Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Rezistenta Pentru Led


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 26 august 2006 - 10:09

nu reusesc sa-mi amintesc ce valoare de rezistenta trebuie sa inseriez cu un led pentru a-l alimenta in masina. am incercat diverse valori, dar toate se incalzesc prea tare :P (100ohm, 800Ohm, 1KO, 3KO, 5.6KO etc).

:P
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#2 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 26 august 2006 - 10:40

u = tensiunea la care lucreaza ledul

U = IR deci (12v - u) = 0.02 A x R
daca u - 2v, atunci R=500 Ohm

fizica rulez ! din pacate rezistenta mea de 470Ohm se incalzeste rau, probabil ledul e facut sa mearga la alta tensiune :P

oh well...
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#3 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 27 august 2006 - 12:23

Pune o rezistenta mai grasana care suporta un curent mai mare.
Pe dioda va cadea aceeasi tensiune, cu rezistenta limitezi curentul. Vezi cat "cere" dioda si alege o rezistenta care:
  • limiteaza curentul la valoarea ceruta
  • suporta ea insusi acel curent

  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#4 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 27 august 2006 - 03:30

pe vremea "astabilelor" care lepuneam pe dacii, foloseam rezistente de 1K. Nu inteleleg de ce se incalzeste, avand in vedere curentul foarte mic care trece prin led.

vane, cum naiba sa limitezi curentul cu o rezistenta??? Cred ca ai vrut sa zici "tensiunea" :)
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#5 vrajitorul din orz

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 987 Mesaje:
Inregistrat: 23-decembrie 04
  • Location:California

Scris 27 august 2006 - 08:04

Vane a zis bine, ca e un curent maxim care trece pe acolo chiar daca inlcuiesti ledul cu scurt.
Jaffar, ecuatiile alea sint foarte bune si tensiunea exacta la care merge ledul nu prea conteaza, pentru ca nu schimba cu mai mult de 10-20% curentul. Trebuie sa te gindesti ca si tensiunea la baterie are variatii. Ai grija curentul sa fie cel care trebuie in led sau mai bine fa-l ceva mai mic.
Puterea disipata in rezistenta e U^2/R=0.2W la 500 de ohmi. Nu e chiar mica si cred ca e normal sa incalzesti rezistenta, da uita-te la ce putere suporta rezistenta (pune una de 0.5W). Daca pui o rezistenta mai mare (1k, etc) o sa se inclazeasca mai putin, evident, o sa-ti ia mai putin curent din baterie si o sa ai viata mai lunga la led. Da o sa lumineze mai slab.
  • 0
Salam. Florin Salam.

#6 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 27 august 2006 - 08:49

"curentul maxim" care trece prin rezistenta este exact curentul de care are nevoie ledul, adica cativa miliamperi. Deci nu are voie sa se incalzeasca absolut deloc rezistenta. Ma repet, rezistenta nu poate limita curentul, doar tensiunea. Poate imi explici si mie cum "sa aiba grija" jaffar sa fie curentul cat trebuie. Curentul se masoara in amperi, si nu trebuie sa-l limitezi tu (nici nu poti), ci fiecare consumator isi "trage" cat are nevoie. Ceea ce trebuie sa limiteze jaffar este tensiunea (voltii).

Daca pui ledul in scurt, rezistenta va deveni consumator, tot amperajul bateriei va trece prin rezistenta, si, parerea mea e ca se va arde instantaneu. Doar daca nu pui o rezistenta de 3000 W. Dar hai ca deja o dam in sf. Pana la postul tau de mai sus aveam impresia ca esti documentat.

:P
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#7 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 27 august 2006 - 09:42

LED-ul adica dioda are proprietatea ca-i cade la borne o tensiune fixa. 0.7 la Siliciu, 0.4 la Germaniu si 1.2 la GaAs. In cazuri practice, din cauza ca LED-urile sunt dopate cu "diverse" aceasta tensiune poate avea alte valori care sunt date de catalog.
Daca nu-l limitezi cu o rezistenta aditionala serie, prin dioda va trece curent garla. La 12 V cat e in masina, aproape 10 V vor "cadea" pe o rezistenta data de firele de conexiune, de, sa zicem, 5-10 Ohm, adica un curent de 1-2 Amperi va traversa LED-ul.
Nu prea esti in tema, asa ca nu ne incurca. No offence ! N-am facut 5 ani de Electronica sa ma contrazici doar pentru ca e o tara libera, OK ?
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#8 Extremero

    Hakuna Matata

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.399 Mesaje:
Inregistrat: 12-iunie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Mitsu
  • Model:Outlander
  • Motorizare:2.2

Scris 27 august 2006 - 09:59

Jaffar, eu din calculele la electonica nu mai tin minte aproape nimic, dar daca te ajuta, am cumparat un "al 3-lea stop pe frana" care are 12 leduri. L-am desfacut si are 4 punti legate in paralel cu cate 3 leduri legate in serie. Nimic altceva.
Deci cei 12-14V se impart cele 3 leduri.
Mai departe calculati voi.

Daca vrei, mai am si o dracie de lumina interioara care se baga la bricheta si are 2 leduri la capatul unor fire lungi. E excelent pt cautat tigarile cazute sub scaun seara.
Pot sa desfac mufa maine seara si iti fac o poza macro, sa vezi ce e ianuntru.
  • 0

#9 SHARANEL

    sculer-matriter

  • Members
  • PipPipPip
  • 429 Mesaje:
Inregistrat: 05-februarie 05
  • Marca:.
  • Model:-
  • Motorizare:.

Scris 27 august 2006 - 10:23

mda.. nu mai vreau sa ma cert cu nimeni. Fie asa cum spuneti voi. Rog sa stergeti acest post.
  • 0
retras la depou in semn de protest impotriva unui moderator-agitator obraznic

#10 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 27 august 2006 - 10:30

vane a facut electronica, nu electrotehnica....
e alta mancare de peste
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#11 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 28 august 2006 - 06:42

Pentru ca lumea vrea practica nu teorie, iata raspunsul universal:
http://ourworld.comp..._Bowden/led.htm
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#12 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 august 2006 - 08:23

multumesc tuturor pentru sfaturi. momentan am abandonat ideea, din motive de prea multa migaleala :P
era vorba de un amarit de buton, ala pentru incuiat/descuiat usile. am folosit un buton de geam, si ma gindeam ca ar fi fost frumos sa fie si luminat, ca celelalte. problema e ca eu am nevoie pe el + permanent, iar iluminarea ar fi avut plus doar in anumite conditii. trebusoara asta a dus la distrugerea circuitelor de pe buton si construirea altora, pina cind am hotarit ca il suport si neluminat, momentan.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#13 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 28 august 2006 - 09:54

Imagine amplasata
Am o saracie de tripla auto pe care am cumparat-o ca mergeam cu 50/h cat timp se incarca vreun mobil :D
Nu spun c-am refacut toate lipiturile, pentru ca LED-ul era aprins, dar tensiune kanci pe prize ... Ma rog, am spus cuvantul de ordine si anume LED. Nu mi-am pus problema la momentul respectiv ce fel de rezistenta are inseriata, dar, dupa topicul asta m-a manat curiozitatea si am mai desfacut o data toata dracia, am masurat rezistente, tensiuni, curenti si polaritati si-a iesit poza de mai sus. Am facut-o la repezeala nu ma criticati prea tare, pls. ! :)
BTW: Tensiunea e de 16V pentru ca am folosit un transformator 220V/12V ca sa pot face masuratorile in casa nu in parcare ... Ce 12V da, vedeti si voi :)
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#14 andu

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 6 Mesaje:
Inregistrat: 13-februarie 07
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H 2006
  • Motorizare:1.6 Twinport

Scris 17 februarie 2007 - 01:09

Eu am folosit intotdeauna rezistente de 1k si 0.25W in masina si n-am avut nici o problema. E drept ca limiteaza nivelul de iluminare al ledului. Daca vrei sa-l folosesti pe post de lumina atunci poti sa cobori pana la 650ohm dar cu rezistenta de 0.5 W
  • 0

#15 vane

    Academician d0ct0r ing.

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 629 Mesaje:
Inregistrat: 29-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Focus 2
  • Motorizare:1.6 TDCi 110CP

Scris 18 februarie 2007 - 12:08

OT:In caz ca nu ti s-a mai spus deja - "Bine ai venit Andu!"
In caz ca ti s-a mai spus ... Welcome ! :(
  • 0
A conduce sigur, nu inseamna a conduce incet !

#16 lili iulian

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 1 Mesaje:
Inregistrat: 22-decembrie 16
  • Location:bivolari
  • Marca:vw
  • Model:golf
  • Motorizare:1.9 tdi

Scris 22 decembrie 2016 - 08:47

Eu am folosit intotdeauna rezistente de 1k si 0.25W in masina si n-am avut nici o problema. E drept ca limiteaza nivelul de iluminare al ledului. Daca vrei sa-l folosesti pe post de lumina atunci poti sa cobori pana la 650ohm dar cu rezistenta de 0.5 W


  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi