Rezistenta Pentru Led
#1
Scris 26 august 2006 - 10:09
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#2
Scris 26 august 2006 - 10:40
U = IR deci (12v - u) = 0.02 A x R
daca u - 2v, atunci R=500 Ohm
fizica rulez ! din pacate rezistenta mea de 470Ohm se incalzeste rau, probabil ledul e facut sa mearga la alta tensiune
oh well...
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#3
Scris 27 august 2006 - 12:23
Pe dioda va cadea aceeasi tensiune, cu rezistenta limitezi curentul. Vezi cat "cere" dioda si alege o rezistenta care:
- limiteaza curentul la valoarea ceruta
- suporta ea insusi acel curent
#4
Scris 27 august 2006 - 03:30
vane, cum naiba sa limitezi curentul cu o rezistenta??? Cred ca ai vrut sa zici "tensiunea"
#5
Scris 27 august 2006 - 08:04
Jaffar, ecuatiile alea sint foarte bune si tensiunea exacta la care merge ledul nu prea conteaza, pentru ca nu schimba cu mai mult de 10-20% curentul. Trebuie sa te gindesti ca si tensiunea la baterie are variatii. Ai grija curentul sa fie cel care trebuie in led sau mai bine fa-l ceva mai mic.
Puterea disipata in rezistenta e U^2/R=0.2W la 500 de ohmi. Nu e chiar mica si cred ca e normal sa incalzesti rezistenta, da uita-te la ce putere suporta rezistenta (pune una de 0.5W). Daca pui o rezistenta mai mare (1k, etc) o sa se inclazeasca mai putin, evident, o sa-ti ia mai putin curent din baterie si o sa ai viata mai lunga la led. Da o sa lumineze mai slab.
#6
Scris 27 august 2006 - 08:49
Daca pui ledul in scurt, rezistenta va deveni consumator, tot amperajul bateriei va trece prin rezistenta, si, parerea mea e ca se va arde instantaneu. Doar daca nu pui o rezistenta de 3000 W. Dar hai ca deja o dam in sf. Pana la postul tau de mai sus aveam impresia ca esti documentat.
#7
Scris 27 august 2006 - 09:42
Daca nu-l limitezi cu o rezistenta aditionala serie, prin dioda va trece curent garla. La 12 V cat e in masina, aproape 10 V vor "cadea" pe o rezistenta data de firele de conexiune, de, sa zicem, 5-10 Ohm, adica un curent de 1-2 Amperi va traversa LED-ul.
Nu prea esti in tema, asa ca nu ne incurca. No offence ! N-am facut 5 ani de Electronica sa ma contrazici doar pentru ca e o tara libera, OK ?
#8
Scris 27 august 2006 - 09:59
Deci cei 12-14V se impart cele 3 leduri.
Mai departe calculati voi.
Daca vrei, mai am si o dracie de lumina interioara care se baga la bricheta si are 2 leduri la capatul unor fire lungi. E excelent pt cautat tigarile cazute sub scaun seara.
Pot sa desfac mufa maine seara si iti fac o poza macro, sa vezi ce e ianuntru.
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#9
Scris 27 august 2006 - 10:23
#10
Scris 27 august 2006 - 10:30
e alta mancare de peste
#11
Scris 28 august 2006 - 06:42
http://ourworld.comp..._Bowden/led.htm
#12
Scris 28 august 2006 - 08:23
era vorba de un amarit de buton, ala pentru incuiat/descuiat usile. am folosit un buton de geam, si ma gindeam ca ar fi fost frumos sa fie si luminat, ca celelalte. problema e ca eu am nevoie pe el + permanent, iar iluminarea ar fi avut plus doar in anumite conditii. trebusoara asta a dus la distrugerea circuitelor de pe buton si construirea altora, pina cind am hotarit ca il suport si neluminat, momentan.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#13
Scris 28 august 2006 - 09:54
Am o saracie de tripla auto pe care am cumparat-o ca mergeam cu 50/h cat timp se incarca vreun mobil
Nu spun c-am refacut toate lipiturile, pentru ca LED-ul era aprins, dar tensiune kanci pe prize ... Ma rog, am spus cuvantul de ordine si anume LED. Nu mi-am pus problema la momentul respectiv ce fel de rezistenta are inseriata, dar, dupa topicul asta m-a manat curiozitatea si am mai desfacut o data toata dracia, am masurat rezistente, tensiuni, curenti si polaritati si-a iesit poza de mai sus. Am facut-o la repezeala nu ma criticati prea tare, pls. !
BTW: Tensiunea e de 16V pentru ca am folosit un transformator 220V/12V ca sa pot face masuratorile in casa nu in parcare ... Ce 12V da, vedeti si voi
#14
Scris 17 februarie 2007 - 01:09
#15
Scris 18 februarie 2007 - 12:08
In caz ca ti s-a mai spus ... Welcome !
#16
Scris 22 decembrie 2016 - 08:47
Eu am folosit intotdeauna rezistente de 1k si 0.25W in masina si n-am avut nici o problema. E drept ca limiteaza nivelul de iluminare al ledului. Daca vrei sa-l folosesti pe post de lumina atunci poti sa cobori pana la 650ohm dar cu rezistenta de 0.5 W
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi