Adevarul e ca de cand cu noul job nu mai am de timp de multe din chestiile pe care ma obisnuiesm sa le fac, de aceea abia acum m-am motivat suficient cat sa scriu despre masina cea noua.
Ma hotarasem la Freelander (mai oscilam si spre Forester, dar nu parea sa aiba sanse sa fie acceptat de companie) in urma testelor cu RAV4, X-Trail, Grand Vitara, Freelander si Forester diesel si 2.5 XT (in ordinea asta). Insa pana s-a aprobat si pana s-au terminat formalitatile interene, masinile de pe stoc s-au dat si n-am vrut sa astept inca 3-4 luni. Asa ca m-am vazut fortat sa aleg varianta de backup - Outlander - cu care nici macar nu facusem drive-test pe asfalt, ci doar la Ciolpani, la evenimentul lor.
Cam cu strangere de inima (niciodata nu m-a atras Outlander-ul, iar Freelander mi-a placut din foarte multe puncte de vedere si de la inceput), am demarat si finalizat procedura de achizitie, iar masina a sosit pe 27 noiembrie.
Asadar este vorba despre un Mitshubishi OUTLANDER 2.2 DI-D Intense+ 4WD TC-SST, ca sa citez exact din oferta dealer-ului, care are o multime de dotari dintre care as reliefa cateva care ma incanta si care nu existau la Freelander:
- farurile bi-xenon,
- oglinzile exterioare pliabile electric
- jantele de 18",
- padelele de la volan ale cutiei de viteze (acelasi sistem ca la subaru, foarte misto),
- sistemul de cruise control cu comenzi pe volan
- sistemul audio Rockford cu mp3 si subwoofer
- sistemul bluetooth pt telefon
- senzorii de parcare spate
- pachetul partial piele (e misto ca prezenta si are niste cusaturi foarte dragutze)
Am facut clasicul drum Bucuresti - Bailesti si feedbackul a fost pozitiv, in sensul ca n-am avut nici o surpriza negativa majora si am facut practic acelasi timp ca si pana acum (aprox 300km in 3 ore si putin). La aspectele pozitive as enumera faptul ca nu am simtit o diferenta enervanta fata de o berlina, ca se pot aborda destul de curajos curbele (putin mai greu cand sunt succesive; atunci se simte balansul), ca exista poate un avantaj din pdv vizibilitate dat de pozitia la volan mai inalta, ca stergatoarele merg impecabil, ca motorul se aude mai incet decat ma asteptam si ca exista nu mai putin de 6 suporturi de pahare pt locurile din fata. A, si sa nu uit de padele alea minunate pe care imi place la nebunie sa le folosesc!
La cele negative trebuie sa incep cu faptul ca de la 120 km/h isi face prezenta (n-as zice chiar ca deranjeaza; poate doar putin) zgomotul vantului, ca ii lipsesc vreo cateva zeci de cai, ca spatarul scaunului nu se indreapta atat cat mi-as fi dorit, ca volanul nu se regleaza pe adancime, ca oglinzile nu sunt anti-reflexie (nici una), ca nu exista lumini de citit pentru pasageri (adica sa nu deranjeze soferul) si cam atat. Deocamdata.
Consumul indicat de computerul de bord (altfel destul de sarac in optiuni) pe primii 600 km a fost de 10-12%, dar am inteles ca motoarelor diesel le trebuie timp se se lase...
In concluzie e un cruiser interesant asa cum ma si asteptam, cu mult spatiu interior, comod si nu chiar asa plictisitor, cu porbagaj mare si posibilitatea de a monta si cele 2 locuri suplimentare.
Apoi a urmat mersul de zi cu zi (adica in oras), pe care il fac de vreo doua saptamani. Se incalzeste in cam 5-6 minute (afara fiind zero grade), tapiteria e foarte prietenoasa in sensul ca nu se simte rece la cur (nu simt lipsa optiunii de incalzire a scaunelor). E misto treaba cu key-less, dar nu am descoperit inca dupa cat timp se inchide singura (am stat o data vreun minut langa masina, dar nu s-a inchis).
Insa tot in oras, se fac simtite si partile negative ale masinii: in primul rand se simt niste zgomote si/sau trepidatii ciudate (la inceput chiar m-au speriat) care am impresia ca sunt de la cutia de viteze, apoi unele denivelari vin cu un set de zgomote suplimentare (se lovesc capetele centurilor de montanti, se misca sculele in porbagaj, se aud unele scartaieturi, etc (acum eu compar cu fosta masina, nu stiu cum e la alte suv-uri). Urmeaza sa le studiez pe rand si sa le rezolv pe fiecare cum oi putea, probabil cu diverse improvizatii.
Mi s-a recomandat ca daca stau in trafic mai mult de 15 sec (pe loc) sa pun schimbatorul pe N.
Se simte ca nu e premium, adica la zgomotele diverse, la grija pt detalii, la inchiderea usilor, etc ... in toate astea se simte ca nu e de acolo, din clasa premium.
Naspa fata de passat:
- farurile nu se aprind/sting singure (e o pozitie de auto, dar acolo luminile nu se aprid ziua)
- lumina la interior e neprietenoasa
- ar fi fost bun un carlig in porbagaj de care sa agat plasele cu cumparaturi ca sa nu se verse continutul in portbagaj
- butoanele de pe volan nu sunt deloc previzibile sau ergpnomice
In offroad nu am testat-o inca, dar caut sa gasesc niste trasee. Astept sugestii in acest sens!
Overall imi place masina, iar primul contact a fost foarte placut, calitatea materialelor, texturile de la interior, ergonomia comenzilor, etc au contribuit in egala masura la o interactiune peste asteptari. Pe masura ce a trecut timpul si am mers cu masina am acceptat-o asa cum e si imi pare ok. Sunt curios cum o fi in offroad...
Aceasta postare a fost editata de salesman: 13 decembrie 2010 - 03:57