Porsche Cayenne Gemballa GT 750 cp

0
81

PORSCHE CAYENNE GEMBALLA 750 cp

Romania, ianuarie 2007. Trafic lent, aproape incremenit. Claxoane multe, masini, trolee, tramvaie, pietoni… In timp ce Doamna spumeganda din masina din stanga ta flutura degetul mijlociu Domnului cu Megane albastru (chiar sunt multe din astea albastre!) asculti o melodie misto la InfoPro si te gandesti ca in dimineata asta nu ar fi fost nici o tragedie daca motorul tau de 2 litri s-ar fi transformat intr-un minuscul 0.6 litri cu 45 cp. Pana la urma, la statul pe loc nu ai nevoie de vreo putere…

Si totusi, in jungla asta statica sunt nebuni care nu stiu cum sa mai faca sa mai adauge ceva cai… sa aiba mai multi. Cum ar fi… 750cp!

Si asa ajungem la un Porsche Cayenne Gemballa de 750cp! Nu, nu vom sta acum sa palavragim despre sumele investite (vom pomeni totusi una-alta), nu vom dezbate utilitatea acestei herghelii (cel putin nu vom combate pe aceasta tema), vom vorbi de utilaj in sine.

Utilajul de baza, un “umil” Cayenne de 450 cp a fost smotocit deseori de proprietar pana s-a ajuns la concluzia unanima ca nu mai face fata. Si atunci masina a plecat putin pana in Germania unde un individ simpatic, Uwe Gemballa si-a bagat mainile iscusite adanc in pantecul ei…

Ce-a iesit, puteti vedea in parte din poze. Si partea si mai misto e ca atunci cand am facut noi fotografiile masina tocmai venise din nou din Germania, unde a primit kitul de 750cp. Pana atunci avea “numai” 700…

Ca si rezultat, lasand pentru moment la o parte tehnica, avem o bijuterie. Si nu ma refer aici la ce vede ochiul, ce aude urechea, ce masoara radarul politiei. Ma refer la starile contradictorii pe care ti le provoaca acest monstru.

La un demaraj full-throttle uiti de intretinere, de sanii colegei de birou, de codul pin al cardului bancar… Inima bate tare-tare, mainile se inclesteaza, stomacul se incordeaza, palmele transpira… Si acceleratia asta de care zic nu se mai opreste, si vin curbe, si apoi linii drepte, si iar curbe, si iar aliniamente luuungi din care nu apuci sa vezi mare lucru. Si monstrul nu se opreste, continua sa urle… si tu odata cu el.

Ai intins deja de ceva timp picioarele,chinuind,cu miscari exagerate de “step” covorasul de sub talpi, apasand disperat niste frane imaginare si dorindu-ti sa nu fi avut curiozitatea asta morbida. Si tocmai s-a terminat soseaua, si din calculele tale o masina nu are cum sa franeze in distanta asta asa scurta si deja ti se deruleaza prin fata ochilor copilaria, iti reamintesti toate regretele, deja iti inchipui cum prietenii tai vor vorbi despre tine foarte frumos… la trecut!

Dar nu, masina incremeneste scrasnind din toate cele 4 gume si te pune intr-o secunda intr-o pozitie ciudata, cu coatele pe bord si cu fata intr-o stransa imbratisare cu parbrizul.

Si dupa aceasta experienta cobori transpirat si uluit, intelegand de ce big and strong is beutiful” si “small and flaccid sucks”…

Ce are masina asta special? De putere am zis deja, dar mai sunt multe de zis si o vom face intr-un material amanuntit ce va urma, in acest moment masina este iar la sala (la umflat muschi).

Si pentru ca toate aceste nebunii tehnice nu puteau iesi pe strada in cochilia de fabrica, masina a trecut printr-un face-lift puternic si complet. De la capota motorului care are acum niste branhii superbe (si cu mare utilitate practica), spoilerele fata si spate sunt remodelate (cel din fata include acum si proiectoare duble), pragurile sunt si ele altfel profilate, jantele negre de 22” isi aduc si ele aportul. Per ansamblu, nu trebuie sa te pricepi ca sa-ti dai seama ca masina nu mai e cum a gandit-o nenea proiectantul…

Iar la interior… pielea este intoarsa pe dos(alcantara) si face casa buna cu o parte din pielea originala amasinii, apoi este dvd-monitorul de pe consola centrala si inca doua display-uri incorporate in tetierele din spate.

Singurele lucruri care-ti aminteau ca esti intr-o sportiva erau scaunele profilate, foarte sport, si stick-erele de pe bord (care nu apucasera sa fie schimbate, aratau inca 700cp).

Poate odata, atunci cand proprietarul va dori, veti vedea aceasta masina la un show de tuning in Romania. Si atunci veti intelege de ce nu mi-a iesit deloc cum trebuie textul asta, pentru ca am plecat din start de la ideea ca nu am cum sa exprim ce simt de fiecare data cand ma sui in utilajul asta de vis!

Spining