Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Incarcare acumulator auto


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 02 noiembrie 2009 - 04:57

Azi am constatat ca dupa ce am lasat masina (Jeep-ul) in parcare nepornita vreo 4 zile nu mai are curent in acumulator. Probabil am lasat si farurile aprinse altfel nu-mi explic cum s-a dus asa rapid. Mai grav e ca si la BMW am ramas fara acumulator dar acolo e explicabil tinand cont ca nu am mai pornit-o de vreo doua luni. Am incercat sa pornesc Jeep-ul cu cabluri de la Corsa dar in afara de faptul ca se aprind becurile in bord si caraie electromotorul o data nu se intampla nimic. A venit un prieten cu un Mercedes si am reusit intr-un final sa o pornim dar cum nu putea sta prea mult am oprit-o si n-a mai pornit dupa aceea. Acum am obtinut de la cineva un redresor (artizanal) imprumut si incerc sa o reincarc. Are cineva idee cat ar trebui sa tin acumulatorul la incarcat si ce ar mai trebui sa-i fac sa vad daca merita sa o mai pastrez sau o schimb cu alta. Trebuie sa-i completez si lichid?

Intentionez sa o reincarc si pe cea de la BMW desi nu-mi dau seama daca mai sunt sanse tinand cont ca sta pe uscat de ceva vreme.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#2 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 noiembrie 2009 - 06:46

Ce te costa sa incerci ? Poate a scapat vre-una din ele.
In primul rind verifica nivelul electrolitului, si daca e sub nivel adaugi numai apa distilata. Dupa care le pui la incarcat. Daca aveai un redresor cu ampermetru, vedeai cind e suficient de incarcata cind curentul de incarcare scade spre minim. Daca n-are ampermetru, lasa si tu citeva ore fiecare baterie, macar 10.
Daca nu vor mai tine curentul, iei altele ...
  • 0

#3 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 02 noiembrie 2009 - 07:24

Am bagat una la incarcat. I-am desfacut busoanele alea si avea destul lichid in ea. Maine la aceeasi ora o bag pe masina sa vad daca porneste :P
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#4 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 24 februarie 2010 - 01:28

Ieri, colegu' Danut a avut proasta inspiratie sa zica "draqu' stie ce are ... ca din cind se aprinde becu' de la baterie ... n-aduci tu miine instrumentu' sa masuram ?".
Iar eu, intr-un moment de sclipire ... n-am uitat sa-l aduc.
Deci ... masina fiind un Opel Astra 1.6 din '93 ... cu urmatoarele simptome:
- vreo 12.3 V cu motoru' oprit
- la pornirea motorului scade pe la 10.5 V
- la relanti 14.5 V chiar si cu faza mare pornita
- turat putin motoru' urca pe la 15.2 - 15.5 V chiar si cu faza mare pornita
- bornele sint putin sulfatate

... intrebarea ar fi cea de mai sus "draqu' stie ce are ?"
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#5 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 25 februarie 2010 - 11:02

12.3 cu motoru oprit reprezinta o baterie cam 50% incarcata (sa verifice nivelul electrolitului si eventual sa adauge apa distilata).
10.4 la pornire nu e foarte bine.
15.2-15.4 cu consumatori si turatie ~1500-2000rpm (plus becul aprins in bord) reprezinta un releu regulator dus p....Din pacate probabil asta a fiert si bateria care acum va trebui schimbata. Concluzia: repejor la service sa schimbe releul regulator al alternatorului (mai mult ca sigur se poate, daca mai merge mult asa termina bateria garantat). Cu ocazia asta verifica si carbunii si rulmentii si ce mai e pe acolo de schimbat. Sau sa caute unul second, dar sa il verifice inainte pe banc. Dupa aia o sa ia o baterie noua, as zice un 55Ah, ceva cu tehnologie Ca/Ca (Rombat, ZAP, Fulmen, nimic pretentios).

Pentru Grinch: incearca sa o incarci si sa adaugi apa distilata daca e nevoie (zic de BMW). La teorie zice 12-14h cu 10% din curentul Ah care il scrie pe ea. Cind o incarci scoti capacelele si o tii undeva aerisit si fara scintei. Daca scoate bule opresti incarcarea. Mai sint citiva care regenereaza bateriile astea, verifica densitatea electrolitului etc. si le mai ofera ceva viata, dar daca drumurile tale sunt scurte si multe prin oras, e greu. Asa ca regula, dupa o pornire sarcina isi revine dupa 15-20min de mers.

Daca stii ca masina o sa stea in jur de 1-2 sapt nepornita ar fi o idee sa ii scoti borna negativa.

Aceasta postare a fost editata de EvilOne: 25 februarie 2010 - 11:04

  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#6 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 26 februarie 2010 - 08:44

12.3 cu motoru oprit reprezinta o baterie cam 50% incarcata (sa verifice nivelul electrolitului si eventual sa adauge apa distilata).


Ochiu' ala "magic" e verde, colegu declarindu-se multumit ... adevaru' e ca habar n-am ce indica de fapt si pe ce principiu functioneaza ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)





0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi