PREMIERA: Noul Lexus IS – mai agresiv ca niciodata

0

garajul.ro - Lexus IS - ext1

Primul Lexus IS lansat in 1999 se dorea a fi un entry-level printre sedanurile de lux ale acelor vremuri. Dupa 13 ani, a 3-a generatie lansata ieri dimineata la Detroit se doreste a fi o referinta printre sedanurile scumpe si vine sa dea o lectie de design tuturor constructorilor consacrati. Este un model complet nou iar echipa de proiectare promite o experienta de condus nemaipomenita.

Cu toate ca nici generatia actuala ce se afla pe piata din 2005/2006 nu a trecut niciodata neobservata printre concurentii ei, noul IS afiseaza un design halucinant caracterizat de un mix foarte reusit de eleganta si sportivitate. Cu grila anterioara masiva si puternic scoasa in evidenta de forma farurilor este imposibil sa nu recunosti acest nou Lexus. Cu toate ca masina respira noutate prin toti porii, si ca \’obsesia\’ producatorului nipon in ultimii ani pare a fi tocmai designul, proportiile parca au fost pastrate de la generatia precedenta, profilul parand foarte familiar fanilor marcii japoneze. Chiar si privit din spate, noul IS inspira agresivitate, sportivitate si tehnologie de ultima ora., totul este placut privirii si armonios.

Lexus a tinut cont de toate criticile legate de spatiu aduse modelului precedent: noul IS este mai mare din aproape orice unghi l-ai privi. Cresterea in dimensiuni se traduce prin mult mai mult spatiu destinat pasagerilor din habitaclu.  Tot la interior regasim si o multitudine de materiale de top, echipamente de ultima ora si o finisare fara cusur care va ridica multe semne de intrebare iubitorilor de masini germane. Printre alte inovatii tehnice, IS va avea si Drive Mode Select – care permite alegerea modului de conducere preferat: Eco, Normal, Sport si Sport + (ultimul doar pe versiunea de top IS350).

Bineinteles ca piesa de rezistenta va fi probabil versiunea hibrida, numita IS300h si propulsata de aceasta data de un motor termic de 2,5 litri. Producatorul se asteapta ca 80% din IS-urile vandute worldwide sa fie hibride. Pe piata americana IS sunt propuse trei motorizari: IS250, IS300h si IS350.