servo directie
#1
Scris 21 octombrie 2004 - 02:54
multumesc
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#2
Scris 22 octombrie 2004 - 02:33
o fi bine ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#3
Scris 04 noiembrie 2004 - 09:14
intr-adevar acum e foarte usor de manevrat pe spatii mici, chestie care ma enerva rau inainte.
problema e ca am pierdut toata distractia de care aveam parte la turatii mici
cam cita putere trage servo directia asta din motor ? mie mi se pare ca diferenta e semnificativa... si asta ma enerveaza RAU.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#4
Scris 04 noiembrie 2004 - 10:07
Originally posted by Extremero
Jaffar se refera exact la ce spunea tu mai devreme: cand e la relanti si trage de volan, scade turatia si mai tare. Senzatia e asemanatoare cu plecatul de pe loc cu AC pornit. Solutii sunt doua:
Sau pleci de pe loc cu rotile drepte, sau o turezi mai tare. http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/010.gif
nu, nu la asta ma refeream.
pur si simplu pe linie dreapta masina nu mai "fuge" ca inainte. fara servo pleca precum un fulg, ma distram pe seama tuturor acum e o masina comuna, cu un demaraj mediocru
turatia nu imi scade cind sint la relanti si trag de volan, chiar daca ajung la capat.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#5
Scris 04 noiembrie 2004 - 12:37
cauza e puterea pe care pompa de servo o papa din motor pentru actionare... dar nu reusesc sa gasesc nicaieri o specificatie exacta, cit anume papa.
poate sa am si vreo deformare de la DSN pe care am condus-o zilele astea... dar de obicei cind ma intorceam la a mea eram foarte placut impresionat de performante, nu invers...
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#6
Scris 04 noiembrie 2004 - 02:01
trebuie sa fac niste teste cu cronometrul, ca sa ma lamuresc.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#7
Scris 05 noiembrie 2004 - 10:11
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#8
Scris 05 noiembrie 2004 - 05:40
ca doar e legata de motor cu o curea...
eu personal n-am reusit inca sa inteleg exact cum functioneaza servodirectia de pe masina mea, dar pompa in sine functioneaza mereu. probabil sint niste supape ceva care se misca atunci cind misti de volan, n-am idee...
a, si normal ca functioneaza... daca nu mai transpir cind parchez, inseamna ca e un semn bun
[Edited on 5-11-2004 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#9
Scris 08 noiembrie 2004 - 09:22
din ce am citit prin manuale, exista un "kit de reparatie", care include toate simeringurile si garniturile din caseta. intrebarea mea este daca se merita operatiunea asta ? ma intereseaza experienta voastra, nu din auzite de la nea costel si nea gigel, ca asa toti se pricep si toti au auzit una si alta.
a, si daca se merita, daca poate fi executata fara ceva scule extrem de sofisticate ?
multumesc
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#10
Scris 08 noiembrie 2004 - 03:07
e valabil la E30 si E36, cele mai noi mi se pare ca au caseta capsata/sudata etc si nu se poate repara.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#11
Scris 09 noiembrie 2004 - 11:51
asta e, poate sint eu extrem de norocos si fix la mine a ajuns la limita ei de virsta
la bmw e46 caseta se schimba, nu se repara.
totusi banuiesc ca daca iti pui ambitia o poti desface si apoi suda la loc...
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#12
Scris 09 noiembrie 2004 - 01:58
avind in vedere ca pretul a fost bun (chiar daca nu imi da o parte din banii pe care ii dau in plus acum), am comandat kitul si sper sa iasa bine. oricum, pina sa inceapa sa curga am fost extrem, extrem de incintat de ea. foarte precisa, nici un pic de joc si comportament excelent, inclusiv la viteza (unde eram stresat ca va fi prea moale pentru gustul meu). de aceea am decis sa o pastrez si sa incerc sa o fac
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#13
Scris 10 noiembrie 2004 - 09:32
din cite stiu, caseta aia e deja mai jmechera decit cele vechi, caci se intareste la viteza... deci e posibil sa aiba si ceva parti electronice.
then again e posibil sa ma insel si sa fie doar o senzatie. o sa ma uit in ETK...
da, m-am uitat. nu exista kit de reparatie pentru e46, dar nici parte electronica
la e30 si e36 exista part number pentru repair kit. la e46 doar se ofera ei sa ti-o cumpere pe cea veche... probabil reparatia nu e la fel de simpla.
tu ai desfacut vreo caseta de e46 ? experienta e cel mai bun argument
edit #2: ia uite ce scrie in ETK la e46: "no further intervention permitted - steering gear". se da part number doar pentru conductele de presiune, si caseta completa reparata de ei.
[Edited on 10-11-2004 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#14
Scris 15 noiembrie 2004 - 10:06
am demontat-o vineri complet, e modelul dinainte de 11/86, cu o bucata din aluminiu si una din fier. am curatat tot perfect, am gasit de ce curgea (un simering si un inel d-ala de teflon erau rupte, n-am idee de ce...) si am inlocuit totul cu piese din kitul de reparatie, comandat de la bmw din germania.
am montat totul la loc, fericit ca mama ce caseta noua-noutza am. adevarul e ca era frumoasa rau asa spalata curata perfecta. am montat-o pe masina, am aerisit-o putin, si am zis hai sa facem o tura cu masina sa vedem cum se comporta. pina sa iesim pe poarta, poc ! pe jos un litru de ulei... burduful din stinga se umpluse si fusese aruncat afara. fiind deja tirziu am renuntat sa o mai desfacem (imi venea sa o tai cu flexul...), am montat-o la loc pe cea fara servo si am plecat. azi urmeaza sa aflu ce a gasit mecanicul in ea... dar deja m-am saturat foarte tare de citi bani am bagat in aceasta tentativa de upgrade
acuma, sint si eu curios (in special trami cred ca ma poate ajuta cu experienta lui)
- exista o diferenta in grosimea pistonului la casetele bmw dinainte de 11/86 si cele de dupa (astea mai noi sint dintr-o bucata) ? kitul meu de reparatie era pentru astea mai noi, dar simeringurile si tefloanele s-au potrivit la fix pe piston
- poate fi o problema faptul ca am folosit ATF dexron III in loc de dexron II ? peste tot am citit ca sint compatibile in jos, si ca pot folosi fara probleme III-ul.
- alte motive mai mult sau mai putin stiintifice pentru care sa nu fi reusit acest repair kit ?
- cine tine de fapt presiunea acolo, teflonul sau simeringul ? eu n-am reusit inca sa inteleg cum functioneaza sistemul, dar intr-o parte era un simering urmat de un teflon de vreo 3-4 mm grosimte, iar in partea cealalta era doar simering. nu pricep... please help. diagrame functionale ar fi perfecte
multumesc
a, si inca o intrebare: avind in vedere ca nu prea mai sper sa repar caseta asta, as vrea sa stiu daca pompa si conductele de presiune sint compatibile inainte si dupa 11/86. pompa este (sau pare.. ) in stare buna, si as vrea sa o pastrez. problema e daca se potriveste cu o caseta de dupa 11/86, ca banuiesc ca am mai multe sanse sa gasesc una d-asta.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#15
Scris 17 noiembrie 2004 - 09:44
s-a dovedit ca a doua caseta e tot tipul "vechi", deci acum am doua casete proaste din care incerc sa fac una buna.
simeringurile sint 24 la interior si 35 la exterior, iar pistonul are diametrul de 24.1 mm, deci se potrivesc la marele fix.
unul din simeringuri si oringul din poza ta (e de teflon sau nu ?) erau aproximativ rupte... de fapt pareau mai degraba topite si scurse intr-o parte. sigur nu e de la demontare...
intr-adevar, nu am avut scule in sensul ca nu am avut "special tools", dar am improvizat binisor cu o teava de aluminiu si nu am distrus nimic
si tot adevarat e ca am testat-o direct pe masina, pentru ca eram atit de convinsi ca va merge direct de data asta l-am rugat pe mecanic sa manufactureze o metoda de a o testa inainte.
ce n-am reusit eu sa pricep... ordinea in care se pun piesele la capatul din dreapta, acolo unde e piesa aia alba mai lata. caseta mea parea neatinsa vreodata, si piesa respectiva era ultima spre exterior... apoi venea simeringul si apoi inelul din poza ta, cel mai in interior. noi le-am montat exact in aceeasi ordine.
pe de alta parte, pentru caseta de dupa 11/86 exista un frumos manual de reparatie cu poze, in ETK. acolo ordinea e un pic altfel... si anume (de la exterior spre interior): simering, oring alb ("thrust shim"), apoi piesa aia mai lata ("plastic bush").
o alta ciudatenie e ca pe caseta mea simeringurile erau cu arcul apre interiorul pistonului... iar in documentatia pentru cea noua sint cu arcul spre exterior. banuiesc ca si asta poate fi o problema... dar habar nu am cum e "corect" ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#16
Scris 18 noiembrie 2004 - 09:09
http://www.o revista.ro/forum/viewthread.ph...7432&pid=152053
si simeringurile sint 24x35... scrie pe cele originale pe care le-am extras din ea (si la fel sint si cele cumparate). axul pistonului masurat cu sublerul are 24.1 mm
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#17
Scris 19 noiembrie 2004 - 09:47
Originally posted by trami
tot ramine in dubiu chestiunea dimensiunilor, insa nu mai fac caz.
ordinea pieselor este urmatoarea, de la exterior spre interior: bucsa de plastic, inelul, apoi semeringul cu arcul spre interior, deci nici una din cele enumerate de tine nu e corecta.
da, exact asa le-am montat si noi. insa a curs prin celalalt capat, unde nu exista decit simering, fara alte dracii (strange, dar asa era si cea originala...)
sa inteleg ca la modelul de dupa 11/86 (singurul la care am documentatie originala) s-a schimbat in mod fundamental filozofia ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#18
Scris 19 noiembrie 2004 - 09:48
Originally posted by trami
hai sa-ti mai arat o poza, nu cumva e asta?
nu, nu e cea de ix. e aia de e30 din doua bucati.. cu piulita aia uriasa intre ele.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#19
Scris 22 noiembrie 2004 - 10:11
oringul dintre cele doua bucati de caseta a fost intr-adevar minarit (nu l-am avut in kitul de reparatie iar cel original s-a rupt cind le-am demontat) dar pe acolo picura putin. scurgerea importanta s-a intimplat in stinga (capatul de aluminiu), si s-a manifestat prin faptul ca s-a umplut burduful de cauciuc si a explodat (ma rog, a fost aruncat afara de pe coliere)... ca si cind simeringul n-a lucrat absolut deloc.
in fine, o sa astept citeva zile pina o sa aiba timp mecanicul sa se ocupe... si o sa vad ce o iesi
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#20
Scris 02 decembrie 2004 - 11:24
caseta e inchisa, montata pe masina, merge frumos si nu a curs nici o picatura de ieri de la prinz pina azi.
am reusit sa identificam si motivul pentru care a curs atit de rau prima oara.
in schita atasata, dreptunghiul mare e pistonul. in chestia aia din jurul lui, acolo unde e sageata rosie, e o buza rotunda. acolo intra un inel d-ala alb de teflon care trebuie sa fie , evident, rotund intr-o parte cum eu aveam kit de caseta > 12/86, inelul respectiv era drept... si curgea pe linga el ca la balamuc. am manufacturat un inel pe forma corecta, si voila.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#21
Scris 06 decembrie 2004 - 10:05
totusi mai am citiva pitici pe creier: cind iau maxim stinga totul e ok, dar cind iau maxim dreapta se aude un biziit. oare de ce ?
de asemenea cind pun cureaua de servo, relantiul devine instabil (fluctueaza intre pozitia normala si mai jos cu 150-200 rpm), deci clar e din cauza pompei. oricum ma astept sa crape si ea (ca sa fie filmul complet nu?) dar exista vreo sansa sa previn asta ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi