Salutare,
Schimbarea uneia dintre masini este iminenta, achizitia urmand sa se faca cel tarziu la inceput de Septembrie. Bugetul stabilit este de 13.000 euro si ar merge maxim +10%. Se doreste exclusiv masina noua sau vreun SH foarte 'proaspat'. Diesel sau benzina, este mai putin important. Spatiu cat mai mult, consum cat mai mic, garantie pe viata etc etc.
Shortlist-ul in momentul de fata arata cam asa:
- Hyundai i20 1.25 benzina 84CP Black Line - avantaj clar ar fi garantia 5 ani nelimitata ce include chiar si articulatii/suspensii etc. Spatiul este foarte generos iar dotariile sunt maximum posibil in clasa (faruri LED adaptive, clima, senzori, jante aliaj, geamuri negre, volan multifunctional in piele, pilot automat, bluetooth, cotiera, senzori ploaie si lumini etc). Motorul este foarte ok pentru oras si decent la drum intins. Consumul este rezonabil prin Bucuresti (as estima o medie de 8litri/100km urban) si decent la drum intins (5.5litri sa zicem).
- Mazda 2 1.5 Skyactiv 90CP Challenge - asta a fost o reala surpriza, masina fiind senzationala. Motorul de doar 90 CP trage intrun mare fel, masina sta excelent pe sosea, foarte inchegata, foarte fasneata. Consuma cred mai putin decat i20 si este superioara dpdv al calitatii. Insa este ceva mai stramta, sensibil mai scumpa si cu un termen de livrare incredibil de 3 luni.... Ahhh, mai e si al dracului de frumoasa
- Suzuki S-Cross 2wd 1.6 benzina 120CP Start - rezolva cu brio problema de spatiu, deci nu trebuie sa ma mai inghesui in ceva de clasa mica, are un motor cu putere si cuplu mult mai consistent, se misca bine inclusiv la drum intins si are un consum foarte bun chiar si in oras. Nu stiu ce dracu au facut la motorul asta nou M18A, dar prin Bucuresti mi-a luat 8.5 litri/100km in conditiile in care era si aglomerat si nici nu ma acomodasem cu masina. La drum intins daca nu dormi pe tine haleste cam 7.5 litri. Am testat anul trecut varianta de top. Dezavantajul ar fi ca in bugetul meu intra doar versiunea de baza extrem de saraca in dotari: doar AC, geamuri electrice, inchidere centralizata... deci minimum acceptabil. Bine macar ca are toate airbag-urile si sistemele de siguranta. Dar n-are nici macar un radio... .
- Toyota Yaris 1.4D4-D 90 CP Luna - ar fi cea mai scumpa dintre toate (13.800 euro cu vopsea met., include tichet Rabla) dar vine cu o motorizare super-economica si destul de performanta. Dotarile sunt destul de bune (AC, camera video spate, volan multifunctional in piele, Toyota Touch cu bluetooth si USB, proiectoare etc) dar s-ar putea merge si pe varianta de baza Terra care iese cu 1.000 euro mai jos. Plusurile Toyotei ar fi la design si la calitate plus motorul diesel care este delicios. Partea proasta este ca in echiparea standard e mai scumpa decat Hyundai in echiparea de varf. Alta varianta ar fi 1.33VVTI in echipare Luna dar se pare ca (paradoxal) se misca mai bine motorul de pe i20.
- Toyota Auris 1.4D4-D 90CP Terra - cam de aici a inceput toata povestea insa dupa cateva calcule am cam renuntat. Varianta de baza m-ar costa in jur de 14.500 euro cu vopsea metalizata (daca consideram si tichet Rabla) si include clima automata, sistem audio cu bluetooth, volan cu comenzi audio (fara piele). Masina arata foarte bine chiar si asa 'cheala' iar performantele sunt mai mult decat suficiente. Inclusiv pe autostrada se comporta onorabil la 150-160km/h. Consum mic in orice conditii, cuplu suficient, silentioasa, timonerie placuta, frane bune, fiabilitate etc etc. Chiar diferenta de pret nu pare mare lucru peste buget, este totusi cu 25% mai mult decat Hyundai i20.....
- Toyota Auris 1.33 100CP Terra - pret excelent pentru o compacta (12.000 euro cu rabla scazuta) dar am mari retineri la cei 100CP benzina.... In oras ar consuma 8-9 litri sau cel putin asa spune lumea. Grosso modo un consum de 10 litri si performante modeste nu prea ma incanta. Plus ca la drum intins nu prea are cum sa fie economica.... In fine, daca merg pe varianta asta singurul castig ar fi ca e totusi clasa compacta (si de aici beneficiile aferente) si ca este o ... Toyota...
Mai sunt si optiuni pe care le-am exclus, nu stiu daca am facut bine: Skoda Fabia (imi pare scumpa iar dieselul e prohibitiv), Seat Ibiza, VW Polo, Kia Rio, Hyundai i30 (mai scumpa ca Auris!!!), Skoda Rapid, Seat Toledo.
Ar mai fi de considerat noua Dacia Logan, eventual tot dci, acum de 90CP. Poate ar fi chiar alegerea cea mai rationala, dar parca as vrea o schimbare
Dezbaterile sunt libere si deschise, astept sugestii.
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 06 aprilie 2015 - 01:59