Noul Ford Mondeo rupe gura targului!

0
278

27 Iunie 2007, orele 20. Teatrul National din Bucuresti. Lume foarte multa, caldura la fel de multa. Toti veniti sa vada noul copil minune al lui Ford: noul Mondeo (Mk.4).

Evenimentul a avut loc simultan in Bucuresti si alte 22 de orase din Romania.

Show-ul in sine a fost precedat de filme de prezentare a firmei Ford, proiectate pe ecranele uriase dispuse semicircular in sala. Apoi s-a trecut la partea “artistica”, deja cam tipica lansarilor din industria auto, cu balet modern un pic ciudat (poate), dar bine lucrat si pus in scena pe muzica foarte buna (inclusiv Pink Floyd).

A urmat momentul “coborarii din cer” a celor 3 masini: 5 usi, sedan si wagon.

Dupa prezentarea lui Andi Moisescu a vorbit dl. Catalin Gavra, director general Romcar – reprezentantul Ford pentru Romania. A sosit si dl. Ion Tiriac pentru a admira de aproape masinile.

Modelul in 5 usi a fost de departe atractia serii, fiind prezentat in echiparea de top Titanium X. Asta inseamna, printre altele:

– pornire motor de la buton

– faruri autoadaptive cu iluminare laterala

– scaune fata incalzite

Ce mi-a placut: bordul; butoanele; scaunele fata; gurile de climatizare de pe montantul B, pentru cei din spate (!); jantele.

Modelul Sedan impresioneaza prin lungime: 4844mm fata de 4778 cel in 5 usi sau 4830 cel wagon. Nivelul de echipare era Trend.

La exterior ordinea preferintelor mele ar fi: 5 usi, wagon, sedan. Am pus sedan-ul pe ultimul loc deoarece portbagajul parca e un pic aiurea…

De asemenea, gura de acces este destul de stramta, chiar daca el in sine este imens.

Ce mi-a placut la portbagajul wagon-ului (se vede si intr-una din poze) este ca atunci cand este deschis, se vad niste benzi reflectorizante care pot fi foarte utile noaptea.

Despre interioare un acum: in modelul Titanium X m-am simtit un pic ciudat. Poate pentru ca echiparea in sine este foarte “business” si nu este tocmai stilul meu de viata. Dar trecand peste acest mic inconvenient, am apreciat in primul rand calitatea materialelor cu care sunt acoperite scaunele.

Pielea de pe margini (ecologica, cred) se pare ca este cusuta manual (!) iar velurul de pe scaune este de foarte buna calitate. Si zic asta dupa ce 17 luni am avut velur in masina.

Volanul e in continuare maricel, dar de data asta butoanele comenzilor “sunt de acolo”, nu ca la Mk3 unde cel putin cruise control-ul pare adaugat aftermarket…

Bordul e foarte lizibil (pacat ca nu era masina pornita sa vad afisajul in toata splendoarea lui), la fel comenzile de pe consola centrala.

In schimb acord un minus culorilor rosii ale afisajelor de pe consola… Par un pic cam stridente… Atractia bordului (pe langa afisajul LCD imens) ramane insa butonul magic inscriptionat “Ford Power”.

O caracteristica a echiparilor Ghia X si Titanium X este pornirea motorului de la buton. Accesul in masina se face pe baza de card (masina se descuie automat in prezenta cardului) iar motorul se porneste apasand ambreiajul sau frana (pentru cutie manuala respectiv automata) si apoi apasand acest buton.

Un alt element “business” (cu toate ca inca nu i-am inteles rostul) a fost lumina din dreptul pedalelor, cand se deschide portiera.

Cotiera centrala este foarte bine pozitionata, am reusit sa schimb toate cele 6 viteze fara sa ma deranjeze si fara sa ridic cotul de pe ea. De asemenea spatiul din cotiera este imens.

Torpedoul se deschide foarte elegant si incet. Nu stiu daca are vreun amortizor, si sper sa se deschida la fel si dupa 2-3 ani. Asta ramane de vazut.

Gurile de aerisire mi s-au parut foarte elegante, iar aici un mare plus merge catre aerisirile din montantii centrali, pentru pasagerii din spate. Care mai beneficiaza si de o cotiera cu suporti de pahare. Ah, ca tot am amintit de suportii de pahare: in sfarsit bricheta si scrumiera si-au gasit loc pe consola centrala iar langa frana de mana, in fata, sunt 2 suporturi pentru pahare!

In modelul Sedan cu echipare Trend am apreciat sincer pozitia in scaun. Poate chiar mai buna decat in Titanium X… mi s-a parut ca suportul lateral este mult mai bun. Materialele erau mai simple (stofa) dar pareau destul de rezistente. Timpul va decide.

Acum vom vedea cum va reactiona piata, avand in vedere ca Mondeo a ajuns la dimensiuni de clasa mare, si cu toate ca oficial nu emite pretentii in acest sens, acest amanunt nu va fi trecut cu vederea de catre posibilii clienti…

Foto si text: Viper

Discuta pe forum despre Ford Mondeo 2007 MK4. CLICK AICI!