Masina Noua La 12-14k Euro Ddp
#1
Scris 27 august 2006 - 12:16
Se doreste o masina noua, care sa se incadreze intr-un buget de 12-14k euro ddp, max 15k euro ddp daca ar fi ceva mai deosebit/care sa merite efortul suplimentar. Masina va fi destinata unei doamne de varsta a doua, care intentioneaza sa tina aceasta masina multi ani (probabil undeva pe la vreo 7 ani), de altfel unul din principalele considerente pt care se doreste masina noua. Ar dori diesel datorita consumului mai scazut, dar avand in vedere ca ar rula undeva pe la max 15k km anual, nu stiu cat de indicat, rentabil ar fi un diesel tinand cont de toate aspectele. Oricum trebuie o motorizare decenta, asa ca sa nu aud pe careva cu 1,2 htp , dar nici de 150 cp nu cred sa fie cazul.
Ar fi de preferat o compacta datorita potentialei tehnologii, sigurantei, dotarilor superioare, dar daca nu intra atunci ar trebui sa fie clasa mica, dar exponatele sale mai mari ca dimensiuni si de actualitate (de ex. Pug 206 nu prezinta interes, e trecut).
Dotarile trebuie sa fie de bun simt pt anul 2006, adica climatizare (de preferat decat ac simplu), 4Xgeamuri electrice, abs (eventual asr, etc.), macar 4 airbags, radiocd, oglinzi electrice si incalzite (de dorit si rabatabile, dar nu neaparat), si altele.
Masina ar trebui sa fie practica, sa aiba spatii de depozitare, sa fie si confortabila, o garda la sol decenta pt drumurile din Ro, costuri de intretinere si exploatare cat mai reduse posibil, disponibilitate piese si service (de dorit si-n afara reprezentantei pe cat posibil) la un nivel decent (actual sau in viitorul apropiat).
Din considerente obiective (poate si unele subiective) am decis sa nu consider oferte de la : Renault (macar pana isi vor reconsidera politica in genere plus aspecte de calitate, anduranta); Vw (mult prea scump pt ceea ce ofera, plus retea service in Buc de evitat); Ford (nu place, plus ca sufera la mai multe capitole); orice masina/model produs(a) / asamblat(a) in Turcia
Asa cum am mentionat, auto care au prezentat interes pana acum sunt destul de amestecate, ca si clasa, motorizare, astfel pana acum m-am gandit la:
- Toyota Corolla hatch xellence 1,4 d4d 90 cp - lasand la o parte chestiunile de marketing plusurile sunt destul de cunoscute. Ca minusuri: politica dealer-ului grec, schimbul iminent de generatie, un model la care este totusi vizibila patina vremii. Plus ca sare din bugetul max cam cu inca 1k Euro.
- Opel Astra H enjoy 1,3 cdti + extras 90cp - plasata sub Corolla ca si atractivitate (parere a viitoarei posesoare) nu straluceste la capitolul service si pret intretinere, timp prea mare de asteptare, unele optionale scumpe, destul de mica si deficitara in ceea ce priveste spatiile de depozitare. Obs: s-ar incadra in bugetul max doar daca mai beneficiaza de oferta suplimentara.
- Honda Jazz 1,4i ES 83cp - Un plus destul de important calitatea fabricatiei, apoi practicabilitate, ergonomie, sufera inca la capitolul reprezentativitate (insa din toamna intra Honda oficial in Ro s ise pare ca se vor schimba multe), nivel pret cam mare, benzinar, am impresia ca este supusa si taxelor pt noneuropene.
Nu am date si nu stiu ce sa spun despre Suzuki SX4. Am destul de multa reticienta la Fiat. Nu tenteaza Peugeot (Citroen nici atata), poate 207, dar este prea nou sa avem o opinie mai exacta.
Pareri, opinii, argumente.
Multumesc anticipat.
P.S.: o chestiune suplimentara ar fi fost reprezentata de posibilitatea de a da Peugeot-ul meu 406 la buyback. De dorit, ca poate asa il dau, dar nu eliminatorie avand in vedere "pionieratul" in aceasta chestiune. Prefer sa optez pt o masina f. buna decat sa tin mortis la buyback.
#2
Scris 27 august 2006 - 08:29
La compacte este multa bataie de cap, dar sunt destule masini din clasa mica cu spatii generoase si pret bun:
- Kia Rio Crdi
- Fiat Grande Punto 1,3 90CP
- Opel Corsa 2006 1,3 90CP, care apare peste ~2 luni
- Peugeot 207 (cam scump pentru ce ofera insa)
Mergi la drive-test cu soferul si spune-ne si noua ce pareri a avut.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#3
Scris 27 august 2006 - 08:31
"
#4
Scris 27 august 2006 - 09:36
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#5
Scris 27 august 2006 - 11:01
Corolla 1.4D4D sare mult de pretul DDP (de 15k), nu stiu cum spui ca doar cu 1000k. Daca tot te uiti la mini, de ce nu noul Yaris? Ca nu cred ca fata de hatch-ul Corolla are portbagajul mult mai mic...
#6
Scris 27 august 2006 - 11:15
Noul Yaris pe langa chestiunea cu afisajul central, are si o gluma de portbagaj. Adica chiar este de preferat portbagajul de la Corolla hatch decat la noul big small.
Pretul pt Corolla hatch 1,4 d4d xellence cu tot cu reducerea oficiala iese undeva pe la aprox. 16,4k Euro. La care ar putea sa fie discutata o facilitate suplimentara, potential nu e nimic sigur cand vine vb de grec si de discount nu iese.
Daca privesc strict ca si materiale si finisaje, la motorizari si doatri pe cat de echivalente posibil, atunci Jazz-ul castiga detasat vs cu noul Yaris, sa nu mai spun ca dispune de spatiu suplimentar important (inclusiv sau mai ales la capitolul portbagaj) si o modularitate de invidiat. Problema Jazz-ului este data de faptul ca pretul de achizitie este cam prea sus, si eventual lipsa motorizare diesel in oferta.
Ford face parte din masinile care nu prezinta interes.
Noul Opel Corsa, este cam riscant sa comanzi acum sau in perioada urmatoare o masina pe care nu ai vazut-o, pipait-o, testa-o fiind de abia lansata. Plus ca nu avem nici un fel de certidudine in ceea ce priveste preturile.
Iar daca ar fi sa fie Opel, cel mai probabil ar fi Astra H 1,3 cdti.
#7
Scris 27 august 2006 - 11:31
#8
Scris 27 august 2006 - 11:35
Am vazut oferta (masina inca nu) Suzuki SX4 1,9 diesel 120cp 4X4 pe la vreo 16k Euro ddp. In legatura cu pretul nu stiu daca se poate face ceva si ce anume, dar exceptand chestiunea asta, ce parere aveti de masina asta ?
Motorizarea diesel este de provenienta Renault ?
Asa la o prima vedere "virtuala" pare o varianta demna de a fi considerata, cel putin interesanta.
#9
Scris 27 august 2006 - 12:45
Este site-ul din .de
Surprinzatoarea greutatea: 1.790 kg, avand in vedere ca dimensiunile sunt (probabil) : 4.235 mm /
1.755 mm / 1.620 mm
#10
Scris 27 august 2006 - 01:03
Ce parere ai de variantele propuse mai sus? La Corsa nu ziceam sa dai comanda pe NV, ci sa astepti pana apare.
Intre timp, mai largesc lista cu:
- Chevrolet Lacetti FULL (10500CIP)
- Citroen C3/C4
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#11
Scris 27 august 2006 - 01:10
Motorul de la Suzuki este acelasi 1,9 120Cp de pe Vectra. Daca de la clasa mica sarim la SUV de oras cred ca nu o sa avem vreo solutie...
................................................................................
.................
Asa este, am aflat intre timp si eu ca este vorba de motorizarea de provenienta Fiat.
Despre noul Corsa am scris putin mai sus.
Acum, intre optiunile initiale erau masini atat din clasa mica cat si din clasa compacta. Asa cum am mai precizat, in acest caz nu este asa de importanta clasa masinii, sa fie doar dintr-una anume. Ci altele sunt mai importante.
Rog recitirea primului post al acestui topic !
Acolo veti afla si ca Renault, Ford, Citroen,......... nu prezinta interes, deci NU mai propuneti vreo masina apartinand acelor constructori.
Multumesc si astept opiniile voastre TINAND cont de cele specificate, evident cu marja de flexibilitate aferenta.
#12
Scris 27 august 2006 - 01:23
Oricum, fa o lista cu ce ti-ar placea, si du-te la un drive-test. Cu ocazia asta, o sa testezi si comportamentul dealerilor...amanunt important.
#13
Scris 27 august 2006 - 02:06
Honda Jazz 1,4
Toyota corolla 1,4 d4d
kia/hyundai crdi
fiat punto jtd
astra h cdti ( sau eventual noul corsa )
la o femeie o influenta foarte mare o are si designul, deci... care-i place?
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#14
Scris 27 august 2006 - 03:30
#15
Scris 27 august 2006 - 08:42
Parerea mea, Best Buys:
Astra H 1.3 Enjoy+ optionale. Fiabilitate cel putin rezonabila, valoare revanzare acceptabila, service si piese ieftine, design exterior/interior appealing. Daca nu e nevoie de 5 usi, recomand un GTC, care beneficiaza si el de reducerea de 1500 euro.
Corsa 1.3 cdti Enjoy 90cp, la numai 10100 euro CIP, daca preturile postate de ''za oan'' sunt reale. Vom vedea. Masina nu e poate la fel de appealing ca un Astra, mai ales ca design, insa este aproape la fel de spatioasa, are un interior incapator si bine finisat, 5 stele la euroncap, dotari identice cu ale Astrei si un pret cu aproximativ 2000 euro mai mic decat al Astrei. Am incercat sa vad si sa testez unul zilele astea, cat mai sunt in UK, dar inca nu sunt disponibile nici aici. Se pare ca exista un singur exemplar in UK, un 1.3 90cp Sport cu 3 usi, folosit pentru testele facute de presa din GB. Cum astazi am stat langa un PR manager assistant al Vauhxall, la o cursa auto, s-ar putea ca maine sa-l vad si eu live, daca va fi aproape de Londra. Deocamdata era ''testat'' de cineva de la revista AutoExpress. Oricum, fara sa mai deviez prea mult de la subiect, la prima vedere Corsa pare un BestBuy, daca va avea preturile preconizate. Ar merita sa astepti sa vezi cum arata si cat va costa exact. Primele exemplare vor ajunge in cateva saptamani in RO.
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#16
Scris 28 august 2006 - 12:59
la mitsubishi lancer te-ai gandit? Am inteles ca are dotari destul de bune la pretul cerut, atata doar ca are taxe vamale mari. Sau un subaru impreza..
"Masina va fi destinata unei doamne de varsta a doua"...etc...
@ aer curat
zici ca nu e musai diesel, de ce nu incerci sa faci ceva socoteli si la benzinare, zic eu ca ai mai multe sanse sa alegi ceva bun...
#17
Scris 28 august 2006 - 09:07
Pare scumpa la prima vedere insa este extrem de bine accesorizata si are cateva pachete care dau un look special masinii. Avand in vedere ca e modelul varf de gama si ca nu exista reduceri oficiale in mod sigur vei putea obtine un discount semnificativ, eventual nu in bani ci in optionale pentru ca e mai usor asa.
Citroen C4 1.6 16v Urban Jungle - 14.491 euro DDP
Datorita designului avantgardist o sa se incadreze bine in peisaj si peste 5-6 ani cand probabil o masina cumintica gen Corolla o sa fie privita asemeni unui banal Astra F in zilele noastre. Echiparea este una buna din care nu lipseste mai nimic. Motorizarea de asemenea, destul de puternica si economica in acelasi timp, potrivita pentru un rulaj urban.
#18
Scris 28 august 2006 - 11:41
#19
Scris 28 august 2006 - 12:18
by Aer Curat
Acolo veti afla si ca Renault, Ford, Citroen,......... nu prezinta interes, deci NU mai propuneti vreo masina apartinand acelor constructori.
Mi se par cam multe dotari care se vor pe aceeasi masina si sa se incadreze in 14k DDP (ma refer ca e putin probabil sa le gasesti ca standard la vreo dotare, deci pentru unele va trebui platit separat). Dupa eliminarile care le'ai facut ... nu mai raman foarte multe posibilitati. Eu spre Opel m'as indrepta.
SX4 1.9 este 16.800 DDP ... nu prea vad cum l'ai putea scoate la ~15 000, mai ales avand in vedere faptul ca la noi abia e lansat, asa ca nu cred sa aiba oferte prea curand. Airbag'uri doar 2, AC manual sigur si nu vad nik nici despre geamuri/oglinzi el (totusi incep sa ma indoiesc ca sunt dotarile complete pe premier-auto ala, desi m'as mira ca asemenea dotari sa nu fie trecute pe lista, in schimb sa fie puse turometru, tetiere bancheta spate etc)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#21
Scris 28 august 2006 - 12:35
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#22
Scris 28 august 2006 - 01:55
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#23
Scris 28 august 2006 - 07:04
honda, daca vrei o masina care nu moare.
ce honda la banii aia?ca abia intra jazz-ul
#24
Scris 28 august 2006 - 07:37
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#25
Scris 29 august 2006 - 01:16
Am sa incerc sa raspund pe rand:
@maximus: asa cum f. bine a remarcat Dante nu e este cazul de Impreza. Si nici de Lancer in oferta actuala.
@ Rares: Citroen nu intra in discutie. Asa cum spuneam se doreste ca masina sa fie tinuta multi ani si aici aceasta marca nu prezinta un minim de certitudine necesara.
Acum fara a vrea sa degenerz topicul intr-un vs generic (Eu vs Jap) si oarecum interminabil, personal consider ca cele mai bune sanse/premise de anduranta in stare cat mai apropiata de parametrii dati de constructor pe o perioada asa de lunga o au modele japoneze, daca se poate unele autentice 100%, adica fabricate acolo la "mama lor".
Aceasta impresie personala vine si dupa diverse discutii cu oameni de service diverse marci, care recunosteau ca in ultimii ani masinile sunt tratate ca si bunuri de consum si ca cam toate marcile europene sunt cam la fel de problematice. Din varii motive la fiecare, nu toate fiind comune. Neoficial recunoscand si ei ca marcile Jap (in special Honda si Toyo) sunt printre singurele care nu au atatea probleme si batai de cap, fiind de preferat.
Acum mai este adevarata si chestiunea ca aceste masini vin si cu un pret mai mare, si ca exista o diferenta de pret, fata de unele modele europene semnificativa totusi.
@ LaScurt: da o masina sexy sa spunem, insa doreste o masin mai spatioasa si cu 4 usi din considerente de practicabilitate. Lancia, precum si Alfa sunt masini cu un design deosebit de atractiv insa ramane de vazut daca vor confirma (aici ca generalitate pt grupul Fiat) fiabilitatea.
@ andrei041: asa este cu SX4, este o masina destul de scumpa, prea grea daca sunt corecte datele tehnice, cu o reprezentativitate (si aici includ si potentialul) nu prea stralucita, nefiind probabil sa fie supusa unor promotii de lansare. Insa ca idee mi-a placut, era ceva mai inedit si util, o masina mica diesel si 4X4
Da, de la Honda singura optiune, de altfel si cea care ar fi cea mai indicata (din oferta Honda) in cazul de fata este Jazz. Si acesta ar intra in buget cu unele sfortari si urmare a reduceriilor obtinute (exista si o reducere oficiala de vreo 1k euro).
Varianta ar fi Jazz 1.4i ES M/T 12.350 EUR sau (dar mai putin probabil) Jazz 1.4i ES+VSA M/T 12.950 EUR. Preturile sunt CIP si de lista.
Ca si date tehnice:
Tip motor 1.4 i-DSI(Intelligent-Dual Sequential Ignition)
Cilindree (cmc) 1339
Putere maxima (cp @ rpm) 83 @ 5,700
Momentul maxim (Nm @ rpm) 119 @ 2,800
Tipul combustibilului Benzina
Transmisie
5 viteze manuala �
CVT-7 (CVT cu 7 viteze in modul manual) ∆
Performante(man/auto)
Viteza maxima (km/h) 170/160
Acceleratie 0-100km/h (sec) 13.3/14.5
Consum (man/auto)
Urban (l/100km) 6,9/7,2
Extra urban (l/100km) 4,9/5,0
Combinat (l/100km) 5,7/5,8
CO2 (g/km) 134
Greutate si Capacitate
Masa proprie (man/auto) (kg) 1,041/1,066
Capacitatea portbagajului, cu scaunele nepliate (litri) 353
Capacitatea portbagajului, cu scaunele pliate (litri) 845
Capacitatea rezervorului (litri) 42
Avand in vedere toate cele mentionate acum, precum si faptul ca oferta Opel ar fi fost atractiva (un plus fata de altele si care o ducea in finala) cu conditia buy back-ului, care insa nu este posibil, astfel piezand din atractivitate (proprie, nu inseamna ca in alte conditii/pt altcineva nu merita), inclin spre o masina japoneza. Macar ca se doreste si altceva decat europenele obisnuite si care in ultimul timp dezamagesc desi pretul lor creste. Am 2 optiuni selectate, cunoscute de altfel, insa sunt diferite atat ca si clasa a masinilor, dar si ca motorizare.
Oricum lista ramane inca deschisa, nimic nu este inca batut in cuie.
Acum o alta intrebare "de 100 de puncte" este: care credeti ca s-ar preta la o rezistenta in timp (in conditiile mentionate cu max 15k km anual, o perioada de cam 7 ani, etc.) cat mai buna, fara batai de cap inutile, o motorizare diesel sau o benzinara ?
Fara sa facem o replica a topicului benzen vs diesel, va rog.
Eu ca fan diesel, nu prea stiu ce sa spun, pt ca din multe motive inclin spre benzen (intretinere, exploatare,etc.) mai usoare si mai putine posibilitati de necazuri, dar din alte motive (consum, dinamica preturi carburanti, lejeritate in exploatarea cotidiana urbana,etc) revin la diesel chiar si-n acesta conditii. Dar nu vreau sa va influentez.
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi