Renault Captur 1.5dCi 90CP Dynamique – distractie urbana

0
1660

 

Intro

Ideea de crossover mic pentru oras este foarte la moda, iar Renault pare sa fi gasit reteta ideala. Ingredientele principale sunt tehnologie moderna si un design jucaus cu multiple posibilitati de personalizare.

Renault nu avea cum sa greseasca, nu atunci cand vine vorba de o masina mica de oras. Cele cateva generatii de Clio din ultimii 15 ani au dovedit clar ca Renault stie sa construiasca automobile de oras, iar tehnologia de care dispune in momentul de fata “le createur d\’automobile“, cum le placea candva sa-si spuna, a facut ca un crossover mic de oras sa se nasca aproape…. natural. Folosiind mecanica de la Clio, motoarele din baza comuna de organe a grupului Renault, si multe alte elemente ce se regasesc si pe restul modelelor cu rombul pe capota, Renault a mizat mult pe un design care sa cucereasca tinerii asa cum a facut-o acum cativa ani fratele japonez Nissan Juke.

Am testat Renault Captur Dynamique 1.5dCi 90 CP cu cutie manuala in 5 trepte care in momentul de fata este supus unor interesante promotii de pret.

IMG_8160

Exterior

Renault Captur se integreaza foarte bine in noua imagine de marca Renault, cu sigla de mari dimensiuni in fata si forme rotunjite, preluand foarte multe elemente estetice de la fratele mai mic Clio. Inrudirea este mai mult decat evidenta, insa Captur este plin de personalitate si inspira un aer tare jucaus, asa cum ii sta bine unui crossover din segmentul B. Apreciem foarte mult faptul ca nu exista nicio inrudire cu fratele de grup, Nissan Juke, in conditiile in care ceilalti constructori nu ezita deloc sa inlocuiasca siglele si numele si sa relanseze un model deja existent. Renault Captur este oferit in multe variante coloristice si se pot realiza combinatii interesante pentru versiunile bicolore. Fata de Clio, noul Captur se lauda cu o garda la sol de 20cm, bosaje proeminente in dreptul rotilor, jante cu diametru destul de mare si niste utile protectii de plastic negru care vor proteja caroseria in cazul rularii pe macadam sau iarna printre troienele de zapada.

IMG_8158

Interior

Cu toate ca toti ne-am fi asteptam sa regasim la interior plansa de bord de la Clio, Renault surprinde placut printr-un design special pentru Captur si o oferta de spatiu interesanta avand in vedere ca noul Captur va prelua si o parte din clientii care inainte optau pentru Renault Modus. Regasim si la interior aceeasi fantezie bicolora de la exterior ce confera modelului un aer vesel si care rupe monotonia. Avem atat ornamente foarte la moda precum plasticul negru lucios, cat si elemente colorate in nuanta caroseriei (albastru in cazul nostru). Pe langa oferta de spatiu generoasa, cu o bancheta spate incapatoare si comoda pentru doi adulti, un portbagaj de 377 litri cu acces facil si spatiu indestulator pentru pasagerii din fata, Renault s-a preocupat intens si de ergonomie si spatii de depozitare, torpedoul ingenios de tip “sertar” fiind deosebit de util. Sistemul R-Link cu display touchscreen are un meniu foarte intuitiv si bine organizat incorporand si functia de navigatie. Ceasurile de bord sunt la fel cu cele de pe Clio iar pozitia la voland este usor inalta, asa cum sade bine unui crossover, fie el si de oras.IMG_8106

Dinamica

Experienta si studiile ultimilor ani au ajutat producatorii de automobile sa inteleaga ca majoritatea utilizatorilor de SUV-uri folosesc autoturismele 90% din timp pe sosea sau in oras, ceea ce a generat in ultimii ani un adevarat boom in randul SUV-urilor compacte cu tractiune 2WD. Bineinteles ca fenomenul s-a extins si asupra crossoverelor, iar Renault nu avea absolut niciun motiv sa ofere Captur altfel decat cu tractiune fata. Ceea ce nu este deloc rau pentru o masina de oras, mai ales daca vorbim si de o motorizare eminamente economica pentru binecunoscutul 1.5dCi Energy de 90 CP intalnit si pe Clio, insa o tractiune integrala inteligenta ar fi prins bine macar ca optionala. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu 5 trepte si cuplul generos ajuta noul Captur sa se miste extrem de natural inclusiv pe autostrada. Demarajele la viteze ridicate nu sunt impresionante, insa Captur se prezinta foarte bine chiar si in cazul unui stil de condus ceva mai agresiv. Tinuta de drum este buna, traiectoria masinii pe viraje fiind sigura chiar daca ruliul isi face simtita prezenta. Directia moale este excelenta in mediul urban acolo unde Captur isi va petrece mare parte din timp, iar la limita masina este foarte previzibila si usor de stapanit.

IMG_8167

Buget

Preturile pentru Renault Captur incep pe undeva pe la 12.000 euro si indiferent pentru ce motorizare sau dotari optionale am opta, Captur ramane cea mai abordabila optiune din segmentul sau. Consideram dotari obligatorii excelentul sistem R-Link, climatizarea automata, vopseaua exterioara in doua nuante si jantele cu design special asortate cu nuanta acoperisului in cazul nostru. Modelul testat de noi se poate achizitiona astazi cu un discount interesant de 3.000 euro ceea ce duce la o nota de plata de 16.300 euro TVA inclus.

Motorizarea dCi Energy de 90 CP este alegerea excelenta pentru cei care pun mare accent pe consum. Captur ne-a surprins in oras cu un consum extrem de redus, de doar 7 litri/100km,  in ciuda traficului ingrozitor de aglomerat. La drum intins consumul mediu se invarte in jurul valorii de 5-5.5 litri/100km. Daca evitam mersul pe autostrada, ca oricum nu avem prea multe, media de consum scade simtitor la 4.5 litri/100km.

IMG_8183

Verdict

3-5-stars

Renault Captur stie foarte bine ce vrea si tinteste foarte clar spre o clientela tanara si cu un puternic spirit practic. Ofera avantajele unei garzi la sol generoase care te ajuta sa te descurci fara probleme si iarna dar si la o urcare la munte, iar in combinatie cu motorizarea dCi poate fi extrem de economic. Designul exterior foarte fresh impreuna cu vopseaua in doua nuante atrag foarte multe priviri iar pretul este excelent. Interiorul este si el la fel de tineresc si foarte bine organizat, spatiul este bun iar dinamica este buna chiar si pe autostrada. Ne-am fi asteptat la materiale mai de calitate si mai bine asamblate la interior, insa sistemul multimedia ieftin (300euro) compenseaza partial acest neajuns.

 PLUS - garajul.ro design exterior, performante motorizare dCi, spatiu interior

MINUS garajul.ro calitatea fabricatiei, lipsa totala a unei versiuni 4WD

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

Renault Captur aduce un aer de noutate binevenit la nivelul gamei oferite de producatorul francez. Micul cross-over de life-style este o aparitie foarte atragatoare, vesela si stilata, fiind foarte personalizabila la nivelul exterior (prin vopseaua bi-colora) si interior, unde se poate opta pentru tapiteria detasabila “ZIP Collection”. In plus, masina aduce o serie de detalii practice, versatile, oferind practic mult mai multa valoare decit un model de clasa mica la o diferenta de pret suplimentar rezonabila, diferenta care e redusa si mai mult de oferta promotionala in vigoare. Ca si la noul Clio, am fi apreciat un interior putin mai valorizant, dar design-ul modern mai estompeaza din impresia lasata de calitatea plasticelor. Motorul dCi de 90 CP este rafinat si silentios, economic si suficient de dinamic, fara insa a impresiona prin acceleratii si reprize. De altfel, caracterul motorizarii se potriveste cu confortul general al masinii, regasit si la nivelul setarilor de suspensie, care urmaresc in principal un rulaj confortabil si nu o tinuta de drum sportiva. Ca rezultat, masina are un ruliu important pe drumuri virajate, dar este gradual si previzibil. In final, consideram ca Renault Captur este un model destinat sa aiba succes prin stilul sau, capabilitatile de personalizare, aerul proaspat, vesel, si valoarea oferita pentru pretul propus.

Date Tehnice

RENAULT CAPTUR 1.5dCi
Motorizare 1.5dCi
Cilindree (cc) 1.546
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 90 CP/4.000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 220 Nm/1.750
Carburant motorina
Norma de poluare EURO 5
Cutie de Viteze manuala/5 trepte
Rezervor (l) 45
Portbagaj (l) min. 377
Viteza maxima (km/h) 171
0 – 100 km/h (sec) 13.1
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 7
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 4.5
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 5
Emisii CO2 (g/km) 95
Masa proprie (kg) 1.170
Lungime x Latime x Inaltime (mm) 4.122/1.778/1.566

 

Galerie foto