Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Ecologie si poluare, cat de departe se poate merge ?


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 24 octombrie 2008 - 10:00

Trei milioane de soferi vor fi obligati sa renunte la masini
02 Apr 2008 Antoaneta Etves, Mihai Nicut -Cotidianul

Posesorii de masini non-Euro ar putea fi siliti sa renunte la ele pina la sfirsitul anului 2011, potrivit unei reglementari europene aflate inca in stadiu de proiect. Oamenii nu vor primi nimic in schimb.
02 Apr 2008

Daciile mai vechi de 1998 vor trebui casate
Mai mult de jumatate dintre soferii din Romania vor trebui sa renunte la masinile pe care le conduc acum, in mai putin de patru ani, potrivit unei propuneri de directiva care se discuta acum la nivelul Comisiei Europene. Conform acesteia, si Romania va trebui sa scoata de pe drumurile publice toate masinile poluante, adica cele care au motoare non-Euro. Data-limita pina la care nu va mai trebui sa circule nici o masina non-Euro este 1 ianuarie 2012, iar cheltuielile pentru casarea acestor masini vor fi platite de stat.

�La nivelul Uniunii Europene se discuta tot mai intens asupra unei directive de scoatere incepind cu anul 2011 a autoturismelor non-Euro.


Eu cred ca nu ai cum sa scoti de pe strada un Mercedes Gullwing. Extrapoland, o Dacie super intretinuta n-ar merita o astfel de soarta. cate credeti ca mai circula pe strazi si in conditiile unui ITP adevarat ar mai avea dreptul sa o faca ??
Nu e deja prea mult din partea utoritatilor, aproape o ingradire a drepturilor omului si a proprietatii ??
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#2 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 24 octombrie 2008 - 10:07

Se zvonea in primavara.. de fapt zvoneau guvernanti nostri ca nu am auzit asta in alta parte.
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#3 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 24 octombrie 2008 - 10:31

Intr-o lume normala, da ar fi cam fortata aceasta decizie.
INSA in RO, in special, situatia concreta/reala cu totul si cu totul alta. Avem tot felul de harburi, pocnitori si petarde care sunt dezastre in asteptare pe 4 roti (de multe ori nu tocmai rotunde). Situatia se agraveaza datorita faptului ca multi dintre "soferii" acestor..........autovehicule se cred mari piloti, conducand iresponsabil, fiind constienti (macar unii dintre ei) ca in cazul unui incident isi repara rabla cu 2 ciocane; chiar valoarea integrala a rablei nu face cat costa o usa la o masina moderna decenta (vb de masini de clasa compacta si nu de unele mai scumpe).
Asadar daca aceasta masura vizeaza si toate nenorocirile de rabe, camioane, dube & comp care te ineaca in fum gros de fiecare data si atata timp cat au motorul pornit, eu sunt de acord cu aceasta. Cu cat mai repede cu atat mai bine.
ca va fi dureros si costisitor pt cei vizati direct, e adevarat; dar intreb: la noi ceilalti, s-a gandit careva pana acum, de ce trebuie sa induram noi existenta (functionarea) lor ?

P.S.: cei cu masini vechi si bine intretinute ori au sansa de a fi trecute in categoria retro/de epoca (parca era o regula sa aiba 30 de ani de la fabricatie), ori sa aiba posibilitatea de a le pastra, fara a circula cu ele pe drumurile publice.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#4 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 24 octombrie 2008 - 10:56

nu ar fi mai bine sa se faca corect ITP-ul ??
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#5 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 24 octombrie 2008 - 11:04

Eu cred ca nu ai cum sa scoti de pe strada un Mercedes Gullwing. Extrapoland, o Dacie super intretinuta n-ar merita o astfel de soarta. cate credeti ca mai circula pe strazi si in conditiile unui ITP adevarat ar mai avea dreptul sa o faca ??


Uite, caz concret, Tata. Nu are nici o pila la Bacau si are ITP pe bune. Prima data l-au respins cu cniste dude, le-a reparat si a trecut. S-a incadrat in normele in care trebuia sa se incadreze. Dacia e din 1982. Ma rog, e la a 3-a caroserie cred si multe altele, ca are grija de ea.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#6 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 25 octombrie 2008 - 12:15

nu ar fi mai bine sa se faca corect ITP-ul ??


Ar fi ceva mai bine, insa tot nu rezolva problema.
Tocmai ca la ITP sunt obligati sa ia in considerare normele existente la momentul fabricatiei respectivei masini; astfel o raba tot va produce fum - e drept mai putin decat in prezent insa tot va fi.
Iar rigurozitatea ITP-ului in RO, precum TUV-ul in De, este o chestiune tare indepartata - asta daca vorbim de realitate si nu de teorie.

Daca vrei, toate aceste rabe si rable reprezinta un tesut cangrenos si orice tratament s-ar aplica, bine nu se mai face; astfel chirurgului nu-i ramane decat sa indeparteze TOT acest tesut cangrenos, urmand ca apoi sa fie aplicat un tratament prin care locul respectiv sa fie cat mai bine recuperat si vindecat.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#7 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 octombrie 2008 - 12:30

Tocmai ca la ITP sunt obligati sa ia in considerare normele existente la momentul fabricatiei respectivei masini;


Nu cred, sunt norme legate de euro1-2-3-4 sau non-euro. Dar nu non-euro din 1950...
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#8 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 25 octombrie 2008 - 02:01

Euro 1 - 2 - etc sau non euro se refera la emisia de noxe; insa daca producatorul a dat in specificatiile tehnice pt o anume masina ca distanta de franare (de ex.) este de 100m, se va considera ca masina respectiva este in buna stare de functionare daca respecta parametri pt care a fost proiectata si produsa si nu normele curente.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#9 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 25 octombrie 2008 - 09:12

dintre masinile non euro minim 30 % sunt stare super buna de functioare sunt Mercedesuri VW Golf 2 ,BMW-uri etc,corect ar fi un itp mai dur dar s vedem mai e paa atunci,oricum banuiesc ca statul va da o compensatie pt treaba asta.
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#10 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 octombrie 2008 - 10:12

Euro 1 - 2 - etc sau non euro se refera la emisia de noxe; insa daca producatorul a dat in specificatiile tehnice pt o anume masina ca distanta de franare (de ex.) este de 100m, se va considera ca masina respectiva este in buna stare de functionare daca respecta parametri pt care a fost proiectata si produsa si nu normele curente.


Nenea, tu chiar crezi ca sta cineva la ITP sa introduca date fix pentru modelul ala de masina? Softul ala pe care l-am vazut si eu, are niste date clare si masina trebuie sa se incadreze in ele. Atat.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#11 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 octombrie 2008 - 10:27

Sunt abligati sa le bage. Nivelul noxelor difera de la un model de masina la alta. E functie de tipul de carburatie, injectie, etc...
  • 0

#12 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 25 octombrie 2008 - 10:30

1Q-ule, la cum se face acum ITP-ul, nici gand; insa Oaspetele spunea ce ar fi daca s-ar face corect.

@Alex230ro: nu exclud posibilitatea acordari unei compensatii, INSA mie nu mi-a dat statul vreo pomana de asta cand am cumparat oricare din masinile pe care le-am avut sau le am, banuiesc ca nici tie cand ai cumparat BMW-ul. Atunci echitatea unde este ?
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#13 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 25 octombrie 2008 - 10:40

Hai sa va zic ceva..
Ca acel combinat siderurgic de la galati polueaza cat curinde.. nu ne intereseaza. Ca se vrea a se deschide inca unul la Navodari parca, aproape de "statiunile" litorale iarasi nu am auzut nimic impotriva,.. Ca avem inconjurat bucurestiul de CET-uri polatoare...
In romania este adevarat parca 70% masini probabil mai vechi de 12 ani.. deja acici masinile straine ot fi euro1.. pt ca s-a introdus in 1993 si acum suntem 2008.
Sa zicem ca 50% sunt non-euro.
Dim masinile astea inmatriculate.. jumatate aproape nu circula, cazaturi si daca circula, sunt ocazionale.Restul, daca circula, inseamna ca sunt intr-o stare acceptabila din punct de vedere a sigurantei circulatiei.
Dar.. in ziua de astazi se anunta criza economica. Si ca mari prodcatori inchid fabrici pe perioade scurte din cauza scaderilor de vanzari.
Va intreb sincer. Care este motivul ce va duce la schimbarea masini.
1. Pt ca este "demodata".
2. Pt ca va trebuie una mai mare.
3. Pt ca vreti una mai puternica
4. Pt ca a iesit din garantie.
5. Pt ca a inceput sa trebuiasca reparata.
6..... completati voi.

De ce o masina de x ani nu mai este bna?.. Doar pt ca suntem impulsionati sa cumparam altele noi pt ca lantul vanzari sa continue la nesfarsit?
Si asa s-a ajuns la masina consumabil, pe care dai o gramada de bani, doar pt 3-5 ani.

ps. Binentelesc ca ma refer la masini normale, cu ITP, nu la cele cu 3 roti din 4 sau cu fumul mai lung ca masina.
Cat d greu ar fi sa se faca un dispozitiv, gen catalizator, care sa fie montat si la masinile "non-euro" pt reducerea poluari?.. banuiesc ca nu e greu si nu mult $, dar nu mai rentabil pt producatori este o masina noua cu totul.

Aceasta postare a fost editata de aztec: 25 octombrie 2008 - 10:44

  • 0
calator prin timp si spatiu...

#14 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 octombrie 2008 - 10:46

Foarte corect, si s-a demonstrat de N ori ca poluarea auto e infima pe langa poluarea industriala, si asta in toata Europa si nu numai!

Se poate monta catalizator, pe forumurile cu masini mai vechi se pot vedea fel de fel de tutoriale. Scump sau nu, macar nu il lasi pe om pe jos sau il obligi sa isi ia o masina mai "ok" cand poate nu are cu ce sau nu asta are in plan in urmatoarea perioada.... Da, desigur, nu vorbim de masinile-pericol.
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#15 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 25 octombrie 2008 - 10:50

..............................................
Sa zicem ca 50% sunt non-euro.
Dim masinile astea inmatriculate.. jumatate aproape nu circula, cazaturi si daca circula, sunt ocazionale.Restul, daca circula, inseamna ca sunt intr-o stare acceptabila din punct de vedere a sigurantei circulatiei.
.............................................


Alea care nu circula, pt ca sunt cazaturi, nu polueaza (pt ca nu fct), DAR ocupa de pomana locuri de parcare - pe domeniul public, ca daca ar fi parcate in curti/incinte private, nu ne deranjeaza.
Iar din cele care circula, iti pot arata destule care nu sunt intr-o stare buna de fct.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#16 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 25 octombrie 2008 - 11:20

Si am uitat.
Poluarea auto este nesemnificativa pe langa efectele defrisarilor masive ce a loc in tara noastra.
Defrisari ce aduc efecte in lant. De la inundati generalizate prin torente , eroziuni accentuale ale solului, disugeri economice ce urmeaza inundatilor (infrastructura si economc, agricultura), schimbarea climei (prin desertificare, seceta, .. pana la poluare prin lipsa "plamanului vegetal" care sa absoarba elementul poluator.
Nu zic ca si autoturismele polueaza.. insa trebuie privit totul cu obiectivitate.
In orase.. betonam fiecare petic de pamant construim peste tot si inghesuit, apoi ne langem de calduri si poluare...
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#17 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 25 octombrie 2008 - 11:47

Sunt de acord cu voi in ceea ce priveste faptul ca multe dintre uzinele mari polueaza mult mai mult, ca defrisarile de paduri ne afecteaza f mult, etc. Toate acestea le-am sustinut si-n trecut, la fel si chestiunea casarii cazanelor.
Din pct meu de vedere, de astazi ar putea inchide (pana la retehnologizare) toate CET-urile, pe mine nu ma afecteaza, eu chiar si la bloc am centrala proprie de ani buni de zile, dar sunt f multi cei care sunt dependenti de CET-uri.
Insa nu aceasta era discutia de acum, ci cazanele. Si cu ele trebuie facut ceva. De undeva trebuie sa incepem, de preferat pe mai multe fronturi.
Cazanele nu sunt un pericol numai din pct de vedere al poluarii ci si al sigurantei rutiere, deci au 2 probleme distincte si mari.
Tot din pct de vedere al sigurantei rutiere mi-ar place sa se introduca si la noi obligativitatea dotarii cu anvelope de iarna, dar aceasta poate o discutam intr-un alt topic, sa nu divagam aici.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#18 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 octombrie 2008 - 01:38

Toti avem mai mult sau mai putin dreptate, dar:
- Poluarea produsa de autoturisme ne afecteaza cel mai mult in orase !
- Poluarea combinatelor etc.. nu ne afecteaza in aceeasi masura ca cea produsa de cazanele care circula in zonele dens polulate.
- Am mai zis-o nu demult, si anume ca evoluam, numarul masinilor e in continua crestere si e absolut normal sa eliminam din trafic troacele care reprezinta un real pericol din toate punctele de vedere.
- Mersul cu masina nu e obligatoriu. Cine-si permite o masina conform reglementarilor de mediu OK, cine nu, e problema lui, in niciun caz a celor din jurul lui. Nu e nimeni obligat sa inghita fumul masinii "saracului".
  • 0

#19 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 octombrie 2008 - 03:06

Daca "masina saracului" nu scoate fum, e ok la noxe, ok la franare si directie, cu ce te mai deranjeaza? Ba mai mult, iarna are gume de iarna, vara de vara. Daca nu are ABS si airbaguri, cu ce te deranjeaza?
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#20 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 octombrie 2008 - 04:39

Daca n-are catalizator sau filtru de particule n-are ce cauta in zonele urbane aglomerate. In ultima perioada ma feresc ca de draku sa fiu in spatele daciilor sau mai stiu eu ce tomberon la semafor pentru ca simt ca NU mai pot respira !!!!
Interdictia circulatiei urbane a masinilor sub o anumita norma de poluare se aplica deja in Europa, s-a mai discutat despre asta.

L.E.
Pe mine ma deranjeaza ca ceilalti participanti la trafic nu au ABS. Ghiceste de ce !

Aceasta postare a fost editata de Relu: 25 octombrie 2008 - 04:40

  • 0

#21 VIPER

    1Q

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 13.684 Mesaje:
Inregistrat: 05-decembrie 03
  • Location:Bucuresti, RO
  • Marca:Ford
  • Model:Focus Mk3.5
  • Motorizare:1.5TDCi 120CP

Scris 25 octombrie 2008 - 08:10

Asta cu ABS-ul, imi pare rau sa-ti zic, dar e foarte relativa... Dar sunt convins ca stii si tu...

Buba e ca generalizarea din primul post ii ataca si pe cei care, poate, nu se incadreaza acolo decat ca varsta.

P.S. tu nu ai buton de recirculare?!
  • 0

"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Flickr - pozele mele


#22 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 25 octombrie 2008 - 08:49

Recircularea nu curata aerul...

Iar aia cu ABS-ul nu-i absolut deloc relativa. In situatia in care ar "intra", e extrem de util. Macar ca te tine pe banda ta.

In alta ordine de idei, eu nu cred ca pot interzice de tot circulatia masinilor poluante ( adica cele vechi ). Ce se poate face e sa le interzica in orase si impozite anuale foarte mari.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 25 octombrie 2008 - 08:52

  • 0

#23 salesman

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.685 Mesaje:
Inregistrat: 14-aprilie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Univega
  • Model:510
  • Motorizare:27 de viteze

Scris 11 noiembrie 2008 - 02:24

De fapt aici cred ca e problema: nu stiu sa se faca o diferentiere din pdv poluare intre circulatia in orase si cea din afara oraselor.

Ca e camion, autobuzul sau dacie, daca sunt vechi si scot fum gros si inecacios, ma deranjeaza mult mai tare in oras decat in afara lui.
Si pe drumurile nationale, daca stau in spatele unui monstru d-asta pana il depasesc deja incepe sa se simta prezenta fumului in masinia, dar mult mai mult ma deranjeaza prezenta lui in oras.
E adevarat ca masinile au o contributie mica la poluarea globala, dar au contributie uriasa la POLUAREA DIN ORASE.

Am fost la Barcelona in wk. nu se simte nici un miros de fum pe strada. M-am plimbat 4 zile pe strazi, cu autobuzele alea tursitice si deci decapotabile, nu miroase nimic si nici nu se vede norul gros de fum in lungul strazi. O sa ziceti ca e din cauza ca e pe malul marii, dar aceeasi senzatie am avut-o si in Praga, Viena, Paris, Londra etc. La Constanta cum e?

Tare mi-e ca n-or sa faca meseriasii nostrii conducatori nimic :D
Sa analizezi situatia actuala, sa gasesti cauzele problemelor si sa le inlaturi e greu.
Sa te uiti la altii cum au facut, de unde au plecat si unde au ajuns, cum au facut, cum se pot aplica la noi solutiile lor iar e greu.
Asa ca probabil or sa mai copieze/adapeteze vreo lege, care nu se va potrivi cu ce e la noi, care nu va functiona si care va avea cine stie ce efecte secundare mai grave decat problema pe care trebuia s-o rezolve ... :D
  • 0
If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right (Henry Ford).

http://florinpanait.wordpress.com

#24 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 11 noiembrie 2008 - 08:42

dintre masinile non euro minim 30 % sunt stare super buna de functioare sunt Mercedesuri VW Golf 2 ,BMW-uri etc,corect ar fi un itp mai dur dar s vedem mai e paa atunci,oricum banuiesc ca statul va da o compensatie pt treaba asta.

exagerezi cu 30% in stare super buna de functionare.
eu cred ca peste 50% din masinile non euro sunt dacii care n-ar fi trebuit sa circule de vreo 10 ani incoace.
venind ieri acasa, in spatele meu pe ghencea, am vazut o dacie cu 1 singur far (montat), capota decupata, aripa stanga lipsa si roata stanga fata avand joc vizibil...cu toate astea, masina avea 2 butoaie pe portbagaj...si culmea, dupa stadion pana in semafor mergea cu 60+....eu eram pe banda 1 cam cu 40 si a trecut pe langa mine
fum si alte alea nu le mai zic

nu sunt de acord cu interzicerea lor ci cu 2 masuri
1) itp dur, eventual anual pt masinile mai vechi de x ani
2) limitarea accesului in anumite zone cu aglomeratie urbana
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#25 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 11 noiembrie 2008 - 09:30

Probabil ca masina aia avea si numere de IF sau GR DB... nu conteaza. Probabil ca masina aia nu avea cum sa treca un ITP pe bune si asta ar trebui sa vada politisti ,.. daca ar dori asta.
Nu mai vrem carute in bucuresti.. ok.... au trecut la masini. acum le impunem si tipul de masina? (cred ca sti la ce ma refer).
Cu ITP-ul nimeni nu te contrazice. ITP pe bune, nu cred ca cineva vrea in circulatie o masina ce nu franeaza sau fumega. Dar atata timp cat se incadreaza, asta este. Altfel, pt ca avem limite de viteza ar trebui sa interzicem si masinile de peste 200 CP, ca sunt masini de curse si sa se duca doar pe circuit.
Apoi cu limitarea. Posibil, probabil.. insa sa vrut limitarea tuturor masinilor in centrul istoric.. ce s-a reusit?

Si referitor la carute. Nu zic de orase.. ci de sate/comune. Se ucide cel mai eficient si ECOLOGIC mijloc de transport pe distante scurte, adica combinatia cal-caruta. Le interzicem acesul pe DN-uri (parca) si sosele europene, PE BUNA DREPTATE..sunt un pericol pt ei si pt restul din cauza diferentei de viteza si siguranta rutiera(vizibilitate, iluminare.. control) insa nu le asiguram drumuri laterale si ocolitoare. si nici macar nu necesita mare investitie.. doar un drum de pamant.
  • 0
calator prin timp si spatiu...




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi