Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Seat Ateca


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 februarie 2018 - 08:45

Dupa ~10 luni de la lansarea comenzii am intrat in posesia masinii, acum vreo 3 saptamani.

E vb de un Seat Ateca, 1.4tsi 150CP cu ACT, tractiune fata si cutie manuala. Nivelul de dotare Xcellence ( camera video pentru marsarier, faruri/stopuri LED, geamuri atermice cu geamuri fumurii spate si luneta, jante aliaj 18", Kessy, oglinzi exterioare pliabile electric, scaune fata sport, tapiterie Alcantara de culoare maro) plus cateva optionale:

- Adaptive cruise control (o chestie foarte misto, initial nu optasem pentru ea)

- Blind spot/ Rear assist

- Park assist

- Sistem navigatie + Full Link (pentru Android Auto)

- Incalzire auxiliara (face toti banii, in 20 min ai nu doar habitaclul cald, ci si motorul in parametri de functionare)

- Parbriz incalzit

- Portbagaj actionat electric/ Pedala virtuala

- Seat sound system (nu e nimic revolutionar, insa sistemul stock mi s'a parut slab chiar si mie, eu nefiind posesor de ureche fina) - roata de rezerva mica (standard ar fi fost doar kit pana)

- Top view camera (360gr)

 

I'am pus un set de roti de 17", cu Conti 850p, luate de la dealer si i'am aplicat folie de protectie pe partea frontala, plafon si parbriz.

Dupa un drum de Bucuresti saptamana trecuta, s'ar parea ca folia mi'a salvat parbrizul de cel putin o ciupitura urata dupa impactul cu o pietricica zburatoare.

 

Deocamdata abia am 800km. Singura nemultumire e legata de vizibilitatea din masina, insa asta e o problema pe care'am remarcat'o la mai toate masinile noi pe care le'am condus recent, din Forester am impresia ca vad inca 50% mai mult si ca e masina mai luminata (chiar si cu trapa/jaluzeaua inchisa)

 

Consumuri:

 - pe A2, mers 140-170 am avut o medie de 10%, cu medie de deplasare de 123kmph la dus si 110kmph la intoarcere. Prin oras, ieri, dupa vreo 50 km aveam 7.7%, probabil in aglomeratie se duce spre 9% (Stop/Start l'am acceptat, desi initial eram sigur ca o sa'l opresc)

 

image2.jpg   20180129_155636.jpg   20180129_141252.jpg


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#2 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 14 februarie 2018 - 09:26

Doar la masini exotice se așteaptă 10 luni. :)
Fainuța la exterior. Tehnic, după putirința. :)
Parbriz încălzit, adica-i electric?
Pedala virtuală? Kessy? Poti dezvolta?
Sa se muleze pe nevoile voastre, asta contând.
S-o tot bitjariti !
  • 2

#3 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 februarie 2018 - 10:00

Parbrizul are un sistem similar lunetei, numai ca firele sunt mult mai subtiri, nu incomodeaza vizual. Fiesta avea si ea parbriz incalzit si am zis ca mai bine sa fie decat sa nu fie :P

 

 

Kessy si pedala virtuala sunt explicate mai sus. Sunt fite, dar e mai comod cu ele. Pedala virtuala am tot folosit'o zilele astea, cand masina e murdara, asa evit sa ma murdaresc pe maini actionand portbagajul.


Aceasta postare a fost editata de andrei041: 14 februarie 2018 - 10:01

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#4 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.113 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 14 februarie 2018 - 10:33

Felicitari, arata bine ragalia! :happy:

Sa va bucurati de ea.

 

...

- Incalzire auxiliara (face toti banii, in 20 min ai nu doar habitaclul cald, ci si motorul in parametri de functionare)

...

 

Mai dezvolta te rog, sau corecteaza, ceva nu se pupa cum trebe aici! :lol: :lol:


  • 1
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#5 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 14 februarie 2018 - 10:38

:) N-am știut că așa se numeste cand pui piciorul sub portbagaj pentru a se deschide automat. Nu-i fita, chiar este util.
Jale cate denumiri scout ăștia: kessy. De fapt este vechiul keyless go and entry, plus buton start/stop. Asta il am si eu. Partea comică este ca, pornind zeci de ani cu cheia, cam rămâne reflexul de a roti ,, cheia virtuala".
Desi sunt banii tai, mie imi sade pe creier ca n-are macar automată,nu mai zic de 4x4. :)
Cat costau automata, 4x4?
De al 20 minute la benzinar voiam să mă iau si eu, dar te-am iertat. :)
  • 0

#6 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 14 februarie 2018 - 10:56

Incalzirea auxiliara e ceva similar Webasto, un boiler pe benzina, cu pompe individuale de benzina si de circulatie a lichidului de racire. Functioneaza astfel incat sa mentina lichidul de racire la 85-88 grade si poate fi pornit ori din telecomanda, ori programat din masina cand sa porneasca.

Vara poate fi folosit doar ca ventilatie. Tiguan are compresorul de aer electric si pe vara aveai si functie de racire a habitaclului

 

Eu cu kessy m'am obisnuit imediat, iar zilele astea am abandonat Foresterul, parca ma vad tragand de maner, denumerit de ce nu se deschide cu cheia in buzunar :)

 

Automata nu a vrut sotia si, sincer, nici eu nu sunt foarte incantat de DSG. Mai nou nici nu mai exista varianta 4motion cu cutie manuala. Intre 2wd 6mt si 4x4 DSG acum diferenta este de 3700 euro.

4motion l'as fi luat daca aveam de gand sa renunt curand la Forester, altfel mi se pare indeajuns de stabila masina, chiar si pe drum ud (si cu un pic de zapada topita, cum am prins pe A2 duminica) la viteze mari, altfel as fi "carat" 100kg tot timpul dupa mine


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#7 rares_dan

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 728 Mesaje:
Inregistrat: 12-mai 03
  • Location:Cluj-Napoca
  • Marca:RENAULT
  • Model:Koleos 2017
  • Motorizare:2.0dCi 175 CVT

Scris 14 februarie 2018 - 11:24

La orice masina voi mai avea bifez asa:
- automata
- portbagaj electric cu deschidere la picior
- keyless entry
- parbriz incalzit
Astea chiar nu-s mofturi si le simti utilitatea zilnic.
Foarte misto la tine incalzirea stationara desi e in opinia mea dotare de diesel. La benzinar dupa ce ii dai cheie in 2-3 minute sau 500 m ar trebui sa bage caldura la orice temperatura. Cel putin la nevasta-mea la 500 asa este.
De 4x4 am mai zis. Nu vad utilitatea SUV-ului fara asa ceva. Vrei 2wd dar sa stai mai sus iei un monovolum care oferea mai mult spatiu cu o practicalitate superioara.
  • 0

#8 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.524 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 15 februarie 2018 - 11:47

De gustibus.Important e ca ii place omului si nevestii,restul nu conteaza.Bafta in exploatare...


  • 1
mai bine singur decit in companie proasta......

#9 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 15 februarie 2018 - 12:06

Nu-i vorba de gusturi, ci de logica. :)
Rares-Dan( ambele sunt prenume?) ă scris ,,lojic". Ar fi interesant un topic cu ,,necesitatile" fiecăruia la o masina. Asa cum a scris si Rareș, cele prezentate de el, altele... musai ar trebui bifate de ,, cunoscatori". Bine, io sunt prosh bine dotat fata de ceva nou chel. Nu-i cazul masinii lui Andrei.
Andrei, oricum, mai are de copilărit. Ma mir cum de este in posesia Subarului. :)
Bre, glumesc, ca oricum nu-ti inteleg decizia. :)
  • 0

#10 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.524 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 15 februarie 2018 - 01:36

Fiecare individ alege in functie de posibilitati,nevoi,grad de informare,si inteligenta.Daca amicu Andrei a ales pentru sotie suv cu tractiune fata e problema sa.


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#11 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 15 februarie 2018 - 01:48

De acord, pe banii lui putea sa-si cumpere si Logan.
Legat de automată, stiu ca sunt multe persoane care o evită din n motive, DAR...pentru a realiza ce inseamna automată, sa te acomodezi cu ea, musai macar cateva sute de km, ceea ce-i cam imposibil la drive test.
Prima reacție,majoritară, a unei persoane care încearcă aUtomata pe distanta mica va fi NU.
  • 0

#12 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.524 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 15 februarie 2018 - 02:22

evitatul automatei e din chitrosenie si din auzite....Ma rog,daca ai de schimbat cutia e o cheltuiala majora....


  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#13 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 15 februarie 2018 - 02:32

Pe mine, în 2000 ma costase cat o Dacie noua sa duc masina pe platforma la Bucuresti, s-o treacă pe manuala. La Iași, Suceava la reprezentante nu se băgau la automate in acei ani. Acum sunt multe firme care repara, dau garantie.
  • 0

#14 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.712 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 15 februarie 2018 - 03:10

La o masina noua cu autoamata nu vad ce pb sa fie.

Daca e totusi una, ai garantie mai nou cam 4-5ani la toate marcile ( chiar daca standard+extindere )

Daca vrei sa tii masina mai mult, o automata trebuie intretinuta corect. Ii faci reviziile la cutie la timp si nu vor fi pb.

Ca parere cred ca am zis, si eu as fi luat macar automata, daca nu 4x4.

 

ps, andrei, repede s-au dus cele 10 luni... parca a fost ieri comandata :lol:


  • 0
Posted Image
why so serious? ... let's put a smile on that face...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.

#15 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.113 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 15 februarie 2018 - 03:31

Daca pana si talibanu' din mine a inceput sa accepte automata... :lol: :lol:


  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#16 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 15 februarie 2018 - 04:52

@mol: drivetest eu prinsesem cu Ateca automata, cam 400km, tot un 1.4 benzina, tractiune fata si nu m'a convins.

Utilitatea i'o vad doar in oras sau in ambuteiaje in genul celor de pe Valea Prahovei. DSG'ul poate fi insotit, optional, si de Traffic Jam Assist, iar cuplat si cu Lane Assist (acesta l'as fi luat, dar atunci nu mai puteam lua Blind Spot+Rear Assist), in ambuteiaj masina o poate urmari pe cea din fata, fara interventie din partea ta.

 

@rares_dan: in legatura cu Webasto, da, e mult mai util la in diesel, insa nu e deloc de neglijat nici la o benzinara, mai ales cand ai drumuri de dimineata si, ct te pregatesti, sistemul iti incalzeste tot interiorul (o chestie f importanta ptr cei care au copii pe locurile din spate, in scaunele dedicate, pentru care nu ai putea folosi nici o eventuala incalzire in bancheta), iti dezgheata intr'o anumita masura si geamurile, dar incalzeste si motorul, deci consumul sistemului se compenseaza oricum cu reducerea consumului motorului in primele minute de functionare

 

Despre automatele de pe Ateca sunt discutii mari, la benzinara retinusem c'ar fi o cutie uscata, care a facut probleme in trecut, deci tu toata garantia, tot poti avea neplaceri in caz ca pica.


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#17 DMIHNEA

    Membru scamator

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.524 Mesaje:
Inregistrat: 09-iulie 04
  • Location:CE,dar nu RO........
  • Marca:Mercedes +Audi
  • Model:C220+A3 quattro
  • Motorizare:2.2+1.9

Scris 15 februarie 2018 - 08:06

e un sistem ce il am si eu la c-u,adica un incalzitor pe carburant ce incalzeste antigelul din motor,la comanda.Avantajul e ca la temperaturi mici iti pleaca motorul in parametrii,incalzit.La mine se poate upgrada si cu un timer ca apoi sa incalzeasca si habitaclul.La astea moderne sistemul incalzeste ambele,si motorul si interiorul masinii.A fost conceput sa nu pierzi timp dimineata la plecare cu incalzit de motor si curatat geamuri plus comfort.


Aceasta postare a fost editata de DMIHNEA: 15 februarie 2018 - 08:07

  • 0
mai bine singur decit in companie proasta......

#18 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 15 februarie 2018 - 08:31

Webasto se pune pe masini de multi ani (initial la camioane, daca nu ma insel), insa nu prea am vazut decat la Mercedes/Audi/Bmw si grupul VAG. Posibil si Volvo sa aibe, nu m'am interesat.

 

Sunt destui care spun ca nu merita sistemul, ca pui ulterior o pornire la distanta, dar aia nu mai e benefica pentru motor plus ca ai alte limitari (nu o poti programa, trebuie masina in raza de actiune, trebuie sa lasi masina pe liber etc)


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#19 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 15 februarie 2018 - 09:37

Webasto(sub diferite denumiri) au mai multe marci.
Am văzut și la Porsche Cayenne acum multi ani, fiind intrigat inițial de ce-i ieșea,,fum" doar pe o țeavă de eșapament.
Sunt multe sisteme, este un plus si ceea ce ai si tu, chiar daca-i benzinar, dar ,,sanatoase" sunt sistemele cu motor propriu, care funcționează independent de motorul masinii.
Sunt telecomenzi separate si pentru pornirea de la distanta, exista si cu un fel de pagere, acționând de la sute de metri.
Pot fi programate la ce oră să porneasca, pot fi pornite de la distanta.
Păi la automată este simplu, oricum o lasi in P.
La manuală o lasi pe liber. Din cate stiu, au senzor la cutie, iar daca o lasi in viteza, nu-ti porneste.
Pornirea de la distanta este brici, ajutandu-te si vara.
Eu, atât benzinara cat si dieselul le las sa meargă,,pe loc" cel puțin juma de ora pentru confortul din habitaclu.
Stiu ca nu-i indicat, dar ma doare la bască. Cand ai masina noua, probabil eziti.

Aceasta postare a fost editata de mol: 15 februarie 2018 - 09:41

  • 0

#20 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.937 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 15 februarie 2018 - 09:40

Felicitari si drumuri bune, va astept si pe la Bistrita.


  • 1
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#21 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.009 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 15 februarie 2018 - 11:42

@mol: metoda da, de a lasa motorul sa mearga in gol juma' de ora e buna doar cu telecomanda sau cel mult la curte, cu masina inauntru, altfel nu prea vad unde'i confortul.

 

Nu stiu la ce te referi tu ezac cu "sistem cu motor propriu, care functioneaza independent de motorul masinii".

Sistemul de pe Ateca presupune un circuit separat de combustibil, pompa de benzina dedicata, evacuare separata (desi recunosc ca n;am vazut pe unde anume iese fumul, desi am folosit sistemul de cateva ori si inca era in functiune cand coboram la masina), pompa de circulatie separata de pompa de apa a motorului. Mie mi se pare cel mai bun sistem, orice sistem complet de incalzire care'ar incalzi doar interiorul, nu si motorul, mi se pare mai putin util


  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#22 mol

    Banned

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.376 Mesaje:
Inregistrat: 17-august 05
  • Location:est...
  • Marca:M3 Power by...
  • Model:Gillette
  • Motorizare:1,5 v

Scris 16 februarie 2018 - 08:25

Din cate stiu , webasto este firma producătoare, probabil ei au patentat sistemul, gen xerox, adidas...
Sunt sisteme care funcționează doar cu motorul masinii pornit si sisteme independente, cu motor in miniatură care funcționează cand motorul masinii este oprit. Evacuarea gazelor poate fi prin esapamentul masinii sau separat.
Pare ca ai un sistem independent, cu siguranta este un plus, chiar dacă este benzinara. Trebuie sa te uiti sub masina in prima jumatate sa vezi daca are evacuare separata.
Vezi si tu pe unde bazaie. :) Dacă era diesel era mai usor de gasit după tacaneala. :)
  • 0

#23 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.089 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 16 februarie 2018 - 10:10

      20180129_141252.jpg

Poza asta mi-a adus aminte de concluzia unui bosniac intr-o parcare - a parcat cu rotile bracate ... sigur e femeie  :lol:


Aceasta postare a fost editata de adrian_r5: 16 februarie 2018 - 10:14

  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#24 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.054 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 16 februarie 2018 - 12:11

n-as putea merge cu asa ceva fara sa aiba 4x4 si automata :( am incercat sa ma obisnuiesc cu ideea dar pur si simplu nu am putut sa cumpar nici macar un CX3 cu 4x2 si manuala (in ciuda unui pret foarte bun).

 

felicitari Andrei, sa o folositi sanatosi.


  • 1
if you're looking for peace, then get ready for war

#25 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.712 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 16 februarie 2018 - 12:12

webasto in romania

sa ai grija andrei...

 


  • 0
Posted Image
why so serious? ... let's put a smile on that face...
happiness is not around the corner. happiness is the corner.




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi