Salt la continut


Fotografie
- - - - -

bmw318i ma poate ajuta cineva?


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 30 ianuarie 2004 - 01:34

eu am un 320i din 87 si nu ia un strop de ulei daca nu trec de 5000 ture, si peste doar pentru ca e un segment dus. e vorba de halul in care au fost intretinute la noi masinile, dat in goarna cit se poate de tare fara a schimba uleiul, apa, pompa, si multe altele...
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#2 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 februarie 2004 - 10:06

jetronic "este" de doua feluri, k-jetronic si l-jetronic.

k-jetronic sau "constant injection system": injectoarele nu sint deschise electric, variind doar presiunea combustibilului. se mai numeste injectie mecanica.

l-jetronic este deja injectie electronica; L vine de la "Luftmengenmessung", adica "air flow management". asta inseamna ca :

- injectoarele sint controlate (deschise) electronic, avind doua pozitii (inchis sau deschis), cantitatea de combustibil introdusa in cilindri depinzind doar de timpul de deschidere, pentru ca:
- presiunea de combustibil din rampa este constanta, fiind creata de o pompa electrica si mentinuta de un regulator de presiune
- toata ingineria e controlata de un computer ("Electronic Control Unit")
- mai exista un regulator pentru relanti, iar la versiunile vechi un injector suplimentar pentru pornire.
- aprinderea este externa ECU-ului, iar avansul este reglabil manual prin rotirea delcoului.
- ECU este ajutat de o groaza de senzori, cum ar fi: senzorul de turatie a motorului, senzorul de temperatura, mai nou si senzorul de oxigen in evacuare etc.

(edit) am uitat esentialul :) e vorba de AFM sau MAF, un senzor mecanic sau electronic care masoara volumul de aer supt de motor, si prepare amestecul in consecinta.
(/edit)

motronic: este evolutia injectiei electronice, ECU-ul devenind mai destept si facind mai multe chestii. aprinderea si avansul dispar ca si componente separate, fiind integrate in ECU. delcoul este fix, avansul facindu-se doar electronic.

exista o gramada de versiuni de motronic, care mai de care mai evoluate.

tiptronic e un fel de cutie de viteze la care ai niste manetutze sub volan si schimbi vitezele cum ai semnaliza sau ai da de stergatoare :)

[Edited on 2-2-2004 by jaffar]
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#3 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 februarie 2004 - 11:50

cre ca nu tre sa il ridici... ce, la cutia automata ridici ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#4 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 03 februarie 2004 - 10:40

Multumesc f.mult.Acum stiu cel putin ce vreau(un motor 1800cm motronic), dar fi bun spune-mi cam din ce an au inceput sa se faca.
Si inca ceva;am facut rost de un c.d. cu diagnoza pt. bmw incepand din 76-2000.
Stii cumva ce fel de (cablu)? mi-ar trebui ca sa-l pot conecta intre ECU si calculator(eventual laptop) pentru a afla eventualele defecte in timp;ca am auzit ca o diagnoza la un service este intre 500-3.000mii.
NU ma uita spune-mi te rog cu benzina si uleiul.
Sper sa nu va mai sacai cu intrebarile mult!!!


date despre motoare si anii de fabricatie gasesti destul de detaliat aici: http://www.bmwinfo.com

daca e programul de diagnostic oficial de la bmw, n-o sa faci rost niciodata de cablul respectiv, pentru ca nu e un simplu cablu ci un fel de controller destul de destept.

daca e programul ala de 3 lei pe care il folosesc toti garagii din romania care fac "diagnostic computerizat", ala merge direct pe portul serial si iti citeste doar citiva parametri, si anume: parametrii sondei lambda, turatia (sau iti indica daca cititorul de turatie nu merge), si inca vreo 2-3 chestii foarte simple. oricum e bun si ala pentru inceput.

despre benzina si ulei, nu stiu care-i intrebarea. 1 litru de ulei la 1000 km mi se pare destul de mult, am zis si mai sus.

da-ne si noua cd-ul ala... please ?! :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#5 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 03 februarie 2004 - 10:41

Asa ceva m-ar interesa si pe mine, dar din pacate caut demult si nu am gasit. Nici macar reprezentanta BMW de pe Horia, Closhca si Crisan nu au acest cablu. Am vrut mai demult sa ma duc cu masina la ei s-o bage la teste si nu s-a putut.


la serviceul din filaret se face diagnostic computerizat pentru bmw e30 dupa 1987, cu conectorul de diagnostic mare. masina mea pateste asta exact acum :)

daca ne da cos si noua softul... poate il mesterim si noi :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi