PREMIERA: Toyota prezintă noul RAV4

0
436

Toyota a prezentat oficial noua generație RAV4 cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles.

Noul model Toyota se dorește a fi din nou o referință în clasa sa. Dimensiunile au crescut, platforma este nouă, tehnologia integrată la bord promite a fi de ultima generație și performanțele pe măsură  Noua linie de design inaugurată de Auris 2013, se regăsește și la noul Rav4, aducând un plus de dinamism față de generația pe care o înlocuiește și care inevitabil își arată vârsta.

Toyota nu a prezentat oficial datele tehnice pentru RAV4; probabil pentru început vor menține oferta curenta de motoare, urmând ca pe parcurs să avem parte de câteva surprize plăcute. Motorizarea diesel 2.2 D4D (sau D-CAT în versiunea de vârf), în ciuda performanțelor bune și a unei fiabilități dovedite în timp, a fost mereu penalizat de cilindreea de 2,2 litri, față de concurență care folosește preponderent motoare de 2 litri ce au avantajul unui impozit mai redus. Clienții care au depășit acest neajuns au primit în schimb o mașină echilibrată și confortabilă, o tracțiune integrală exemplară și o fiabilitate proverbială, totul la un preț corect.

Dacă exteriorul lui RAV4 poate fi catalogat ca fiind proaspăt și fluid, interiorul este radical diferit de modelul vechi. Avem materiale noi, un layout nou, o ergonomie mai bună a comenzilor și echipări mai bogate,  incluzând chiar  și bordul îmbrăcat în piele pentru versiunile superioare.  Se simte o ușoară inspirație de la Lexus la anumite detalii precum blocul comenzilor climatizării, ceea ce nu poate fi un lucru rău deloc.  Spațiul destinat pasagerilor promite a fi mai generos, în mare parte datorită ampatamentului mărit  Scaunele și bancheta sunt foarte bine profilate și par să ofere o buna susținere laterală fără a emite absurde pretenții sportive.

Toyota poate fi considerat un pionier în clasa SUV-urilor compacte, prima generație Rav4 lansată în 1994 și produsă până în 2000 fiind practic primul exponent al acestei categorii. Modelul s-a născut din dorința de a oferi o mașină mai compacta, mai economică, dar care sa ofere avantajele primare ale unui SUV mare și anume tracțiune integrală și garda la sol ridicată. Puțini știu ca denumirea este de fapt abrevierea de la  “Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive” și că prima generație a avut la bază platforma tehnica de la Corolla acelor timpuri. Abia a treia generație lansată în 2005 (sub indicativul intern XA30) a fost complet reconstruită utilizând o nouă platformă tehnică, urmând în 2008 un face lift menit să împrospăteze puțin designul ce nu mai era de actualitate.