
Un Volkswagen Touareg V10 TDI a reusit sa parcurga 150 de metri pe o pista auxiliara a aeroportului Dunsfold din Londra remorcand un avion de 155 de tone.
Masina folosita la demonstratie a fost un Touareg de serie, singurele modificari fiind un adaptor special pentru bara de ancorare si adaugarea a 4.3 tone de metal aditional la masa proprie a modelului pentru a se ajunge la 7.03 tone in total, cu tot cu sofer. Acestea au folosit la echilibrarea maselor. In schimb, motorul, suspensiile autoajustabile, jantele, pneurile si structura au fost standard. Din motive legate de publicitate, exteriorul modelului a fost inlocuit cu formele viitoarei generatii Touareg, care va fi lansata in 2007.
Capacitatile teoretice de remorcare ale lui Touareg au fost calculate la 200 de tone, totul pornind de la cei 764 Nm produsi de motorul cu 10 cilindri in V. Singurele cerinte pentru ca aceasta valoare sa poata fi pusa in practica au fost o suprafata de rulare perfect uscata si incarcarea peste limita normala.
Incercarea a avut loc in prima faza in Germania, cand Touareg V10 TDI a reusit sa remorcheze un Boeing 747-400 aflat in uz, care cantareste nu mai putin de 190 de tone. Din cauza faptului ca VW nu a reusit sa inchirieze acest model de avion pentru mai mult timp, constructorul german a cautat o alternativa in care sa aiba loc demonstratia pentru presa. A fost ales aeroportul din apropierea Londrei, acesta angajandu-se sa puna la dispozitia echipei de testare un avion. Acesta este un Boeing 747-200 retras din circulatie anul trecut, dupa 15 ani de cariera pentru British Airways. Cu toate acestea, avionul a dispus in timpul testului de toate cele 500 de scaune, 11 toalete si de tot trenul de aterizare. Motoarele originale au fost schimbate anul trecut pentru ca avionul a participat la filmarile pentru o productie cinematografica britanica. Cu toate acestea, Boeing-ul a cantarit 155 de tone, masa fiind asigurata de cele 28 de tone de apa aflate in rezervoare.
Conditiile atmosferice au fost departe de fi perfecte. Vantul puternic din directie opusa si o ploaie torentiala care a udat pista au insemnat tot atatea motive de ingrijorare pentru echipa de teste a celor de la Volkswagen. Daca la test au participat inginerii VW, personalul diviziei britanice, reprezentanti ai presei si trecatorii interesati, la volanul masinii s-a aflat Uwe Krieghoff, unul dintre pilotii de teste ai constructorului german.
Uwe a apasat acceleratia pana la jumatate in viteza a doua pentru ca masina sa urneasca enorma aeronava. Touareg nu a pierdut deloc aderenta si a reusit sa traga cele 155 de tone ale avionului cu o viteza constanta de 8 km/h. Dupa aproximativ 150 de metri, pilotul a lasat treptat pedala de acceleratie si a actionat incet franele pentru ca Touareg-ul si avionul sa se opreasca. La verificarea tehnica de dupa test nu au fost gasite defectiuni ale motorului sau ale transmisiei, temperatura propulsorului ramanand in limitele normale. Inginerii au ajuns la aceeasi concluzie dupa ce au testat pneurile si sistemul de transmisie.
Aceasta postare a fost editata de CrisArkgoth: 24 noiembrie 2006 - 05:55