Jump to content


Photo
- - - - -

Oras din Germania, de unde cumpar masina?


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8,314 posts
Joined: 22-August 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Posted 27 July 2006 - 01:24 PM

rabdare de fier in autocar...
am facut de cateva ori bucuresti-frankfurt cu eurolines si e naspa rau
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#2 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8,314 posts
Joined: 22-August 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Posted 27 July 2006 - 01:36 PM

atlassib si eurolines impart de multe ori acelasi autocar....se poate sa iei bilet de la una si sa mergi cu autocarul celeilalte
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#3 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 14 August 2006 - 07:45 PM

Asaaa...

Am tot intrat eu acum vreo saptamina si ceva pe ash.ro/forum.. insa in perioada 1 - 4 august a lunii nu a mers forumul sau cel putin nu a mers la sectiunea aceasta..

Asadar.. SALUT!

M-am intors din Germania si urmeaza sa astern ceea ce s-a intamplat pe acolo.

De la bun inceput vreau sa spun ca absolut toate sfaturile, ideile, paginile forumului / forumurilor de le-am citit inainte sa plec au fost o sursa extraordinara pentru ce avea sa urmeze in Germania. Toate lunile de le-am petrecut inainte citind experientele voastre mi-au fost de real folos. Dar la urma urmei, indeajuns atita carte daca nu faci si ceva practica..

Pai sa spun atunci..

Am plecat in Germania pe data de 5 august 2006, sambata dimineata.
Echipajul a fost astfel: eu + prietena mea.
Banii disponibili: 7000 euro (in care sa ma incadrez: masina Germania, taxe vamale RO, inmatriculare, RAR, drum autocar, benzina intors, taxe de drum, numere ZOLL germania, asigurare germania, benzina intors inapoi, mancare si alte cheltuieli marunte)
Tinta: Opel Astra, Opel Corsa, Peugeot 206. An ~ 2000, 2001. DIESEL

Chiar de cind am ajuns la autocar la Mc Donalds de pe Buzesti (gara de nord), am dat de bariera imensa cu care te lovesti cand nu vorbesti limba unui popor si nici nu prea intelegi multe. Erau 2 soferi, unul era neamt-neamt cum arata si cum vorbea.. insa altul era turc.. se vedea pe moaca lui si cum vorbea. Si tot striga pe acolo pe langa autocar: kooooooooooooln, duzzaaaldorf etc.
Pe drumul pana in vama la Nadlac a avut cateva probleme cu autocarul plus niste opriri in Ploiesti si Brasov cam de 1 ora fiecare, si s-a dat peste cap orarul. Am ajuns in vama la Nadlac pe la ora 7 seara. Cum ajungem erau cateva autocare in fata noastra.. la vreo cateva minute, se dau citiva din autocar jos, vorbesc la punctul de trecere, si se intorc in autocar: domne ca daca vrem sa trecem mai repede, trebuie sa dam 5 euro / 2 persoane la vamesi. La care totiii: nuuuuuuu!! ce bani :D. Nu am dat nici un ban.. si culmea! la romani am trecut chiar repede, adica vreo ora.. insa la unguri.. a fost nasol, inca vreo 4 ore de stat in vama. Adica da-te jos din autocar, urca-te in autocar, mai stai pe bordura, mai dai o tura.. ceva de genul.
Aproape de miezul noptii trecem la unguri.. imediat cum face autocarul din vama spre dreapta catre Szeged, era o nunta la un restaurant.. si dadea aia cu artificii.. a fost misto.. toti romanii din autocar: "ieee, ne primesc unguri cu artificii"... la care zic:"dddaaahhh??" Drumul spre Austria, Germania, a fost lejer, si chiar a ajuns la destinatie la ora care trebuia.. adica in Dusseldorf pe data de 6 august 2006, duminica, ora aprox 20:30.

Aveam deja din Romania platit la hotel pentru 3 nopti la hotel Dusseldorf Mitte, pana miercuri. De la gara de unde ne-a lasat autocarul am ajuns imediat la hotel, in vreo 5 minute de mers pe jos. Ne-am cazat rapid.. insa dupa 2 zile de mers cu autocarul.. am tras pe dreapta si am dormit de la 9:30 seara pana dimineata la 9.

LUNI:

Ne trezim destul de tarziu fata de ora la care ma gandisem eu.. si in timp ce mincam micul dejun incep sa fac planul.. aveam de pe internet multe adrese de autohausuri, si oferte care le gasisem navigand pe internet in Romania. Mi-am marcat punctele unde trebuie sa ajungem.. insa ne gandeam.. mama, cu ce ne deplasam.. eee, super tare in pretul camerei pe care l-am platit la Hotel Dusseldorf Mitte, am primit si un card pentru fiecare persoana care asigura calatoria pe gratis in transportul in comun pe durata sederii la hotel. Care era faza cu acest transport in comun? (am intrebat la hotel receptie unde avem voie sa ne plimbam). Explic in continuare pentru cei care nu cunosc sistemul de acolo, cei care il cunosc puteti sa completati cu comentariile voastre, va rog. Asadar in zona Rinului exista o retea vasta de comunicatie care apartine de VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) care este un sistem complex (comparativ cu ce avem noi in Romania). Adica.. exista niste tramvaie-metrouri care sunt denumite U-bahn (underground bahn, bahn inseamna directie din cite stiu; spre ex. U75 care merge inspre Neuss). Dar acest U-bahn, merge si pe sub pamant, apoi iese din tunel si merge si pe la suprafata.. insa faza cea mai tare.. este ca te urci de exemplu in centru Dusseldorf si te dai jos in centru Neuss. Sa dau un exemplu comparativ la situatia de aici din Romania nu ar merge pt ca distantele de la noi sunt mult mai mari.. dar totusi spun.. e ca si cum m-as urca in metrou la unirii, si ma asez bine in metrou si ajung in Ploiesti centru si ma dau jos. Ceva de genul.. in fine.. ideea este ca am avut transport in comun GRATIS pe toate liniile, orice fel de tramvai, metrou, autobuz, tren rapid, etc.

Intreb eu la receptie si ma lamureste aia ca pot circula pe oriunde pe baza cardului de mi-l daduse ea.. si zic atunci.. hai orice!!! ;)

Si am luat-o la pas.. am ajuns in citeva directii la Dusseldorfului, insa in oras-oras toate autohousurile erau foarte mici cu cateva masinute max 10, 15 ca nu avea loc unde sa la tina.. si atunci am plecat catre 2 orase vecine: Neuss si Krefeld. Zone care s-au tot mentionat in discutii despre Germania.. mai ales Krefeld.. Am vizitat in prima zi o gramada de autohousir.. insa dezamagitor.. nu am gasit NIMIC in prima zi care sa fie compatabil pe criteriul meu de cautare.

MARTI:

Aveam deja o zi in spate.. ne formasem o oarecare idee..
Am pornit catre Monchengladbach un orasel in directia vestica a Dusseldorfului. Aveam in acest orasel vreo 3, 4 oferte gasite pe internet: Peugeot 206, Fiat Punto. M-am dus sa le vad pe rand. Am ajuns mai intai la un turcalete.. cind ajung la el.. avea un Fiat 4500 euro scria in foaia de pe masina.. vorbesc cu el cu germana mea de balta ca el engleza nu stia.. arata destul de bine masina.. ii facea reclama ca lumea.. dar il intreb.. care este pretul.. si imi spune ca este 4000 euro. La care deja devin suspicios.. asa scade dintr-o data la pret, fara sa negociem macar.. si il intreb de cartea service.. aaa, ca nu are masina ca este in regula, merge super, dar nu are carte service, ca nu a primit-o cind am cumparat si el masina la randul lui.. deja ma hotarasem sa plec mai departe.. insa ca un ultim lucru.. il intreb.. haideti sa ne uitam si sub capota.. la care: aaaaaaaaa.. pai nuu.. motor, eeengine deefffect. defect.. oppaaa, pai parca ziceati ca merge, ca e ok.. ridica capota.. aaa, cum arata la motor.. ziceai ca a stat in ploaia si in fum.. arata vechi, urata cu rugina. Si se apuca el sa imi explica ca este ceva cu racirea, ca trebuie sa schimb nu stiu ce pe la motor.. pai ce are masina... aa, pai merge cu ea vreo 200, 300 km si se incalzesti de trebuie sa opresti.. aha.. si zic pai cum asa.. si imi spune ca de fapt merge 10 minute si se incalzesti de o ia dracii, trebuie sa o opresti.. bun, salut si mai departe.
Ajung la un Peugeot 206 in 4 usi, super frumos, negru + trapa.. arata extraordinar.. ma duc peste neamt inauntru la el in birou, cauta brief.. are D3. Si zic NU!.. la care neamtul.. aa, ca uite este echivalent euro3, bla bla.. avea pret pe masina 4990 euro. Si imi spune ca el mai mult de 90 euro nu lasa.. pentru ca a primit multe emailuri ca o sa vina sa o viziteze persoane.. am intrat la el.. l-am rugat sa ma lase pe internet.. si m-a lasat la el la calculator, am intrat pe net si am verificat lista rarom.. intr-adevar.. peugeot206 cu caracteristicile care le avea se regasea in lista de la RAROM, insa am spus.. Nu, am si trimis de acolo de la el un fax la RAR, insa era seara pe la ora 5, si nu mi-a mai raspuns nimeni. Bun.. i-am multumit la neamt si am plecat mai departe.
Am ajuns la un alt autohouse.. unde am gasit un Fiat Punto si un Peugeot 206. Fiat-ul arata super.. era albastru, si era modificata masina, avea niste cauciuri late late, eleroane, si alte lucruri de nu ma pricep prea bine si mi-e sa nu spun prostii pe aici.. pret 4990 euro, benzina, motor 1.2, 64.000km si peugeot 206 1868 cmc, in 2 usi, diesel, 120.000km, pret 4750 euro. Intru in discutii cu el, vorbea engleza foarte bine.. si imi arata toate actele masinii, cartea service aproape completa.. lipseau niste stampile pe la verificari vechi, de prin 2005.. am fost putin suspicios la faza aia.. plus ca imi spune ca.. masina are 120.000km insa acum pe bord sunt 60.000 si ca a fost schimbat bordul la un moment dat ca s-a stricat km ca s-au ros dintii de la rotitlele alea de cablul de kilometraj.. dar ca poate sa faca rost de actul respectiv cind s-a schimbat km.. discut cu el sa negociem si imi lasa ultimul pret imi spune 4300 euro cu tot cu acte. Ii spun ca ma gandesc si ca voi reveni.

Plecam de la dealer si sun in Romania la agentie si mai platesc pentru inca 3 nopti cazare pana sambata.

MIERCURI:

Era ziua cind trebuia sa plecam din Germania catre Italia (asa era planul meu din Romania). Insa am prelungit la hotel si am ramas in Germania..

Am plecat din nou la pas sa vedem masini.

Mergeam la un moment dat intre orase, dinspre Dusseldorf catre Neuss --> Mongchengladbach. Si cind vedem din tren niste intinderi mari de tot. pe citiva km cu masini.. se vedeau destul de aproape de linia ferata.. insa erau niste depozitie drumuri si un lac intre cale ferata si autohousuri. Zis si facut.. ne dam jos la statia care am presupus-o noi cea mai apropiata de locurile respective sa mergem la autohousul ala mareeeeeee, mare si sa gasim acolo o gramada de masini.. eee.. pai cind mergi cu S-bahn, trenul rapid.. este undeva la inaltime si poti vedea imprejurumile, insa cind te dai jos din tren, esti direct instrada.. :D si gandeste-te pe unde ar putea fi autohousurile respective.. era zona industriala.. pentru cei care cunosc chiar la statia Neuss Rhein Centerpark si Neuss Am Kaiser, cu nave, tiruri etc. Si am mers intr-o directie vreo 30 minute.. nu gaseam drumul sa ajungem, am mers in alta directie apoi.. apoi am oprit si am intrebat pe unii de conduceau tiruri.. vorbeau aia o germana spurcata.. probabil ca erau turci, mai mult ca sigur ;), si mi-au spus ca acolo unde vreau sa ma duc nu sunt masini.. sunt vapoare.. vreau sa imi cumpar vreo nava, vreun vapor? am inceput sa rad.. si am plecat mai departe.. am vazut un pod.. si am zis ca poate ne duce acolo.. am plecat pe pod.. insa am mers vreo 20 metri, si apoi.. am zis hai inapoi, ca nu avem nici o sansa sa traversam.. ca nu era pista pentru pietoni, mergeam lipiti de margine, insa era trafic mare.. asa ca ne-am intors si am mers apoi printre niste zone din alea de erau numai tiruri, si cind am ajuns la un canal destul de mare (care il vazusem si din tren), si am tot mers noi am mers, si am vazut asa in departare masinile.. cind ne-am aproapiat de ele.. era frustrant.. noi eram de o parte a canalului si masinile.. pe partea cealalta!!! si canalul lung de vreo 10, 15 metri.. si nici un pod, podulet in apropiere.. intreb un neamt, care vorbea engleza super, cum ajungem si noi la masinile alea.. si la care el.. aaa, ca trebuie sa va intoarceti 2, 3 km, si apoi mergeti (si in acest timp ne arata cu degetul in departare pe unde sa mergem), pe podul (acelasi pod pe care noi incercasem cu o ora inainte sa trecem) ala de trec masinile apoi coboriti pe partea cealalta si ajungeti la masini. ne-am reintors la pod (dupa vreo 40 minute de mers inapoi).. am traversat cu chiu cu vai podul, dar ne-am si dat seama ca noi mergeam pe stanga, insa in dreapta pe pod era si o pista pentru biciclete si pietoni. ;)
Apoi de la pod am mers inca o caruta de drum.. si am ajuns la autohousurile alea muuulte.. cind acolo, numai tiruri de incarcau.. si ma duc la unul de era pe langa un tir si securiza niste legaturi pentru vreo 2 masini de le urcase pe platforma. Si il intreb in germana ca vreau sa cumpar o masina second hand si daca pot gasi aici.. la care el.. nixxxstt german, nixxst german.. inglish.. i-o dau pe engleza atunci.. insa imi vorbeste intr-o engleza spurcata, mai mult ruseasca asa ;) si imi spuna ca masinile le-a luat pe firma, si tot ridica mana, asa ca si cum ai ridica din cot sa duc telefonul la ureche.. insa nu intelegeam ce vrea sa zica.. ia zis "bid" (licitare), si a zis.. nooo, nooo.. dar apoi i-am zis, 1000, 2000, SOLD! si la care.. daaaaa.. adica le cumparase la licitatie.. si imi spune ca mai multe el nu ne poate ajuta..
Merg mai departe si ajung la un punct de informare.. cind ajungem acolo, ala ne spune ca parkul respectiv este doar pentru companii, nu poti ca persoana privata sa cumperi de acolo. aaaaaaaaaaaaaaah!! dupa ce mersesem citeva ore bune.. :)
Mergem inapoi pe drumul ala, sa ne intoarcem la statia de Sbahn (Rhein Parkcenter), si vorbeam cu prietena mea ca am facut tot drumul asta degeaba, ca ne-am plimbat o gramada.. moment in care trecem pe langa ala cu tirul de vorbisem adineauri despre licitatie si imi zice: "aa baaaa, pai ma iei in nemteste, in engleza.. ziiiii ba in romaneste"!!!! ;))) m-aaaa spart.. era roman aaahahhaa.. am ras toti trei.. am schimbat cateva cuvinte si am plecat mai departe.
Ne-am continuat drumul in Monchengladbach si am mers pe Krefelder Strasse plina de autohandler.. sa ai timp si rabdare.. dar o gramada de autohousuri de genul asta pentur noi romanii.. masini cu km multi, si cu preturi mai joase..
Dupa ce terminam cu Krefelder Strasse, merg la un call center, si mai sun la cateva oferte.. printre care sunt la neamtul cu Peuget206 si ii spun ca banii care ii pot oferi eu.. sunt 4200 euro ci nu 4300.. la care el.. ca se gandeste, ca vorbeste cu seful etc, ca sa sun a doua zi.. am zis bine!
Spre seara ne-am intors in dusseldorf si am mers la internet sa mai verificam oferte pe autoscout24.de si mobile.de, am vazut ce mai aparuse nou.. insa nimic nu ne suridea..
Aveam in mana de data asta 2 masini: Fiat Punto, Peugeot206, ambele exact pe criteriile de cautare ale noastre..

JOI:

Ne intoarcem in Monchengladbach.. la ora 12 il sun inapoi pe ala cu Peugeot206 si imi spune ca nu poate sa scada ca ultimul pret este 4300 cu tot cu acte. Am stat ne-am gandit, ne-am razgandit.. si dupa ce verificasem internetul, strazile, si ziarele.. aceea a ramas oferta cea mai buna pentru noi.

Am mers si am platit 500 euro avans.. insa inainte sa platesc avans.. am desfacut fiecare surubel si am testat fiecare functionalitate a masinutei, de la faruri sus - jos, geamuri, portbagaj, roata rezerva, cric, stopuri, scaune, desfacuta capota la motor, cauciucuri, capace tot, tot.. am facut si un test drive.. am lasat pasaportul acolo, si ne-am plimbat vreo 10 minute.. se infigea super.. imi placea cum urca imediat acul, si nu numai, insa era ca lumea la interior, si chiar confortabila..

Ne spune sa revenim a doua zi la ora 15, sa luam masina actele si sa plecam.

VINERI:

Ajungem la 15 la neamt.. zice ca pregatise totul. Ma asez la masa.. nu imi facuse rost de actul care arata cind s-a schimbat kilometrajul.. si pe TUV inspectie.. scria ca la un moment dat i-a fost schimbat axul.. din motive ca se auzea un clapanit.. am zis OK!
Cind ma uit pe factura si pe EUR1 imi gresise numele.. mrrrrrr! l-am pus sa corectez.. in prealabil, gresise si seria sasiului care o scrisese pe EUR1, insa am vazut ca pusese stampila si corectase..
Bun, m-am bazat pe incredrea si corectitundea am luat actele, am mai facut un tur de forta majora cu verificarea acolo, i-am dat jos roata de rezerva, care se afla nu in portbagaj, ci sub portbagaj.. si ma rog am plecat..

SAMBATA:

Ora 11:45 plecam din Dusseldorf.
Ora 23:30 tragem intr-o benzinarie din Ungaria la vreo 40 km inainte de Budapesta sa dormim.

DUMINICA:

Ora 7:00 suntem la vama in Romania.

Cind ajung in vama, eu am fost luat de val, si am uitat ca nu am ce TVA sa recuperez de la neamt, ca nu era masina care sa o fi luat de la o persoana juridica, o luase tot de la privat si nu era astfel sub taxe (mi-a explicat el mie) si ajung la vama la unguri, si ii zic aluia sa imi puna stampila pe declaratie de export.. imi ia declaratia si imi spune sa ma duc in masina.. ma gandesc eu.. cine stie.. vrea sa vada masina.. vine in 1 minut cu declaratia stampilata si imi cere 10 euro.. la care eu, dus de val, si am uitat, de fapt nici nu am mai constientizat ca nu mai am nevoie de declaratia de export i-am dat 10 euro.

La romani.. ma duc la comisionare.. si mai intai.. la prima.. imi calculeaza toata cele.. insa cind se uita.. pe EUR1 si pe factura era gresita seria sasiului.. pe EUR1 desi facuse o corectura si pusese stampila unde corectase tot mai era un "2" in plus.. si pe factura era un "2" in plus.. moaaaaaa, imi venea sa crap pe neamt.. aia imi spune ca e ok, pt ea nu e o problema, ea poate, doar ca sa nu am probleme la Bucuresti. Ma apuc, pun mina pe pix, si noroc ca pe EUR1 cifra care era in plus era exact urmatoarea langa ce corectase ala si taiase.. si continui cu linia si tai si pe 2 ala care era in plus.. dar.. imi spune aia.. stiti ca la mine trebuie sa platiti comision vamal ca e prima oara cind aduceti o masina, va ajut eu va spun cum sa faceti.. si eu ii spun ca da.. e prima oara.. si ea atunci probabil si-a dat seama ca nu stiu.. si ce imi zice.. va costa 2.800.000 lei taxa de comisionare.. stau putin si ma gandesc.. spun doamna, este mult, exagerat de mult.. mai calculeaza ea.. va costa cam 2.500.000, si daca mai scot niste taxe va costa cam 2.200.000. Ii spun exagerat de mult.. eu am venit (am dat-o la misto) acum 1 luna de zile cu cineva din Germania si am platit 1.600.000.
I-au actele si ma duc la alta firma de comisionare.. aia de la ghiseu, cind vede ca e corectura pe acte.. spune ca nu se baga, ca ii e frica ca nu a mai facut si ma trimite la alta firma.. cind la firma aia.. erau 2 barbati.. imi spun aia sa dau cu pasta corectoara alba pe facutra sa acopar cifra aia in plus si pe EUR1 e ok (nici nu observasera astia ca eu am corectat cu pixul) platesc la ei 1.800.000 si imi spun asa la obraz.. da si tu 10 euro sa mearga mai repede sus la acte.. spun.. domne am dat si la unguri, si aici.. asta e ce sa ii faci, si il intreb.. cind om ajunge si noi la nivelul nemtilor, japonezilor sau americanilor.. cine stie.. si la care el, eheee in vreo 200 ani, ca e foamea mare domne aici la noi.
Iau actele si vin in Bucuresti.

Acum trebuie sa merg sa indeplinesc procedurile pentru a plati vama si sa o inmatriculez.
Asadar detaliez mai jos despre masina si cateva costuri:

Peugeot206
An: octombrie 2000
1868 cmc
diesel
2 usi

NU ARE: aer conditionat, geamuri electrice, computer de bord, inchidere centralizata
ARE: radio casetofon.

Pret in Germania: 4300 EURO cu tot cu acte. (200 euro = pretul actelor)
Autocar dus: 250 EURO - 2 persoane
Cazare hotel: 360 EURO - 6 nopti
Vama pt masina: 5900 RON ~ 1700 EURO
Costuri pt inmatriculare + RAR + RCA si taxe de drum: 1000 RON
Benzina intoarcere din Germania: 150 EURO
Viniete: 7 EURO (Austria) + 7 EURO (Ungaria) + 15 RON (Romania).
Declaratie tranzit vamal: 180 RON + 10 euro spaga + 10 euro spaga la unguri (care a fost degeaba, degeaba.. ce ma oftic!!)
Plus alte cheltuilei pe mincare si distractii: aprox 300 euro.

Asa.. urmeaza descarc pozele de pe camera si sa postez si pozele, si voi mai actualiza despre etapele in care ma aflu cu inmatricularea si toate cele..

Voi monta inchidere centralizata ca am inteles ca nu e scumpa rau.. insa pt moment, trebuie sa strang la maxim cureaua pentru ca am depasit cu bine bine peste 7000 euro de ii aveam in plan.

Astept parerile si comentariile voastre.. si va rog sa ma scuzati pentru un mesaj asa de lung.. insa imi aduc aminte acum vreo 2, 3 luni de zile.. cind gaseam un subiect asemenator.. ce imi placea sa citesc si sa stau sa analizez pt ca ma interesa foarte mult..

Deci voi reveni cu poze si cu alte detalii.. deja ma dor ochii acum. ;)

Numai bine!
  • 0

#4 Stoewer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
Joined: 07-October 04
  • Location:Radauti

Posted 14 August 2006 - 08:47 PM

Aaaaaa, pai te-ai descurcat foarte bine. (P.S. : si cu cei 300 Euro pentru mancare si alte distractii, cum naiba ai reusit sa scapi asa ieftin?....). Ma bucur ca a functionat asa de bine cu VRR-ul.
  • 0
Opel Vectra B 1.6, Ford Escort 1.3 Turnier and last, but nor least, Hercules Jump

#5 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 14 August 2006 - 08:52 PM

Salut Stoewer,

Daaaaaa.. cu VRR-ul a fost de belea.. adica a fost ceva exceptional.. ma dadeam jos din tramvai, hai repede ca vine autobuzul, apoi hai fuga la gara sa prind un s bahn, si uite tot asa.. :D

Cum m-am descurcat cu atitia bani 1 saptamina in Dusseldorf.. si cum ai spus si tu sezon de reduceri si preturile la toale.. si iti dai seama ca si-a luat prietena mea pt toata iarna...

Am tinut o lista.. am notat in agenda pina cind si centii 50 de i-am dat la WC :D.

Acum plec de la munca.. insa promit foarte curind ca postez mult mai in detaliu..

Iti multumesc mult Stoewer pt sfaturile tale de dinainte de plecarea mea.. ;) folositoarea serios! :)

Noapte buna!
  • 0

#6 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,115 posts
Joined: 09-March 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Posted 14 August 2006 - 11:14 PM

Felicitari, sa o stapanesti sanatos.
Dar stiu ca ai scris ceva.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#7 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3,342 posts
Joined: 09-June 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Posted 15 August 2006 - 12:38 AM

man, supertare postul!
am citit de la cap la coada tot postul ala kilometric!
foarte tare si faptul ca ai intrat in detalii a mai dat un plus. am fost sa-mi iau masina din germania de 3 ori dar imi dau seama ca m-am cam plictisit...
bravos pentru post, se agata o saptamana!
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#8 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 15 August 2006 - 03:04 PM

@AerCurat: Multumesc pt urari.. deja incep sa ma obisnuiesc cu ea.. :)

@spining: Multumesc.. asta spuneam si eu.. ca voi posta din perspectiva unei persoane care nu are experienta in adusul masinilor din Germania. A fost si pentru prima oara cind am fost in Germania.. dar stii si tu cum este.. fiecare trece prin cate ceva aparte, si impreuna aflam despre tot felul de probleme.

A fost o mixatie de vacanta si alergatura..

Astazi am dormit pana la ora 10:30. M-am trezit in graba cand am vazut ceasul si am luat-o la fuga sa ajung sa fac constatarea la RAR.

Asadar.. dupa aducerea in Bucuresti a masinii:

CONSTATARE RAR in vederea platirii taxelor vamale

Merg la RAR pe Grivitei 391, la RAR cu:

- cartea masinii (fahrzeugbrief)
- buletin de identitate
- 50 RON

Ajungi la ghiseu INSPECTIE TEHNICA si iti dau ei un bonulet + un formular pe care il completezi. Merg si platesti cu bonuletul la CASA si apoi primesti o factura. Astepti la masina cu formularul completat, factura, brieful masinii si vine un inginer. Se uita in portbagaj si sub capota, isi noteaza seria sasiului si apoi iti ia brieful + factura care ai primit-o de la casa + formularul completat.. iti spune ca se intoarce in 20 minute si imi da constatarea.

In vreo 22 minute se intoarce cu cartea masinii, factura si imi da CONSTATAREA RAR.

Pasul urmator

Traducere si legalizare: brieful masinii + factura de vanzare cumparare.
Cu acestea traduse si legalizate + certificat EUR1 + declaratia de tranzit vamal merg joi sau vineri la Bucuresti Targuri si expozitie punct vamal si platesc taxele vamale care sunt aproximativ 5900 RON in functie de cursul RON - EUR in ziua respectiva. Voi reveni cu mai multe informatii la momentul respectiv.

Inca nu am descarcat poze cu masina pt ca am fost pe alergatura, dar promit ca foarte curand ii mai trag ceva poze si postez.

Masinuta cum am mai spus.. nu are: aer conditionat, inchidere centralizata si geamuri electrice. Aerul conditionat il las balta, pt ca nici nu ma gandesc la el sa montez instalatie, si nu stiu in ce masura se poate.. dar inchiderea centralizata si geamurile electrice merita sa le fac.. doar ca pt moment trebuie sa termin cu vama si inmatricularea.. si oricum buzunarul a scazut simtitor. :D


Cit despre distractiile din Dusseldorf cum am facut plus cu toale? Pai in primul rand am luat la pas toate strazile din apropiere pe unde stateam noi, si nu numai.. si am vazut unde putem sa gasim mancare cea mai ieftina dar si placuta.. astfel am realizat ca pe acolo sunt majoritatea turci care sunt implicati in fast fooduri si restaurante dintr-astea micute.. tailandezi si chinezi, dar si putine restaurante italienesti, arabice etc. Oricum procedam astfel:

Am gasit loc unde cumparam:

Pui intreg facut pe rotisor - 4.80 euro
Orez sau cartofi prajiti - 50 centi portia
Meniu thailandez (peste cu legume putin prajite) - 6 euro
Bere neagra Schlosser - 1 euro / sticla
Apa (destul de scumpa) - intre 1, 7 - 1,9 euro.. dar daca mergeam in Plus o gaseam mai ieftin catre 1,25 euro sau am gasit ceva chiar si cu 80 centi.
Ciocolata si alte prostioare am gasit la preturi destul de bune..
Ora la internet caffe - 1 euro pe ora; 50 centi / 30 minute
Call center sunat pt Romania, Italia sau Germania - pt fix cel mai ieftin am gasit 10 centi, cel mai scump 14 centi; si pt mobil intre 30 si 35 eurocenti.

Haine a fost sezonul super tare.. mai ales ca am mers cu prietena mea.. am gasit tricouri si tot felul de maiouri incepand de la 2.50 euro pt ca erau la reduceri. Am gasit in jurul garii centrale din Dusseldorf, Monchengladbach si prin Neuss am gasit mai multe lucruri frumoase..
La ei intrase deja sezonul oarecum rece.. si erau deja pulovere la vanzare si geci, scurte si alte haine groase.. Am luat super pulovare groase si material misto, nu ca la noi in IDM, aduse de fapt din Europa (Europa complexul din Colentina, nu doar din Europa :D) asa.. si am luat pulovar frumos, material misto la 10 euro. Si inca alte lucruri..

Printre achizitiile de acolo.. este un lucru de care sunt cel mai mandru.. :D am cumparat un atlas / harta cu toate drumurile din Germania si Europa. O super carte format A4 si groasa mare de tot.. culori si pagini lucioase.. harta in detaliu detaliu cu toate drumurile plus kilometrii intre orase.. de am folosit acel atlas pana cind si aici in Romania (si harta de o cumparase cu harta romaniei din selgros, nici nu am scos-o din torpedou). Si acest atlas auto am dat.. 10 EURO!!! Super tareeee.. am ramas incremenit.. l-am luat pe loc.. asta l-am cumparat din Kaufhof de pe Konigsallee, Dusseldorf. Nici nu mai vorbesc despre Koenigsallee pt ca nu am termen de comparatie.. ai avut dreptate Stoewer!! :)

Buuun.. ramane sa revin cu vesti.. imi cer scuze pt posturile destul de lungi.. doar ca sper sa fie utile pt cei care sunt interesati catre un astfel de "drum".

Numai bine!
  • 0

#9 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 16 August 2006 - 01:51 PM

Salut,

Astazi am fost si am lasat la tradus si legalizat:

1. Cartea masinii (brief);
2. Factura de vanzare cumparare.

Traducere + legalizare = 104 RON (pt info despre acest traducator va rog sa ma contactati pe privat).

Maine ridic actele traduse si merg sa platesc taxele vamale.. voi reveni cu informatii la momentul respectiv.
  • 0

#10 Stoewer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
Joined: 07-October 04
  • Location:Radauti

Posted 16 August 2006 - 02:35 PM

104 RONi traducerea - phiiii.....ma fac si eu translator autorizat! Era si legalizata la notar? (mie nu mi-au cerut asa ceva)

Eu imi fac mereu traducerile singur si merg la o cunostinta care imi arunca stampila de autorizat pe ele. (moca)

Oricum, vad ca in D'dorf nu ai dus-o rau. Apa aia mi se pare cam scumpa, era la sticla de 2 litri? Eu iau la sticla de 0,75 cam cu 25-35 de centi.
  • 0
Opel Vectra B 1.6, Ford Escort 1.3 Turnier and last, but nor least, Hercules Jump

#11 Bmw19

    100% Predator

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 posts
Joined: 11-May 02
  • Location:Bv
  • Marca:Renault
  • Model:Megane Hatch 2001
  • Motorizare:1.6 16v 107CP

Posted 16 August 2006 - 03:17 PM

Felicitari pentru masina. Nu stiu daca ai scris..sau nu am ertinut eu.. cati km are masina ? Ce bani trebuie sa mai bagi acum in ea? Dupa ce pui pozele cu ea inmatriculata :) zi si un pret final :D
  • 0

#12 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 16 August 2006 - 03:17 PM

Salut Stoewer..

Sa stii ca ai dreptate.. ca la traducerile astea autorizate te cam maninca de bani..

Treaba sta astfel.. am gasit pe tanti traducator care cere 60 RON pt brief + factura, si apoi ma mai costa inca 40 RON sa legalizez cele doua documente.

Ideea este ca si prietena mea este traducator autorizat.. insa nu pe germana.. ci pe japoneza. Si ma gandeam ca traduc eu brieful (iau de la fratimiu din actele lui, pt ca acum 3 luni a adus el o alta masina din germania, si acelasi drum l-a parcurs) si imi pune prietena mea stampila pe document.. insa la cit sunt pe mana notarii cu traducatorii autorizati.. am zis mai bine sa nu dau in alte complicatii si sa ma duc aici sa le fac.

Asa.. in Dusseldorf.. da.. apa mi s-a parut scump, si nu numai, in Germania peste tot apa scumpa.. dar asta este pt ca e tratata, si cu tot felul de smecherii.. am gasit apa cu lamaie, apa cu suc de mere, sau suc de mere cu apa minerala.. super tari.. si da.. la 1.80 euro cumparam apa la 1.5 litri. Dar buna.. ce sa ma zic..

Despre statul in Germania cu aspecte pozitive si negative as putea spune:

POZITIV

1. A fost excelent ca am cautat pe internet oferte si adrese de la autohousuri.
2. A fost foarte bine ca am avut 1 saptamina la dispozitie si nu am fost stresat ca nu mai am cazare si ca trebuie sa ma intorc, si ce sa fac..
3. VRR-ul!!! in topuri.. cred ca asta ar trebui sa fie primul si cel mai tare aspect pozitiv!
4. Micul dejun in stil bufet la hotel iar la fel a fost un plus foarte foarte buun.
5. Sii.. clarrr toate topicurile citite pe forum si sfaturile voastre. :)

NEGATIV

1. Din cauza sumei de bani care am avut-o la dispozitie am fost limitat la alegere.. asta a fost partea proasta.
2. A fost gresit ca nu m-am mobilizat foarte repede.. si prima zi am pierdut-o plimbandu-ma prin Dusseldorf, unde gasesti numai handleri cu masini putine, pt ca fiind in oras.. locul pt autohaus este micut.
3. Am dat spaga degeaba si ca prostul la vama la unguri.
4. GRESEALA!!! imensa.. nu am citit actele FOARTE FOARTE atent cind le-am ridicat de la neamt.. drept dovada.. imi gresise seria sasiului.. si nu am observat.. am observat abia spre drumul catre Romania. Cand am ajuns la el.. aveam decit numele gresit.. pe care l-am observat imediat si i-am spus sa imi corecteze.. insa mi-a gresit seria sasiului si sper sa nu am probleme din aceasta cauza maine la vama..


Cand imi mai aduc aminte de astfel de aspecte mai vin si mai adaug.

Ce nu am facut in Germania cit am stat.. nu am iesit la o discoteca sau club de noapte.. asta poate si din cauza ca eram cu gandul sa rezolvam cu masina si sa fim odihniti pt drumul inapoi acasa. Dar niciodata nu este prea tarziu.. poate vom reveni! :)

Stoewer, e super partea aia a Germaniei, insa.. Olanda mi se pare deosebita.. :D
  • 0

#13 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 16 August 2006 - 03:25 PM

Felicitari pentru masina. Nu stiu daca ai scris..sau nu am ertinut eu.. cati km are masina ? Ce bani trebuie sa mai bagi acum in ea? Dupa ce pui pozele cu ea inmatriculata :) zi si un pret final :D



Salut bmw19,

Multumesc pentru urari.. :D

Promit ca foarte curand public si poze cu masinuta.. si un pret estimativ cu toate costurile voi publica intr-adevar..

Din anumite motive private nu m-as apuca sa postez caietul cu cheltuieli, insa nu vad de ce nu as face-o..
Asadar.. am un caiet in care prietena mea a trecut fiecare cheltuiala micuta.. cum am mai spus si centii de la toaleta :) plus benzina citi litri, citi bani, la ce ora, la ce nr de km pe bord si de la ce benzinarie si ce oras.. super as zice.. adica o contorizare a banilor destul de stricta pt a putea sa ne incadram in limita ce o aveam impusa..

Masina avea 120.000 km cand am cumparat-o de la dealer + inca 2.200 km cit am mai facut din Germania pina in Bucuresti. Avand in vedere ca este diesel.. nu ma sperie, si ma bucur cu ea.. :)

Ramane sa mai bag ceva bani in inchidere centralizata si rata pe luna la asigurare full CASCO.. insa asta mai peste ceva vreme, ca acum sunt la pamant cu banii.. oricum CASCO este fffff important!! Stiu din experienta.. am patit-o!! :)

Pentru orice alte detalii.. daca aveti vreo curiozitate va rog sa ma intrebati.. acum nu mai stiu ce exact este cel mai important.. insa voi mai publica pe aici din ganduri d-ale mele..
  • 0

#14 Stoewer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
Joined: 07-October 04
  • Location:Radauti

Posted 17 August 2006 - 07:13 AM

Stoewer, e super partea aia a Germaniei, insa.. Olanda mi se pare deosebita.. :)


Per general Germania e mai faina ca Olanda, dar depinde pe unde ai fost. Si mie imi place Olanda in regiunea de sud-vest (Middelburg, Zieriksee), adica provincia Zealand.

Regiunea Duesseldorf nu e chiar cea mai grozava. In partea de sud Germania e mult mai impresionanta. Muenchen, Garmisch-Partenkirchen si imprejurimile....Hmmmmm......Ce as da sa traiesc eu acolo......

Cu seria de sasiu nu mi-as face mare griji. O cunostinta si-a adus anul trecut un Ford Fiesta si ii trecusera pe hartii 5 cifre in plus la seria sasiu. Dar asemenea lucruri se vad clar ca sunt greseli neintentionate si nu insista nimeni. Depinde si peste cine dai la vama, ca si acolo e un biotop propice pentru toti tampitzii.
  • 0
Opel Vectra B 1.6, Ford Escort 1.3 Turnier and last, but nor least, Hercules Jump

#15 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 17 August 2006 - 03:09 PM

Per general Germania e mai faina ca Olanda, dar depinde pe unde ai fost. Si mie imi place Olanda in regiunea de sud-vest (Middelburg, Zieriksee), adica provincia Zealand.


Tot ce este posibil.. eu m-am referit la ceea ce am vazut pana acum. Eu in Olanda am stat mult mai mult. Nu pot sa spun ca am vizitat toata toata Olanda.. insa am acoperit destul de mult. Am stat in Den Haag, Groningen, Amersfoort, Amsterdam, Utrecht. Am fost si in orasele mai micute dar destul de importante Zwolle, Leiden. Am fost o singura insula in nordul Olandei pe Schiemonnikoog.. suuuperb!! nu am ce spune o tara extraordinara. Iar la fel Belgia extraordinara.. Antwerp-ul este cel putin minunat.. dar in Germania a fost prima oara cind am fost.

Dar daca tu spui ca ai fost in sud-vest.. probabil ca fugeai repede din Germania in Olanda.. eu invers.. am stat mult pe "coasta" cealalta.. pe vest si nord..
Dupa cum multi comenteaza.. Amsterdam, Amsterdam.. este.. nu ai ce sa ii zici, este tare.. insa daca stai mai multe vreme, realizezi ca de fapt sunt alte orase mult mai frumoase decat Amsterdam-ul.. Den Haag, este unul dintre ele. Chiar si Groningen, super..

Dar.. sa ramanem la topic.. :) masina din Germania..

Regiunea Duesseldorf nu e chiar cea mai grozava. In partea de sud Germania e mult mai impresionanta. Muenchen, Garmisch-Partenkirchen si imprejurimile....Hmmmmm......Ce as da sa traiesc eu acolo......

Eeeh.. numai pentru aerul mult mai curat si pentru strazile mult mai bune si as sta acolo.. nu mai pun la socoteala birocratia si coruptia la un nivel nu ca in Romania.


Cu seria de sasiu nu mi-as face mare griji. O cunostinta si-a adus anul trecut un Ford Fiesta si ii trecusera pe hartii 5 cifre in plus la seria sasiu. Dar asemenea lucruri se vad clar ca sunt greseli neintentionate si nu insista nimeni. Depinde si peste cine dai la vama, ca si acolo e un biotop propice pentru toti tampitzii.


Intr-adevar.. nu am avut nici o problema la vama. Cred ca nu s-au uitat mare lucru peste foile respective.. decat sa vada ca sunt acolo, ca au stampile.. insa nu au luat numerele la citit si nu au stat sa imi gaseasca greseli.

La vama.. spre deosebire de cum multi imi spuneau despre spagi si ca sunt nesimtiti.. chiar nu a fost asa.. m-am dus si eu imbracat ca lumea, cu diplomat-geanta in mana :D, si am vorbit frumos, ca omul care culca urechea la trufia lor.. si imediat au sarit baietii.. cel putin dupa seful vamii care imediat mi-a dat semnatura.. trebuia sa ma duc la comisionar.. si avea acel comisionar o pauza de vreo 30 minute.. am tot stat.. si la un moment dat trebuia sa ajung la serviciu si nu mai aveam timp (pt ca am ales sa platesc la targuri si expozitii pe bd. timisoarei, si lucrez in aviatorilor :D) si m-am urcat in masina am bagat piciorul.. si am zis ca ma duc la munca.. insa dupa vreo 500 metri am avut o presimitire.. si m-am intors macar sa imi iau actele sa nu le las acolo.. pt ca erau toate semnate de seful vamii, trebuia decat comisionarul sa imi dea chitanta.. insa cand ajung acolo, il vad pe comisionarul la care fusesem eu repartizat.. si avea ceva treaba.. si nu numai asta.. insa mai avea alte 3 masini in fata mea.. am intrat peste el in birou, si i-am vorbit frumos ca ma grabesc, ca ma da afara de la serviciu.. :D faze d-astea.. si m-a servit ffoarte repede.. in vreo 10, 15 minute. Per total am stat in vama 1 ora si 20 minute.

Vama la aceasta masina Peugeot 206, an 2000, 1868 cmc + EUR1 = 5980 RON adica 1701 EURO la valoarea de astazi EURO-RON la BNR.

La vama m-a intrebat comisionarul daca nu am avut recipisa.. insa nu am avut.. documentul pe care trebuia sa primesc o stampila si sa il trimit inapoi la vama nadlac la firma de comisionare care a garantat pentru mine.

Astfel ca acum 20 minute am trimis o copie dupa chitanta la nadlac la firma de comisionare, am sunat la ei pentru confirmare si totul este OK.

Saptamina viitoare marti pe 22 august 2006, am programare la RAR pt omologare si autenticitate si apoi depun dosarul pentru inmatriculare numere permanente.

Mai revin cu alte detalii cand mai fac cate ceva nou.. in rest toate cele bune!!





Aaaaaaaaaa.. si fac un edit ca am uitat pe moment sa.. te feliiiiciiit STOEWER pt excelenta formulareeeeee!!! super tare..

Depinde si peste cine dai la vama, ca si acolo e un biotop propice pentru toti tampitzii.

:) Sa iti spun ca astazi am dat NUMAI si NUMAI peste exceptii.. niste baieti foarte de treaba.. care m-au dirijat rapid de la usa la usa, mi-au verificat actele si am scapat destul de bine. Dar.. s-ar putea sa ma insel eu.. cred ca daca ai relatia, scapi in mult mai putin de 1 ora si 20 minute.


Oricum la traficul din Bucuresti am fost incantat ca am facut 27 minute pe ceas de la vama targuri si expozitii din bd timisoara pana pe floreasca la aurel vlaicu, si asta cu masina in traficul de la ora 14. Cred ca am fost norocos. :D
  • 0

#16 Stoewer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
Joined: 07-October 04
  • Location:Radauti

Posted 17 August 2006 - 03:51 PM

Pai vad ca ai noroc :) . Prin natura serviciului meu am de a face destul de des cu vama, din diferite orase ale tarii, si mereu cand cred ca am dat de culmea prostiei se trezeste cate unul sa o intreca. Si comisionarii, fiind in imediata vecinatate, sunt si ei puternic contaminati.

E drept, nu este vorba de lucruri evidente si foarte uzuale ca autoturismele (unde deja exista rutina la vama). Si eu cand mi-am facut vama la masina a mers in 2 timpi si 3 miscari.

Revenind la off-topic: este adevarat, si mie Haga mi-a placut mult mai mult ca Amsterdamul.
  • 0
Opel Vectra B 1.6, Ford Escort 1.3 Turnier and last, but nor least, Hercules Jump

#17 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 17 August 2006 - 03:58 PM

Intr-adevar.. la cati erau acolo, ca numai astazi am numarat eu vreo 12 cu masini aduse din Germania de venisera sa isi plateasca vama.. este clar.. baietii si-au format mana.

Toate ca toate.. important este ca am trecut si de acest pas.. si merg inainte. :)

Aaah.. Haga.. oricum mi-ar placea sa merg si in Luxemburg, pentru ca am auzit ca este foarte frumos.. insa cine stie cand. :)

Spor la treaba Stoewer!
  • 0

#18 Stoewer

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
Joined: 07-October 04
  • Location:Radauti

Posted 17 August 2006 - 08:42 PM

E fain in Luxemburg. Fatza de Germania nu e mare deosebire, dar sunt destule de vizitat. Pana la Luxemburg insa, faci mai degraba Austria, ca e mai la indemana....
  • 0
Opel Vectra B 1.6, Ford Escort 1.3 Turnier and last, but nor least, Hercules Jump

#19 mihaidv

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
Joined: 26-April 06
  • Location:Bucharest

Posted 23 August 2006 - 08:12 AM

Salut,

Mai revin cu ceva informatii:

RAR - autenticitate, omologare si inspectia tehnica provizorie (ITP) - 263.5 RON

Programat pe 22.08 ora 12:30 - autenticitate si apoi 13:30 omologare poarta 2, in comuna Voluntari.

Ajung la 12:20 la poarta RAR, asteptam vreo 15 minute pana intram in curtea RAR. La intrare "sefu" de acolo iti da 2 foi cu programarea pentru autenticitate si omologare, si apoi iti da si cererea adresata RAR (identica cu cea de la constatare RAR, doar ca aici se bifeaza alte casute). Apoi mai astept 1 ora si 20 minute sa intru pe banda 2 la autenticitate. La autenticitate pe banda 2 se intra 2 masini cate o data intr-o hala, sau ca un fel de garaj.. se inchid usile (se lasa in jos), si apoi iti cer brieful masinii, buletin de identitate, biletul cu programarea de la RAR (care o primeste la poarta 2 RAR cand intri in curtea lor), si iti da un biletel si te duci la casierie sa platesti cei 263.5 RON. Te intorci cu factura si chitanta la ei.. le-o inmani, si iti spun sa astepti afara..

Astepti vreo 25 minute, si apoi intorci si te bagi la banda 3. Aici am mai asteptat vreo alte 30 minute.. vine un domn, iti cere buletin, brieful, chitanta vamala, sau factura de vanzare cumparare, chitanta cu care ai platit la casierie. Iti ia cererea adresata RAR, si apoi spune ca el pleaca cu masina si intra cu ea la verificare si eu sa astept la iesirea din garaj. Zis si facut.. Baga masinuta acolo si o tureaza, verifica frane, faruri, noxe si ce se mai uita.. ma cheama si zice ca e in ordine.. si apoi merg in sala de asteptare, si dupa vreo 35 minute primesc:

- cartea de identitate a masinii;
- certificatul de autenticitate;
- inspectia tehnica provizorie.

Toata tarasenia cu RAR se termina undeva pe la 16:15. Destul de rapid totusi, ma asteptam sa stau chiar mai mult.

Apoi merg rapid la Udriste si platesc la un birou de copiat acte 4 RON pentru FISA DE INMATRICULARE.. care mi-o completeaza tanti de acolo, la masina de scris.

Cam asta este pentru moment.. acum urmeaza sa platesc RCA, taxa la CEC (sau BCR, BRC), la financiar, si sa aplic dosarul. Oricum revin cand mai se intampla ceva nou..

Toate cele bune!
  • 0

#20 nicukla

    membrru

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 893 posts
Joined: 02-October 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Renault
  • Model:Scenic II 2004
  • Motorizare:1.5 DCI 101 CP

Posted 04 April 2007 - 07:53 PM

Cea mai buna zona unde sa gasesc masini si cele mai multe parcuri auto mie mi s-a parut zona Koln-Solingen-Essen-Dusseldorf.
Alte zona ar fi in jurul oraselor Frankfurt, Stuttgart,Hamburg,Munchen si Berlin.

Edited by nicukla, 04 April 2007 - 07:55 PM.

  • 0
In acest birou , O zi se munceste , O zi nu se munceste , AZI NU se munceste.

#21 canan17ro

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 821 posts
Joined: 21-September 04
  • Location:Bucuresti - Lausanne
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.9 CDTI 200

Posted 18 August 2007 - 09:38 AM

traduceri - exista sectiune speciala pentru publicitate, postul tau a fost sters
  • 0
Opel Astra 1.9 CD<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->TI<!--colorc--></span><!--/colorc--> 200 de cai by<a href="http://www.flash-tuning.ro" target="_blank"> <!--coloro:#cc0000--><span style="color:#cc0000"><!--/coloro-->Flash-tuning<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users