Salt la continut


Fotografie
- - - - -

"rodaj" frine


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 aprilie 2004 - 01:05

a venit shi vremea discurilor si placutelor noi (pe fata).
am doua intrebari

1. care e procedura exacta de "asezare" cind si discul si placutele sint noi ?
2. in manualul de instalare se povesteste de ceva "special grease" pentru ghiduri, in ce consta asta ? sint safe daca pun o vaselina banala sau tre sa caut ceva mirobolant ?

multumesc
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#2 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 aprilie 2004 - 04:37

aderenta metalica ? parca ghidul nu e din metal..

shi la ce service pot primi shi eu o bucatica de asa ceva contra unui multumesc ? :D
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#3 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 29 aprilie 2004 - 12:27

Bai frate ce idei auzi, te doare capu (la peste). La mine in manual scrie asa: " se pune niste vaselina cu punct de topire mai ridicat, ca sa se evite "lipirea" discului de fuzeta" sau ce ai tu pe acolo. De exemplu la mine, discurile au doar 2 sigurante de prindere, pur si simplu sint ghidate de placute, nu au suruburi ca la Dacie. Nu stiu daca la tine e la fel. Deci, nu se pune nici o vaselina intre placuta si disc, doar intre disc cu fuzeta sa nu se lipeasca cele 2 obiecte.

Ce se recomanda cu adevarat e sa nu pui frine violente in primii cam 200km de cind schimbi discurile si placutele.
  • 0

#4 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 29 aprilie 2004 - 09:53

discul meu e prins de fuzeta cu un surub foarte mic, dar se fixeaza cu suruburile de prindere a rotii.

normal ca nu pui vaselina intre placute si disc, lol. desi stiu pe unul care si-a pus, "ca sa nu rugineasca", chiar a uns bine de tot discurile pe toata suprafata lor.

si inca o data repet: eu ma refeream la vaselina "speciala" care se baga pe ghidurile etrierelor... ca sa alunece cum trebuie. nu la disc, nu la placuta, nu la fuzeta.

rezumind, procedura de asezare a placutelor/discurilor noi ar fi urmatoarea:

1. se gaseste un drum necirculat, ca sa nu risti accidente sau sa deranjezi pe altii
2. pui citeva frine usoare la viteza mica, pentru ca initial frinele nu tin aproape deloc
3. accelerezi la 100km/h, frinezi usor pina la 75 km/h pentru a incalzi discurile/placutele si a nu risca un soc termic. repeta asta de 4-5 ori.
4. accelerezi la 100km/h, frinezi violent dar fara a bloca rotile pina la 10km/h. atentie, NU opresti masina pentru ca placutele se vor lipi de disc. repeta asta de 8 ori.
5. mergi ~ 10 minute fara a folosi frinele deloc, pentru a le raci complet.

daca pedala nu e inca foarte tare cind frinezi, poti repeta procedura.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#5 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 29 aprilie 2004 - 11:55

Aha, am inteles jaffar. Eu am pus niste vaselina "conventionala" dar pot sa spun ca nu parea sa aiba nevoie. Ghidurile alea erau asa lucioase si potrivte, lucrau excelent, da mi s-a parut mie necesar sa imi bag mina si pe acolo.
  • 0

#6 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 03 mai 2004 - 03:27

am schimbat.
n-am reusit sa-mi dau seama unde se baga acea "vaselina speciala", probabil ca in ghiduri, dar functionau absolut impecabil si erau protejate de niste burdufuri de cauciuc, asa ca n-am insistat.

motivele pentru care am facut asta:

Imagine amplasata

Imagine amplasata

Imagine amplasata

sa nu verificati niciodata cu mina temperatura discurilor, nici chiar dupa cele 10 minute de condus fara frinare recomandate pentru racire dupa procedura de "asezare" :)

Imagine amplasata
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#7 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 03 mai 2004 - 03:33

Bohahaahha, nea jaffare. Nu ai putut sa te abtii! Io am patit-o la 10 ani si de atunci nu mai pun mina pe ele.

Aratau rau de tot discurile tale. Cred ca trebuiau de mult schimbate, erau prea subtiri.
  • 0

#8 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 05 mai 2004 - 02:47

le-am schimbat cu cele de aici:

http://www.o revista.ro/forum/viewthread.php?tid=5829
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#9 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 06 mai 2004 - 09:22

aaaa :)

da, l-am pus asa. brembo inca nu s-a sinchisit sa-mi raspunda...
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#10 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 06 mai 2004 - 12:40

nu, plesnise deja :)

oricum am intrebat mai multi mecanici si se pare ca nu era chiar in halul ala de periculos cum credeam eu. adica s-a crapat ea suprafata de frinare, dar structura interioara se rupe mai greu. oricum discurile mele au fost folosite mult mai mult decit trebuia... dar daca mergi cu grija si nu faci excese nu apar probleme majore.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#11 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 10 mai 2004 - 10:29

discul era plin sau ventilat ?

lumea zice ca astea ventilate nu prea se pot sparge, da' nu tin neaparat sa ma conving :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi