BMW E36 - totul despre....
#1
Scris 26 martie 2004 - 10:05
o sa ma multumesc doar la comparatii intre e30 si e36:
cel mai mare avantaj al lui e36 este aerodinamica, mult imbunatatita fata de cea a caramidutzei de e30. de asemenea distanta intre punti este mai mare, cele doua aspecte dindu-i avantaje extraordinare la viteza.
un alt avantaj sint motoarele mai moderne, si nu ma refer la cele de pe 316i si 318i care erau si pe e30, ci la cele mari, m50 si m52, in special variantele cu vanos.
dezavantaje ? ca la orice marca, modelele mai noi nu mai sint lucrate cu aceeasi grija. asta insemnind plastice de mai slaba calitate, piese care cedeaza mai repede decit la versiunile mai vechi. exemple: arcurile, simeringurile de arbore.
de asemenea suspensia spate nu mai este cea independenta de la e30 decit in cazul e36 compact, ceea ce scade manevrabilitatea si feelingul. cel mai bun exemplu sint "cursele" de auto-x, unde nu conteaza atit viteza cit manevrabilitatea in spatii restrinse.
in rest, este evident o masina mai moderna si cu mai multe dotari (faruri autoreglabile, scaune cu controale electrice si cu profil lombar, aer conditionat dual... o gramada de chestii care la e30 erau doar ca optiuni de lux). ce imi place mie este portbagajul cu acces mult mai usor, si instrumentele de bord complet electronice si translucide. ce nu-mi place mie este forma bordului si fatza.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#2
Scris 26 martie 2004 - 10:24
despre motor, e exclus sa faca astfel de figuri, clar e un defect. un motor cu vanos in stare buna il pornesti si te duci direct la curse fara gretzuri verificati valva de relanti si senzorii de temperatura. un diagnostic la bavaria pe tester s-ar putea sa va gaseasca eroarea. VANOS nu are treaba cu temperatura, ci iti variaza distributia in functie de turatie, distribuind mai bine puterea la turatii mici. motoarele cu vanos au cuplul maxim la turatie mai joasa decit cele fara.
ASC+T, numit si "launch control", iti limiteaza acceleratia la demaraj, ca sa nu mearga rotile in gol. faceti un test pe praf/apa/ceva alunecos, un demaraj puternic si o sa vedeti cum scade acceleratia pina nu mai patineaza rotile. pe zapada se vede cel mai bine dar e cam tirziu. asa ca n-are nici o legatura cu fugitul de spate
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#3
Scris 26 martie 2004 - 10:29
chipul e extrem de scump si n-o sa faca mare lucru. motorul de 328 e oricum o bestie, nu cred ca are rost sa bage 3-600 EUR intr-un chip, mai bine in ceva mai util.
la styling, arata foarte bine semnalele albe, pleoapele de far kamei, grila centrala de dupa 96 si spoilerul de m3 sau spoilerul stock cu spoiler-lippe. toate sint scumpe
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#4
Scris 26 martie 2004 - 11:29
raybest, ASC+T are treaba cu patinarea rotilor din spate. ESP (DSC la BMW) frineaza uneori si o roata fata pentru a preveni deraparea. La motoare puternice, gen 2,8 ASC+T are necazuri mari in tine rotile sub control, mai ales in forja.
Cel mai bine e sa dea o fuga sa o puna pe tester. Am auzit ca la Filaret sint bunicei aia si nu au preturile de la Bavaria.
#5
Scris 26 martie 2004 - 01:28
15 in oras e normal. 10-12 in afara inseamna ca nu o lasa sub 150. Sint multe chestii care influenteaza consumul: filtre, injectoare, reglaj de motor , stil de condus etc etc.
K&N nu ar influenta condusul in mod normal. Insa gindeste-te: de ce pui K&N? Ca sa traga mai bine. De ce sa traga mai bine? Ca sa dai in ea. Un K&N ar fi cam 150E din ce tin eu minte. Parca si Augsburg vinde asa ceva si semnale albe insa am auzit ca au un adaos impresionant.
La chestia cu urcatul automat al geamurilor, ma gindesc daca nu cumva nu e asa din fabrica. Cel putin la mine asa e (nu am BMW) coborirea poate sa fie automata insa urcarea nu. E din cauza accidentelor pe care le-aui avut destul de multi copii mici.
#6
Scris 26 martie 2004 - 02:29
Originally posted by EvilOne
jaffar, vrei sa spui ca E36 nu are suspensie independenta pe spate? Ma indoiesc puternic ( si la figurat si la propriu cind o sa ma bag sub o masina sa vad. Nu e in spiritul BMW chestia asta, la Audi si VW mai merge da' nu si aici.
Cel mai bine e sa dea o fuga sa o puna pe tester. Am auzit ca la Filaret sint bunicei aia si nu au preturile de la Bavaria.
are suspensie semi-independenta, si mult mai complicata decit cea de la e30 la care faceam referinta. rezultatul e o manevrabilitate mai slaba.
la filaret preturile sint exact ca la bavaria, caci e serviceul lor diferenta e ca daca te duci de ex. sa-ti schimbi uleiul (de motor, cutie, diferential, whatever) iti pun aral (la dublu sau triplu pret decit pe strada) in loc de bmw certified.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#7
Scris 26 martie 2004 - 02:39
http://www3.pmb.ro/webgis/index.htm
scrie "spataru" si da-i search, apoi clicaie pe "view" in dreptul str. spatarul preda. cel mai usor ajungi mergind pe trafic greu dinspre academia militara, dupa ce treci de rahova faci stinga la primul semafor (parca).
ASC+T face fata bine mersi la 2.8, daca ai suspensia in regula, asta insemnind: arcuri, amortizoare, toate bucsele (inclusiv cea de diferential) etc.
repet a mia oara ce am spus pe mii de topicuri: filtrul sport pe o masina fara modificari majore la motor este o mare prostie, si o metoda eleganta de a luat banii celor care nu stiu. singurul lucru pe care il vei obtine cu acel filtru va fi un mare zgomot, care iti va da tie impresia ca masina "trage" mai bine. mai bine iti iei un stegulet cu rapid sau un mileu pe bord, ca tot acelasi efect il are
semnale albe gasesti la auto karma in tei, ~ 3-400 mii/buc sau la dijital pe lizeanu. turcesti.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#8
Scris 27 martie 2004 - 01:51
Si acum pentru prietenul tau raybest. Zici ca masina danseaza la acceleratii puternice si cu ASC+T on. Ia fii atent ce zic astia aici. Poate are probleme la bucsele spate.
LINK
#9
Scris 29 martie 2004 - 12:11
intr-adevar bucsa aia de brat pare stupida. inainte era altfel, era o punte mare prinsa pe doua bucse uriase verticale, si bratele erau prinse pe acea punte in cite 2 bucse mici fiecare. unghiurile nu sint afectate, eu am toate cele 6 bucse in cauza praf si totusi rotile stau drept.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#10
Scris 29 martie 2004 - 04:19
n-am reusit sa aflu daca serviceul filaret este sau nu al bavariei, dar tind sa cred ca totusi nu. in mod sigur este insa autorizat si recunoscut de bavaria, reprezentantul bmw in romania. daca suni la bavaria si vrei sa mergi la service cu un bmw mai vechi, vei fi automat trimis la filaret. totusi, nu stiu care e relatia intre ei in afara de recunoasterea oficiala, filaretul pare sa fie un copil destul de orfan. multi suna la bavaria pentru teste si reparatii de e30 si e36 si sint refuzati, iar de masinile mai vechi nici nu mai vorbim.
oamenii sint totusi competenti si se lucreaza cu scule bmw si la nivel tehnic bun. asta inseamna ca nu ti se va spune ca nu stiu ce reparatie nu ti-o fac ca n-au cu ce, sau ca nu au chef pentru ca se chinuie prea mult sa taie o bucsa pentru ca n-au extractor.
de ulei, cred ca e vorba in primul rind de preturi, lumea care vine la filaret vine pentru ca n-are bani de bavaria si atunci li se ofera o alternativa. oricum ei iti vind ulei aral la pret mai mult decit dublu, dar poti sa te duci tu cu uleiul si sa platesti doar manopera.
preturile sint pe masura, iar ca sa le afli, poti sa dai telefon, nu tre sa mergi pe centura
[Edited on 29-3-2004 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#11
Scris 29 martie 2004 - 06:16
318is are 140 CP, 16 supape, 2 axe cu came, bloc motor din aluminiu, nu are curea de distributie ci lant, etc
Mi-am achizitionat masina in 2001 din germania, first hand, avea la vremea aceea 113.000km (carte de service cu fiecare revizie facuta la BMW) , tinuta in garaj, ... , un biju. Am vandut-o dupa aproximativ 1 an cu 140.000km iar noul ei proprietar de ficare data cand ma intalnesc cu el imi spune cat de multumit este de masina.
In timpul in care a fost la mine i-am schimbat uleiul la fiecare 7.500km (Mobil1 5w-50), placutele de frana si bucsele. Pe langa asta i-am montat evacuare sport Remus (toba finala + intermediara), filtru de aer K&N (din acela care se baga in carcasa originala), fise si bujii sport. Cu aceste modificari treceam fara probleme de orice E36 320i stock.
Aici este si poza.
#12
Scris 29 martie 2004 - 06:21
#13
Scris 30 martie 2004 - 08:53
Originally posted by dixy2k
din seria e30 ce este de preferat: m3 (190 cp) sau 325 (usor modificat 200-220 cp)?
e36 m3 cum se comporta fata de un e30 325 mod la 220 cp?
ma gindesc ca e30 este ceva mai usor deci recupereaza ceva din handicapul de putere.
are careva experiente reale? nu teorii....
depinde la ce te referi. pe linie dreapta, un 325 dus la cit zici tu (hmm...) va fi evident mai rapid, e chestie de cai in plus. pe circuit insa, m3-ul rupe dintzii categoric. gindeste-te numai la suspensia m-technic si la faptul ca e30m3 e "a cornering machine".
comparatie intre e36m3 si e30 325 mod, nu stiu de unde sa scot acum. fa raportul putere/greutate si pina in 150-160 cel cu raport mai bun cistiga categoric. dupa aia, vine problema aerodinamicii slabe a lui e30. ar trebui sa compari tot cu e30m3, caci ala sta un pic mai bine la capitolul asta. si iarasi, depinde daca vrei viteza sau circuit.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#14
Scris 01 aprilie 2004 - 09:34
Originally posted by dixy2k
care mai sint preturile la m3 e30? stie careva?
in romania nu sunt preturi pentru asa ceva deoarece aceste modele lipsesc cu desavarsire de pe soselele noastre. In schimb aici poti sa-ti faci o idee http://www.mobile.de/
Numai Bine
#15
Scris 01 aprilie 2004 - 10:45
Originally posted by dixy2k
la m3 e30 nu imi plac de loc stopurile. imi plac mult mai mult stopurile de la e30 dupa 87 (parca)-88.
chiar ma uitam cum sar putea modifica aripa din spate sa accepte celelate stopuri. dar e prea multa munca de tinichijerie. nu cred ca se merita asa de mult.
am vazut niste motoare de m3 e30 de 2.5 capabile de vreo 250 de cai.
care mai sint preturile la m3 e30? stie careva?
se modifica foarte usor, un tinichigiu ti-o face in citeva ore maxim. nu se merita insa, stopurile alea mari sint mai slab construite
motorul de 2.5l are 238 cai si ma indoiesc extrem de tare ca are cineva asa ceva in romania...
e30m3 real eu am vazut doar doua, ambele stationate de 1-2 ani. unul stiu sigur ca are motorul praf, celalalt n-am idee.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#16
Scris 05 aprilie 2004 - 09:31
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#17
Scris 08 aprilie 2004 - 09:32
pretul e in functie de stare. problema e ca desi e36 se fabrica din '90, eu n-am auzit niciodata de unul mai vechi de '93, asa ca atentie si la acte. daca masina e buna, pretul e ok.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#18
Scris 09 iulie 2004 - 09:07
Numai Bine
#20
Scris 22 august 2006 - 09:38
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#21
Scris 12 septembrie 2006 - 11:42
primul motor cu vanos a fost M50 si a aparut in 1992din 1990. cauta sa aiba VANOS. nu e chiar distributie variabila, are doua pozitii, pina la ~ 2400 rpm si peste.
BMW 520i e39 with M50 engine
#22
Scris 12 septembrie 2006 - 11:46
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#23
Scris 29 septembrie 2006 - 12:58
Pe site'urile din afara am vazut si la 2500, insa tot cu kilometraje ~200 000. Cam cat ar fi durata de viatza al unei masini ca asta?
Cat avea din fabrica demarajul? Ca am tot cautat si nu gasesc pe nicaieri ...
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 29 septembrie 2006 - 01:01
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#24
Scris 29 septembrie 2006 - 01:07
#25
Scris 29 septembrie 2006 - 01:08
La demaraj il poti face cu noul Logan
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi