Salt la continut


Fotografie

Noul Ford Focus - drive test


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 16 mai 2008 - 08:50

Noul Ford Focus � drive test

Mai intai trebuie facute cateva precizari importante:

- acest test si review reprezinta punctul meu personal de vedere. Voi fi subiectiv deoarece sunt un om normal, nicidecum pilot de teste sau angajat al vreunei reviste de specialitate (cel putin nu inca, la ambele)
- am rugamintea sa discutam pe marginea testului in sine in acest topic, pentru alt fel de discutii legate de masina, model, dealeri etc. vom discuta in zonele respective.
- sa nu uitam ca masina testata este o masina de familie, din clasa compacta, fara veleitati sportive sau de alta natura, de aceea sa tratam informatia tinand minte acest aspect.


Mica vacanta de 1 Mai a fost un moment foarte bun pentru a pleca in teste cu Noul Ford Focus. Multumirile pentru aceasta oportunitate merg catre B.D.T. Vest. cu care am avut o discutie preliminara inca de la lansarea noului model. Aceasta discutie s-a concretizat miercuri 30.04 dupa-amiaza cand am sosit la sediul B.D.T. pentru a lua in primire modelul de test. Am avut bucuria sa ma reintalnesc cu masina testata la lansare (descrisa aici http://www.garajul.r...showtopic=15761 ), si anume New FOCUS Titanium, 2.0 TDCi - 136 CP, 4 usi. Doar ca acum masina terminase rodajul si era pregatita de drum lung. Am atasat fisa modelului testat unde veti regasi atat dotarile standard cat si cele suplimentare, impreuna cu pretul:
Imagine amplasata


Acest review va fi structurat in 2 parti. Prima parte va descrie etapele drumului, a doua parte va intra un pic in amanunte legate de masina in sine.

Traseul pe care l-am avut in plan a fost destul de lung pentru 4 zile. Dar cel mai important, a fost un traseu foarte variat ca tip de sosea: Bucuresti � Pitesti � Rm. Valcea � Sibiu � Sebes � Brasov � Poiana Brasov � Cheia � Valenii de Munte � Bucuresti.

PARTEA 1

Etapa 1: Bucuresti � Sebes � Rapa Rosie.

Asa cum va spuneam si aici http://www.garajul.r...showtopic=15820 , in perioada 1-4 Mai 2008 a avut loc la Sebes (jud. Alba), a 8-a editie Rapa Rosie, o intalnire de modelism si nu numai. Asa ca in dimineata zilei de 1 Mai am plecat, muncitoreste, la drum. Va spun sincer, am avut emotii initial din cauza portbagajului, fiind obisnuit cu o gura de incarcare foarte mare de la modelele hatch. Surpriza a fost placuta, am reusit sa introduc fara probleme o valiza uriasa (ma pot mandri cu o valiza care este ilegala pe orice linie aeriana din cauza dimensiunilor). Ba chiar am avut destul loc sa pun si multe alte materiale sau genti pe langa ea. Am pornit spre Pitesti pe o vreme inchisa ce anunta si ceva ploi. Despre mersul pe autostrada nu pot spune prea multe decat ca la 170km/h, in treapta a 6-a de viteze, avea cam 3000rpm. Maxim. Daca e bine sau nu, judecati voi, eu am fost multumit pentru ca nivelul de zgomot era suficient de scazut incat sa putem asculta muzica si sa ne si intelegem intre noi. Asta il trecem la plusuri. Desigur, la acest nivel de zgomot scazut au contribuit si gumele Michelin Pilot Premacy care, pe tot parcursul testului, s-au dovedit foarte bune. Iar acest lucru il spun cu greutate, deoarece eu personal nu suport acest producator :) Ei bine, mi-au placut si gumele ;) Ar mai trebui sa precizez (in special pentru B.D.T. ;)) ca nu am depasit 170km/h, deoarece pentru mine viteza maxima nu este un scop de atins in timpul conducerii. Sunt convins ca masina poate mai mult de 170 dar pur si simplu acest aspect nu ma intereseaza.

Dupa Pitesti a inceput partea interesanta, cu Valea Oltului si drumul Sibiu � Sebes care este foarte bun pentru a testa toate treptele cutiei, suspensiile, franele si directia. Daca tot am zis de directie, am apreciat la maxim posibilitatea de a seta directia intre Standard / Confort / Sport. In prima faza am mers pe Confort dar dupa autostrada am trecut pe Sport si asa a ramas pana la finalul testului. Diferenta a fost clar vizibila, directia a raspuns mult mai precis comenzilor mele. Existenta ESP-ului mi-a dat ceva incredere si am inceput sa "imping" masina mai cu curaj. Am avut cateva situatii aproape de limita pe Valea Oltului (nu create de mine) dar nu am simtit nici o emotie fiind ajutat perfect de cuplu / suspensii / directie. Pe serpentine Focusul s-a comportat admirabil si nu a avut deloc balans lateral. Inca un plus important. Sa facem o scurta pauza pentru o sedinta foto pe Valea Oltului:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Am ajuns si la Sebes � Rapa Rosie unde am intrat si pe portiuni de drum neasfaltat. Din nou totul OK, poate suspensiile sa fi fost un pic prea tari dar nici drumul nu era foarte lin ;) Aici o sa las pozele sa vorbeasca, zona este pur si simplu superba:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Etapa 2: Rapa Rosie � Sebes � Sibiu - Brasov � Poiana Brasov

Sambata la pranz am plecat spre Brasov. La ora 17 trebuia sa ajung la biserica unde urma sa se cunune cel mai bun prieten al meu. Am montat GPS-ul si am pornit la drum. Auzisem ca drumul Sibiu � Brasov e "cu peripetii" dar speram sa nu fie asa... Ei bine, a fost... Si cum am plecat destul de tarziu, si cum GPS-ul imi arata ca ora aproximativa de sosire in centrul Brasovului 16:45, a inceput o cursa contra-cronometru. Iar cand zic cursa, nu exagerez deloc. Cu toate acestea am incercat sa stau in limitele legale, nefiind totusi cu masina mea. Daca am reusit sau nu vom vedea in lunile urmatoare ;)

Pentru cei care nu stiu, pe drumul Sibiu � Brasov se lucreaza. Si se lucreaza mult si urat. Apoi, am tot dat de camioane. Si ca sa fie totul perfect, am avut si ploaie, de la usoara la torentiala. Drumul in sine e plin de sicane in adevaratul sens al cuvantului. Adica zone de sosea in lucru care sunt ocolite cu bucati provizorii (asfaltate). Si aceste sicane sunt destule. Cum timpul era foarte scurt, si cum masina incepuse sa ceara, am hotarat sa folosesc frana cat mai putin posibil. Pe drum drept au fost destui care au incercat sa tina trena Focusului, dar pierdeau imediat in sicane sau curbe. Inca imi suna in urechi scartaitul cauciucurilor la intrarea si iesirea din sicane. Masina a stat impecabil, din nou. Chiar m-am straduit sa fac ESP-ul sa lucreze, dar nu a fost cazul. Suspensiile sunt foarte bine setate pentru o masina "de familie" iar directia pusa pe Sport a facut ca Focusul sa se duca exact cum si unde am dorit.

Am ajuns in Brasov la 16:45, iar la biserica cu 2 minute inainte sa apara mirii. Deci, misiune indeplinita cu succes. Inca un mare plus (care este de fapt o suma de plusuri). Dupa ceremonia religioasa am urcat in Poiana Brasov (va spun sincer, am pe putin 15 ani de cand nu am mai urcat in Poiana). Din nou ploaie... Din pacate drumul mi s-a parut mult prea scurt, serpentinele devenisera deja interesante si Focusul cerea curba dupa curba.

Etapa 3: Poiana Brasov � Brasov � Cheia � Valenii de Munte � Bucuresti

Duminica la pranz am plecat din Poiana spre casa, cu parere de rau ca trebuia sa terminam acest traseu. Nu am facut-o insa inainte de o alta mica sedinta foto:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Am hotarat sa mergem prin Cheia � Valenii de Munte deoarece DN1 era aglomerat (oare cand nu e?) si pe ruta asta peisajele sunt superbe. Am ales foarte bine, vremea a fost super, peisajul la fel, drumul o placere pentru condus. Va pot spune cu mandrie (atat pentru Noul Focus cat si pentru mine) ca, in afara de inconstienti si zmei, nu ne-a depasit nimeni. Si asta nu pentru ca am mers cu 20km/h, ci pentru ca nu se puteau tine dupa noi. Indiferent de tipul tractiunii (FWD, AWD, RWD), pur si simplu nu puteau depasi decat, eventual, in linie dreapta unde pe noi nu ne interesa oricum partea de viteza. Din pacate multi au luat acest fapt ca pe un afront personal si au facut depasiri extrem de riscante, pe linie continua sau in curbe fara vizibilitate, ceea ce eu nu am facut si nu voi face niciodata. Am reusit in sfarsit sa fac beculetul de ESP sa clipeasca de cateva ori. Dar corectia facuta de ESP a fost minora, nu a fost nevoie de o corectie brutala.

Din pacate momentul intrarii pe Ploiesti � Bucuresti a cam insemnat sfarsitul placerii. De aici drumul a decurs monoton, plictisitor si uneori enervant. Va suna cunoscut? Am ajuns OK acasa, iar luni dimineata am luat traficul inferal de Bucuresti in piept si am dus masina inapoi la B.D.T. Vest. Drumul Titan � Crangasi a durat fix 1 ora si jumatate (90 de minute, 1h30')... Bine am revenit acasa...

PARTEA a 2-a

Am sa incerc sa iau masina "din bara in bara" si sa spun ce mi-a placut si ce nu (ei bine, da, am si cu "ce nu mi-a placut" ;)). O voi face intr-o ordine foarte amestecata, cum imi vin in minte...

1. Design: imi place noua fata a lui Focus. Seamana cu un Mondeo Mk4 mai mic. (De altfel in Poiana Brasov era parcata la Sura Dacilor si cand ne-am intors spre masina, un grup de vreo 10 persoane se "certau" daca este Noul Mondeo sau Noul Focus. Asta pana au vazut si spatele unde era inscriptionat modelul.) Spatele este si el un pic modificat, in special in partea de jos a barei. Poate de aceea mi s-a parut prea inaltata de spate.
2. Motor: cu toate ca motorul era identic cu cel de pe Mondeo Mk4 pe care l-am testat anul trecut ( http://www.garajul.r...showtopic=15073 ), Focusul a fost clar mai sprinten. Cel mai probabil datorita diferentei de kg. Nu are sens sa spun ca fata de Mk3 al meu pare o racheta ;) Tot aici trebuie sa spun si consumul: dupa 890km consumul mediu a fost de 6.4l/100km.
3. Frane: Foarte bune, foarte elastice si foarte prietenoase. La Mondeo Mk4 am cam muscat din volan pana m-am obisnuit cu ele, la Focus ne-am imprietenit din prima clipa. Singurul "impediment" este ca trebuia sa franez cu un ochi in oglinda retrovizoare pentru a nu avea surprize din spate :D
4. Directie: fara cusur. Nu am incercat setarea "Standard". Cea "Confort" mi s-a parut prea moale dar multora le va placea cu siguranta, fiind foarte buna in oras. Dar setarea "Sport" te face sa simti masina mult mai bine si sa o controlezi exact cum vrei.
5. Suspensii: un pic prea tari, dar asa ii sta bine unei masini moderne care ar trebui sa ruleze pe sosele moderne. Nu au fost probleme de balans pe nici o axa.
6. Cutie de viteze: Foarte precisa. Ca si la Mondeo Mk4, imi place cum intra in viteze, parca simte unde vrei sa schimbi si te ajuta. Am ratat doar de cateva ori viteza a 6-a (eu am 5 pe Mondeo) dar am invatat repede si a fost OK.
7. Lumini: foarte bune, chiar daca nu a avut faruri cu xenon. Au luminat foarte bine inclusiv noaptea, pe ploaie, pe drumuri intunecate.
8. Climatizare: AC-ul a fost pornit permanent, temperatura a fost setata separat stanga � dreapta, totul a fost OK.
9. Geamuri: toate 4 geamurile au fost electrice, cu impuls. Aici e un minus si anume partea de impuls este foarte neprietenoasa. La Mondeo Mk4, la Mk3 din dotare sau la fosta Astra nu am avut probleme in a deschide geamurile atat cat am dorit. Poate este doar o chestiune de obisnuinta.
10. Oglinzi: cea interioara suficient de mare, cele exterioare imense! M-au ajutat enorm, se vede perfect in ele. Iar semnalizarea din carcasele oglinzilor este foarte vizibila si utila.
11. Audio: sistemul Sony cu MP3, 8 difuzoare si comenzi pe volan a sunat slab pe unele posturi de radio (dar nu e vina lui) si a prins viata pe CD-urile audio pe care le-am avut la drum. Poate la bass s-ar mai putea lucra un pic... Oricum, are multe setari si se poate regla sa sune OK. Un mare minus pentru forma si pozitionarea comenzilor audio. Pentru o masina aparuta in 2008 ma asteptam ca aceste comenzi sa fie pe volan, nu langa volan. Ar fi fost perfect daca s-ar fi "importat" volanul de pe Mondeo Mk4.
12. Interior: foarte multe spatii de depozitare, peste tot. In spate lipsesc buzunarele din usi dar sunt inlocuite de cate 2 spatii de depozitare in stanga si dreapta banchetei si de suport pentru 2 pahare / sticle in cotiera banchetei. Cotiera din fata este extrem de generoasa si are inclusiv o priza suplimentara de 12V. La interior si cu mare minus o sa trec insa lipsa de pe capacul portbagajului a oricarei variante de inlesnire a inchiderii capacului. Nu este nici o adancitura in care poti pune mana, nici o chinga, nimic. Iar daca masina este murdara, asta inseamna automat sa pui mana pe capac pentru inchidere, ceea ce nu este deloc placut.
13. Volan: Aratos, elegant. Prefer insa varianta cu 4 spite dispuse la orele 3, 5, 7 si 9. Este o parere personala.
14. Pedalier: normal.
15. Scaune fata: Suficient de comode si cu reglaje bune. Personal as fi preferat o sustinere laterala mai pronuntata. Iarasi la minus trec culorile si textura tapiteriei. La echiparea Titanium m-as fi asteptat la un velur sau ceva asemanator.
16. Bancheta spate: un mare plus este posibilitatea de rabatare a spatarului banchetei. In rest, in spate se sta OK, si am avut inclusiv pasager de 1.85m care a incaput foarte bine.
17. Computer de bord: foarte multe informatii, foarte multe setari, foarte usor de setat si accesat. Aveti poze cu toate ecranele sale si cu bordul:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

18. Senzor de ploaie: am avut si pe Astra H, vad ca si pe Focus are aceeasi problema: daca stergatoarele prind viteza din cauza ploii, si ploaia se mai domoleste, stergatoarele raman pe viteza normala spre mare. Trebuie oprite si pornite din nou.
19. Alimentare cu combustibil: Plus: sistem fara buson, ca la Mondeo Mk4. Minus: usita de la buson nu se blocheaza odata cu incuierea masinii. Chiar daca teoretic nu se poate introduce nimic in rezervor, mi se pare o scapare destul de neplacuta atat la Focus cat si la Mondeo. Poate in alta tara nu ar putea fi probleme. La noi insa... Ah, si aici mai am o problema la care nu stiu unde sa atribui vina: am facut plinul inainte de plecare. Pompa a facut tzak. Am stat si am continuat apoi sa pun motorina pana cand am fost atentionat de un angajat al benzinariei ca "curge". Ori sistemul de siguranta nu a functionat corect, ori pompa nu s-a oprit, nu stiu ce sa zic. Alimentez numai de la acea benzinarie de 1 an de cand a devenit PetromV si nu am mai avut aceasta problema. O trecem la "raspunsul e in coada de peste".
20. Roata de rezerva: de dimensiuni mici, lasa destul loc in plus in portbagaj. Nu am avut nevoie de ea.
21. Airbag-uri: cred ca sunt OK, nu am avut nevoie de ele si nu doresc nimanui :D
22. Cheia de contact: eleganta, dupa cum puteti vedea si in poze:

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

Ultimele poze din drive test arata "scorul final" al testului. Primele 3 poze sunt din fata casei, ultima de la sediul B.D.T.

Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata Imagine amplasata

CONCLUZII:

Daca m-ati intreba "ti-ai lua Noul Focus dupa acest test?" v-as raspunde pe loc "DA". In ce configuratie, asta ar depinde de buget, dar ar fi neaparat hatchback (cu 3 sau 5 usi), ar avea neaparat ESP, directie reglabila, climatizare, parbriz incalzit si alte cateva optionale fara de care nu as mai concepe o masina noua. Desigur, daca ar fi loc, ar trebui sa aiba si sigla ST in spate si sa fie alba cu dungi albastre :D

In incheiere tin sa multumesc inca o data echipei de la B.D.T. Vest - Dl. Horia Vasile (Director de Vanzari), Dl. Vlad Ionescu (Director de Marketing), D-na Olimpia Cenca (Showroom Supervisor) � pentru acest drive test.

Cine doreste pozele la rezolutie mai mare (1600x1200) este invitat sa acceseze aceasta galerie foto.

Preluare de pe ClubFORD. �2008 VIPER.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#2 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 16 mai 2008 - 04:46

[off-topic]Pozitiv tare al tau review. Eu m-am oprit din citit dupa vreun minut. Am mers la partea a doua si aceeasi impresie. Fara suparare... Sper ca macar te alegi si tu cu ceva in plus de la Ford, in afara acestor test-drive prelungite pe care ti le ofera.[/off-topic]

Frumoasa culoarea...
  • 0

#3 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 16 mai 2008 - 05:15

[i]- acest test si review reprezinta punctul meu personal de vedere. Voi fi subiectiv deoarece sunt un om normal, nicidecum pilot de teste sau angajat al vreunei reviste de specialitate (cel putin nu inca, la ambele)


Am si zis, deci nu am de ce sa ma supar. CUlmea e ca in alta parte mi s-a zis ca am fost chiar foarte obiectiv. Dar, din nou, nu ma supar :beerchug:

P.S. sa te vad pe tine cum ai fi trecand de la o masina veche de 6 ani si 170.000km pe una nou-nouta ;)
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#4 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 16 mai 2008 - 06:37

Pai cred ca ai zis in 20 de locuri ca e parerea ta ;) Si e foarte normal, fiecare testeaza o masina din punctul lui de vedere si e foarte greu sa gasesti lucruri masurabile la masini, in afara de cele irelevante (acceleratie, vmax, etc.).

Sincer sa fiu, ma asteptam sa citesc si despre inventii si inovatii, dar probabil Focus vrea sa ramana o masina normala si atat. Pretul totusi mi se pare prea mare si, in afara de trenul de rulare foarte laudat, nu prea gasesc calitati carora sa le atribui aceasta vina.
  • 0

#5 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 16 mai 2008 - 06:54

Dap, pretul e maricel. Inventii si inovatii nu prea sunt, este totusi un face-lift si atat. Ca i se zice "Noul Focus", e alta treaba...

Ah, si nu inteleg de ce permanent lumea se asteapta ca la un test sa citeasca numai de rau... Mai ales la un test facut de un amator care s-a declarat din start subiectiv...

P.S. sunt un pic "offended" de "Sper ca macar te alegi si tu cu ceva in plus de la Ford, in afara acestor test-drive prelungite pe care ti le ofera."... Dar o sa-mi treaca... Aceste teste se fac cu protocol de predare-primire si o groaza de acte. Eu platesc tot la masina, chiar si daca fac buba. Iar la masina mea imi platesc tot ce se cheama consumabile, manopera sau piese, la fel ca toata lumea...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#6 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 16 mai 2008 - 08:34

Pai cred ca ai zis in 20 de locuri ca e parerea ta :) Si e foarte normal, fiecare testeaza o masina din punctul lui de vedere si e foarte greu sa gasesti lucruri masurabile la masini, in afara de cele irelevante (acceleratie, vmax, etc.).

nu vad de ce acceleratie e irelevanta. vmax e altceva. sint curios ce mai cuprinde etc-ul ala.

pare faina masina. dar eu nu ma prea impac cu design-ul Ford, exceptie S max.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#7 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 16 mai 2008 - 08:35

[off-topic] Sper ca macar te alegi si tu cu ceva in plus de la Ford, in afara acestor test-drive prelungite pe care ti le ofera.[/off-topic]


asta e o acuzatie FOARTE urata. e chiar o jignire la adresa persoanei pe care o cunosc
stiu, probabil n-ai vrut sa fie asa...dar este
fara insinuari de genuul acesta te rog. daca iti aduci aminte omul a prezentat intr-o lumina similara si dealerul opel cu care a colaborat.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#8 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 16 mai 2008 - 08:49

Subscriu la cele spuse de Mike.
Sincer Viper nu e omul care sa faca reclama gratuita sau neintemeiata pt vreun mizilic potential oferit (desi stim bine ca nu e asa) de dealer.
A specificat din capul locului ca este parerea sa si ca in cele relatate va fi subiectiv; apoi ar fi bine sa se tina cont si de cele scrise de el in postul 3 (cu dif de la o masina mai veche la una nou nouta si mai puternica); nu in ultimul rand ar fi bine sa se considere si faptul ca el ca si (macar) majoritatea dintre noi este un om obisnuit, pasionat de "fenomenul" auto chiar daca uneori poate fi putin mai subiectiv cu marcile pe care le detine la momentul respectiv.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#9 edieseb

    Cenzor E-zine

  • Members
  • PipPipPip
  • 356 Mesaje:
Inregistrat: 07-februarie 04
  • Location:din nou acasa
  • Marca:Opel
  • Model:Corsa
  • Motorizare:1,3 Cdti

Scris 16 mai 2008 - 11:25

Nu e nici o acuza. Eu am spus ca sper ca cei de la BDT au grija de el. Eu nu am prea intalnit pana acum oameni care fac un test drive si apoi listeaza intreaga echipa (cu titluri cu tot) care i-a inlesnit acest test drive. De acolo am facut eu legatura/relatia mai speciala pe care o are Viper cu ei. Nu ma afecteaza pe mine cu nimic si poate sunt singurul pentru care citirea calitatilor Focusului a devenit plictisitoare.

Nu-l cunosc personal pe Viper, dar vazand ca cei care-l cunosc mai bine ma contrazic, presupun ca onoarea lui nu este patata in nici un fel. :beerchug:
  • 0

#10 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 18 mai 2008 - 01:33

masina nu e rea, iar faceliftul aduce niste imbunatatiri evidente. Personal nu imi placea interiorul la cea de dinainte de facelift (nici plasticele, nici scaunele) - sper ca au imbunatatit acest aspect la noul model.

ma intreb daca orice client potential BDT poate face drive test prelungit peste weekend, sau cumva cel mai probabil majoritatea primesc 10 min prin trafic cu salesman-ul in dreapta prin aglomeratia din cringasi... nu de alta dar as lua si eu o mazda cx-7 peste un weekend...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#11 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 18 mai 2008 - 01:57

Acum stau si ma intreb, desi usor off topic, care dintre importatori si dealer-i ofera unui potential client oportunitatea / ocazia unui drive test prelungit/extins (de macar 1 zi).
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#12 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 18 mai 2008 - 02:09

am auzit pe la BMW si Volvo, provided ca acel potential client e deja client existent si il cunoaste pe Sales Manager. Nu stiam ca merge si la Ford.
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#13 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 18 mai 2008 - 02:29

Sa clarific niste lucruri: testele sunt facute pentru ClubFord care in cateva zile va deveni persoana juridica. Nu de asta sunt facute, dar pe unii dintre dealeri ii intereseaza contactul cu comunitatea online (aproape toti au oameni pe forum). De ce eu? Daca cititi din nou testul cu Mondeo o sa intelegeti ca l-am castigat la tombola de la lansarea oficiala. Tombola extrasa cu public, pe bune. In urna erau fisele completate la finele lansarii. Eu eram in concediu, am aflat telefonic. La finalul acelei saptamani am dorit sa-mi scriu impresiile. Am facut-o cum am stiut. Mi s-a parut normal sa multumesc persoanelor implicate in acel test, asa m-a invatat Mama, sa multumesc chiar daca eu am castigat tombola. La lansarea oficiala a noului Focus ne-am reintalnit si propunerea a venit din partea lor. Sunt curios cine ar fi zis "nu". La final, am scris iarasi, asa mi s-a parut normal. Nu mi-a cerut nimeni iar daca mi-o cerea cineva, refuzam cu totul. Si din nou am multumit acelor oameni. Nu vad unde este anormalul aici. Este un privilegiu, nu un drept, asa ca am multumit. Cu toate astea, am scris si de rau, atat cat mi s-a parut mie ca e de rau. Lumea se asteapta ca un astfel de "review" sa fie negativ, sa se arunce cu rosii stricate etc. De ce? De ce sa mint? In fine, daca am deranjat, rog un admin sau moderator sa stearga subiectul.

Teste prelungite s-au mai facut, a fost acum 3 ani ceva organizat de Opel. Atunci am avut New Astra pentru 2 zile. Asa a iesit la teste, o luai intre 1 si 3 zile. Eu am avut-o 2 zile. Am scris si atunci, am multumit si atunci nominal, chiar daca nu aveam aceasta "obligatie". Dati paginile in urma si o sa gasiti.

Urmarea textelor de pe net? S-ar putea sa iau la teste Nissan Tiida. Unui dealer i-a placut ce si cum am scris, considerand ca am fost obiectiv. Daca o sa fie test, va spun din start, o sa fie si acolo cu multumiri nominale. Si nu am nici un Nissan in familie (deci nu voi avea nici un "posibil beneficiu"), si nici nu o sa am vreodata. La fel cum nu o sa iau vreo masina noua in viitorul apropiat (pentru cei ce au uitat, conduc un harb de 6 ani si 170.000km, cu bube inca mari, si am si o gaura financiara de 7500euro, si una sufleteasca).

In incheiere, nu inteleg de ce trebuie sa apara astfel de "suspiciuni"... Poate era mai bine sa nu scriu? Poate am gresit "adresa"? Spuneti-o, dar un pic mai clar va rog!

Dragos

Aceasta postare a fost editata de VIPER: 18 mai 2008 - 02:30

  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#14 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 18 mai 2008 - 03:33

1qule .. eu astept sa faci un test prelungit cu CEED-ul. Mai ales ca avem reprezentanti pe forum si citesc. Desi sunt convins ca daca era ceva rau iesea la lumina pana acum ;)

Eu zic sa nu-ti mai faci atatea griji .. poate edieseb nu te cunoaste si si-a exprimat o indoiala care insa dupa cum s-a vazut nu se confirma. La cat mai multe teste :D
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#15 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 18 mai 2008 - 03:40

Hmmm, sa stii ca m-am gandit si eu la asta, vazand masina lui Tibitu. Oferta e foarte interesanta, masina la fel si un test comparativ ar fi foarte interesant!
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#16 Dee

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 902 Mesaje:
Inregistrat: 13-mai 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:OPEL
  • Model:ASTRA H
  • Motorizare:1.6 105CP

Scris 18 mai 2008 - 07:21

3 idei am in legatura cu acest test
1. e foarte util sa ai impresii de la un prieten de pe forum si nu din reviste sau de la consilieri de vanzari
2. orice dealer ar trebui sa recunoasca valoarea comunitatilor auto de pe Internet si sa-si faca reclama inteligenta / un fel de viral marketing lasandu-i pe membrii acestor forumuri sa testeze masinile si, de ce nu, sa devina potentiali clienti
3. il cunosc pe VIPER de ceva timp. M-a ajutat mult cand mi-am luat masina si pot sa garantez ca, desi e mai pasionat de unele marci, nu a facut niciodata reclama unei marci sau alteia, sau unui dealer, pentru un biet drive test sau o revizie gratis. Ba mai mult nu a ezitat sa critice unii dealeri pentru lipsa de profesionalism.
My thoughts...
  • 0
On a self-imposed forum break...

#17 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 18 mai 2008 - 10:19

am auzit pe la BMW si Volvo, provided ca acel potential client e deja client existent si il cunoaste pe Sales Manager. Nu stiam ca merge si la Ford.


Pai daca e deja client si/sau il cunoaste pe directorul de vanzari, deja nu mai este un oarecare potential client.
Exceptie facand actiunea, de acum ceva vreme, a importatorului Opel (care a fost amintita si mai sus)nu stiu sa fie macar periodice astfel de evenimente.
Pe de alta parte in RO, cu atatea specimene, ar fi mai mult decat riscant pt oricare importator sa organizeze drive test prelungit (macar 1 zi sa-ti puna la dispozitie o masina, fara insotitor). Este o realitate, trista.

In alta ordine de idei ar fi chiar interesant ca astfel de evenimente sa fie organizate cat mai des, inclusiv comparative, iar "realizatorii" sa fie persoane obisnuite, dar cu educatie (inclusiv auto) - asa precum 1Q-ul - si care sa ofere "feedback-ul" din perspectiva unui utilizator normal.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#18 Frank SF

    membru de nadejde

  • Moderators
  • 5.657 Mesaje:
Inregistrat: 05-ianuarie 04
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:Tiguan BiTDI
  • Model:Focus 1.5 Ecoboost
  • Motorizare:Logan 1310

Scris 18 mai 2008 - 10:41

sunt intru totul de acord ca ar trebui sa constituim o comunitate de consumatori-testeri independenti care sa fie luata mult mai serios in seama de importatori si dealeri.

mai nou, vad ca se dau masini direct de importator la drive test la diversi bloggeri, reporteri etc:
http://www.buhnici.r.../super-jucarie/
asta in conditiile in care un potential cumparator de R26 nu are cum sa faca un drive test cu masina...

cit despre actiunea lui Opel, eu am avut proasta inspiratie sa aleg dealer-ul prost, sa dau peste unul nesimitit si mitocan care mi-a spus ca pot face un drive test de 30 min - 1 h pe autostrada, dar cu salesmanul linga mine, ca "nu pot sa ocupe masina un weekend intreg doar pentru mine"...
  • 0
www.boldfrank.ro
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."

#19 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 19 mai 2008 - 12:10

nu vad de ce acceleratie e irelevanta. vmax e altceva. sint curios ce mai cuprinde etc-ul ala.


Acceleratia nu e irelevanta, cifra data de producatori e. Si ma mai pot gandi la consum, reprize si ce alte cifre mai dau producatorii si jurnalistii. Nu zic ca aceste cifre nu au importanta, ci ca nu sunt relevante pana nu le simti in masina. Degeaba (de exemplu) Kia Cee'd de 1.4 are aceeasi putere cu robotelul meu, daca eu nu pot simti puterea la masina aia si nu pot beneficia de ea. Sau degeaba am consumul declarat in oras de 5.4 cand eu nu pot scoate in oras sub 7 decat noaptea.

Eu vroiam sa evidentiez faptul ca oricat de rationali am fi, masina o alegem tot din factori subiectivi.
  • 0

#20 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 mai 2008 - 12:34

acceleratia e foarte relevanta. exemplul tau include puterea, nu acceleratia...ia compara timpii de 0-100 si o sa vezi ca am dreptate
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#21 neron

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 644 Mesaje:
Inregistrat: 24-martie 04
  • Location:Bucuresti - Ploiesti
  • Marca:Citroen
  • Model:C4
  • Motorizare:1.6HDI 110cp

Scris 19 mai 2008 - 12:38

C4 1.6i are 0-100 mai bun decat 1.6HDi. Asta inseamna ca are demaraj mai bun? NU! Asta inseamna doar ca la dizel a trebuit sa schimbe a 3a sub 100. Pana la urma e tot chestie de gusturi.
  • 0

#22 cornel001

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 405 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2 sedan
  • Motorizare:1.6 100

Scris 19 mai 2008 - 01:40

vrei sa zici ca 1.6i-ul de la citroen se duce la peste 100 in a 2-a ? stiam ca limita e undeva aproape (~ 90 sa zicem) da' nu peste.
  • 0

#23 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 19 mai 2008 - 08:10

Oameni buni ... ce legatura are demarajul sau reprizele unui C4 sau Cee'd cu Ford Focus'ul? :D
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#24 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 19 mai 2008 - 08:29

nu prea are.
cine-l cunoaste personal pe unQ stie ce fel de om e. restul nu pot decat sa-si dea cu parerea.

cu respect, si la cat mai multe teste de genu asta ! :beerchug:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#25 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 mai 2008 - 08:33

C4 1.6i are 0-100 mai bun decat 1.6HDi. Asta inseamna ca are demaraj mai bun? NU!

ba da :D
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi