
Dacia Solenza
#1
Scris 02 februarie 2010 - 09:36
Dupa ceva zabava se pare ca o buna optiune este Dacia Solenza.
Este masina la care m-am oprt din mai multre considerente.
Pretul de achizitie este primul, apoi in utilizare.
Oricum, va fi mai la vara.
Sa aud motive pro. dar mai ales contra masini.
#2
Scris 02 februarie 2010 - 10:23
#3
Scris 02 februarie 2010 - 10:45
Trecand la masina. Interiorul este muuult mai bine finisat decat o SuperNova si Tico. Nu este vreo opera de arta, dar este "in pret". Motorul este anticul 1.4 8v, 75CP care este si pe Supernova si posibil si pe Logan 1.4. Masina este destul de usoara, asa ca motorul o sa ti se para f bun, mai ales in oras. In afara, trebuie tras un pic de el. Consum f mic.
In rest, problemele se rezolva repede si pe bani putini. Supernova mea a suportat vreo 8 ani de abuzuri pana acum si nu da semne de slabiciune. Comparand-o cu Stilo-ul meu care este cocolosit si ingrijit, masina asta se tine excelent. Un minus ar fi tabla (sau calitatea vopselei originale), pt ca prinde rugina cam usor.
Daca vbim strict de Solenza, masina pe care am avut-o la scoala mergea prost de tot. Ambreiajul dus, cauciucuri duse, motorul nu prea ingrijit. Totusi, urmarind-o in decursul celor 6 luni cat am facut scoala, masina s-a tinut bine, neaparat probleme noi in acest timp. Adevarul e ca nici nu prea era ingrijita deloc.
Eu zic ca gasesti si masini care nu au fost taxi. S-au cumparat multe ca masini de familie cu care s-a mers destul de putin. O sa sara in ochi fata de o masina care a fost taxi.
Nu stiu daca Solenza este mai fiabila decat o masina straina la pret echivalent, dar sunt sigur ca in final va fi mai ieftin de intretinut.
#4
Scris 02 februarie 2010 - 10:56
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#5
Scris 03 februarie 2010 - 01:04
Preturile variaza intre 2000 si 3500 euro. Exemplare bunicele de prin 2005 cu max. 70.000km am vazut la 2500-2800euro..
2500 euro cred ca ar fi un pret onest daca masina e buna si cu km real.
Mi se pare un compromis bun fata de o masina straini la aceiasi bani. Decat o vechitura de prin 98-2000 plimbata pe la 100 de proprietari si la care daca ii pica pompa de apa si o turbina o duci la remat.... as prefera o Solenza.
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 03 februarie 2010 - 01:06
#6
Scris 03 februarie 2010 - 01:33
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#7
Scris 03 februarie 2010 - 02:25
Una la 2500 intretinuta cat de cat s'ar putea dovedi mai rentabila decat o masina straina la aceiasi bani
LE: Ah, ca mi'am adus aminte. A avut probleme la macaraua geamului de la sofer ... si inca mai are, in sensul ca scartaie. O bibilisem un pic si se rezolvase, dar a revenit zgomotul. La fel si un zgomot metalic de sub bancheta spate, la vreo 15k km, insa s'a rezolvat cu o mana de vaselina.
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 03 februarie 2010 - 02:27

Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#8
Scris 03 februarie 2010 - 06:41
Ca sa iti faci o idee in termeni reali, la masina asta inafara motorului care are parfum occidental totul este "made in Romania" asa ca in prima faza poti spune ca totul este ieftin iar daca mergi mai departe cu teoria o sa ajungi si la a spune ca multe "e proaste"(fabricate, proiectate, asamblate, ...).
#9
Scris 03 februarie 2010 - 08:04
#10
Scris 03 februarie 2010 - 09:25

Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#11
Scris 03 februarie 2010 - 11:01
Bine, trebuie sa-i strang.
Nu stiu daca va fi a 2-a pe langa tico sau va ramane singura masina.
Viper.. almera aia este un vis.. adica o super-oferta. Binenteles ca daca as avea bani si as gasi una in aceleasi conditi nu as ezita prea tare.
Eu ma gandeam la o masina minima, cu AC si servo, chiar ABS si posibil Airbag. mMaxim aprox ~100.000km
Binenteles as putea sa ma gandesc si poate la un logan, pot trece peste faptul ca aspectul nu este pe gustul meu, insa trec la alta categorie de pret. Oricum, am auzit ca Solenza a primit un upgrade de rezistenta la sfarsitul lui 2003, deci masina ar trebui sa fie minim 2004 daca e solenza.
In afara pretului de achizitie important este si costurile de intretinere. De accea iese din discutie masini precum clio sau altele....
Nu vreau ca masina sa fie o povara...
Bine, eu visez la Suzuki Vitara in 5 usi... dar sunt realist.. ar avea cu 10 ani mai mult...
Aceasta postare a fost editata de aztec: 03 februarie 2010 - 11:03
#12
Scris 03 februarie 2010 - 06:15
Da, ultimele SLZ au primit ranforsări în uși și airbag șofer (dacă nu mă înșel, la toate nivelele de dotare. Înainte nici măcar Scala nu avea airbag șofer).
Ca și consum, în CT, pe un traseu mediu ca aglomerație, de 7km dus/7 întors, acesta este în jur de 8.5%, uneori și sub, deci cam ce dă constructorul. În extraurban nu am mai făcut calculul, că mașina nu a mai ieșit din oraș de mult.
Ca și viteză de croazieră, un 130km/h se poate menține lejer. Eu am ajuns până la 165km/h în bord, dar deja aveam impresia că la o mica denivelare, urma să decolez.
În principu, motive contra nu aș putea să-ți dau. Cu rugina nu au fost deloc probleme în 5 ani jumate și sper să nici nu fie curând


Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#13
Scris 03 februarie 2010 - 07:19
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#14
Scris 03 februarie 2010 - 07:23

Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#15
Scris 03 februarie 2010 - 07:29

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#16
Scris 03 februarie 2010 - 10:45

Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#17
Scris 03 februarie 2010 - 10:57
Am gasit eu ceva.. dar nu in tara asta.
Si e si cu volanul gresit...
Honda CR-V ES estate 1973cc 4x4 5 Speed.
HondaCR-V ES estate 1973cc 4x4 5 Speed for sale 90000 miles Petrol, 11 months MOT, Remote central locking/alarm/imobilizer, Stereo Radio/CD 4 Speaker front & Rear system. Elecrric Glass Sunroof. New Battery, 3 new tyres, Alloy Wheels with anti theft locknuts. Air Conditioning. New front pads/suspension bushes. Service history, superb condition throughout. Only £2695
99 Honda CR-V Estate in Gold Metalic.
99 HondaCR-V Estate in Gold Metalic for sale Only 89000 Miles, Air Conditioning,Stereo/CD, MOT Nov, Taxed May 2010. Very nice condition through out, Only £1995.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 03 februarie 2010 - 11:01
#18
Scris 03 februarie 2010 - 10:59


"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry FordMondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele
#19
Scris 03 februarie 2010 - 11:00
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi