06:25
Eu tot la ei am acum, dar n'a fost nevoie sa apelez la ei deocamdata. Si nici nu tin neaparat
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#24
Scris 27 decembrie 2009 - 07:01
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#25
Scris 27 decembrie 2009 - 09:05
Acum, din motive financiare, am BCR, de care iar sunt destul de multumit...
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi