Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Turbina cu geometrie fixa si turbina cu geometrie variabila


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 09 decembrie 2006 - 12:46

Mi-au placut aceste descrieri pentru turbina normala si pentru cea cu geometrie variabila.

Si mi-a mai placut ca "deisterizeaza" modul de oprire a motorului. Cateva secunde de idling (mai ales la diesel) par a fi de ajuns.
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#2 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 15 decembrie 2006 - 05:02

Ai grija ca articolele alea sint scrise de diversi, deci sint 90% exacte. Tot ce pot sa iti spun este ca la Mondeo, turbina era in spatele motorului, departe de cam orice flux de aer, mai putin cel venind de la intercoolerul montat stil Subaru. Daca mergeam pe autostrada cu 180/4000rpm pot sa garantez ca dupa ceva vreme era rosu cam tot pe acolo. Crezi ca daca imi venea sa ma duc la WC si opream imediat ajungea 1 minut sa se raceasca monstrul? Eu zic ca nu. Am vazut cu ochii mei dupa 10 min de 210kmh cum turbo de la Passat 1.8T stralucea in noapte. In cazurile alea nu are cum sa fie de ajuns "citeva secunde".

VTG are multe avantaje, dar si unele dezavantaje. Unul este predispozitia la surge mai mare(actionarea pneumatica face fata, dar numai cu electric este SAFE), celalalt este temperatura mica suportata si nevoia de materiale extra scumpe. Ar mai fi si predispozitia la imbicsire a aripioarelor variabile, mai ales la DIZEL.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#3 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 15 decembrie 2006 - 11:41

Wow ! Ce exemplu radical ai dat :D
Daca am alergat masina mai zdravan, o las moale de tot pe ultimii km !
Curios e ca producatorii nu fac mare caz de prajirea uleiului in capilarele turbinei ! In schimb te avertizeaza sa nu dai cu ceara pe parbriz ca scartzaie stergatoarele ... Oare de ce ?
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#4 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 16 decembrie 2006 - 12:34

cum adica stralucea in noapte?
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#5 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 16 decembrie 2006 - 12:38

Adica se inginge la rosu,baietii cu Subaru Impreza sau Evo nu au nevoie de pachet fumator e de ajuns o forja timp de 20 de minute si turbina e incinsa la maxima de aprinzi tigara pe ea,ajunge la niste temperaturi de...

Aceasta postare a fost editata de Maxy: 16 decembrie 2006 - 12:40

  • 0

#6 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 16 decembrie 2006 - 12:40

wow...Eu stiam ca la diesel dupa ce il alergi e bine sa nu opresti motoru imediat si sa mai astepti un pic sa se raceasca turbina in mers,dar nu stiam ca ajunge sa se inroseasca
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#7 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 16 decembrie 2006 - 12:44

La orice motor cu turbina e bine sa il lasi sa mearga cam un minut la relanti chiar si la un mers normal.
  • 0

#8 Dok

    chiptuning specialist

  • Members
  • PipPipPip
  • 186 Mesaje:
Inregistrat: 23-octombrie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda
  • Model:CRX DelSol
  • Motorizare:1.6 VTi 160CP

Scris 16 decembrie 2006 - 01:16

Chiar si 2 minute...trust me ca lucrez in fiecare zi cu ele.
  • 0

#9 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 16 decembrie 2006 - 11:13

Iata cum poti fi corect de ... nevoie sau din intamplare !
Si dupa drumul de seara si de dimineata, inainte de a opri motorul am de facut diverse operatiuni enervante dar necesare ! Asa ca motorul meu idluieste si nu se prajeste ! Repet: de nevoie :P
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#10 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 19 decembrie 2006 - 09:36

Nu cred ca e nevoie dupa ce o freci prin aglomeratie sa stai sa se raceasca, nu are cum sa ajunga turbo la temperaturi prea mari. Mai ales ca pe vreamea asta Diesel are probleme sa se incalzeasca, nu mi-a mai pornit ventilatorul de nu stiu cind.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#11 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 19 decembrie 2006 - 10:38

Eu am turbina cu geometrie fixa, teribila senzatie cand dupa un mers intins cu 130km/h te trezesti in spatele unui autobuz, franezi sa ii lasi sa treaca pe cei din sens opus fara sa ii omori si apoi ii dai pedala sa il depasesti.... Si dai, si dai, si dai.... http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/cunaooooo.gif

A, si n-am auzit pana acum ventilatorul pornit la masina asta, nici pe canicula in soare! Ba chiar asta iarna la -15C mi s-a racit motorul cat m-am plimbat vreo 10 minute sa caut un loc de parcare :lol:
  • 0

#12 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 decembrie 2006 - 11:22

nu e in regula sa se raceasca
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#13 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 19 decembrie 2006 - 11:23

Asta am obs si eu: O alerg putin pe Floreasca, se duce acul term. la jum'ate si se simte cum baga caldura la greu chiar cu comutatorul la prima gradatie.
Pe Calea Victoriei, in schimb, acul cade la sfert si tre' sa dau mai tare caldura ca ... se simte :lol:

Baietii o sa ne spuna insa ca nu e o legatura 1:1 intre temperatura motorului si a turbinei, pentru ca racirea acesteia se face mai dificil, prin uleiul de ungere, si e bine sa idluiesti un oarecare interval pentru a fi sigur ca ce-i in motor ai si-n turbina.

@DanCld: foloseste heel-toe sa aduci turbina "in ture". Eu asa (incerc sa) fac si la plecarea de pe loc, altminteri e puturos si al meu, desi e VNT.
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#14 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 19 decembrie 2006 - 11:38

asta iarna la -15C mi s-a racit motorul cat m-am plimbat vreo 10 minute sa caut un loc de parcare :lol:

da...asa se intampla cu motoarele mici.Si eu exact asta iarna cand erau gerurile alea de -15'C eram cu un Fiat Albea 1.3diesel...nu am reusit sa incalzesc motorul din Cotroceni pana la doamna Ghica si retur.ce s-a incalzit un pic pe la vreo 60'C cand am prins aglomerat la universitate,dar imediat cum plecam si prindeam un pic de drum liber scadea acu temperaturii vazand cu ochii pana limita inferioara.Aa ceva nu am mai intalnit.Masina era relativ noua avea cam 12mii km.motorul era foarte zgomotos si in habitaclu era groaznic de frig....la un moment dat se aburise geamul bordului destul de tare.
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#15 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 19 decembrie 2006 - 12:13

Foarte posibil sa fi fost termostatul stricat.
  • 0

#16 alex25

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 47 Mesaje:
Inregistrat: 14-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Mondeo 2004
  • Motorizare:1.8 125 CP

Scris 19 decembrie 2006 - 01:34

Nu mergea termostatul, un motor nu se raceste in mers daca functioneaza cum trebuie
  • 0
Lenea este mama a 9 inventii din 10

#17 DanCld

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 932 Mesaje:
Inregistrat: 31-august 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Toyota
  • Model:Auris
  • Motorizare:1.6 VVT-i 124cp

Scris 19 decembrie 2006 - 02:57

OK, rectific, in cazul meu nu s-a racit in mers :unsure: S-a incalzit pana la temperatura normala de functionare dupa 10km de mers intins (a naibii masina nu imi spune cate grade are apa, doar imi aprinde 3 becuri pe bord), iar in parcare la Plaza cat am mers la pas cu viteza 1 + relanti.... :P Nu se pune problema ca in habitaclu sa se fi racit atmosfera sau sa nu dea caldura dupa maxim 1-2 minute!
  • 0

#18 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 19 decembrie 2006 - 03:11

mers la pas la relanti inseamna mers, nu stat
nu e deloc in regula faptul ca temperatura motorului a scazut. s-ar ptuea sa ai prob la termostat
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#19 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 19 decembrie 2006 - 06:45

In curind cred ca o sa ii pun ziar in fata ca la dacie (gluma).

1.4 HDi ala daca nu trage jos, atunci solutia cea mai la indemina e sa.......schimbi viteza in jos. Si daca ai VNT, nu stai la 1500 cu pedala la blana sperind sa sufle careva peste paletii din turbina, ca evacuarea nu ajunge.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#20 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 20 decembrie 2006 - 01:08

atunci carton clar in fata radiatorului pt situatii dinastea.
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#21 CrisArkgoth

    evil inside

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 Mesaje:
Inregistrat: 13-aprilie 04
  • Location:-
  • Marca:-
  • Model:-
  • Motorizare:-

Scris 20 decembrie 2006 - 08:49

asta nu ar folosii pt. ca :
1. fiind mers incet ,turatie mica sau chiar relanti nu e oricum curent de aer din fata.
2. apa nu circula in momentul ala prin radiator, ea se receste in bloc.

daca e vorba de oprit curentul care bate si pe bloc merita pus prin toate "gaurile" din fata :rolleyes:
  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi