Bla bla bla. Sa pot sa trec la subiect: Vreau sa imi vand masina, personala si am luat imprumut Hyundai-ul Matrix al tatalui meu pana o schimb pe a mea.
Hyundai-ul este din 2002 are motor de 1,5 CRDI pe motorina in 3 cilindri si este la mine de o luna de zile.
A avut mereu toate schimburile facute fara exceptie FILTRELE TOATE, ULEIURI BUNE, SI TOT CE TREBUIE LA MAXIM 10.000Km,
Masina nu are nici un fel de problema insa:
Astazi dimineata ora 7:00AM 25 de grade soare afara. Vad in oglinda retrovizoare fum alb gros. NU CONDENS. Trag urgent pe dreapta las motorul pornit si merg in spatele masinii, fun alb gros care mirosea intepator.
Fug repede sa opresc motorul, deschid repede capota la motor si realizez ca se aude un fasait puternic din ceva ce pierde presiune care scade in intensitate pana dispare. Caut sa vad daca este spuma in capacul curbutorilor. Nici pic de spuma, doar uleiul normal. Deschid usor capacul de la lichidul de racire, sa caut pete de ulei sau spume ori bulbuci de aer ... nimic. Dupa 5 minute de controlat: stanga dreapta, capace, conducte, scursuri si fisuri pe la motor, pe sub masina sau pe la conducte, realizez ca nu este nimic in neregula. Pornesc masina si NU mai scoate fum, si merge rotund, si nu are practic probleme nici accelerata nici la relanti. Merg la servici 20km si revin in jurul pranzului acasa. Foarte cald imi dau seama ca nu imi mai functioneaza aerul conditionat.
Spuneti-mi daca ati mai auzit sau intalnit asa ceva. Aparent freonul se evapora atunci cand abea am oprit motorul dar cum si de ce sa ajunga din compresor cred in ulei si apoi prin aprindere in teava de esapament? Acum nu mai scoate fum dar nici aer conditionat nu mai are. Ieri mergea aerul conditionat. Astazi din lipsa freonului nici compresorul nu mai porneste.
Dati-va si voi cu parerea si incercati sa ma ajutati. Multumesc.