Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Curiozitati Tehnice - F1


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 26 august 2003 - 09:44

accordat, faza aia parca e din Brazilia din calificari.

Schuey nu se uita numai la cauciucuri, se uita la toata masina
  • 0

#2 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 28 august 2003 - 09:10

Motorul boxer este configuratia ideala.
In F1 nu se poate folosi, din cate am citit eu pe net era ceva cu fortele laterale la care ar fi supus...o sa caut linkul cand am timp. O vreme s-au facut la 75 (sau 72 nu mai stiu exact) grade, acum la 90. Renault a venit cu solutia de peste 100 (unii zic 106, altii 111 Renault parca stiu ca nu a zis cate sunt exact). Problemele au fost (si mai sunt) cu vibratiile, in consecinta rezistenta lui. Pentru a-l face rezistent au mai sacrificat din putere. Imi pare rau ca au abandonat proiectul, His e omul care a fost in spatele Renaul in perioada Benetton & Williams, cred ca stie cateva lucruri de motare...Sper ca Ferrari va sti sa foloseasca la maxim cunostiintele sale.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#3 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 29 august 2003 - 01:26

Oameni buni, His e la departamentul motoare de strada. E bine si acolo, chiar vreau sa vad mai multa inovatie pe motoarele de strada, cum se zvonea ca Enzo va avea "ballistic valve actiation".

rezare, la motoare, functie de configuratie se face analiza vibratiilor (dezvoltari in serii Fourier etc) si de acolo rezulta cit de mari sint amplitudinile armonicilor etc etc. Un motor bine echilibrat are armonici mici de diferite oridine 2, 3 etc.

Prin configuratia sa, boxer este echilibrat aporape perfect intrucit fortele "destabilizatoare" datorate inertiilor bielelor sau pistoanelor sint contracarate de forte inverse datorate pistonului opus. Asta ar fi in cuvinte putine.

La ora actuala, masinile sint foarte subtiri in zona spate si de aceea B10 e o configuratie putin probabila. De asemenea el prezinta probleme la evacuare care ar fi situate sub motor. Si la ungere apar ceva probleme.

La Oltcit e o problema majora pe care nu o iei in considerare. Regimu puternic variabil termic datorat racirii cu aer ar fi una din marile probleme.

Aveam un document cu dezvoltarea in serie si alflarea amplitudinilor armonicilor dar din pacate nu stiu unde mai e:hammer:
  • 0

#4 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 august 2003 - 09:26

E simplu, nu are electromotor....
Daca se opreste merge impins fara probleme. Mecanicii insa nu o imping, ci invart motorul din exerior pana pleaca.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#5 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 29 august 2003 - 09:36

rezare din cate stiu eu sunt si modele Porsche racite cu apa. S-ar putea sa gresesc, dar parca stiu ca sunt. (chiar Boxster mi se pare ca e)
Ce turbina merge cu 18000rpm?
Nu cred ca racirea cu aer e o solutie pt F1. Nici pe departe nu cred. Aerul are nevoie de spatiu prin care sa circule pe langa motor, iar spatiul ala nu prea cred ca e.
Iar eficienta racirii cu aer e mica. Vorbim de motoare ce au 900cp si nu prea coboara sub 14.000 rpm. Acum nu vad nici avantajele unei raciri cu aer a motorului. Poate doar reducerea greutatii si posibilitatea de plasare a ei ca balast in puntele importante.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#6 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 29 august 2003 - 07:39

Evacuare ar forta motorul sa stea mai sus, ridica centrul de greutate. In plus motorul e prea lat, chiar daca e putin inalt.

Turbinele fac si 200 000rpm. Porsche a avut racire cu aer pe modelele stock, insa pe high performance (959) sau la curse aveau apa. Oricum e mult mai bine cu apa.
  • 0

#7 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 29 august 2003 - 11:39

Pai norma ca au anulat prezenta in motorsport, doar trebuia sa dezvolte un tembelism de SUV. http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/rockets.gif

Ramine doar GT3 in ALMS si FIA GT, si probabil Cupa Porsche, dar tot GT3 e.
  • 0

#8 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 04 septembrie 2003 - 02:28

cata, nu ai pe undeva analiza Fourier a vibratiilor intr-un motor?? Aveam asa ceva insa nu mi gasesc doc. Aveam parca pentru V10 sau V12....la dracu mor de nervi ca am pierdut chestia aia.
  • 0

#9 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 04 septembrie 2003 - 11:22

I-au pus pe jar rau, de cind au interzis Beriliul. Il foloseau in motor, la radiatoare si la etriere datorita capacitatii deosebite de a disipa caldura. Acum au ramas cu Al doar....Problemacu racirea e data de faptul ca si radiatoarele sint piedici aerodinamice mari, pe care ei le micsoreaz cit de mult piosibil.
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi