Dupa o inspectie vizuala a placutelor de frana pe fata, am vazut ca erau destul de tocite (in bord nu era aprins inca martorul, insa pe partea dreapta erau mai tocite si riscam daca asteptam pana se aprindea martorul de la roata din stanga). Asadar, am cumparat un set de placute de frana (de la Ferodo, cu 120ron). La un service unde'am intrebat, mi'au zis ca manopera e cam 50 ron si m'am hotarat sa le schimb singur, mai ales ca tot n'am ce face
Ca si scule necesare, in afara de cele pentru demontarea rotii, ar fi:
- imbus de 7 (de obicei acesta nu prea se gaseste in trusele care sunt de vanzare peste tot, eu l'am cumparat separat - 7ron)
- presa pentru pistonasul etrierului (eu n'am avut si am facut parghie cu inelare cu cot)
- poate si o surublenita mai lata, pentru a te ajuta cand scoti etrierul
Durata de lucru este de 15-20 minute pe roata. Mie mi'a luat in total cam o ora, ca deh, prima oara te mai dau cu capu de una'alta
Dupa ce se da roata jos va ramane asa:
Pentru a putea scoate etrierul, este nevoie a se desface cele doua suruburi mascate de garnitura de cauciuc, care in cap are un dop de plastic ce protejeaza impotriva mizeriei
Cu imbusul de 7 se desfac cele 2 suruburi (eu m'am ajutat de o inelara mai mica pentru a prelungi bratul imbusului), insa e nevoie doar un impuls si se slabesc imediat
Recomand ca odata slabite suruburile, sa le scoateti de tot pana la montarea finala, altfel riscati sa va incomodeze, cum am patit'o eu, si ma tot miram de ce nu intra la loc etrierul cu noile placute
Pentru a scoate etrierul si placutele de pe disc, va puteti ajuta de o surubelnita dreapta, impingand intre marginile placutelor si corpul etrierului. Nu aveti ce strica
Se scot vechile placute din corpul etrierului (cea de pe exterior), respectiv din corpul pistonasului (cea de pe interior) si se impinge pistonasul la maxim in corpul etrierului
apoi se monteaza noile placute (difera sistemul de prindere in functie de interior/exterior, insa nu prea aveti cum sa le incurcati)
Se pune inapoi etrierul cu placutele pe discul de frana, se monteaza la loc cele 2 suruburi (nu strangeti prea tare, nu aveti de ce), se pun la loc si capacelele de plastic si apoi roata.
Pe partea stanga mai apare in plus conectarea senzorului de uzura.
Atentie cand plecati imediat de pe loc! Chiar daca procedeul de schimbare a placutelor nu presupune deschiderea circuitului de franare, deci, dupa aprerea mea, nu necesita aerisire, primele pedale vor fi moarte (eu nu m'am gandit si m'am trezit cand vroiam sa opresc ca aveam o pedala inutila, practic ). Dupa 5-6 curse pedala ar trebui sa se intareasca, insa in primii kilometri franele inca vor fi mai slabe, pana se aseaza placutele pe discuri.
Eu am iesit cam 4 km in afara orasului, am pus cateva frane mai lungi (fara a fi foarte bruste insa), pentru a incalzi placutele si discul si a se roda mai repede, iar la intoarcere am mers fara sa mai franez, pentru a se raci in voie. Deja cand intrasem in oras se simtea o imbunatatire a reactiei franei!
Acest tutorial ar trebui sa fie util si pentru cei cu alte masini din grupul VAG, si anume, Golf4, Octavia 1, Fabia1 ...
Sper sa fie cuiva de folos!
DIY - schimbare placute frana
Started by andrei041, sep 29 2008 06:27
3 replies to this topic
#1
Scris 29 septembrie 2008 - 06:27
Omue inainte de toate
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#2
Scris 29 septembrie 2008 - 09:27
Foarte bun tutorial. Este folositor pentru majoritatea masinilor cu etrier flotant cu un singur pistonas.
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style
ACrew style
#3
Scris 29 septembrie 2008 - 10:46
Eu inca sunt uimit de aspectul practic pe care'l tot regasesc la Audi (si implicit si al "surorile" din grupul VAG). In cazul de fata, piciorusele alea de fixare a placutelor in corpul etrierului si in pistonas, ca si simplitatea demontarii ... Imi amintesc cum era la Dacie, scoate stiftul, scoate penele alea de metal, placutele trebea sa le aranjezi pe pozitie ... mai multa ... manopera
La anul o sa trec la faza urmatoare ... placutele pe spate. Acolo insa pistonasul trebuie si rotit in timp ce e presat, devine o provocare
La anul o sa trec la faza urmatoare ... placutele pe spate. Acolo insa pistonasul trebuie si rotit in timp ce e presat, devine o provocare
Omue inainte de toate
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#4
Scris 30 septembrie 2008 - 12:20
Ai sa ramii surprins, dar sistemul asta e intilnit la majoritatea masinilor cu etrier flotant cu 1 pistonas (capacel, inbus 7 etc) indiferent de marca, nu am desfacut nici o JPN la nivel de frine dar cred ca e similar. Pentru spate, ai grija, daca nu ai scula d-aia sau daca nu faci tu una, nu ai sanse sa il impingi prea usor. Fa rost de asa ceva, sa nu devina o corvoada.
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style
ACrew style
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi