Scartaie rulmentul de presiune la 23.000km
#1
Scris 10 decembrie 2008 - 05:23
Luni seara in drum spre casa aud un scartait strident, intrerupt, in ritmul turatiei motorului. A tot facut asa masina vreo 20 de minute apoi s-a diminuat dar tot exista. Ieri am fost in service la Autoitalia(unde scartaitul era din nou strident) si dupa ce au dat cureaua de accesorii jos si au repornit motorul au constat ca nu este de la nici o rola ci de la rulmentul de presiune al ambreiajului.
Verdict/propunere: schimbarea intregului set de ambreiaj ca asa vine la set, 530 lei kit-ul si 400 lei manopera deci un total de 930 lei suportat de client pentru ca ambreiajul se incadreaza in categoria consumabile care nu fac obiectul garantiei. Mi-au aratat scris in carnetul de garantie faptul ca nu sunt acoperite consumabilele si ca mecanismul ambreiaj este pe lista de consumabile.
Acum am si eu niste nelamuriri. De ce un rulment e consumabil? De ce nu s-a pus problema ca si o consumabila poate avea defect de fabricatie? De ce ma obliga sa schimb tot kit-ul?
Sunt de acord ca materialul de contact de pe discul de ambreiaj e consumabil si se poate uza prematur in urma unei utilizari necorespunzatoare dar din ce cauze se poate uza prematur rulmentul de presiune? De ce simptomul este un scartait strident si nu bate/clantane cum se intampla de obicei cu un rulment uzat?
Mentionez faptul ca nu obisnuiesc sa sprijin piciorul pe pedala de ambreiaj, nu tin ambreiajul apasat la semafor si nici nu fac raliu cu masina.
Astept sfaturi si pareri. Multumesc!
P.S.: Masina e Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 75cp(23.000km parcursi) si in afara de scartait masina merge absolut normal - intra usor in viteze, cupleaza decupleaza normal, trage normal. Scartaitul are 3 faze - strident, discret si inexistent( adica nu scartaie tot timpul) si atunci cand scartaie o face indiferent daca apas ambreiajul sau nu; inclusiv in mers - ritmul scartaitului se accelereaza odata cu cresterea turatiei motorului.
#2
Scris 11 decembrie 2008 - 12:09
rulmentul nu e consumabil
#3
Scris 11 decembrie 2008 - 12:35
In carnetul de garantie scrie ca "ansamblul ambreiaj" este consumabil. Ei considera ca rulmentul de presiune face parte din acest ansamblu. Si cum consumabilele nu fac obiectul garantiei nici acel rulment nu se schimba pe garantie.adreseaza-te anpc
rulmentul nu e consumabil
Nelamurirea mea este: Daca aceasta parte, consumabila conform carnetului de garantie, a avut defect de fabricatie?
#4
Scris 11 decembrie 2008 - 01:05
#5
Scris 11 decembrie 2008 - 01:40
a avut sigur si de-aia spun sa te adresezi anpc sustinand ca 25.000km nu reprezinta o distanta la care acel consumabil sa fie "uzat", ci doar defectatIn carnetul de garantie scrie ca "ansamblul ambreiaj" este consumabil. Ei considera ca rulmentul de presiune face parte din acest ansamblu. Si cum consumabilele nu fac obiectul garantiei nici acel rulment nu se schimba pe garantie.
Nelamurirea mea este: Daca aceasta parte, consumabila conform carnetului de garantie, a avut defect de fabricatie?
mai poti folosi ca argument restul sistemului de ambreiaj..ar prezenta si restul componentelor semne de uzura, nu doar rulmentul
#6
Scris 11 decembrie 2008 - 02:04
Situatiile cind rulmentul cedeaza prematur ( nu rapid ) sunt de regula din exploatare necorespunzatoare. Adica tii piciorul pe ambreiaj chiar daca nu apesi.
#7
Scris 11 decembrie 2008 - 02:13
Ei spun ca ansamblul ambreiaj nu este in garantie si asta scrie si in carnetul de garantie.pai cred ca se schimba?producatorul ambreiajului banuiesc ca da garantie nu?!
Totusi parca e cam prea prematur 23.000 km presupunand ca mi-am sprijinit piciorul pe ambreiaj fara sa-l apas - ceea ce nu am facut decat in intervalul schimbarii treptelor din 1 in 2(ceea ce mi se pare infim)Totusi, daca avea defect de fabricatie, cred ca ceda pina acum.
Situatiile cind rulmentul cedeaza prematur ( nu rapid ) sunt de regula din exploatare necorespunzatoare. Adica tii piciorul pe ambreiaj chiar daca nu apesi.
Aceasta postare a fost editata de GrandePunto: 11 decembrie 2008 - 02:10
#8
Scris 12 decembrie 2008 - 12:37
Va multumesc pentru amabilitatea de care ati dat dovada descriindu-mi in amanunt problema cu care v-ati confruntat.
Din pacate, defectiunea aparuta la rulmentul de presiune prezinta caracteristicile clare ale unei defectiuni provocate de o utilizare necorespunzatoare (rularea masinii su piciorul stang sprijinit pe poedala de ambreiaj, tinerea pedalei de mabreiaj apasata la semafor, etc).
AutoItalia este deschisa la orice demers pe care dumneavoastra doriti sa-l intreprindeti, inclusiv participarea la o expertiza facuta de catre un tert. In aceste conditii, in prezenta unei persoane desemnate de catre AutoItalia service, se poate recurge la demontarea ambreiajului si solicitarea unei pareri avizate, cu specificatia ca, in cazul probabil in care se dovedeste ca defectiunea este consecinta utilizarii necorespunzatoare, dumneavoastra veti cel care va suporta costul de demontare/montare precum si costurile aferemnte expertizei tehnice.
Pentru alte informatii va ramanem in continuare la dispozitie.
#9
Scris 12 decembrie 2008 - 12:47
#10
Scris 12 decembrie 2008 - 12:57
Oare OPC are oameni calificati care sa fie in masura sa analizeze ceea ce se vagasi acolo dupa desfacerea ambreiajului?Raspunsul mi se pare foarte corect. Acum tu decizi.
#11
Scris 12 decembrie 2008 - 01:15
Totusi mai intereseaza-te, sa nu gresesc eu.
#12
Scris 12 decembrie 2008 - 02:40
Din ce stiu eu, poti apela la un expert autorizat ...
Expert platit de mine presupun... car epoate fi mituit de ei...
Aceasta postare a fost editata de GrandePunto: 12 decembrie 2008 - 02:40
#13
Scris 12 decembrie 2008 - 05:26
Life must be taken one disaster at a time
#14
Scris 12 decembrie 2008 - 05:43
Aceasta postare a fost editata de Relu: 12 decembrie 2008 - 05:44
#15
Scris 15 decembrie 2008 - 08:55
2 useri citesc subiectul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi